ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/610/24Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить:
- визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області у зв`язку з ненаданням запитуваної достовірної публічної інформації /документів позивачу,
- зобов`язати посадових осіб Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області надати позивачу достовірну інформацію про: документи на підставі яких відбувається зазначеного волейбольного майданчика, в тому числі кошторис на його витрати,
- та інформацію, яка організація є виконавцем будівельних робіт з облаштування волейбольного майданчика згідно проекту "Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку в с. Зінці".
В обґрунтування позову зазначено, що позивачем було подано до відповідача запит про надання інформації. Проте, позивач стверджує, що відповідачем не надано відповіді на запит позивача, оскільки про інформацію на підставі яких документів відбувається будівництво, відповіді взагалі надано не було.
Ухвалою суду від 22.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/610/24, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
14.02.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому зазначено, що ознайомившись із текстом позовної заяви і заявленими позовними вимогами позивача, Терешківська сільська рада не може їх підтримати, відповідно заперечує їх в повному обсязі та вважає позовні вимоги необґрунтованими, які не відповідають нормам законодавства і повідомляємо суд про наступне. Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь - якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом (стаття 1). Позивачу неодноразово надавались відповіді на його запити по порушеному питанню, та до цього часу жодна з відповідей не оскаржена в передбаченому законом порядку, а саме: від 01.12.2023 року за вх. №23/02-31 надано відповідь від 07.12.2023 р. за вих. № 2520/02-54 та додаткову відповідь від 04.01.2024 р. за вих. №50/02.1.1.-40; 06.12.2023 року за вих. №01.07./496 надано відповідь від 01.12.2023 року за вх. від 27.12.2023 року за вх. 24/02-31 надано відповідь від 02.01.2004 року за вих. №.35/02-54., від 28.12.2023 року за вх. № 25/02-31 надано відповідь від 03.01.2024 року вих. № 38/02.1.1-40. Також 29.12.2023 року за вх. № 4733/02-53 до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області надійшов запит Представника Уповноваженого Верховної ради з прав людини у Полтавській області, щодо звернення ОСОБА_2 від 28.12.2023 року, стосовно порушення посадовими особами Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації". Враховуючи те, що відповідальна особа за проект є Відділ освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, 04.01.2024 року за вихідним № 5/02.1.1.-40 згідно наданих відповідей Відділом освіти, Терешківською сільською радою Полтавського району Полтавської області надано відповідь на запит. Позивачу надавалися відповіді від 02.01.2004 року за вих. №.35/02-54, та 03.01.2024 року вих. № 38/02.1.1-40 стосовно питання реалізації проекту «Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку с. Зінці». Відділом освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (Грантоотримувачем) від 10.11.2022 року за вих. № 01-07/513 було надано гарантійного листа Громадській організації "Агенції локальних ініціатив" (Виконавець проєктів), щодо монтажу волейбольного поля та панелей. Крім того, відповідач стверджує, що належним відповідачем у цій справі є Відділ освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
19.02.2024 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив в якій вказано, що викладені у відзиві факти опосередковано доказують, що відповідач ухиляється від надання позивачем запитуваної публічної інформації, а саме кошторис будівництва волейбольного майданчика та назву організації яка здійснює будівництво, в порушення ЗУ «Про доступ до публічної інформації» про вільний доступ до інформації, яка знаходиться в її розпорядника.
Розгляд даної справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
З матеріалів справи вбачається, що 01.12.2023 позивачем направлено запит голові Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про інформацію згідно ЗУ «Про доступ до публічної інформації» в якому зазначено прохання надати наступну інформацію: на підставі яких документів відбувається будівництво відносно реалізації проекту «Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку с. Зінці» на земельній ділянці межах охоронної зони, яка організація є виконавцем робіт. Якщо сільська рада не заключала договорів на будівництво, хто без її відома проводить роботи і чому не вживаються заходи щодо припинення незаконної діяльності. До відповіді прошу долучити копії відповідних документів. До виготовлення у встановленому порядку відповідної документації з встановлення меж охоронної зони зазначено прохання негайно припинити будівництво, знести змонтовані конструкції та привести земельну ділянку (місце будівництва) в попередній стан.
У відповідь на зазначений запит відповідач 07.12.2023 вихідний номер №2520/02-54 «Про інформацію» направив позивачу відповідь в якій зазначив, що на запит від 01.12.2023 щодо відомостей по реалізації проекту «Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку с. Зінці», відповідно до пункту 3 частини 1 статті 13, частини 1 статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» надіслано копію наданої відповіді Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області стосовно питань Вашого запиту.
Зазначено щодо надання додатку : копія відповіді в одному примірнику на 1 арк.
Як додаток до відповіді на запит відповідач надав позивачу лист Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 06.12.2023 №01-07/496.
Позивач не погоджуючись із бездіяльністю посадових осіб Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області у зв`язку з ненаданням запитуваної достовірної публічної інформації /документів, звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес визначений Законом України від 13.01.2011 №2939-VI "Про доступ до публічної інформації" (надалі - Закон №2939-VI).
Статтею 1 Закону №2939-VI визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
У силу пункту 1 частини першої статті 3 Закону №2939-VI право на доступ до публічної інформації гарантується обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Закону №2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Пункт 1 частини першої статті 13 Закону №2939-VI відносить до розпорядників інформації для цілей цього Закону суб`єктів владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію (пункт 6 частини першої статті 14 Закону №2939-VI).
Згідно з частиною першою статті 19 Закону №2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Частиною першою статті 20 Закону №2939-VI передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.
У силу частини третьої статті 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.
За змістом частин першої, третьої статті 23 Закону №2939-VI рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Як вище зазначено, 01.12.2023 позивачем голові Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області направлено запит про інформацію згідно ЗУ «Про доступ до публічної інформації» в якому зазначено прохання надати наступну інформацію: на підставі яких документів відбувається будівництво відносно реалізації проекту «Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку с.Зінці» на земельній ділянці межах охоронної зони, яка організація є виконавцем робіт. Якщо сільська рада не заключала договорів на будівництво, хто без її відома проводить роботи і чому не вживаються заходи щодо припинення незаконної діяльності. До відповіді прошу долучити копії відповідних документів. До виготовлення у встановленому порядку відповідної документації з встановлення меж охоронної зони зазначено прохання негайно припинити будівництво, знести змонтовані конструкції та привести земельну ділянку (місце будівництва) в попередній стан.
У відповідь на зазначений запит відповідач 07.12.2023 вихідний номер №2520/02-54 «Про інформацію» направив позивачу відповідь в якій зазначив, що на запит від 01.12.2023 щодо відомостей по реалізації проекту «Сучасний волейбольний майданчик біля зони відпочинку с. Зінці», відповідно до пункту 3 частини 1 статті 13, частини 1 статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» надіслано копію наданої відповіді Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області стосовно питань Вашого запиту.
Зазначено щодо надання додатку : копія відповіді в одному примірнику на 1 арк.
Як додаток до відповіді на запит відповідач надав позивачу лист Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 06.12.2023 №01-07/496.
Водночас розглянувши матеріали справи, суд зазначає, що відповідач відповідь по суті порушеного у запиті питання не надав.
Надання як відповіді на запит додатку, а саме листа Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 06.12.2023 №01-07/496, не можна вважати належним розглядом запиту позивача.
Суд зазначає, що особою, за надання відповіді на запит у спірних відносинах є відповідач, а не Відділ освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, оскільки запит було направлено саме відповідачу.
Крім того, як вище зазначено, що у силу частини третьої статті 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.
Доказів такого повідомлення запитувача до суду не надано.
Також у силу Закону №2939-VI відсутність у розпорядника публічної інформації запитуваних відомостей, за наявності у нього обов`язку зі створення такої інформації, не є підставою для відмови у задоволенні запиту на інформацію.
Обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання запитуваної достовірної публічної інформації /документів позивачу згідно запиту від 01.12.2023, зобов`язавши відповідача розглянути повторно запит позивача від 01.12.2023 про надання інформації та надати відповідь на запит за результатами розгляду відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства, якими урегульовані спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача.
Згідно з частиною першою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 1211,20 грн.
Також, з огляду на задоволення позову, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211,20 грн.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 132, 134, 139, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Шевченка 1-А, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська область, 38762, код ЄДРПОУ 21044349) про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області щодо ненадання відповіді на запит ОСОБА_1 від 01.12.2023.
Зобов`язати Терешківську сільську раду Полтавського району Полтавської області розглянути повторно запит ОСОБА_1 від 01.12.2023 про надання інформації та надати відповідь на запит за результатами розгляду відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211,20 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Л.М. Петрова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2024 |
Оприлюднено | 25.03.2024 |
Номер документу | 117827729 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.М. Петрова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні