Рішення
від 20.03.2024 по справі 520/27718/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2024 р. № 520/27718/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА" (вул. Богдана Гаврилишина, буд. 24, офіс 8,м. Київ,04116) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 року № 172264;

2. Зобов`язати відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості;

3. Судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування позову зазначено, що Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 року № 172264 є протиправним та таким, що порушує права позивача.

Ухвалою суду від 04.10.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Представником відповідача 19.10.2023 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства України, а тому оскаржуване позивачем Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 року № 172264 є таким, що винесено в межах чинного законодавства України та не підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА", рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.08.2023 року № 172264 було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.

В Рішенні Комісією регіонального рівня зазначено, що відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів Україні від 11 грудня 2019 р. №1165,

Х з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 11.08.2023 року № 1- прийнято рішення про:

Х відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Підстава (зазначається відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку, що визначені у додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 року № 1165): п.8 Критеріїв ризиковості платників податку.

У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

03 відсутність необхідних умов та /або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

13 придбання товару (послуг) у платника (ів) податку, щодо якого (их) прийнято рішення про відповідність ризиковості платника податку.

Х інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

Тип операції Придбання/ постачанняПеріод здійснення господарської операціїКод згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризиковаКод згідно з ДКПП операції, визначеної як ризиковаУмовний код товару операції, визначеної як ризиковаПодатковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операціїДата включення платника податку , заподіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку зпо придбання01.01.202328.03.20238204110000--322700625227.04.2023придбання01.01.202328.03.20238207505000--322700625227.04.2023придбання01.01.202328.03.20238207701000--322700625227.04.2023придбання01.01.202328.03.2023820740--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.2023820750--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.2023820770--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.2023820900--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.20238466--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.20238903190000--288001117028.03.2023придбання01.01.202328.03.202390319000--288001117028.03.2023придбання01.12.202228.03.20233403191000--326930548425.04.2023придбання01.12.202228.03.20233916905000--326930548425.04.2023придбання01.12.202228.03.20237407211000--326930548425.04.2023придбання01.01.202328.03.20238207603000--273691222702.05.2023придбання01.01.202328.03.20238209002000--273691222702.05.2023придбання01.01.202328.03.20238466--273691222702.05.2023постачання01.01.202328.03.20238466102000--4489696428.03.2023постачання01.01.202328.03.20238460390000--4489696428.03.2023Х ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Також судом встановлено, що Рішенню від 22.08.2023 року № 172264 передували рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо визнання Позивача таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, щодо яких Позивач надавав необхідні пояснення та усі наявні документи, а саме:

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.03.2023 року № 5084 позивача було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.

25.05.2023 року позивач надав до контролюючого органу Повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, які було прийнято у відповідності до квитанції № 2 від 25.05.2023 року.

За наслідками розгляду пояснень та первинних документів в кількості 86 одиниць, відповідач прийняв Рішення від 01.06.2023 року № 9205, яким позивача було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.

03.07.2023 року позивач надав до контролюючого органу Повідомлення № 2 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, які було прийнято у відповідності до квитанції № 2 від 03.07.2023 року.

За наслідками розгляду пояснень та первинних документів в кількості 84 одиниці, Відповідач прийняв Рішення від 12.07.2023 року № 12062, яким позивача було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.

11.08.2023 року позивач надав до контролюючого органу Повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, які було прийнято у відповідності до квитанції № 2 від 11.08.2023 року.

За наслідками розгляду пояснень та первинних документів в кількості 60 одиниць, відповідач прийняв оскаржуване Рішення від 22.08.2023 року № 172264.

Також під час розгляду справи судом встановлено, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, підприємство позивача зареєстровано у відповідності до чинного законодавства та здійснює господарську діяльність з 23.06.2022 року.

Видами економічної діяльності позивача є: - 28.93 Виробництво машин і устаткування для виготовлення харчових продуктів і напоїв, перероблення тютюну (основний); - 46.62 Оптова торгівля верстатами; - 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; - 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; - 28.30 Виробництво машин і устаткування для сільського та лісового господарства; - 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; - 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів.

Підприємство має в користуванні (оренді) нежитлові приміщення (площа виробничо-складського приміщення 230 м2, офіс 20 м2), у відповідності до Договору оренди нежитлового приміщення № 2706/2-01 від 27.06.2022 року, які дозволяють здійснювати виробництво та зберігання товарно-матеріальних цінностей тощо.

Станом на 01.13.2023 року:

- вартість основних засобів, яка відображена на Рахунку бухгалтерського обліку 104 «Машини та обладнання», складає 736 383,00 грн;

- матеріальні запаси на Рахунку бухгалтерського обліку 201«Матеріали» 542 422,90 грн.

Підприємство позивача має в користуванні (оренді) автотранспортні засоби:

- Skoda Kamiq Active, держ. № НОМЕР_1 у відповідності до Договору оренди автотранспортного засобу № 2806/-22-01 від 28.06.2022 року;

- Ford Transit держ. № НОМЕР_2 у відповідності до Договором оренди автотранспортного засобу № 0901/23-01 від 09.01.2023 року.

Також, позивачем укладено договір з перевізником по території України ТОВ «Нова Пошта» № 752907 від 14.01.2023 року.

Крім того судом встановлено, що позивач, як покупець товарів, мав взаємовідносини із наступними Постачальниками товарів:

Фізична особа підприємець ОСОБА_1 (ПНПП НОМЕР_3 ) за кодами УКТЗЕД 8204110000; 8207505000; 8207701000 (з 01.01.2023 року по 28.03.2023 року).

Придбання Позивачем Товару у зазначеного контрагента підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 6 від 10.01.2023 року;

- видаткова накладна № 3 від 10.01.2023 року на загальну суму 17586,40 грн, в тому числі ПДВ 2931,06 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 10.01.2023 року, ПДВ на суму 2931,06 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 9 від 16.01.2023 року;

- видаткова накладна № 5 від 16.01.2023 року на загальну суму 26892,83 грн, в тому числі ПДВ 4482,13 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 4482,13 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 6 від 16.01.2023 року на загальну суму 27628,41 грн, в тому числі ПДВ 4604,74 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 4604,74 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 7 від 16.01.2023 року на загальну суму 23756,01 грн, в тому числі ПДВ 3959,34 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 3959,34 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 8 від 16.01.2023 року на загальну суму 27360,58 грн, в тому числі ПДВ 4560,11 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 4560,11ґ грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 7 від 01.02.2023 року;

- видаткова накладна № 25 від 17.02.2023 року на загальну суму 1177601,34 грн, в тому числі ПДВ 196266,89 грн;

за результатами господарської операції з оплати товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 01.02.2023 року, ПДВ на суму 150453,15 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

за результатами господарської операції з оплати товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 37333,33 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 17.02.2023 року, ПДВ на суму 8480,41 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 11 від 01.02.2023 року;

- видаткова накладна № 24 від 13.02.2023 року на загальну суму 8356,86 грн, в тому числі ПДВ 1392,81 грн;

за результатами господарської операції з оплати товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 01.02.2023 року, ПДВ на суму 1392,81 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 12 від 16.02.2023 року;

- видаткова накладна № 26 від 16.02.2023 року на загальну суму 23985,59 грн, в тому числі ПДВ 3997,60 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 3997,60 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 35 від 16.02.2023 року на загальну суму 25168,88 грн, в тому числі ПДВ 4194,81 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 4194,81 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 36 від 16.02.2023 року на загальну суму 22659,48 грн, в тому числі ПДВ 3776,58 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 9 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 3776,58 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 37 від 16.02.2023 року на загальну суму 27777,90 грн, в тому числі ПДВ 4629,65 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 10 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 4629,65 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 13 від 20.02.2023 року;

- видаткова накладна № 27 від 20.02.2023 року на загальну суму 25338,17 грн, в тому числі ПДВ 4223,03 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 20.02.2023 року, ПДВ на суму 4223,03 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 29 від 20.02.2023 року на загальну суму 23986,81 грн, в тому числі ПДВ 3997,81 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 20.02.2023 року, ПДВ на суму 3997,81 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 15 від 01.03.2023 року;

- видаткова накладна № 39 від 01.03.2023 року на загальну суму 17881,80 грн, в тому числі ПДВ 2980,30 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 01.03.2023 року, ПДВ на суму 2980,30 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 16 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 40 від 06.03.2023 року на загальну суму 18509,46 грн, в тому числі ПДВ 3084,91 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 3084,91 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 17 від 10.03.2023 року;

- видаткова накладна № 41 від 10.03.2023 року на загальну суму 25879,95 грн, в тому числі ПДВ 4313,33 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 10.03.2023 року, ПДВ на суму 4313,33 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 23 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 47 від 06.03.2023 року на загальну суму 15210,96 грн, в тому числі ПДВ 2535,16 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 2533,16 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію.

Оплата за отриманий товар була здійснена позивачем за наступними платіжними інструкціями:

-платіжною інструкцією № 6 від 12.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 36 від 01.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 68 від 16.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 94 від 01.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 113 від 08.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 124 від 10.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 125 від 10.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 127 від 10.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 128 від 13.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 198 від 07.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 202 від 10.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 204 від 11.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 207 від 11.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 247 від 21.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 262 від 28.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 280 від 12.05.2023 року.

Фізична особа підприємець ОСОБА_2 (ПНПП НОМЕР_4 ) за кодами УКТЗЕД 820740; 820750; 820770; 820900; 8466; 8903190000; 90319000 (з 01.01.2023 року по 28.03.2023 року).

Придбання Позивачем Товару у зазначеного контрагента підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 5 від 09.01.2023 року;

- видаткова накладна № 2 від 09.01.2023 року на загальну суму 56305,62 грн, в тому числі ПДВ 9384,27 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 09.01.2023 року, ПДВ на суму 9384,27 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 7 від 16.01.2023 року;

- видаткова накладна № 4 від 16.01.2023 року на загальну суму 17038,56 грн, в тому числі ПДВ 2839,76 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 2839,76 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 6 від 16.01.2023 року на загальну суму 22714,20 грн, в тому числі ПДВ 3785,70 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 3785,70 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 7 від 16.01.2023 року на загальну суму 22351,26 грн, в тому числі ПДВ 3752,21 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 3752,21 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 8 від 16.01.2023 року на загальну суму 19337,58 грн, в тому числі ПДВ 3222,93 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 3222,93 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 9 від 16.01.2023 року на загальну суму 25073,22 грн, в тому числі ПДВ 4178,87 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 9 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 4178,87 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 13 від 10.02.2023 року;

- видаткова накладна № 15 від 10.02.2023 року на загальну суму 29613,36 грн, в тому числі ПДВ 4935,56 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 4935,56 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 19 від 10.02.2023 року на загальну суму 28129,20 грн, в тому числі ПДВ 4688,20 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 4688,20 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 14 від 13.02.2023 року;

- видаткова накладна № 16 від 13.02.2023 року на загальну суму 7534,80 грн, в тому числі ПДВ 1255,80 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 13.02.2023 року, ПДВ на суму 1255,80 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 16 від 10.02.2023 року;

- видаткова накладна № 18 від 10.02.2023 року на загальну суму 3308,16 грн, в тому числі ПДВ 551,36 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 551,36 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 18 від 15.02.2023 року;

- видаткова накладна № 21 від 16.02.2023 року на загальну суму 26373,06 грн, в тому числі ПДВ 4395,51 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 9 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 4395,51 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 25 від 16.02.2023 року на загальну суму 17135,10 грн, в тому числі ПДВ 2855,85 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 10 від 16.02.2023 року, ПДВ на суму 2855,85 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 19 від 20.02.2023 року;

- видаткова накладна № 22 від 20.02.2023 року на загальну суму 25380,00 грн, в тому числі ПДВ 4230,00 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 11 від 20.02.2023 року, ПДВ на суму 4230,00 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 26 від 20.02.2023 року на загальну суму 27230,70 грн, в тому числі ПДВ 4538,45 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 12 від 20.02.2023 року, ПДВ на суму 4538,45 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 23 від 01.03.2023 року;

- видаткова накладна № 28 від 01.03.2023 року на загальну суму 11560,92 грн, в тому числі ПДВ 1926,82 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 01.03.2023 року, ПДВ на суму 1926,82 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 24 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 29 від 06.03.2023 року на загальну суму 19559,58 грн, в тому числі ПДВ 3259,93 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 3259,93 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 30 від 10.03.2023 року;

- видаткова накладна № 35 від 10.03.2023 року на загальну суму 15195,96 грн, в тому числі ПДВ 2532,66 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 10.03.2023 року, ПДВ на суму 2532,66 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію.

Оплата за отриманий товар була здійснена позивачем за наступними платіжними інструкціями:

-платіжною інструкцією № 5 від 12.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 11 від 18.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 45 від 03.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 114 від 08.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 146 від 21.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 195 від 07.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 261 від 28.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 268 від 03.05.2023 року;

-платіжною інструкцією № 279 від 12.05.2023 року;

-платіжною інструкцією № 340 від 23.06.2023 року.

Фізична особа підприємець ОСОБА_3 (ПНПП НОМЕР_5 ) за кодами УКТЗЕД 3403191000; 3916905000; 7407211000 (з 01.12.2022 року по 28.03.2023 року).

Придбання Позивачем Товару у зазначеного контрагента підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 18 від 27.12.2022 року;

- видаткова накладна № 14 від 27.12.2022 року на загальну суму 19280,52 грн, в тому числі ПДВ 3213,42 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 27.12.2022 року, ПДВ на суму 3213,42 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 15 від 28.12.2022 року на загальну суму 21116,76 грн, в тому числі ПДВ 3519,46 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 28.12.2022 року, ПДВ на суму 3519,46 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 3 від 09.01.2023 року на загальну суму 17444,28 грн, в тому числі ПДВ 2907,38 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 09.01.2023 року, ПДВ на суму 2907,38 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 4 від 16.01.2023 року на загальну суму 12853,68 грн, в тому числі ПДВ 2142,28 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 2142,28 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 5 від 18.01.2023 року на загальну суму 11935,56 грн, в тому числі ПДВ 1989,26 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 18.01.2023 року, ПДВ на суму 1989,26 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 6 від 16.01.2023 року;

- видаткова накладна № 9 від 16.01.2023 року на загальну суму 14394,79 грн, в тому числі ПДВ 2399,13 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 2399,13 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 10 від 16.01.2023 року на загальну суму 14394,79 грн, в тому числі ПДВ 2399,13 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 2399,13 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 7 від 01.02.2023 року;

- видаткова накладна № 11 від 01.02.2023 року на загальну суму 25064,68 грн, в тому числі ПДВ 4177,45 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 01.02.2023 року, ПДВ на суму 4177,45 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 12 від 02.02.2023 року на загальну суму 26625,48 грн, в тому числі ПДВ 4437,58 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 02.02.2023 року, ПДВ на суму 4437,58 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 13 від 02.03.2023 року на загальну суму 22953,00 грн, в тому числі ПДВ 3825,50 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 03.02.2023 року, ПДВ на суму 3825,50 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 8 від 01.02.2023 року;

- видаткова накладна № 14 від 07.02.2023 року на загальну суму 21321,00 грн, в тому числі ПДВ 3553,50 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 07.02.2023 року, ПДВ на суму 3553,50 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 15 від 09.02.2023 року на загальну суму 23879,52 грн, в тому числі ПДВ 3979,92 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 09.02.2023 року, ПДВ на суму 3979,92 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 10 від 08.03.2023 року;

- видаткова накладна № 22 від 08.03.2023 року на загальну суму 22950,80 грн, в тому числі ПДВ 3491,80 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 08.03.2023 року, ПДВ на суму 3491,80 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 11 від 01.03.2023 року;

- видаткова накладна № 19 від 01.03.2023 року на загальну суму 21756,60 грн, в тому числі ПДВ 3626,10 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 01.03.2023 року, ПДВ на суму 3626,10 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 12 від 03.03.2023 року;

- видаткова накладна № 20 від 03.03.2023 року на загальну суму 20145,00 грн, в тому числі ПДВ 3357,50 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 2 від 03.03.2023 року, ПДВ на суму 3357,50 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 13 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 21 від 06.03.2023 року на загальну суму 22562,40 грн, в тому числі ПДВ 3760,40 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 3760,40 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 14 від 10.03.2023 року;

- видаткова накладна № 23 від 10.03.2023 року на загальну суму 21756,60 грн, в тому числі ПДВ 3626,10 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 10.03.2023 року, ПДВ на суму 3626,10 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 15 від 13.03.2023 року;

- видаткова накладна № 24 від 13.03.2023 року на загальну суму 20145,00 грн, в тому числі ПДВ 3357,50 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 6 від 13.03.2023 року, ПДВ на суму 3357,50 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 16 від 15.03.2023 року;

- видаткова накладна № 25 від 15.03.2023 року на загальну суму 22562,40 грн, в тому числі ПДВ 3760,40 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 15.03.2023 року, ПДВ на суму 3760,40 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 17 від 16.03.2023 року;

- видаткова накладна № 26 від 16.03.2023 року на загальну суму 22562,40 грн, в тому числі ПДВ 3760,40 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 16.03.2023 року, ПДВ на суму 3760,40 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 18 від 20.03.2023 року;

- видаткова накладна № 27 від 20.03.2023 року на загальну суму 20145,00 грн, в тому числі ПДВ 3357,50 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 9 від 20.03.2023 року, ПДВ на суму 3357,50 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію.

Оплата за отриманий товар була здійснена позивачем за наступними платіжними інструкціями:

-платіжною інструкцією № 1 від 28.12.2022 року;

-платіжною інструкцією № 1 від 10.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 4 від 11.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 13 від 20.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 14 від 24.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 16 від 27.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 20 від 27.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 22 від 30.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 37 від 02.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 49 від 07.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 55 від 10.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 58 від 13.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 64 від 15.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 75 від 17.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 95 від 01.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 116 від 09.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 147 від 22.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 160 від 24.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 167 від 28.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 171 від 29.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 200 від 10.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 239 від 19.04.2023 року;

-платіжною інструкцією № 313 від 08.06.2023 року.

Фізична особа підприємець ОСОБА_4 (ПНПП НОМЕР_6 ) за кодами УКТЗЕД 8207603000; 8209002000; 8466 (з 01.01.2023 року по 28.03.2023 року).

Придбання Позивачем Товару у зазначеного контрагента підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 2 від 10.01.2023 року;

- видаткова накладна № 2 від 10.01.2023 року на загальну суму 2907,60 грн, в тому числі ПДВ 484,60 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 10.01.2023 року, ПДВ на суму 484,60 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 4 від 16.01.2023 року;

- видаткова накладна № 4 від 16.01.2023 року на загальну суму 47298,36 грн, в тому числі ПДВ 7883,06 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 7883,06 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 8 від 16.01.2023 року на загальну суму 21187,02 грн, в тому числі ПДВ 3531,17 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 3531,17 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 9 від 16.01.2023 року на загальну суму 25703,94 грн, в тому числі ПДВ 4283,99 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 9 від 16.01.2023 року, ПДВ на суму 4283,99 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 8 від 10.02.2023 року;

- видаткова накладна № 13 від 10.02.2023 року на загальну суму 26875,50 грн, в тому числі ПДВ 4479,25 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 4479,25 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про зупинення реєстрації;

- видаткова накладна № 14 від 10.02.2023 року на загальну суму 19639,62 грн, в тому числі ПДВ 3273,27 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 3273,27 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 15 від 10.02.2023 року на загальну суму 26875,50 грн, в тому числі ПДВ 4479,25 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 4479,25 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про зупинення реєстрації;

- рахунок на оплату № 9 від 20.02.2023 року;

- видаткова накладна № 16 від 20.02.2023 року на загальну суму 6152,40 грн, в тому числі ПДВ 1025,40 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 7 від 10.02.2023 року, ПДВ на суму 1025,40 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- видаткова накладна № 18 від 20.02.2023 року на загальну суму 26149,92 грн, в тому числі ПДВ 4358,32 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 8 від 20.02.2023 року, ПДВ на суму 4358,32 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 12 від 01.03.2023 року;

- видаткова накладна № 20 від 01.03.2023 року на загальну суму 16896,96 грн, в тому числі ПДВ 2816,16 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 1 від 01.03.2023 року, ПДВ на суму 2816,16 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 14 від 10.03.2023 року;

- видаткова накладна № 22 від 10.03.2023 року на загальну суму 3350,64 грн, в тому числі ПДВ 558,44 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 5 від 10.03.2023 року, ПДВ на суму 558,44 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 16 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 24 від 06.03.2023 року на загальну суму 20445,24 грн, в тому числі ПДВ 3407,54 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 3 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 3407,54 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

- рахунок на оплату № 17 від 06.03.2023 року;

- видаткова накладна № 25 від 06.03.2023 року на загальну суму 12477,78 грн, в тому числі ПДВ 2079,63 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 4 від 06.03.2023 року, ПДВ на суму 2079,63 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію.

Оплата за отриманий товар була здійснена Позивачем за:

-платіжною інструкцією № 56 від 10.02.2023 року;

-платіжною інструкцією № 115 від 08.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 123 від 10.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 196 від 07.04.2023 року.

Отже, як вбачається із вищевикладеного, господарські операції, за якими сформований податковий кредит Позивача в період з 01.12.2022 року по 28.03.2023 року по взаємовідносинам із вищезазначеними контрагентами у зв`язку із придбанням товарів є реальними та підтвердженими.

Також, як вбачається з оскаржуваного рішення, Відповідач вважає ризиковою діяльність Позивача з постачання в період з 01.01.2023 року по 28.03.2023 року товарів/послуг за кодами згідно з УКТЗЕД 8466102000; 8460390000.

В зазначений період, Позивач, як Постачальник товарів, мав взаємовідносини із наступними контрагентами:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕНТ» (ЄДРПОУ 35930611) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 70 від 19.01.2023 року;

- видаткова накладна № 63 від 27.01.2023 року на загальну суму 147475,63 грн, в тому числі ПДВ 24579,27 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 67 від 27.01.2023 року, ПДВ на суму 24579,27 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана позивачем за наступними платіжними інструкціями:

-платіжною інструкцією № 112 від 27.01.2023 року;

-платіжною інструкцією № 364 від 22.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 420 від 30.03.2023 року;

-платіжною інструкцією № 480 від 10.04.2023 року.

-платіжною інструкцією № 493 від 12.04.2023 року.

Казенне науково-виробниче об`єднання «ФОРТ «МВС України (ЄДРПОУ 01199251) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 88 від 24.01.2023 року;

- видаткова накладна № 70 від 30.01.2023 року на загальну суму 3678,48 грн, в тому числі ПДВ 613,08 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 56 від 25.01.2023 року, ПДВ на суму 613,08 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана Позивачем за:

-платіжною інструкцією № 197 від 25.01.2023 року.

ДП «АБПЛАНАЛП» (ЄДРПОУ 24724151) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 191 від 06.02.2023 року;

- видаткова накладна № 105 від 08.02.2023 року на загальну суму 55541,93 грн, в тому числі ПДВ 9256,99 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 25 від 07.02.2023 року, ПДВ на суму 9256,99 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана Позивачем за:

-платіжною інструкцією № ВС790 від 07.02.2023 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕТ-ЮА» (ЄДРПОУ 36029113) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 192 від 06.02.2023 року;

- видаткова накладна № 101 від 07.02.2023 року на загальну суму 4212,00 грн, в тому числі ПДВ 702,00 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 26 від 07.02.2023 року, ПДВ на суму 702,00 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана Позивачем за:

-платіжною інструкцією № 166 від 08.02.2023 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕТ-ЮА» (ЄДРПОУ 36029113) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 192 від 06.02.2023 року;

- видаткова накладна № 101 від 07.02.2023 року на загальну суму 4212,00 грн, в тому числі ПДВ 702,00 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 26 від 07.02.2023 року, ПДВ на суму 702,00 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана позивачем за:

-платіжною інструкцією № 166 від 08.02.2023 року.

Приватне підприємство «ІНТЕКСПЛЮС» (ЄДРПОУ 38427712) .

Постачання Позивачем Товару підтверджується наступним:

- рахунок на оплату № 361 від 28.02.2023 року;

- видаткова накладна № 201 від 28.02.2023 року на загальну суму 3540,00 грн, в тому числі ПДВ 590,00 грн;

за результатами господарської операції з постачання товару була складена та зареєстрована податкова накладна № 134 від 28.02.2023 року, ПДВ на суму 590,00 грн, щодо якої податковим органом прийнято рішення про реєстрацію;

Оплата за поставлений товар була отримана Позивачем за:

-платіжною інструкцією № 693 від 28.02.2023 року.

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 і Порядок №1165, який набрав чинності з 01 лютого 2020 року, передбачають різні механізми зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів; механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, відповідно до п. 6 Порядку зупинення №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено типову форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яка містить наступний припис: «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.».

Отже, з аналізу наведених норм вбачається, що, на відміну від Порядку №117, положення Порядку №1165 встановлюють можливість платника податку оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, у тому числі у судовому порядку.

Також суд зазначає, що відповідно до п. 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Суд звертає увагу на те, що критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку № 1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема:

У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.»

Тобто, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

Зазначена позиція суду узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 23.06.2022 року по справі № 640/6130/20.

Суд зазначає, що зі змісту оскаржуваного рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 року № 172264, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, а проводиться в автоматизованому порядку.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що не заперечується відповідачем у відзиві на позовну заяву.

Будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийняте оскаржуване рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем надано не було. При цьому, в матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

У зв`язку з наведеним, суд дійшов висновку, що відповідач не довів наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості, а отже позовні вимоги є законними та обґрунтованими.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА" (вул. Богдана Гаврилишина, буд. 24, офіс 8,м. Київ,04116) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати Рішення Головного управління ДПС у Харківській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 року № 172264.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ІМПЕРІЯ МЕТАЛІВ УКРАЇНА" сплачений судовий збір у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117828134
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —520/27718/23

Рішення від 20.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні