Постанова
від 21.03.2024 по справі 340/8966/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

21 березня 2024 року м. Дніпросправа № 340/8966/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2023 року (суддя Пасічник Ю.П.) у справі №340/8966/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Порт-Олві» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и В :

ТОВ «Порт-Олві» звернулося до суду з позовом, в якому просило:

визнати протиправними та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю ПОРТ-ОЛВІ (код ЄДРПОУ: 39047892) податкове повідомлення-рішення від 16.06.2023 р. №4467/0406, яким застосовано штраф у сумі 230 460,92 грн. за затримку реєстрації податкових накладних за звітний період червень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року.

Неправомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення позивач, зокрема, пов`язував з тим, що у відповідача були відсутні правові підстави для застосування штрафних санкцій в період дії карантину у зв`язку з поширенням в країні коронавірусу Covid-19, як це передбачено п. 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України. Також позивач зазначав, що на час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення набрав чинності Закон №2876-ІХ від 12.01.2023, яким на період дії воєнного стану зменшено розмір штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, але вказаний Закон не був застосований відповідачем.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2023 року позов задоволено.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з неправомірності застосування штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкових накладних. Такі висновки суд обгрунтував посиланням на положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України відповідно до якого за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01.03.2020 до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються.

Не погодившись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач посилається на те, що судом першої

інстанції не було враховано положень Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року та яким скасовано дію мораторію на застосування штрафних санкцій на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що посадовими особами відповідача було проведено камеральну перевірку позивача щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄДРПН.

За результатами перевірки складено акт №4128/11-28-04-06/1/39047892 від 29.05.2023р., в якому зроблено висновки про порушення строків реєстрації таких податкових накладних:

№ 77 від 14.06.2022; дата реєстрації 08.07.2022 08:18; кількість днів прострочення 8; сума ПДВ 188553,44 грн. (сума штрафних санкцій 18855,34 грн.);

№ 78 від 14.06.2022; дата реєстрації 08.07.2022 08:19; кількість днів прострочення 8; сума ПДВ 230722,50 грн. (сума штрафних санкцій 23072,25 грн.);

№ 90 від 15.06.2022; дата реєстрації 20.07.2022 08:03; кількість днів прострочення 20; сума ПДВ 313486,67 грн. (сума штрафних санкцій 62697,33 грн.);

№ 18 від 03.06.2022; дата реєстрації 20.07.2022 08:03; кількість днів прострочення 20; сума ПДВ 143775 грн. (сума штрафних санкцій 28755 грн.);

№ 29 від 06.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 3735,45 грн. (сума штрафних санкцій 373,55 грн.);

№ 75 від 14.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 4419,15 грн. (сума штрафних санкцій 441,92 грн.);

№ 46 від 11.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 1307,25 грн. (сума штрафних санкцій 130,73 грн.);

№ 1 від 03.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 2220,80 грн. (сума штрафних санкцій 222,08 грн.);

№ 55 від 12.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 1801,11 грн. (сума штрафних санкцій 180,11 грн.);

№ 19 від 05.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 1964,18 грн. (сума штрафних санкцій 196,42 грн.);

№ 27 від 06.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 5024,41 грн. (сума штрафних санкцій 502,44 грн.);

№ 18 від 05.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 1286,34 грн. (сума штрафних санкцій 128,63 грн.);

№ 76 від 14.09.2022; дата реєстрації 13.10.2022 11:37; кількість днів прострочення 13; сума ПДВ 308333,33 грн. (сума штрафних санкцій 30833,33 грн.);

№ 16 від 05.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 2371,55 грн. (сума штрафних санкцій 237,16 грн.);

№ 52 від 12.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 3108,17 грн. (сума штрафних санкцій 310,82 грн.);

№ 58 від 12.10.2022; дата реєстрації 02.11.2022 03:27; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 2850,84 грн. (сума штрафних санкцій 285,08 грн.);

№ 117 від 14.11.2022; дата реєстрації 07.12.2022 10:23; кількість днів прострочення 7; сума ПДВ 5284,1 грн. (сума штрафних санкцій 528,41грн.);

№ 8 від 01.11.2022; дата реєстрації 07.12.2022 10:23; кількість днів прострочення 7; сума ПДВ 3028,38 грн. (сума штрафних санкцій 302,84 грн.);

№ 160 від 25.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 2640,37 грн. (сума штрафних санкцій 264,04 грн.);

№ 185 від 27.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 1565,93 грн. (сума штрафних санкцій 156,59 грн.);

№ 104 від 11.11.2022; дата реєстрації 07.12.2022 10:23; кількість днів прострочення 7; сума ПДВ 5610,84 грн. (сума штрафних санкцій 561,08 грн.);

№ 109 від 18.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 2308,08 грн. (сума штрафних санкцій 230,81 грн.);

№ 158 від 25.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 1857,24 грн. (сума штрафних санкцій 185,72 грн.);

№ 137 від 15.11.2022; дата реєстрації 07.12.2022 10:23; кількість днів прострочення 7; сума ПДВ 5995,65 грн. (сума штрафних санкцій 599,57 грн.);

№ 154 від 24.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 941,67 грн. (сума штрафних санкцій 94,17 грн.);

№ 147 від 24.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 02:58; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 4366,11 грн. (сума штрафних санкцій 436,61 грн.);

№ 125 від 20.10.2022; дата реєстрації 16.11.2022 08:05; кількість днів прострочення 1; сума ПДВ 1826,09 грн. (сума штрафних санкцій 182,61 грн.);

№ 142 від 16.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2665,15 грн. (сума штрафних санкцій 266,52 грн.);

№ 148 від 16.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2106,58 грн. (сума штрафних санкцій 210,66 грн.);

№ 232 від 29.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1771,83 грн. (сума штрафних санкцій 177,18 грн.);

№ 197 від 23.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1122,5 грн. (сума штрафних санкцій 112,25 грн.);

№ 166 від 18.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2680,05 грн. (сума штрафних санкцій 268,01 грн.);

№ 244 від 30.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 6579,61 грн. (сума штрафних санкцій 657,96 грн.);

№ 236 від 29.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1199,88 грн. (сума штрафних санкцій 119,99 грн.);

№ 191 від 22.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1894,49 грн. (сума штрафних санкцій 189,45 грн.);

№ 200 від 23.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1123,83 грн. (сума штрафних санкцій 112,38 грн.);

№ 155 від 17.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1360,51 грн. (сума штрафних санкцій 136,05 грн.);

№ 185 від 21.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 7417,5 грн. (сума штрафних санкцій 741,75 грн.);

№ 249 від 30.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2848,32 грн. (сума штрафних санкцій 284,83 грн.);

№ 215 від 25.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2637,25 грн. (сума штрафних санкцій 263,73грн.);

№ 157 від 17.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 5660,26 грн. (сума штрафних санкцій 566,03 грн.);

№ 111 від 18.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 6666,67 грн. (сума штрафних санкцій 666,67 грн.);

№ 216 від 31.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 7952,56 грн. (сума штрафних санкцій 795,26 грн.);

№ 200 від 28.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 5678,95 грн. (сума штрафних санкцій 567,9 грн.);

№ 196 від 28.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 4785,88 грн. (сума штрафних санкцій 478,59 грн.);

№ 205 від 23.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 3088,63 грн. (сума штрафних санкцій 308,86 грн.);

№ 184 від 21.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2863,54 грн. (сума штрафних санкцій 286,35 грн.);

№ 131 від 20.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 9660,42 грн. (сума штрафних санкцій 966,04 грн.);

№ 166 від 26.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 3751,1 грн. (сума штрафних санкцій 375,11 грн.);

№ 107 від 11.11.2022; дата реєстрації 02.12.2022 02:15; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 5592,27 грн. (сума штрафних санкцій 559,23 грн.);

№ 239 від 29.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 1219,39 грн. (сума штрафних санкцій 121,94 грн.);

№ 133 від 20.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 6833,33грн. (сума штрафних санкцій 683,33 грн.);

№ 214 від 25.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 8497,9 грн. (сума штрафних санкцій 842,79 грн.);

№ 237 від 29.11.2022; дата реєстрації 19.12.2022 12:18; кількість днів прострочення 4; сума ПДВ 2189,97 грн. (сума штрафних санкцій 219 грн.);

№ 195 від 28.10.2022; дата реєстрації 17.11.2022 03:31; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 11384,16 грн. (сума штрафних санкцій 1138,42 грн.);

№ 108 від 11.11.2022; дата реєстрації 02.12.2022 02:15; кількість днів прострочення 2; сума ПДВ 4000 грн. (сума штрафних санкцій 400 грн.);

№ 124 від 19.12.2022; дата реєстрації 18.01.2023 11:50; кількість днів прострочення 3; сума ПДВ 471800 грн. (сума штрафних санкцій 47180 грн.).

На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення форма Н від 16.06.2023 р. № 4467/0406, яким застосовано штраф у сумі 230 460,92 грн.

Правомірність та обгрунтованість вказаного податкового повідомлення-рішення є предметом спору, який передано на вирішення суду.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України (тут і надалі - в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Як передбачає пункт 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно із пунктом 120-1.1 ПК статті 120-1 України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З аналізу вказаних правових норм слідує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

У спірному випадку позивачем не заперечується факт допущенного ним порушення вимог ПК України, в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних у ЄРПН. Позивач також не заперечує кількість днів порушення строків реєстрації в ЄРПН та суму ПДВ, які зазначені у несвоєчасно зареєстрованих позивачем податкових накладних.

В той же час, позивач вважає відсутніми підстави для застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій з огляду на правове регулювання, яке запроваджено законодавцем у зв`язку з введеним на території Держави карантином та воєнним станом.

Щодо правового регулювання реєстрації податкових накладних під час дії карантину та воєнного стану.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон від 17 березня 2020 року № 533- IX.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту Закону від 17 березня 2020 року №533-ІХ він розроблений з метою запровадження податкових та неподаткових пільг, пов`язаних зі строком сплати податків, нарахуванням заробітної плати за дні вимушеного простою, термінами подачі податкових декларацій, термінами проведення перевірок, нарахування штрафних санкцій та пені тощо. Законопроєкт направлений на захист як малого, так і великого бізнесу від негативних наслідків, у зв`язку з невикористанням економічного потенціалу.

Закон від 17 березня 2020 року №533-ІХ підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» доповнив ПК України пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, що застосовуються на загальних підставах; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

В подальшому, у зв`язку із набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» пункт 52-1 Перехідних положень ПК України викладений у наступній редакції:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Отже, пункт 52-1 Перехідних положень ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі і за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН у відповідний період.

Верховний Суд за результатами аналізу наведених норм у постанові від 10 грудня 2021 року у справі №420/10367/20 сформував такий правовий висновок:

«Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Отже, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН у період з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються».

Карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року, який в подальшому неодноразово продовжувався.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин.

В подальшому, у зв`язку з введенням воєнного стану, з метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року № 2118-IX (надалі також - Закон від 3 березня 2022 року № 2118-IX).

Цим Законом (набрав чинності 7 березня 2022) підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнений абзацом першим пункту 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Крім того, Законом від 3 березня 2022 року № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнений і підпунктами 69.1 та 69.9 пункту 69 такого змісту:

- У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні;

- Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

З огляду на прийняття Закону України № 2142-IX від 24 березня 2022 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» у підпункті 69.1 слова «трьох місяців» замінені словами «шести місяців».

В подальшому, 12 травня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон № 2260-IX, який набрав чинності 27 травня 2022 року.

У зв`язку з набранням чинності Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-IX абзац перший пункту 69 підрозділу 10 розділу XX викладений у редакції, відповідно до якої установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Крім того, підпункт 69.1 пункту 69 Перехідних положень ПК України викладений у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.

У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25 липня 2022 року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.

Платники податку на додану вартість, тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відповідно до нової редакції підпункту 69.9 пункту 69 Перехідних положень ПК України у зв`язку із набранням чинності Закону від 12 травня 2022 року №2260-IX для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в ЄРПН, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Крім того, з 27 травня 2022 року на підставі Закону від 12 травня 2022 року № 2260-IX пункт 69 Перехідних положень ПК України доповнений підпунктом 69.1-1, згідно з яким платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН.

Закон від 12 травня 2022 року № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 Перехідних положень ПК України виклав у редакції, відповідно до якої у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

В подальшому, Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України», який набрав чинності 3 січня 2023 року, підпункт 69.1 було викладено в новій редакції. Відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в ЄРПН такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в ЄРПН зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Застосування вищенаведених норм права, було предметом дослідження Верховним Судом.

З цього приводу Верховним Судом, зокрема, у справі №380/7070/23 (постанова від 07.02.2023), сформовано такі правові висновки:

«У зв`язку зі змінами податкового законодавства, обумовленими введенням воєнного стану, справляння податків і зборів з 7 березня 2022 року розпочало здійснюватися з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 Перехідних положень ПК України.

За цими положеннями були зупиненні строки реєстрації податкових накладних, й у разі відсутності у платника податків можливості реєстрації у ЄРПН податкових накладних, платник податків звільнявся від відповідальності за умови виконання таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

До набрання чинності Законом № 2260-IX законодавство не визначало конкретних критеріїв, за якими платники податків визнавалися такими, що не мали можливості виконати передбачені ПК обов`язки, зокрема щодо реєстрації податкових накладних.

Пункт 69 Перехідних положень ПК України не врегульовував на той час жодним чином питання виконання обов`язків, зокрема щодо реєстрації податкових накладних, граничний строк реєстрації яких настав до набрання 7 березня 2022 року чинності Закону від 3 березня 2022 року № 2118-IX.

Не встановив цей Закон і нових чи інших особливостей щодо відповідальності за недотримання таких обов`язків, аніж ті, що були передбачені раніше пунктом 52-1 Перехідних положень ПК України.

Цими змінами в законодавство не була зупинена й дія положень пункту 52-1 Перехідних положень ПК України.

Наведене вище вказує на те, що з 7 березня 2022 року фактично діяли дві норми, які визначали критерії звільнення від відповідальності за порушення, вчинені на час воєнного стану.

Так, пункт 52-1 Перехідних положень ПК України передбачав безумовне звільнення від відповідальності у вигляді штрафних санкцій за вчинення порушень протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, крім конкретно визначених порушень. До таких винятків належали порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу, обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, цільового використання пального, спирту етилового платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку, порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Натомість пункт 69.1 Перехідних положень ПК України на той час звільняв від відповідальності за недотримання фактично всіх передбачених податковим законодавством обов`язків тих платників податків, які не мають можливості виконувати свої обов`язки у сфері оподаткування, але виконали їх до спливу шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Пункт 69 Перехідних положень ПК України фактично не запровадив нових аспектів у відповідальність за порушення обов`язків щодо реєстрації податкових накладних порівняно з тими, що вже були визначені у пункті 52-1 Перехідних положень ПК України. Це означає, що стосовно правовідносин (зокрема, щодо настання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних), які виникли до набуття чинності Закону від 3 березня 2022 року № 2118-IX, дія пункту 52-1 Перехідних положень ПК України продовжувала залишатися актуальною. Згідно з цим положенням, як вже було зазначено, штрафні санкції не застосовувалися за порушення податкового законодавства (зокрема, за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних), вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року до останнього календарного дня місяця, в якому завершується дія карантину.

Обидві ці норми фактично мали однаковий предмет регулювання, з урахуванням відмінностей у періодах вчиненого правопорушення. Втім, є відмінності у колі суб`єктів, на яких вони поширюються, та в умовах звільнення від відповідальності. Норми пункту 69 Перехідних положень ПК України в редакції Закону від 3 березня 2022 року № 2118-IX. передбачали, що звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних надається платникам лише за умови подальшої реєстрації таких накладних протягом шести місяців з дня завершення воєнного стану. В той час як, положення пункту 52-1 Перехідних положень ПК України передбачали безумовне звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН протягом періоду з 1 березня 2020 року до останнього календарного дня місяця, в якому завершується дія карантину.

Враховуючи те, що обидва ці положення мають тотожні диспозиції, але відрізняються гіпотезами, пункт 52-1 Перехідних положень ПК України застосовується під час карантинного мораторію, тоді як пункт 69.1 Перехідних положень ПК України застосовується після запровадження воєнного стану. Паралельне існування умов, за яких застосовуються обидва згадані положення, не виключає необхідності їхнього застосування за передбачених ними умов і обставин. Оскільки ці норми мають власні умови застосування, вони не конкурують між собою. Тому, пізніша дата прийняття пункту 69.1 Перехідних положень ПК України не виключає необхідності застосування пункту 52-1 Перехідних положень ПК України якщо існують відповідні умови ("карантинний" мораторій).

Обсяг прав та обов`язків особи в конкретній ситуації в результаті паралельного застосування обох норм має визначатися в такий спосіб, за якого особа не втрачає жодної з переваг, які надаються такій особі кожною із законодавчих норм. Якщо одна норма встановлює часткове звільнення від обов`язку, а інша - повне, то норма щодо повного звільнення поглинає своєю дією ту норму, яка за тих самих обставин закріплює лише часткове зменшення відповідного обов`язку. Якщо норма у конкретній ситуації встановлює менший обсяг прав, а інша, яка підлягає одночасному застосуванню, - більший обсяг, то особі має бути надано більший обсяг прав. Лише за таких обставин особі буде забезпечено обґрунтовані очікування на застосування відповідних наслідків у відповідній ситуації.

Водночас, з 27 травня 2022 року підпунктом 69.2 пункту 69 Перехідних положень ПК України визначено, що:

- у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності;

- вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не будуть застосовуватися.

З набуттям чинності Законом від 12 травня 2022 року № 2260-IX встановлене підпунктом 69.1 пункту 69 Перехідних положень ПК України звільнення від відповідальності стало залежним від доведення, у визначеному законодавством порядку, можливості або неможливості платником виконання свого обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Відповідний Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225.

Також законодавець з 27 травня 2022 року встановив конкретний перелік податкових накладних, за не реєстрацію яких у визначений законодавством строк, платник податків, що має можливість виконувати податкові обов`язки (тобто у визначеному підзаконним нормативно-правовим актом не підтвердив неможливість виконання обов`язків), підлягає відповідальності у вигляді штрафних санкцій.

Отже, особа підлягала відповідальності, якщо вона мала можливість виконувати обов`язки з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (з урахуванням змін, що набрали чинності 3 січня 2023 року), що складені від 1 лютого до 31 травня 2022 року, і вона не зареєструвала їх в ЄРПН до 15 липня 2022 року.

Крім того, Закон від 12 травня 2022 року № 2260-IX відновив з 27 травня 2022 року зупинені з 7 березня 2022 року строки реєстрації податкових накладних.

Закон від 12 травня 2022 року № 2260-IX не визначив жодних нових окремих правил щодо реєстрації тих податкових накладних, граничний термін реєстрації яких настав до 23 лютого 2022 року.

Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-IX не була зупинена і дія пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо звільнення від відповідальності, як і не виключена така з ПК України».

Застосовуючи вказані правові висновки Верховного Суду до правовідносин, які становлять предмет розгляду цієї справи, суд апеляційної інстанції вважає правомірним застосування до позивача спірних штрафних санкцій, оскільки податкові накладні, які наведені в акті перевірки та які зареєстровані з порушенням встановлених строків, складені в період: червень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2022 року, тобто після набуття чинності Законом №2260-ІХ. У свою чергу, платник податку може бути звільнений від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, які складені після набрання чинності Законом №2260-ІХ, лише у випадку неможливості виконання ним податкових обов`язків. У спірному випадку позивачем не надано доказів неможливості виконання ним податкових обов`язків, як умови для звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

З цих підстав суд апеляційної інстанції приходить до висновку про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Стосовно позиції позивача про необхідність застосування у спірних відносинам Закону №2876-ІХ від 12.01.2023, яким на період дії воєнного стану зменшено розмір штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

Так, питання можливості застосування положень Закону №2876-ІХ від 12.01.2023 у правовідносинах, які виникли до набрання чинності цим Законом, було предметом дослідження Верховним Судом у справі №280/4484/23 (постанова від 30.01.2024).

У вказаній справі Верховним Судом зроблено висновок про те, що зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Таким чином, приймаючи до уваги вказаний правовий висновок Верховного Суду, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необгрунтованість зазначеної позиції позивача.

Підсумовуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про відмову в задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись п.2 ч.1 ст.315, ст.ст.317, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області задовольнити.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2023 року у справі №340/8966/23 скасувати та прийняти нову постанову.

В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Порт-Олві» - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Повне судове рішення складено 21.03.2024

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117829680
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/8966/23

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 01.12.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні