Рішення
від 20.03.2024 по справі 420/34113/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/34113/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2024 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася ОСОБА_1 , ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 з позовною заявою до Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення уКиївському районі м. Одеси щодо відмови у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та відмови у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та визнати його внутрішньо переміщеною особою з 13.06.2022 року та його право на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 13.06.2022 року, визнання протиправними та скасування рішення Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про відмову у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2365 та рішення Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про відмову у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2366, зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси сплатити ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , заборгованість по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним особам з 13.06.2022 року до часу подання позовної заяви, зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси здійснювати виплати по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 2000 грн. та 3000 грн. щомісячно до усунення обставин, що зумовили такі виплати.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Позов обґрунтований позивачем тим, що право малолітнього сина позивача на присвоєння йому статусу внутрішньо переміщеної особи з 13.06.2022 року, а також право на отримання ОСОБА_1 та її сина допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам порушено незаконними діями та рішеннями відповідача. З боку позивача надані всі відповідні документи для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з моменту звернення ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , починаючи з 13.06.2022 року.

Відзив на позовну заяву до суду від відповідача не надійшов.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення проти позову, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно наявних в матеріалах справи довідках ОСОБА_1 та її неповнолітній син ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 є внутрішньо переміщеними особами.

Відповідно до Свідоцтва про народження Серії НОМЕР_1 від 29.07.2020 року ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Одесі (аркуш справи 14).

Згідно довідки про реєстрацію місця проживання від 07.10.2021 року №4211 ОСОБА_1 зареєстрована з 31.08.2016 року за адресою: АДРЕСА_1 (аркуш справи 13).

Згідно довідки про реєстрацію місця проживання від 07.10.2021 року №4210 ОСОБА_2 зареєстрований з 10.09.2021 року за адресою: АДРЕСА_1 (аркуш справи 15).

13 червня 2022 року позивач звернувся до Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси із заявами про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та виплати допомоги на проживання малолітньому сину ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 .

З 13.06.2022 року скориставшись мобільним додатком Порталу Дія, ОСОБА_1 була зареєстрована у Єдиній інформаційній базі даних внутрішньо переміщених осіб в Управлінні соціального захисту населення в Київському районі.

В позовній заяві позивач зазначає, що при тимчасовій зміні місця реєстрації з Київського на Малиновський район м. Одеси наприкінці 2022 року з`ясувалось, що в інформаційній базі ВПО ОСОБА_1 є (довідка від 12.06.2022 року №5106-7501047508), а сина позивача в цій базі не має, тому працівники Управління соціального захисту населення в Малиновському районі м. Одеси взяли Фодолей Андрія 18.07.2020 року на облік, про що видали довідку від 01.12.2022 року №5137-5002364869

В грудні 2022 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 повернулись до попередньої реєстрації у Київському районі м. Одеси та отримали нові довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 31.12.2022 року №5106-5002472620, №5106-5002472622 (аркуші справи 19-20).

Не отримавши на сина жодної виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з моменту звернення, а саме з 13.06.2022 року, ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою щодо виплати сину допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

Крім того, виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 з березня 2023 року також була припинена.

Так, рішенням Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси №13-10/2-2366 від 21.06.2022 року ОСОБА_1 відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_2 (аркуш справи 73).

В рішенні зазначено, що у видачі довідки відмовлено ОСОБА_2 , який фактично проживає разом з матір`ю ОСОБА_1 , у зв`язку із тим, що заявниця на момент виникнення обставин станом на 24.02.2022 року проживала в місті Одесі та отримувала в Управлінні соціального захисту населення у Київському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради допомогу при народженні дитини (аркуш справи 73).

Також, рішенням Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси №13-10/2-2365 від 21.06.2022 року ОСОБА_1 відмовлено у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (аркуш справи 74).

В рішенні зазначено, що ОСОБА_1 відмовлено у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, у зв`язку із тим, що заявниця на момент виникнення обставин станом на 24.02.2022 року проживала в місті Одесі та отримувала в Управлінні соціального захисту населення у Київському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради допомогу при народженні дитини (аркуш справи 74).

Крім того, листом від 09.02.2023 року №344/14-14/211 Управлінням соціального захисту населення в Малиновському районі м. Одеси позивачу повідомлено про те, що за даними АСОПД ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення у Київському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради та за місцем фактичного проживання в м. Одесі отримує допомогу при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначену на період з 01.07.2020 року по 31.08.2023 року. Враховуючи надану позивачем інформацію, згідно законодавства, позивач не має права на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, оскільки на момент виникнення подій з 24.02.2022 року родина позивача мешкала в м. Одесі. Іншого законодавством не передбачено (аркуш справи 21).

Листом Департаменту праці та соціальної політики від 30.03.2023 року №02-Ф-9043-о ОСОБА_1 також було повідомлено про те, що за результатами розгляду скарги позивача вбачається, що позивачем не підтверджено факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення та позивачем подано завідомо недостовірні відомості, які були підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем попереднього обліку, тобто в управлінні соціального захисту населення в Малиновському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (аркуші справи 28-32).

Позивач не погодився з правомірністю дій та рішень Управління соціального захисту населення уКиївському районі м. Одеси щодо відмови у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та відмови у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку із чим звернувся до суду з позовом.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 1, 2, 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення. Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Заява подається внутрішньо переміщеною особою, у тому числі неповнолітніми дітьми, особисто, а малолітніми дітьми, недієздатними особами або особами, дієздатність яких обмежено, - через законного представника.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» заявнику може бути відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, якщо: 1) відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, визначені у статті 1 цього Закону; 2) у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки; 3) заявник втратив документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення; 4) у заявника немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, та відсутні докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, визначені частиною сьомою цієї статті; 5) докази, надані заявником для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, не доводять факту проживання заявника на території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до п. 2, 6 «Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року №509 на отримання довідки мають право особи, які після введення Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» воєнного стану перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії та яка визначена в переліку, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 року №204 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам в рамках Програми «єПідтримка».

На отримання довідки мають право особи, задеклароване/зареєстроване місце проживання яких розташоване поза межами території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії, але такі особи: перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії; сплатили або за яких сплачено роботодавцем єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за IV квартал 2021 року або за 2021 рік на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії.

Довідку отримує кожна дитина, в тому числі та, що прибула без супроводження батьків, законного представника, а також дитина, яка народилася у внутрішньо переміщеної особи.

Відповідно до п. 2, 3, 5 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 року №332 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, а також території адміністративно-територіальної одиниці, де проводяться бойові дії та що визначена в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми «єПідтримка», затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 року №204.

Облік внутрішньо переміщених осіб ведеться відповідно до «Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року №509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб».

Відповідно до п. 3 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 року №332 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 року включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень.

Починаючи з травня 2022 року допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а також внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 року заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, або за умови подання документального підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації.

Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), формується в електронній формі відповідно до Положення про інформаційну систему формування переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2022 року №562, а у разі відсутності технічної можливості формування такого переліку в електронній формі - затверджується Мінреінтеграції за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Внутрішньо переміщені особи несуть відповідальність за достовірність інформації, наданої для отримання допомоги.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа: 1) подала заяву про відмову від довідки; 2) скоїла кримінальне правопорушення: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; вчинення кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку або військового кримінального правопорушення; 3) повернулася до покинутого місця постійного проживання; 4) виїхала на постійне місце проживання за кордон; 5) подала завідомо недостовірні відомості.

З матеріалів справи вбачається, що 12.06.2022 року скориставшись мобільним додатком Порталу Дія, ОСОБА_1 була зареєстрована у Єдиній інформаційній базі даних внутрішньо переміщених осіб в Управлінні соціального захисту населення в Київському районі; м. Одеси за адресою фактичного місця мешкання: АДРЕСА_2 . Дату переміщення позивач зазначив 12.06.2022 року.

Крім того через, мобільний додаток Порталу Дія ОСОБА_1 було надано заяву стосовно виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Призначення допомоги проводилось на центральному рівні ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України» та за інформацією з Єдиної інформаційної системи соціальної сфери; допомогу було призначено з 01.06.2022 року у розмірі 2000 грн.

30.11.2022 року у зв`язку зі зміною місця проживання, ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення в Малиновському районі м. Одеси та надала заяви про взяття на облік як внутрішньо переміщених осіб себе та дитину, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_3 . Дату переміщення дитини позивач зазначив 23.11.2022 року.

На підставі вищевказаних заяв позивачу та дитині були видані довідки про взяття на облік як внутрішньо переміщених осіб. Також позивач надав заяву про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з урахуванням дитини.

Так, при розгляді заяви про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та доданих до неї документів було встановлено, що дитина позивача ОСОБА_2 народився у м. Одесі 18.07.2020 року.

Крім того, позивач перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення в Київському районі м. Одеса з липня 2020 року за адресою фактичного місця мешкання: АДРЕСА_4 та отримуєте допомогу при народженні дитини, призначену на період з 01.07.2020 року по 31.07.2023 року. Управління соціального захисту населення в Київському районі м. Одеси протягом періоду перебування на обліку сплачує за позивача страхові внески до управління Пенсійного Фонду України.

Відповідно до «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 оку №1751, допомога при народженні дитини призначається або за місцем реєстрації або за фактичним місцем проживання одного з батьків дитини.

У разі зміни місця проживання одержувача державної допомоги сім`ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання або відбування покарання з місяця звернення.

Будь-яких доказів виплати позивачу допомоги при народженні дитини Управлінням соціального захисту населення Бериславською райдержадміністрацією Херсонської області за місцем реєстрації позивача матеріали справи не містять.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 31.12.2022 року позивач скориставшись порталом Дія, за власним рішенням ОСОБА_1 була знята з обліку в Управлінні соціального захисту населення в Малиновському районі м. Одеси та подала заяву про взяття на облік та була зареєстрована у Єдиній інформаційній базі даних внутрішньо переміщених осіб в управлінні соціального захисту населення в Київському районі м. Одеси.

При цьому, на підставі виявлених фактів про надання позивачем завідомо недостовірних відомостей про переміщення, було проінформовано управління соціального захисту населення в Київському районі де позивач обліковуєтеся на теперішній час.

14.03.2023 року ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення в Малиновському районі м. Одеси за роз`ясненнями щодо не призначення позивачу та дитині допомоги на проживання по заяві від 30.11.2022 року.

З матеріалів справи вбачається, що спеціалістом управління на особистому прийомі були надані роз`яснення та зазначені підстави якими згідно чинного законодавства керувалося управління при розгляді заяви позивача про надання допомоги.

Повідомлення про не призначення допомоги на проживання, позивачу було надіслано на адресу: АДРЕСА_5 , тому що за даною адресою позивач продовжує обліковуватися в Управлінні соціального захисту населення в Київському районі м. Одеси, як отримувач державної соціальної допомоги при народженні дитини.

На викладені спеціалістом управління факти позивач зазначив, що звертався до Управління соціального захисту населення в Київському районі м. Одеси, та після народження дитини в м. Одесі повернувся за зареєстрованим місцем мешкання: АДРЕСА_1 . За призначенням допомоги при народженні дитини зверталася до управління соціального захисту населення в м. Берислав.

Крім того, позивач повідомив, що до переміщення працював у м. Борислав на посаді директорки підприємства.

Спеціалістом управління позивачу було рекомендовано надати документи для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснено внутрішнє переміщення у зв`язку із обставинами,зазначеними у ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

При цьому, з наявних в особовій справі позивача документів вбачається, що ОСОБА_1 відповідно до її заяви від 08.11.2021 року з 06.12.2021 року прийнята на роботу до Одеського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України та згідно із індивідуальними відомостями про застраховану особу Пенсійного фонду України (форма ОК-5) позивач працює та одержує заробітну плату з грудня 2021 року у Одеському науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі Міністерства внутрішніх справ України.

Крім того, за даними КНП «Дитяча міська поліклініка №5» Одеської міської ради дитина позивача перебуває на обліку та у січні 2022 року ОСОБА_1 із дитиною відвідували педіатра.

Таким чином позивачем було надано завідомо недостовірні відомості про дату внутрішнього переміщення з території адміністративно-територіальної одиниці на якій проводяться бойові дії та позивачем не підтверджено факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення, що є підставою для відмови у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, відмови у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам та припинення виплати позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про правомірність дій Управління соціального захисту населення уКиївському районі м. Одеси при відмові позивачу у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та відмові у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також рішень про відмову у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2365, про відмову у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2366.

Враховуючи правомірність дій Управління соціального захисту населення уКиївському районі м. Одеси при відмові позивачу у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та відмові у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також рішень про відмову у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2365, про відмову у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2366, у суду відсутні підстави для зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси сплатити ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , заборгованість по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним особам з 13.06.2022 року до часу подання позовної заяви та зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси здійснювати виплати по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 2000 грн. та 3000 грн. щомісячно до усунення обставин, що зумовили такі виплати.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавств та не підлягають задоволенню повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 ( АДРЕСА_6 ) до Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси (вул. Академіка Корольова, буд. 9, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ 26343513) про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси щодо відмови у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та відмови у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та визнати його внутрішньо переміщеною особою з 13.06.2022 року та його право на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 13.06.2022 року, визнання протиправними та скасування рішення Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про відмову у наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2365 та рішення Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси про відмову у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам від 21.06.2022 №13-10/2-2366, зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси сплатити ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , заборгованість по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним особам з 13.06.2022 року до часу подання позовної заяви, зобов`язання Управління соціального захисту населення у Київському районі м. Одеси здійснювати виплати по допомозі на проживання внутрішньо переміщеним ОСОБА_1 та малолітньому ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 2000 грн. та 3000 грн. щомісячно до усунення обставин, що зумовили такі виплати відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

.

Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117827530
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/34113/23

Рішення від 20.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні