Справа № 569/19307/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2024 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Бердій М.А., з участю представника Рівненської митниці Опанасика С.В., розглянувши матеріали про порушення митних правил, які надійшли з Рівненської митниці ДМС України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Запоріжжя, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
- за ч.1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В:
20 вересня 2021 року в зоні діяльності Львівської митниці ОСОБА_1 ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 ».
Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204020/2021/268028 від 17.09.2021 року. 21.09.2021 року особою уповноваженою на роботу з митницею (декларантом) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_2 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/268892 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою (інвойс) №210917.9662-ACE_MAK від 17.09.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 22.11.2017 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №240321/2021 від 24.03.2021 року.
Підставою для оформлення митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204020/2021/268028 від 17.09.2021 року та митної декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/268892 від 21.09.2021 року були товаросупровідні документи, надані декларанту ТзОВ «МАКСОР ГРУП» (код ЄДРПОУ 42042472).
За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075, Chytron,1), отримувачем ТзОВ «МАКСОР ГРУП» (код ЄДРПОУ 42042472, Волинська область, м.Луцьк, вул.Рівненська буд.54).
Відповідно до комерційного рахунку (інвойса) №210917.9662-ACE_MAK від 17.09.2021 року, вартість товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » становить 25 000 EUR (або еквівалент 781 752,50грн.).
16.06.2023 року на Рівненську митницю надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 16.06.2023 року вих. №26/26-04/7.13/1479, яким надіслана відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Максор Груп»(код ЄДРПОУ 42042472, м.Луцьк, вул.Рівненська, буд.54), в тому числі «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію експортної митної декларації від 20.09.2021 року №21DE805260389404E9, за результатом аналізу якої встановлено наступне.
Продавцем та експортером товару легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » зазначено «Sikle Schotteler Nutzfahrzeuge» (Tonsholterweg 1 46282 Dorsten DE), покупцем та отримувачем - Igor Uvarov ( per. Svetlovoy 2B 69095 Sapovojie UA). Експорт товару з території Європейського Союзу здійснювався на умовах поставки EXW Dorsten.
Статистична вартість товару відповідно до копії експортної митної декларації від 20.09.2021 року №21DE805260389404Е9 35 400,00 EUR (або еквівалент 1106 961,54 грн). Митну вартість за митною декларацією від 21.09.2021 року №UA204020/2021/268892 декларантом заявлено за основним методом на рівні 781 752,50 грн. (25 000 EUR), що значно менше від ціни товару згідно копій документів, наданих митними органами Федеративної Республіки Німеччина.
Також, відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 22.11.2017 року, який виданий компетентними органами Федеративної Республіки Німеччина, у графі С зазначено, що власником автомобіля є гр. ОСОБА_3 ( per. Svetlovoy 2B 69095 Sapovojie UA).
Отже, громадянин ОСОБА_1 особисто придбав вищезазначений транспортний засіб, який в подальшому перемістив на митну територію України.
Під час переміщення через митний кордон України транспортного засобу «легковий автомобіль марки «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 », гр. ОСОБА_1 надав митним органам України документ (рахунок-фактуру (інвойс) №210917.9662-ACE_MAK від 17.09.2021 року), який містить недостовірні відомості щодо продавця, покупця та вартості транспортного засобу та свідомо приховав від митних органів України під час митного контролю реальну вартість транспортного засобу, і не надав митним органам документи, що містять інформацію стосовно дійсної вартості товару.
Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 12.07.2023 року №7.13-15/вн-23/1135, орієнтовна сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей, що містяться у відповіді, та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становлять 104 066,88 грн. (в тому числі: мито 32 520,90 грн, ПДВ 71 545,98 грн.).
При цьому, ОСОБА_1 надав документи, що містять недостовірну інформацію стосовно відправника, отримувача та вартості товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 ».
Вчинення таких дій ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру платежів на загальну суму 104 066,88 грн.
Таким чином, ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель SQ7, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » вартістю 1106 964,54 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару та надав з цією метою митному органу документи, а саме, документ купівлі-продажу (інвойс) №210917.9662-ACE_MAK від 17.09.2021 року).
Своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення про порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України, як дії, спрямовані на переміщення товарів, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару.
Представник Рівненської митниці Опанасик С.В. в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил №0157/20400/2023 від 12 вересня 2023 року, з підстав викладених у протоколі, просив суд притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1106 964,54 грн. з конфіскацією товару: легкового автомобіля марки "AUDI", модель "SQ7", ідентифікаційний номер (номер шасі) НОМЕР_2 .
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Заслухавши думку представника Рівненської митниці Опанасика С.В., дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, як переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника (продавця) та вартості товару.
Відповідно до ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів вказаним Кодексом чи іншими законами України, і за які вказаним Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За приписами ч.1 ст.486МКУкраїни завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до ч.4 ст.58 МК України митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорт, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована у разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.
Статтею 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема протоколом про порушення митних правил №0157/20400/2023 від 12 вересня 2023 року, службовою запискою головного державного інспектора оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Рівненської митниці Гасимова І., рахунком-фактурою (інвойс) №210917.9662-АСЕ_МАК від 17.09.2021 року, митною декларацією типу ІМ40ЕЕ №UA204020/2021/268028 від 17.09.2021 року, митною декларацією типу ІМ40ДЕ №204020/2021/268892, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №240321/2021 від 24.03.2021 року та іншими матеріалами справи.
Протилежного доказам, дослідженим в судовому засіданні, не встановлено. ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився та доказів відсутності вини не надав.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст.23 КУпАП).
Відповідно до ст.33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно санкції ч.1 ст.483МКУкраїни за вчинення даного правопорушення передбачено адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст.483 МК України у виді штрафу в розмірі 50% вартості переміщуваного товару, що становить 553 482,27 грн. без конфіскації товару.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п.5 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" до стягнення з ОСОБА_1 підлягає судовий збір в розмірі 605,60 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33,283,284 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 553 482 (п`ятсот п`ятдесят три тисячі чотириста вісімдесят дві) гривні 27 копійок без конфіскації товару.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Реквізитидля оплатиштрафу: Отримувач: ГУК у Рівн.обл./ Рівненська МТГ/21081100. Код отримувача (ЄДПРОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Номер рахунку: UA108999980313000106000017527. Код класифікації доходів бюджету: 21081100. Код банку: 899998.
Реквізити дляоплатисудовогозбору:Отримувачкоштів: ГУК у Рівн.обл/Рiвнен.міс.тг/22030101. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Код класифікації доходів бюджету: 22030101.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.
Суддя Рівненського міського суду М.А.Бердій
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 26.03.2024 |
Номер документу | 117868629 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Діонісьєва Н. М.
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Бердій М. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні