ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 березня 2024 року Справа 160/31883/23
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Юрков Е.О., розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про залишення позовної заяви без розгляду та заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або за правилами спрощеного провадження з повідомленням та викликом сторінпо справі № 160/31883/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛП Україна" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
УСТАНОВИВ:
05 грудня 2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛП Україна" (вул. Мандриківська, буд. 47, М-2, корп.2, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н,49094; ІК в ЄДРПОУ 39476430) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н,49005; ІК в ЄДРПОУ 44118658), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) з вимогами:
- визнати протиправними та скасувати Рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ СІМФЕРОПОЛЬСЬКА, будинок 17-А, код ЄДРПОУ39394856) в особі Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:
1. №9293543/39476430 від 03.08.2023 року,
2. № 9293546/39476430 від 03.08.2023 року,
3. № 9293535/39476430 від 03.08.2023 року,
4. № 9293538/39476430 від 03.08.2023 року,
5. № 9293544/39476430 від 03.08.2023 року,
6. №9293528/39476430 від 03.08.2023 року,
7. №9293541/39476430 від 03.08.2023 року,
8. №9293536/39476430 від 03.08.2023 року,
9. №9293532/39476430 від 03.08.2023 року,
10. № 9293525/39476430 від 03.08.2023 року,
11. № 9293527/39476430 від 03.08.2023 року,
12. № 9293533/39476430 від 03.08.2023 року,
13. № 9292534/39476430 від 03.08.2023 року,
14. № 9293542/39476430 від 03.08.2023 року,
15. № 9293545/39476430 від 03.08.2023 року,
16. № 9293540/39476430 від 03.08.2023 року,
17. № 9293530/39476430 від 03.08.2023 року,
18. № 9293529/39476430 від 03.08.2023 року,
19. № 9293537/39476430 від 03.08.2023 року,
20. № 9293538/39476430 від 03.08.2023 року,
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за списком:
1. №41 від 23.03.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
2. №40 від 23.03.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
3. №43 від 24.03.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
4. №42 від 24.03.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
5. №46 від 24.03.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
6. №11 від 12.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
7. №10 від 12.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
8. №23 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
9. №25 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
10. №24 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
11. №20 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
12. №21 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію;
13. №22 від 18.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
14. №26 від 19.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
15. №28 від 29.05.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
16. №8 від 20.06.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
17. №15 від 21.06.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
18. №17 від 21.06.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
19. №19 від 23.06.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію ;
20. №20 від 30.06.2023 датою її фактичного подання на реєстрацію.
Ухвалою суду від 08.12.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛП Україна" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії було повернуто позивачу.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 08.02.2024 ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.12.2023 у справі 160/31883/23 скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Справа надійшла до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 26.02.2024.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
19.03.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, у якому зазначено, що позовну заяву подано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду лише 05.12.2023, з урахуванням того, що ТОВ «ТЛП Україна» скористалося правом на досудовий порядок вирішення спору і звернулося зі скаргою на рішення Комісії №9293543/39476430 від 03.08.2023, №9293546/39476430 від 03.08.2023, №9293535/39476430 від 03.08.2023, №9293538/39476430 від 03.08.2023. №9293544/39476430 від 03.08.2023, №9293528/39476430 від 03.08.2023. №9293541/39476430 від 03.08.2023. №9293536/39476430 від 03.08.2023, №9293532/39476430 від 03.08.2023. №9293525/39476430 від 03.08.2023. №9293527/39476430 від 03.08.2023, №9293533/39476430 від 03.08.2023, №9292534/39476430 від 03.08.2023. №9293542/39476430 від 03.08.2023, №9293545/39476430 від 03.08.2023, №9293540/39476430 від 03.08.2023, №9293530/39476430 від 03.08.2023, №9293529/39476430 від 03.08.2023. №9293537/39476430 від 03.08.2023. №9293538/39476430 від 03.08.2023. За результатами розгляду скарги комісією центрального рівня прийнято рішення від 25.08.2023 №65075/39476430/2; №65064/39476430/2; №65083/39476430/2;№65081/39476430/2;№65088/39476430/2; №65078/39476430/2; №65079/39476430/2;№65073/39476430/2;№65069/39476430/2; №65065/39476430/2; №65087/39476430/2;№65082/39476430/2;№65066/39476430/2; №65068/39476430/2; №65077/39476430/2; №65063/39476430/2; №65062/39476430/2; №65074/39476430/2; №65076/39476430/2; №65080/39476430/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №41 від 23.03.2023; №40 від 23.03.2023; №43 від 24.03.2023; №42 від 24.03.2023; №46 від 24.03.2023; №11 від 12.05.2023; №10 від 12.05.2023; №23 від 18.05.2023; №25 від 18.05.2023; №24 від 18.05.2023; №20 від18.05.2023; №21 від18.05.2023; №22 від 18.05.2023; №26 від 19.05.2023;. №28 від 29.05.2023; №8 від 20.06.2023; №15 від 21.06.2023; №17 від 21.06.2023; №19 від 23.06.2023; №20 від 30.06.2023 в ЄРПН без змін. Відповідно до положень ч. 4 ст. 122 КАС України, а саме, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався ним порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень. Тобто позивач звернувся із позовною заявою із порушенням норм ч. 4 ст. 122 КАС України.
Розглянувши зазначене клопотання та дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до частин 1, 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини 3 статті 122 КАС України, для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Частиною 4 статті 122 КАС України визначено, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
За висновками ВС, висловленими у постанові від 21.06.2022 по справі № 620/3546/18, рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені Податковим кодексом України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені Податковим кодексом України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
З огляду на зміст заявлених позовних вимог, позивач не погоджується з рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №9293543/39476430 від 03.08.2023, № 9293546/39476430 від 03.08.2023, № 9293535/39476430 від 03.08.2023, № 9293538/39476430 від 03.08.2023, 9293544/39476430 від 03.08.2023, №9293528/39476430 від 03.08.2023, №9293541/39476430 від 03.08.2023, 8. №9293536/39476430 від 03.08.2023, №9293532/39476430 від 03.08.2023, № 9293525/39476430 від 03.08.2023, № 9293527/39476430 від 03.08.2023, № 9293533/39476430 від 03.08.2023, № 9292534/39476430 від 03.08.2023, № 9293542/39476430 від 03.08.2023, № 9293545/39476430 від 03.08.2023, № 9293540/39476430 від 03.08.2023, № 9293530/39476430 від 03.08.2023, № 9293529/39476430 від 03.08.2023, № 9293537/39476430 від 03.08.2023, № 9293538/39476430 від 03.08.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних: №41 від 23.03.2023, №40 від 23.03.2023, №43 від 24.03.2023, №42 від 24.03.2023, №46 від 24.03.2023, №11 від 12.05.2023; №10 від 12.05.2023, №23 від 18.05.2023, №25 від 18.05.2023, №24 від 18.05.2023, №20 від 18.05.2023, №21 від 18.05.2023, №22 від 18.05.2023, №26 від 19.05.2023, №28 від 29.05.2023, №8 від 20.06.2023, №15 від 21.06.2023, №17 від 21.06.2023, №19 від 23.06.2023, №20 від 30.06.2023.
Зазначені рішення оскаржувались позивачем в адміністративному порядку і рішеннями за результатами розгляду скарг щодо вже зазначених рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, залишено скарги без задоволення, а оскаржувані рішення без змін.
За таких обставин строк звернення до суду з даним адміністративним позовом, з огляду на застосування процедури адміністративного оскарження, становить три місяці з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу.
Так, суд встановив, що рішення за результатами оскарження в адміністративному порядку отримані позивачем 25.08.2023 і дійсно, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою лише 05.12.2023.
Однак, судом встановлено, що позовна заява була направлена засобами поштового зв`язку на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду 27.11.2023.
З урахуванням того, що останній день строку подачі даної позовної заяви припадає на вихідний день, то останній день строку подачі даної позовної заяви 27.11.2023, тобто перший робочий день.
Таким чином, згідно з датою відправлення позов був направлений засобами поштового зв`язку до суду в останній день спливу строку звернення. Зазначене також підтверджується трекінгом відправлення №4901901116034, згідно з офіційними даними сайту АТ "Укрпошта".
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем не пропущено строк звернення до суду, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про залишення позовної заяви без розгляду.
Окрім цього, 19.03.2024 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на адресу суду надійшла заява про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або за правилами спрощеного провадження з повідомленням та викликом сторін.
В обґрунтування заяви зазначено, що у випадку розгляду справи в порядку спрощеного провадження відповідач може бути позбавлений касаційного перегляду справи. Також вважає, що предметом спору є рішення, відповідно до яких здійснюється донарахування коштів, які беруть участь у формуванні державного бюджету.
Суд, розглянувши зазначену заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровські області, проаналізувавши норми Кодексу адміністративного судочинства України, прийшов до таких висновків.
Приписами статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Відповідно до положень частини другої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно з частиною 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до вимог частини 4 статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про, зокрема, залишення заяви відповідача без задоволення.
Відповідно до вимог пункту другого частини 6 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, зокрема, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Аналіз вищевикладених норм показує, що Кодексу адміністративного судочинства України визначає право адміністративного суду на призначення справи до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін за їх клопотанням або загального позовного провадження, з урахуванням встановлених Кодексу адміністративного судочинства України обмежень.
Суд зауважує, що пунктом 4 частини 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Проте, спірними у даному випадку є рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №9293543/39476430 від 03.08.2023, № 9293546/39476430 від 03.08.2023, № 9293535/39476430 від 03.08.2023, № 9293538/39476430 від 03.08.2023, 9293544/39476430 від 03.08.2023, №9293528/39476430 від 03.08.2023, №9293541/39476430 від 03.08.2023, 8. №9293536/39476430 від 03.08.2023, №9293532/39476430 від 03.08.2023, № 9293525/39476430 від 03.08.2023, № 9293527/39476430 від 03.08.2023, № 9293533/39476430 від 03.08.2023, № 9292534/39476430 від 03.08.2023, № 9293542/39476430 від 03.08.2023, № 9293545/39476430 від 03.08.2023, № 9293540/39476430 від 03.08.2023, № 9293530/39476430 від 03.08.2023, № 9293529/39476430 від 03.08.2023, № 9293537/39476430 від 03.08.2023, № 9293538/39476430 від 03.08.2023, про відмову у реєстрації податкових накладних: про відмову в реєстрації податкових накладних: №41 від 23.03.2023, №40 від 23.03.2023, №43 від 24.03.2023, №42 від 24.03.2023, №46 від 24.03.2023, №11 від 12.05.2023; №10 від 12.05.2023, №23 від 18.05.2023, №25 від 18.05.2023, №24 від 18.05.2023, №20 від 18.05.2023, №21 від 18.05.2023, №22 від 18.05.2023, №26 від 19.05.2023, №28 від 29.05.2023, №8 від 20.06.2023, №15 від 21.06.2023, №17 від 21.06.2023, №19 від 23.06.2023, №20 від 30.06.2023.
Отже, в даному випадку, за спірними рішеннями не може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів.
Тож предмет спору між сторонами, характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників у цій адміністративній справі не вимагають проведення підготовчого провадження та судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Щодо права на касаційне оскарження судового рішення суд вказує, що Кодекс адміністративного судочинства України не обмежує стороні у справі на подання касаційної скарги на судове рішення у разі оскарження судового рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження. Так, є певні обмеження, проте розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження не є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження.
На підставі викладеного суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або за правилами спрощеного провадження з повідомленням та викликом сторін.
Керуючись статтями12, 122,248,256, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про залишення позовної заяви без розгляду в адміністративній справі № 160/31883/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛП Україна" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або за правилами спрощеного провадження з повідомленням та викликом сторін в адміністративній справі №160/31883/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛП Україна" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Ухвала набирає законної сили у відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та оскарженню не підлягає.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2024 |
Оприлюднено | 25.03.2024 |
Номер документу | 117825640 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні