Справа № 560/4048/24
РІШЕННЯ
іменем України
22 березня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Головне управління ДПС у Хмельницькій області до Товариство з обмеженою відповідальністю "РОАД ТЕАМ" про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулося до суду з заявою, в якій просить зупинити видаткові операції на рахунках ТОВ "РОАД ТЕАМ", що знаходяться в банках та інших фінансових установах.
Позовні вимоги мотивовані тим, що з метою опису майна в податкову заставу, податковим керуючим ОСОБА_1 здійснено вихід за місцем реєстрації ТОВ "РОАД TEAM", проте при виході на юридичну адресу підприємства встановлено фактичну відсутність посадових осіб боржника. Тому о 15 год. 00 хв. 20.03.2024 складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу та акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим. Факт перешкоджання платником податків, що має податковий борг, виконання податковим керуючим своїх повноважень надає право контролюючому органу звернутися до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про місце, дату та час проведення засідання повідомленні належним чином.
Представник заявника подав заяву про розгляд справи без його участі, заявлені вимоги підтримує в повному обсязі
Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов, тому, враховуючи приписи частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 21.03.2024 суд відкрив провадження у справі та призначив судове засідання на 22.03.2024 на 11:00 год.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що ТОВ "РОАД TEAM" зареєстроване Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради Хмельницької області 16.08.2022 №1009041020000001196.
На податковий облік до ГУ ДПС у Хмельницькій області взяте 17.08.2022 №222522146683.
За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності за ТОВ "РОАД TEAM" станом на 20.03.2024 обліковується податковий борг на загальну суму 4576,33 грн., по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів на загальну суму 4576,33 грн., згідно донарахованих штрафних санкцій за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення №0132010409 від 29.11.2023, (штрафних санкцій) в сумі 4576,33 грн.
До боржника застосовувалися заходи стягнення, визначені Податковим кодексом України, боржнику сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 13.02.2024 №0002757-1303-2201, однак, вжиті заходи не призвели до позитивного результату та погашення податкового боргу, у зв`язку з чим контролюючим органом прийнято рішення від 13.02.2024 №658/6/22-01-13-03-06 про опис майна у податкову заставу ТОВ "РОАД TEAM".
Вказане рішення направлене на адресу боржника, однак повернулося без вручення з відміткою Укрпошти "За закінченням терміну зберігання".
Згідно бази даних ІС "Податковий блок" Головного управління ДПС у Хмельницькій області, у відповідача в установах банків відкриті розрахункові рахунки.
З метою проведення з метою опису майна в податкову заставу, податковим керуючим ОСОБА_1 20.03.2024 здійснено вихід за місцем реєстрації ТОВ "РОАД TEAM", однак, при виході на юридичну адресу підприємства - м. Хмельницький, проспект Миру, буд. 102/2, кВ.(оф.) 1 Б, встановлено фактичну відсутність посадових осіб боржника ТОВ "РОАД TEAM".
20.03.2024 о 15-год. 00 хв. податковим керуючим були складені Акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим-керуючим та Акт про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Цей факт унеможливлює отримання актуальної інформації стосовно майна боржника та складання акта опису майна в податкову заставу, що стало підставою звернення до суду.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.
Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту14.1 статті 14 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
За змістом пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За правилами, визначеними статтею 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
В ході судового розгляду встановлено, що за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 4576,33 грн.
Доказів сплати в добровільному порядку суми наявного боргу станом на день розгляду справи суду не надано.
Згідно з пунктом 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункт 88.1 статті 88 ПК України).
Пунктом 89.1 статті 89 ПК України визначено, що право податкової застави виникає:
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;
- у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.
У відповідності до пункту 89.2 цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Пунктом 89.3 статті 89 ПК України передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Разом з тим, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу (пункт 89.4 статті 89 ПК України).
При цьому, контролюючі органи мають право звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом (підпункт 20.1.32 пункту 20.1 статті 20 ПК України).
Отже, у разі недопуску контролюючого органу до опису майна у податку заставу або неподання документів, необхідних для такого опису, останній наділений правом звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності, заборони відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Як уже зазначалося, контролюючим органом прийнято рішення, яке направлено на юридичну адресу відповідача та не отримане ним.
З метою проведення з метою опису майна в податкову заставу, податковим керуючим ОСОБА_1 20.03.2024 здійснено вихід за місцем реєстрації ТОВ "РОАД TEAM", однак, при виході на юридичну адресу підприємства - м. Хмельницький, проспект Миру, буд. 102/2, кВ.(оф.) 1 Б, встановлено фактичну відсутність посадових осіб боржника ТОВ "РОАД TEAM".
20.03.2024 о 15-год. 00 хв. податковим керуючим були складені Акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим-керуючим та Акт про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Враховуючи наявність за ТОВ "РОАД TEAM" податкового боргу, відсутність будь-якого зареєстрованого на праві власності майна згідно відомостей державних реєстрів (кадастрів) та неподання відповідачем податковому керуючому документів, необхідних для опису майна в податкову заставу, суд вважає, що контролюючий орган обґрунтовано звернувся до суду з позовом щодо зупинення видаткових операцій на рахунках позивача, що знаходяться в банках та інших фінансових установах.
Щодо способу захисту порушеного права за даним позовом, суд відзначає наступне.
Податковим кодексом України вживаються два поняття, які позначають арешт коштів на рахунках платника податків - власне арешт коштів, а також зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Так, відповідно до статті 59 Закону України від 07.12.2000 №2121-III "Про банки і банківську діяльність" зазначено, що арешт на майно банку (крім коштів, що знаходяться на кореспондентських рахунках банку), арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, здійснюються виключно за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, встановленому законом. Зняття арешту з майна та коштів здійснюється за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду.
Зупинення видаткових операцій за рахунками юридичних або фізичних осіб здійснюється в разі накладення арешту відповідно до частини першої цієї статті, а також в інших випадках, передбачених договором, Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", іншими законами та/або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на банківському рахунку. Зупинення видаткових операцій здійснюється в межах суми, на яку накладено арешт, крім випадків, якщо арешт накладено без встановлення такої суми або якщо інше передбачено договором, законом чи умовами такого обтяження.
При цьому, в усіх випадках суд ухвалює рішення про зупинення видаткових операцій платника податків шляхом накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі, або про накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі. Зазначені варіанти змісту резолютивної частини судового рішення є еквівалентними за своїми правовими наслідками. Ці наслідки полягають у виникненні арешту коштів і зупиненні через цю обставину видаткових операцій.
Оскільки позивачем не вказано в межах якої суми податкового боргу слід зупинити видаткові операції, суд доходить до переконання про необхідність зупинити видаткові операції на рахунках ТОВ "РОАД TEAM" саме в межах існуючої суми податкового боргу, тобто в сумі 4576,33 грн.
Таким чином, суд доходить до переконання про необхідність часткового задоволення заяви позивача шляхом зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків в сумі 4576,33 грн.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
З огляду на те, що обставини, наведені позивачем у поданій заяві знайшли підтвердження в ході судового розгляду, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити частково.
Згідно вимог статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
заяву Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити частково.
Зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "РОАД TEAM" (вул. Проспект Миру, 102/2, кв. 1Б, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29015, Код ЄДРПОУ 44895489), що знаходяться в банках та інших фінансових установах в межах суми 4576 (чотири тисячі п`ятсот сімдесят шість) грн. 33 коп.
В задоволенні решти вимог заяви відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 22 березня 2024 року
Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "РОАД ТЕАМ" (вул. Проспект Миру, 102/2, кв. 1Б, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29015 , код ЄДРПОУ - 44895489) Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2024 |
Оприлюднено | 25.03.2024 |
Номер документу | 117856743 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні