Постанова
від 21.03.2024 по справі 360/1302/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2024 року справа №360/1302/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Компанієць І.Д., суддів: Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г.,

розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року у справі № 360/1302/23 (головуючий І інстанції Кисіль С.В.) за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Луганськобленерго до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114 щодо можливості своєчасного виконання платником податків ТОВ Луганськобленерго свого податкового обов`язку;

- визнати протиправним та скасувати рішення ДПС України від 28 вересня 2023 року № 29004/6/99-00-06-03-03-06 про результати розгляду скарги ТОВ Луганськобленерго від 07 листопада 2022 року № 55-01/14/10;

- зобов`язати ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТОВ Луганськобленерго свого податкового обов`язку на підставі заяви від 23 вересня 2022 року № 55-01/14/09 про відсутність можливості своєчасного виконання ТОВ Луганськобленерго обов`язків (у тому числі обов`язок податкового агента), визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 датою прийняття рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114.

В обґрунтування позову зазначив, що звернувся в електронному кабінеті платника податків до ГУ ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління ДПС у Луганській області з заявою про відсутність можливості своєчасного виконання позивачем обов`язків (у тому числі обов`язок податкового агента), визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225.

Підставами неможливості своєчасного виконання позивачем податкових обов`язків в заяві зазначені: проведення воєнних (бойових) дій, тимчасова окупація Російською Федерацією території, на якій зареєстроване місцезнаходження ТОВ Луганськобленерго, здійснення господарської діяльності ТОВ Луганськобленерго, де знаходиться все майно ТОВ Луганськобленерго виробничі потужності (будівлі, споруди, робочі машини, обладнання, транспортні засоби, прилади, інвентар) об`єкти оподаткування, відповідні показники яких відображаються при складанні та подачі податкової та фінансової звітності; захоплення збройними силами (формуваннями) Російської Федерації всього майна ТОВ Луганськобленерго, втрата всього майна ТОВ Луганськобленерго; захоплення збройними силами (формуваннями) Російської Федерації первинних документів, серверного обладнання з програмним забезпеченням та електронних баз даних ТОВ Луганськобленерго, що унеможливило для ТОВ Луганськобленерго здійснення розрахунку показників для нарахування (стягнення) податків та зборів, складання та подачі податкової декларації з податку на прибуток підприємств та фінансової звітності; неможливість вивезення майна (рухомого) та первинних документів у зв`язку із загрозою для життя співробітників ТОВ Луганськобленерго; повне припинення роботи банківської системи України у Луганській області; фактичне призупинення з 24 лютого 2022 року роботи ТОВ Луганськобленерго, призупинення дії трудових договорів з працівниками товариства (відсутність персоналу).

До заяви про відсутність можливості своєчасного виконання податкових обов`язків позивачем надані відповідні докази.

Рішенням ГУ ДПС у Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року визнано можливим своєчасне виконання ТОВ Луганськобленерго свого податкового обов`язку.

За наслідками адміністративного оскарження рішення відповідача залишено без змін, а скарга позивача без задоволення.

З огляду на приписи пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, наказ Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, рішення відповідачів є необґрунтованими та протиправними.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114 щодо можливості своєчасного виконання платником податків ТОВ Луганськобленерго свого податкового обов`язку.

Зобов`язано Головне управління ДПС в Івано-Франківській області повторно розглянути заяву ТОВ Луганськобленерго про неможливість сплати податків від 23 вересня 2022 року № 55-01/14/09, на підставі пункту 1 розділу ІІ наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, та прийняти мотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, з урахуванням висновків суду, викладених у мотивувальній частині рішення.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Вирішено питання судових витрат по справі.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач - ГУ ДПС в Івано-Франківській області звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Згідно з інформаційними базами даних ДПС ТОВ Луганськобленерго відноситься до категорії платників податку на прибуток, що складають податкову звітність щоквартально.

Остання подана податкова декларація з податку на прибуток 2021 рік (17 лютого 2022 року, реєстраційний номер 9431987467).

Товариством за податкові періоди січень-серпень 2022 року подані декларації: з податку на додану вартість за січень-серпень 2022 року у встановлені терміни; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також нарахованого єдиного внеску за І квартал 2022 року 16 червня 2022 року, за II квартал 2022 року 07 липня 2022 року; податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік у період з 17 по 21 лютого 2022 року; податковий розрахунок з плати за землю на 2022 рік 07 лютого 2022 року.

Протягом 2022 року, починаючи з 30 червня 2022року, ТОВ Луганськобленерго здійснювалася реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) за надані послуги з оренди майна, оренди приміщення, суборенди нежитлових приміщень.

З огляду на зазначене ГУ ДПС в Івано-Франківській області правомірно прийнято рішення від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/3910411 щодо можливості, своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку у зв`язку з фактом подання позивачем за податкові періоди 2022 року податкових декларацій, розрахунків по інших видах податків і зборів, у т.ч. ПДВ, а також реєстрацією податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення на території України правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя та здоров`я, а також забезпечення безпеки суддів та працівників апарату суду, дана постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів адміністративної справи.

Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, однак суд першої інстанції листом повідомив, що всі документи у цій справі сформовано в електронному вигляді та експортовано в КП Діловодство спеціалізованого суду.

Верховний Суд листом від 19.08.2022 № 2097/0/2-22 на лист вх. № 1730/0/1-22 щодо надання Науково-консультативною радою при Верховному Суді висновку з питань, пов`язаних з електронним адміністративним судочинством повідомив, що підстав для звернення до НКР щодо надання вченими-членами НКР наукових висновків немає. Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Відповідно до листів Державної судової адміністрації України від 01.08.2018 № 15-14040/18, від 13.09.2018 № 15-17388/18 судами забезпечено сканування та експортування в підсистему Електронний суд матеріалів всіх судових справ, як перебували в провадженні суддів станом на 01.08.2018. Тобто вказана підсистема містить усі матеріали судової справи.

Отже, враховуючи зазначені листи, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі Електронний суд.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

ТОВ Луганськобленерго (ідентифікаційний код 39104114, місцезнаходження: вул. Гоголя, 24, 2 поверх, кімната 5, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93404) є юридичною особою, основним видом діяльності якої є: 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування; 35.12 Передача електроенергії; 35.13 Розподілення електроенергії; 35.14 Торгівля електроенергією (основний), про що свідчать відповіддю № 306621 від 06 листопада 2023 року з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження ТОВ Луганськобленерго є Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гоголя, 24, 2 поверх, кімната 5, майно ТОВ Луганськобленерго розміщено на території територіальних громад Щастинського, Сватівського, Сєвєродонецького, Старобільського районів Луганської області, а саме: смт Біловодськ, вул. Гуньяна, 55, приміщення 1; смт Білокуракине, вул. Переїздна, 29а; м. Кремінна, пров. Гастелло, 1б; смт Марківка, вул. Задорожного, 29, приміщення № 1; смт Мілове, вул. Дружби Народів, 185б/1; смт Новопсков, вул.. Шкільна, 2а; смт Новоайдар, пров. Сінний, 10, приміщення 1; м. Рубіжне, вул. Енергетиків, 1а, приміщення 5; м. Сватове, вул. Стадіонна, 1, приміщення 1; смт Станиця-Луганська, вул. Горького, 68/1; м. Старобільськ, вул. Горького, 123; смт Троїцьке, вул. Мічуріна, 55а; м. Лисичанськ, вул. О. Довженко, 11, приміщення 1; м. Сєвєродонецьк, вул. Гоголя, 24/2; м. Попасна, вул. Спортивна, 11, приміщення № 1; м. Щастя, вул. Енергетиків, 1в, що підтверджується також рішенням Господарського суду Луганської області від 09 листопада 2016 року у справі № 913/1162/16, протоколом загальних зборів учасників ТОВ Луганськобленерго від 18 грудня 2014 року, актом приймання-передачі майна в статутний капітал ТОВ Луганськобленерго від 26 грудня 2014 року, інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майна, договором оренди від 30 жовтня 2020 року № Л-85-20/У-520-20 та актом приймання-передачі; статутом підприємства.

23 вересня 2022 року TOB Луганськобленерго звернулося в електронному кабінеті платника податків до ГУ ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління ДПС у Луганській області із заявою № 55-01/14/09 про відсутність можливості своєчасного виконання позивачем обов`язків (у тому числі обов`язок податкового агента), визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, яка зареєстрована контролюючим органом за № 20070 від 23 вересня 2022 року реєстраційний індекс № 20070/6.

Підставами неможливості своєчасного виконання TOB Луганськобленерго податкових обов`язків в заяві були зазначені:

- щодо складання податкових декларацій з податку на прибуток за період з 01 січня 2022 року по дату припинення військового стану відсутність доступу до первинних документів, неможливість вивезення у зв`язку з їх знаходженням на територіях проведення воєнних (бойових) дій та які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні); відсутність можливості розрахувати амортизаційні відрахування, оскільки відсутня інформація про пошкодження об`єктів основних засобів та придатність їх до подальшого використання; відсутність інформації щодо стану об`єктів нерухомого житлового та нежитлового майна з метою віднесення до витрат, пов`язаних з господарською діяльністю, нарахованого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю; відсутність переліку територій, на яких ведуться (ведися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначеними Кабінетом Міністрів України;

- щодо складання податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності за період з 01 січня 2023 року по дату припинення військового стану відсутність доступу до первинних документів, неможливість вивезення у зв`язку з їх знаходженням на територіях проведення воєнних (бойових) дій та які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні); відсутність інформації щодо стану земельних ділянок та розташованих на них об`єктів основних засобів з метою віднесення до витрат, пов`язаних з господарською діяльністю нарахованої плати за землю; відсутність переліку територій, на яких ведуться (ведися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначеними Кабінетом Міністрів України; не визначено земельні ділянки (земельні частки (паї), обласними військовими адміністраціями які засмічені вибухово-небезпечними предметами;

- щодо складання податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01 січня 2023 року по дату припинення військового стану відсутність доступу до первинних документів, неможливість вивезення у зв`язку з їх знаходженням на територіях проведення воєнних (бойових) дій та які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні); відсутність інформації щодо стану об`єктів нерухомого житлового та нежитлового майна з метою з метою віднесення до витрат, пов`язаних з господарською діяльністю нарахованого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; відсутність переліку територій, на яких ведуться (ведися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначеними Кабінетом Міністрів України; не визначено земельні ділянки (земельні частки (паї), обласними військовими адміністраціями які засмічені вибухово-небезпечними предметами;

- щодо сплати податку на прибуток за період з 01 січня 2022 року по дату припинення військового стану відсутність можливості для складання декларації з податку на прибуток за період з 01 січня 2022 року по дату припинення військового стану;

- щодо сплати орендної плати за з 01 січня 2023 року по дату припинення військового стану та щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01 січня 2023 року по дату припинення військового стану визначення суми податкового зобов`язання та складання декларацій з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 01 січня 2023 року по дату припинення військового стану, відбудеться за результатами проведення обов`язкової суцільної інвентаризації за можливості забезпечення безпечного та безперешкодного доступу до активів.

До заяви про відсутність можливості своєчасного виконання податкових обов`язків позивачем були додані такі документи: копія сертифікату Торгово-промислової палати України від 28 лютого 2022 року № 2024/02.0-7.1; копія листа щодо призупинення дії договорів від 07 березня 2022 року № 92; копія додаткової угоди від 07 березня 2022 року (Л-47-1-21); копія додаткової угоди від 07 березня 2022 року (Л-47-21); копія листа щодо зменшення суми орендної плати від 31 березня 2022 року № 01-24/2/1/727; копія додаткової угоди від 01 квітня 2022 року (Л-85-20/У-520-20); копія листа щодо призупинення дії договорів від 06 квітня 2022 року № 01-52/2/887/1; копія додаткової угоди від 06 квітня 2022 року (Л-6-22); копія додаткової угоди від 06 квітня 2022 року (Л-61-21); копія довідки переселенця від 22 квітня 2022 року; копія повідомлення про неможливість вивезення первинних документів до Державної податкової служби України та ГУ ДПС у Луганській області (м. Сєвєродонецьк) від 17 травня 2022 року № 49-01/17/05; копія заяви про кримінальне правопорушення на адресу Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України та Міністерства внутрішніх справ України від 19 травня 2022 року № 50-01/19/05; копія квитанції з електронного кабінету платника від 23 травня 2022 року № 7791, реєстраційний індекс 7791/6; копія повідомлення ГУ Національної поліції України в Луганській області про початок проведення досудового розслідування від 31 травня 2022 року № 1011/111/18-2022; копія витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 31 травня 2022 року № 12022130000000076; копія листа щодо звільнення від орендної плати від 31 травня 2022 року № 01-24/2/1/761; копія додаткової угоди від 01 червня 2022 року (Л-85-20/У-520-20); копія витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 17 червня 2022 року № 22022130000000224; копія наказу Про призупинення дії трудових договорів з працівниками ТОВ Луганськобленерго від 25 липня 2022 року № 6к; копія відповіді ДПС України від 31 серпня 2022 року № 10079/6/99-00-09-01-02-06.

ГУ ДПС в Івано-Франківській області за наслідками розгляду заяви платника від 23 вересня 2022 року № 55-01/14/09 (вх. № 20162/6 від 26 вересня 2022 року) 07 жовтня 2022 року прийнято рішення № 15/09-19-04-01-06/39104114 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

В рішенні зазначено, що можливість виконання товариством податкового обов`язку щодо подання податкових декларацій по податку на прибуток за податкові періоди 2022 року обумовлена фактом подання товариством за ці ж податкові періоди 2022 року податкових декларацій, розрахунків по інших видах податків і зборів, у т. ч. по податку на додану вартість, а також реєстрацію податкових накладних, сплатою грошових зобов`язань за відповідним видом платежу.

Не погодившись з указаним рішенням від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114, ТОВ Луганськобленерго 07 листопада 2022 року оскаржило його до ДПС України.

Рішенням ДПС України від 28 вересня 2023 року № 29004/6/99-00-06-03-03-06 скарга ТОВ Луганськобленерго від 07 листопада 2022 року № 55-01/14/10 залишена без задоволення, а рішення ГУ ДПС у Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114 без змін.

Це рішення отримано позивачем в електронному кабінеті платника податків 28 вересня 2023 року.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позов, виходив з того, що факт реєстрації позивачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є беззаперечним свідченням того, що позивач у цей період мав можливість своєчасно та у повному обсязі виконувати свої податкові обов`язки, оскільки податкова адреса та виробничі потужності позивача знаходяться на території можливих бойових дій з 24 лютого 2022 року.

Відповідач не виконав вимоги п.1 розділу III Порядку № 225 щодо прийняття вмотивованого рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Оцінка суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

На підставі пункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 36.5 статті 36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому, затвердженими відповідними законами України дія воєнного стану продовжувалася та діє на теперішній час.

Згідно з пунктом 45.2. статті 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На підставі статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004, затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, а також визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 грудня 2022 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 квітня 2022 року за № 453/37789 (із змінами). Наказ від 22 грудня 2022 року № 309 набрав чинності з 27 грудня 2022 року.

Згідно з підпунктом 2.5 Луганська область пункту 2 Території активних бойових дій розділу І Території, на яких ведуться (велися) бойові дії Переліку № 309 (із змінами) до території активних бойових дій віднесені деякі селища та територіальні громади Луганської області: Сватівського, Сєвєродонецького, Старобільського і Щастинського районів.

Відповідно до пункту 6 Луганська область розділу II Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України Переліку № 309 (із змінами) до тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України віднесені:

- Сватівський район: Білокуракинська селищна територіальна громада з 05 березня 2022 року, Коломийчиська сільська територіальна громада з 14 березня 2022 року; Красноріченська селищна територіальна громада з 01 березня 2022 року, Лозно-Олександрівська селищна територіальна громада з 05 березня 2022 року, Нижньодуванська селищна територіальна громада з 09 березня 2022 року, Сватівська міська територіальна громада з 08 березня 2022 року, Троїцька селищна територіальна громада з 06 березня 2022 року; дата припинення можливості бойових дій ще не визначена;

- Сєвєродонецький район: Гірська міська територіальна громада з 23 червня 2022 року, Кремінська міська територіальна громада з 18 квітня 2022 року, Лисичанська міська територіальна громада з 03 липня 2022 року, Попаснянська міська територіальна громада з 07 травня 2022 року, Рубіжанська міська територіальна громада з 13 травня 2022 року, Сєвєродонецька міська територіальна громада з 25 червня 2022 року; дата припинення можливості бойових дій ще не визначена;

- Старобільський район: Біловодська селищна територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Білолуцька селищна територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Марківська селищна територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Міловська селищна територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Новопсковська селищна територіальна громада з 03 березня 2022 року, Старобільська міська територіальна громада з 28 лютого 2022 року, Чмирівська сільська територіальна громада з 26 лютого 2022 року, Шульгинська сільська територіальна громада з 27 лютого 2022 року; дата припинення можливості бойових дій ще не визначена;

- Щастинський район: Нижньотеплівська сільська територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Новоайдарська селищна територіальна громада з 25 лютого 2022 року, Станично-Луганська селищна територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Широківська сільська територіальна громада з 24 лютого 2022 року, Щастинська міська територіальна громада з 25 лютого 2022 року; дата припинення можливості бойових дій ще не визначена.

Відповідно до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Згідно з підпунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

На підставі пунктів 1, 2 розділу І Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за № 967/38303 (далі Порядок № 225), цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II ПК України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Дія цього Порядку поширюється на платників податків фізичних осіб резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених ПК України або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Розділом II Порядку № 225 визначені підстави неможливості виконання платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів), а саме:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

- посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

- юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Згідно з пунктом 3 розділу II Порядку № 225 до платників податків, які на дату набрання чинності цим Порядком (на 06 вересня 2022 року) мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків юридичною особою податкового обов`язку, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу (пункт 8 передбачає, що платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення).

Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав/не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими, обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

На підставі пункту 4 розділу II Порядку № 225 до платників податків, у яких після дати набрання чинності цим Порядком з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі відсутності у платника податків, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Відповідно до пункту 7 розділу II Порядку № 225 платники податків, які не подали, у строки, встановлені пунктами 3 та 4 цього розділу, заяви у довільній формі та відповідних документів (копії документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи або щодо яких контролюючий орган прийняв вмотивоване рішення щодо можливості своєчасного виконання таким платником податків свого податкового обов`язку, вважаються такими, що мають можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 1 розділу III Порядку № 225 заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.

У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків.

Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.

Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.

Додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків.

Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.

Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі рішення) за формою, що додається.

Попереднє рішення та рішення, надіслане контролюючим органом до Електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо воно сформовано з дотриманням вимог, встановлених розділом II Кодексу.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

У разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання.

Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджено наступний Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента:

1) акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року № 2030;

2) інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 599);

3) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна;

4) інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 326;

5) документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);

6) копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості));

7) документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку та/або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації;

8) документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв`язку із введенням воєнного стану;

9) копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку;

10) документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв`язку з введенням воєнного стану;

11) повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;

12) документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет- провайдера);

13) документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо);

14) документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо);

15) документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви;

16) документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу II ПК України , повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України);

17) подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Аналіз вищезазначених нормативно-правових актів свідчить, що головною умовою застосування підстав (критеріїв), за якими платник податків став таким, що не може виконувати свій податковий обов`язок, є їх виникнення внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, які спричинені військовою агресією Російської Федерації.

При цьому, підстава - перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації, - визначена Порядком як самостійна і достатня для визнання платника податків таким, що не мав можливості виконувати податковий обов`язок.

Як свідчать матеріали справи податкова адреса позивача, фактичне знаходження його виробничих потужностей розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій, перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) Російською Федерацією.

Таким чином, позивачем надано до податкового органу належний доказ на підтвердження неможливості виконання ним податкового обов`язку з підстави, передбаченої підпунктом 6 пункту 1 розділу II Порядку № 225.

Порядок № 225 набув чинності 06 вересня 2022 року, а виконати його вимоги щодо подання відповідної заяви платникам податків необхідно у досить стислий термін, а саме до 30 вересня 2022 року.

Отже, якщо платник податків не встиг подати заяву, та підтверджуючі документи до 30 вересня 2022 року або пізніше, але одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо), але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків, то вважається, що у нього є можливість виконувати свої податкові обов`язки.

За змістом пункт 4 розділу II Порядку № 225 має пряму перспективну дію.

Тобто у пункті 4 розділу II Порядку йдеться про випадки набуття можливості платником податків виконувати такі податкові обов`язки, як реєстрація податкової накладної, подання звітності тощо, у період після 30 вересня 2022 року.

Отже, факт реєстрації позивачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, не є безумовним доказом того, що позивач у цей період мав можливість своєчасно та у повному обсязі виконувати свої податкові обов`язки, оскільки податкова адреса та виробничі потужності позивача знаходяться на території проведення воєнних (бойових) дій, яка перебуває в тимчасовій окупації Російської Федерації.

За таких обставин визнання позивача таким, що має можливість виконувати свої податкові обов`язки та нести відповідальність за їх невиконання є незмістовним.

Також відповідач не виконав вимогу п. 1 розділу III Порядку № 225 щодо вмотивованості рішення про можливість чи неможливість своєчасного виконання позивачем свого податкового обов`язку, оскільки за наявності сукупності обставин, які свідчать про неможливість позивача своєчасно виконувати податкові обов`язки, податковий орган надав перевагу тим податковим обов`язкам, які позивач виконав.

Таким чином, відповідач не встановив причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили, що сталися внаслідок збройної агресії Російської Федерації, та безпосереднім впливом цих обставин на позивача, як наслідок, на можливість саме товариством «Луганськобленерго» за таких обставин виконувати податкові зобов`язання.

Європейським Судом з прав людини у рішенні від 01 липня 2003 року у справі Suominen V. Finland вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

З огляду на вищевикладене рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 07 жовтня 2022 року № 15/09-19-04-01-06/39104114 не відповідає вимогам щодо обґрунтованості, тому суд першої інстанції дійшов правильного висновку про його скасування та зобов`язав відповідача, в межах його дискреційних повноважень, повторно розглянути заяву ТОВ Луганськобленерго про неможливість сплати податків від 23 вересня 2022 року № 55-01/14/09, на підставі пункту 1 розділу ІІ наказу Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, та прийняти мотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, з урахуванням висновків суду.

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення адміністративного позову.

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судове рішення в межах доводів апеляційної скарги є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для її задоволення та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року у справі № 360/1302/23 залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2023 року у справі № 360/1302/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 21 березня 2024 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 21 березня 2024 року.

Головуючий суддяІ.Д. Компанієць

СуддіА.В. Гайдар

Е.Г. Казначеєв

Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117828952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1302/23

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 27.12.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Кисіль

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні