УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
м. Вінниця
20 березня 2024 р.Справа № 120/3281/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Маслоід Олена Степанівна, розглянувши матеріали позовної заяви
за позовом: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
до: Міністерства внутрішніх справ України (вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601)
Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" (1-й пров. Ботанічний, 38, м .Вінниця, 21010)
про: визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
У відповідності до ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими матеріалами, вважаю, що зазначена позовна заява підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Ст. 5 КАС України передбачено право на звернення до адміністративного суду.
Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб та повинна відповідати загальним вимогам, що встановлені ст. 160, 161 КАС України.
Норми ст. 160, 161 КАС України не містять виключень і поширюються на всі випадки звернення до суду з позовною заявою, у зв`язку з чим недотримання положень даних норм свідчить про невідповідність позовної заяви вимогам Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування. В позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України).
Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, складають підставу позову. Підстава позову перебуває у нерозривному логічному взаємозв`язку із змістом позовних вимог (з предметом позову). Виклад обставин підстав позову необхідний для визначення тотожності позову та визначення предмета доказування в спорі між сторонами.
Разом із тим, під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту порушеного права, свободи чи інтересу згідно ч. 1 ст. 5 КАС України, який має бути сформульований максимально чітко і зрозуміло, оскільки від якості позовної заяви, юридично правильно сформованого змісту позовних вимог залежить і ефективність судового захисту, позаяк суд розглядає адміністративні справи лише в межах позовних вимог.
Зміст та обсяг порушеного права та виклад обставин, якими воно підтверджується, на рівні формулювання викладу їх змісту мають бути достатніми, щоб визначити предмет спору, його юрисдикційну належність, характер вимог, часові рамки події порушення, нормативне регулювання спірних відносин, а також обставини, за яких можна ухвалити одне із обов`язкових процесуальних рішень, пов`язаних із визнанням позовної заяви прийнятною/неприйнятною. Обов`язок по визначенню (формулюванню) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав, на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, саме для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що міститься в ст. 160 КАС України.
При цьому обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду, яке повинно бути реальним та стосуватися (зачіпати) особисті права або інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.
Відповідно до прохальної частини позовної заяви позивачем заявлено такі вимоги:
- визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо відмови оформити розпорядчий акт до Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" відносно визначення (обчислення) розміру грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року, у відповідності з приписами ст. 9 Закону України №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів ix сімей», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов?язковим зазначенням відомостей про розміри сум щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, встановлених за відповідною або аналогічною посадою в відсотках, з якої його було звільнено з військової служби, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" та "Про Державний бюджет України на 2021 рік", з метою оформлення в МВС України додаткового документу та повідомлення про обставини зміни грошового забезпечення в порядку положень до ст. 49 та ст. 63 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою ПФУ від 30.01.2007 року №3-1, щодо прийняття рішення про перерахунок (упорядкування структури) основного розміру призначеної пенсії за вислугу років позивача в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області в спосіб зі зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії;
- визнати протиправними дії Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" щодо не надання до уповноваженого структурного підрозділу Міністерства внутрішніх справ України заяви позивача відносно оформлення додаткового матеріалу (інформації) за визначенням (обчисленням) розміру його грошового забезпечення станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року, у відповідності з приписами ст. 9 Закону України №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов?язковим зазначенням відомостей про розміри сум щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, встановлених за відповідною або аналогічною посадою в відсотках, з якої його було звільнено з військової служби, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" та "Про Державний бюджет України на 2021 рік", в порядку положень до ст. 49 та ст. 63 Закону України від 09.04.1992 року № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою ПФУ від 30.01.2007 року №3-1, в спосіб зі зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії;
- зобов?язати Міністерства внутрішніх справ України оформити розпорядчий акт до Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" щодо визначення (обчислення) розміру грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року, у відповідності з приписами ст. 9 Закону України №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із обов?язковим зазначенням відомостей про розміри сум щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, встановлених за відповідною або аналогічною посадою у відсотках, з якої його було звільнено з військової служби, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік"та «Про Державний бюджет України на 2021 рік" та подати інформацію визначення (обчислення) складових грошового забезпечення до МВС України.
Оформити додатковий документ та повідомлення про обставини зміни грошового забезпечення позивача в порядку положень до ст. 49 та ст. 63 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою ПФУ від 30.01.2007 року №3-1 та подати в Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо прийняття рішення про перерахунок (упорядкування структури) основного розміру призначеної пенсії за вислугу років позивача в спосіб зі зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії.
- зобов`язати Державну установу "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" визначити (обчислити) розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року, у відповідності з приписами ст. 9 Закону України №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового ; начальницького складу та деяких інших осіб», із обов?язковим зазначенням відомостей про розміри сум щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, встановлених за відповідною або аналогічною посадою в відсотках, з якої його було звільнено з військової служби, виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" та "Про Державний бюджет України на 2021 рік" та подати інформацію визначення (обчислення) до Міністерства внутрішніх справ України в порядку положень до ст. 49 та ст. 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою ПФУ від 30.01.2007 року №3-1 (в спосіб зі зміною складових грошового забезпечення чи інших показників основного розміру пенсії).
Суд наголошує, що зазначення в позовних вимогах словосполучень "розпорядчий документ", "додатковий документ", "додатковий матеріал" свідчить про неконкретизованість таких вимог, адже вказані формулювання є загальними.
Таким чином, з метою отримання ефективного судового захисту, позивачеві слід уточнити щодо якого саме розпорядного акту, додаткового документу та додаткового матеріалу ним заявлено позовні вимоги.
Відтак, позивачеві необхідно уточнити прохальну частину заявленого позову, визначитись із належним способом захисту порушеного права та конкретизувати свої позовні вимоги.
Крім того, суд зауважує, що згідно із ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
До позовної заяви позивачем долучено квитанцію про сплату судового збору в розмірі 1211 грн. 20 коп.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору визначено ЗУ "Про судовий збір".
Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 ЗУ "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою встановлюється ставка судового збору 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2024 року становить 3028 грн.
Отже, ставка судового збору за подання фізичною особою адміністративного позову немайнового характеру становить 1211 грн 20 коп. (за кожну немайнову вимогу).
З вищевказаних позовних вимог слідує, що позивачем заявлено чотири вимоги немайнового характеру (1 - визнання протиправними дій Міністерства внутрішніх справ України щодо відмови оформити розпорядчий акт та похідна від неї вимога про зобов?язання Міністерства внутрішніх справ України оформити розпорядчий акт до Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області"; 2 - визнання протиправними дії Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" щодо не надання до уповноваженого структурного підрозділу Міністерства внутрішніх справ України заяви позивача відносно оформлення додаткового матеріалу (інформації) за визначенням (обчисленням) розміру його грошового забезпечення станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року; 3 - зобов`язання Міністерства внутрішніх справ України оформити додатковий документ та повідомлення про обставини зміни грошового забезпечення; 4 - зобов`язання Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" визначити (обчислити) розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020 року та на 01.01.2021 року та подати інформацію про визначення (обчислення) до Міністерства внутрішніх справ України).
Таким чином, за звернення до адміністративного суду з вказаними позовними вимогами розмір судового збору становить 4 844 грн. 80 коп., однак позивачем судовий збір сплачено в розмірі 1 211 грн. 60 20 коп. Відтак сума недоплати становить 3 633 грн. 60 коп.
За правилами, визначеними ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене та враховуючи невідповідність поданого позову вимогам закону, позовну заяву належить залишити без руху з наданням позивачу строку для усунення виявлених судом недоліків, зазначених у цій ухвалі.
Керуючись ст.ст. 169, 248, 256 КАС України,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Територіальне Медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Запропонувати позивачу у 10-денний строк, з дня отримання копії ухвали, усунути недоліки позовної заяви, зазначені в мотивувальній частині ухвали суду.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяМаслоід Олена Степанівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2024 |
Оприлюднено | 25.03.2024 |
Номер документу | 117825445 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні