Рішення
від 20.03.2024 по справі 440/867/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/867/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Удовіченка С.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без участі сторін справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІЯ АРТ-СТУДІО" про стягнення штрафних санкцій.

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІЯ АРТ-СТУДІО" в якому просить стягнути з ТОВ «МАРІЯ АРТ-СТУДІО» (юридична адреса: м. Кременчук, Полтавська область, вул. Соборна, 3-А, ЄДРПОУ 42093841) до Державного бюджету України (код ЄДРПОУ 37959255, ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава, р/р ЄА988999980313000106000016719, код 21081100, отримувач платежу ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава, призначення платежу - оплата штрафу) штраф у розмірі 5083,00 (п`ять тисяч вісімдесят три) гривні 00 копійок.

Позов обґрунтований тим, що відповідачем не сплачено штраф в розмірі 5083,00 грн, який застосований до відповідача рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 216 від 06 жовтня 2023 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 лютого 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, а також витребувано докази.

Копія вказаної ухвали надіслана відповідачу на адресу, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та вручена адресату 26 лютого 2024 року, у зв`язку з чим суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про судовий розгляд справи та правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12, статей 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

ТОВ "Марія Арт-Студіо" (код ЄДРПОУ 42093841) зареєстроване як юридична особа 26 квітня 2018 року, номер запису 15851020000010305.

06 жовтня 2023 року ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області складено протокол № 215 відносно реклами, що розміщена на фасаді торгівельного центру "Простор", рекламний засіб "Аренда" за адресою: Полтавська область, м.Кременчук, просп. Лесі Українки, 96. Фінансово-господарську діяльність з використанням рекламного засобу за вказаною адресою здійснює ТОВ "Марія Арт-Студіо", адреса реєстрації та здійснення діяльності: Полтавська область, вул. Соборна, 3-А. Складений протокол за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами та порядку її розповсюдження, а саме: статті 6 Закону України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР: інформація на засобах зовнішньої реклами та рекламному інтернет сайті зазначена не державною мовою; статті 16 Закону України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР: відсутні дозволи на розміщення зовнішньої реклами отриманого в установленому законом порядку від органів місцевого самоврядування.

06 жовтня 2023 року на підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу № 215 від 06 жовтня 2023 року прийнято рішення № 216, яким вирішено розпочати розгляд справи про порушення законодавства про рекламу.

09 жовтня 2023 року ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області надіслало ТОВ "Марія Арт-Студіо" вимогу 01-27/07.1/4792, в якій зазначено, що при виконанні повноважень по контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами, при огляді реклами, що розміщена на фасаді торгівельного центру за адресу: Полтавська область, м. Кременчук, просп. Лесі Українки, 96, виявлено та зафіксовано порушення законодавства про рекламу, а саме: частини першої статті 6 Закону України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР: інформація на засобах зовнішньої реклами та рекламному інтернет сайті зазначена не державною мовою; статті 16 Закону України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР: відсутні дозволи на розміщення зовнішньої реклами отриманого в установленому законом порядку від органів місцевого самоврядування. Запропоновано надати інформацію та документи, повідомлено, що розгляд справи про порушення вимог законодавства про рекламу відбудеться 24 жовтня о 10:30 год в приміщенні ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Вимогу направлено на зареєстровану адресу відповідача 11 жовтня 2023 року.

Листом від 20 жовтня 2023 року № 13 ТОВ "Марія Арт-Студіо", на вимогу № 01-27/07.1/4792 від 05.10.2023, направлено виписку про реєстрацію з ЄДРЮОФОПГФ та фото фасаду торгівельного центру. Станом на 05 жовтня 2023 року на фасаді приміщення немає зовнішньої реклами.

24 жовтня 2023 року ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області складено протокол № 260 засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу, відносно реклами, що розміщена на фасаді торгівельного центру "Простор", банер з написом "Аренда" за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, просп. Лесі Українки, 96, розповсюджувачем та рекламодавцем реклами за даною адресою є ТОВ "Марія Арт-Студіо".

За результатами засідання комісії, 24 жовтня 2023 року ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області, за порушення частини першої статті 6, частини першої статті 16 Закону України "Про рекламу", прийнято рішення № 287 про накладення на ТОВ "Марія Арт-Студіо" штрафу в розмірі 5083 грн.

Вищевказане рішення направлено на зареєстровану адресу відповідача 27 жовтня 2023 року.

Відповідачем не сплачено штраф в загальному розмірі 5083,00 грн, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом у цій справі.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Відповідно до підпункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667 /надалі Положення №667/, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Пунктом 7 цього Положення передбачено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24 лютого 2020 року №160, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.

В силу вимог абзацу четвертого підпункту 8 пункту 4 цього Положення Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики , а саме: у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів (у тому числі споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння): здійснює контроль за дотриманням вимог Законів України Про рекламу та Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення в межах наданих повноважень; здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження;

Згідно з підпунктом 22 пункту 6 цього ж Положення Головне управління має право складати в установлених законом випадках протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення і приймати за результатами розгляду рішення про накладення штрафів та застосування інших санкцій, передбачених законом.

Статтею 3 Закону України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР /надалі - Закон № 270/96-ВР/ встановлено, що законодавство України про рекламу складається з Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Закону та інших нормативно-правових актів. Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України про рекламу, застосовуються правила міжнародного договору.

Частиною першої статті 6 Закону № 270/96-ВР встановлено, що мовою реклами є державна мова.

Відповідно до приписів частини першої статті 26 Закону № 270/96-ВР контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами (у тому числі щодо спорудження житлового будинку), а також щодо виконання вимог частини десятої статті 8 цього Закону, крім випадків, якщо зазначена реклама є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор.

Згідно з приписами частини другої цієї статті на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, за фактом виявлення такими органами порушення або в ході розгляду повідомлення (звернення, скарги, заяви тощо) третіх осіб про порушення вимог законодавства про рекламу рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та аудіозаписи, а також іншу інформацію, що стосуються виявленого порушення чи повідомлення про нього та необхідні для здійснення такими органами повноважень щодо державного контролю.

Частиною першою статті 27 Закону № 270/96-ВР встановлено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 27 Закону № 270/96-ВР відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні зокрема у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами (у тому числі користувацького контенту, який визнається рекламою), в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту.

Частиною п`ятою статті 27 Закону № 270/96-ВР передбачено, що вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.

За приписами частини сьомої статті 27 Закону № 270/96-ВР у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною одинадцятою статті 27 Закону № 270/96-ВР встановлено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) врегульовано Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №693.

Відповідно до пункту 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №693 /надалі Порядок №693 у редакції, чинній до 15 листопада 2023 року/ за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Згідно з пунктами 18, 19, 20 Порядку №693 за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку.

Сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Судовим розглядом встановлено, що 24 жовтня 2023 року начальником ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №287, яким на ТОВ "Марія Арт-Студіо" за порушення законодавства про рекламу накладено штраф у розмірі 299 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5083,00 грн.

Доказів скасування рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 287 від 24 жовтня 2023 року та/або добровільної сплати відповідачем суми штрафу, накладеної на нього цим рішенням, до суду не надано.

Оскільки штраф у загальній сумі 5083,00 грн, що накладений на відповідача рішенням про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 287 від 24 жовтня 2023 року, ТОВ "Марія Арт-Студіо", не сплачений, суд доходить висновку про те, що вимога позивача обґрунтована та підлягає задоволенню.

Таким чином, адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач, який є суб`єктом владних повноважень, витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не поніс, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (вул. Воскресенський узвіз, буд. 7, м. Полтава, Полтавська область, 36020, ідентифікаційний код 40358617) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Марія Арт-Студіо" (код ЄДРПОУ 42093841, вул. Соборна, 3А, м.Кременчук, Полтавська область) про стягнення штрафних санкцій в сумі 5083,00 грн задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Марія Арт-Студіо" до Державного бюджету України (код ЄДРПОУ 37959255, ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава, р/р UA988999980313000106000016719, код 21081100, отримувач платежу ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава, призначення платежу - оплата штрафу) штраф у розмірі 5083,00 (п`ять тисяч вісімдесят три) гривні 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117827736
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/867/24

Рішення від 20.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні