Постанова
від 22.03.2024 по справі 308/3924/24
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

308/3924/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.03.2024 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Данко В.Й., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенко І.І., розглянувши матеріали справи, які надійшли із Закарпатської митниці Держмитслужби про порушення митних правил відносно громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ; місце роботи: керівник ПП «АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК», паспорт громадянина України № НОМЕР_1 виданий 12.11.2021 року органом 0719, ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_2 , за ст. 485 МК України,

ВСТАНОВИВ:

03.01.2024 року до управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Закарпатської митниці від управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Закарпатської митниці надійшла доповідна записка від 03.01.2024 №7.7-15-03/107 щодо опрацювання інформації митного органу Федеративної Республіки Німеччини, отриманої листом Держмитслужби від 29.12.2023 №15-1/15-03-01/7.7/6123 (вх. митниці №50183/4-18).

Вказаним листом направлена відповідь митного органу Федеративної Республіки Німеччини № Z4215F-704/23-1 від 22.12.2023 щодо результатів перевірки сертифікату з перевезення EUR.1 № А942846 відповідно до положень статей 31 та 32 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Автентичність сертифікату з перевезення EUR.1 № А942846 уповноваженим митним органом Федеративної Республіки Німеччини не підтверджена. Офіційний штамп у графі 11 зазначеного сертифікату є підробленим.

Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 21.09.2021 року в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «МІ-7» (код ЄДРПОУ 42770591), ОСОБА_2 згідно відомостей зазначених в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 21.09.2021 ІМ40 ДЕ №UA305160/2021/059283 та товаросупровідні документи, а саме: інвойс № 210915.9488-ACE_AVT від 15.09.2021, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 21.08.2014, №SU-K-1-233/14-00094 від 21.08.2014 і № DA-K-0-256/21-00063 від 13.09.2021 та сертифікат з перевезення товару форми EUR.1 від 15.09.2021 № A942846 на товар «вантажний автомобіль, що був у користуванні марки MERCEDES-BENZ- моделі SPRINTER 906, 2014 року виготовлення, кузов № НОМЕР_4 , об`єм двигуна - 2143 см3, дизель, потужність - 95 kw. Торговельна марка "MERCEDES-BENZ". Виробник DAIMLER (D), DE».

Відправником даного товару є іноземне підприємство "ACERIUS INVESTMENTS LIMITED" (Europe, Cyprus, Chyptron 1, Nicosia 1075, КІПР), а одержувачем згідно гр. 8 МД є ПП "АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК" (43005, Волинська обл., м. Луцьк, пр. Грушевського президента, буд. 30, Україна Код ЄДРПОУ 44152861). Згідно графи 9, особою відповідальною за фінансове врегулювання є також ПП "АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК" (Код ЄДРПОУ 44152861).

Вищезазначений товар оформлений із застосуванням преференційного режиму (код пільги 410), а саме звільнення від сплати ввізного мита на товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, на підставі абзацу 1 частини 1 статті 29 додатка І-А Тарифний графік України до глави 1 розділу IV торгівля та питання пов`язані з торгівлею (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншої сторони ратифікованої Законом України від 16.09.2014 №1678-VII.

Для підтвердження преференційного походження товару суб`єктом ЗЕД ПП "АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК" (Код ЄДРПОУ 44152861). ОСОБА_1 було надано сертифікат з перевезення товару форми EUR.1 від 15.09.2021 № А942846 виданий митним органом Федеративної Республіки Німеччини.

Згідно гр. 47 зазначеної митної декларації застосовано преференційну ставку нарахування мита 2,5% та нараховані необхідні до сплати митні платежі та податки в сумі 88784.57 грн. (в тому числі: ввізне мито 2657.96 грн., акцизний податок 53609.46 грн., ПДВ 32517.15 грн.).

Як підставу для нарахування преференційної ставки мита в гр.36 МД зазначено код преференції 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).

У графі 44 МД під кодом 0954 (Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1)) зазначено документ від 15.09.2021 № А942846.

Враховуючи те, що сертифікат з перевезення EUR.1 15.09.2021 № А942846 є підробленим (відповідь митного органу Федеративної Республіки Німеччини № Z4215F-704/23-1 від 22.12.2023) то застосування преференційної ставки ввізного мита 2,5% (код преференції 410) під час оформлення вищевказаного товару за митною декларацією від 21.09.2021 ІМ40 ДЕ №UA305160/2021/059283 є неправомірною.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 16.01.2024 №7.7-15-01/583, без застосування коду пільги «410» по МД від 21.09.2021 № UA305160/2021/059283 приватним підприємством "АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК" необхідно було сплатити митні платежі в сумі 98353.22 грн. (в тому числі: ввізне мито - 10631.83 грн., акцизний податок 53609.46 грн., ПДВ 34111.93 грн.), що на 9568.65 грн. більше ніж сплачено.

На виклик до Закарпатської митниці, для надання пояснень, гр. ОСОБА_1 до митниці не прибув, про причини неприбуття митницю не повідомив.

Таким чином, керівником ПП "АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК" (Код ЄДРПОУ 44152861). ОСОБА_1 вчинені дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 9568.65 грн. (в тому числі: ввізне мито - 7973.87 грн., ПДВ - 1594.78 грн.).

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених статті 485 Митного кодексу України.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби в судовому засіданні підтримав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил, надав пояснення аналогічні викладеним у ньому та просив притягнути громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України та застосувати відносно останнього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

ОСОБА_3 не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні будучи належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення - це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень. Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.

Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Згідно з вимогами ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи. Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів. У випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, декларант має право вимагати від митного органу випуску товарів, за умови забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу X цього Кодексу. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Згідно ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України, суб`єктами відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств керівники та інші особи підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ст. 4 Митного кодексу України).

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

У відповідності до ст. 266 МК України «Обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи»:

- ч. 1. Декларант зобов`язаний:

1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Судом встановлено та неоспорено сторонами, що ОСОБА_1 є керівником ПП «АВТОМОТОСЕЙЛ ЛУЦЬК», тобто є посадовою особою, яка в силу виконуваних ним обов`язків відповідає за додержання вимог, встановлених МК України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом №0040/30500/24 від 24.01.2024 року; електронною митною декларацією №UA305160/2021/059283, що є підтвердженням дійсного переміщення транспортного засобу через митний кордон та заявлення неправдивих відомостей, розрахунком платежів, листом Гловного митного управління Дармштад № Z 4215 B B 3202 (N25_23), іншими матеріалами справи.

Таким чином, судом встановлено, що громадянин України ОСОБА_1 , подав для митного контролю електронну митну декларацію, в якій було заявлено неправдиві відомості щодо преференційного походження товару, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 9568.65 грн. (в тому числі: ввізне мито - 7973.87 грн., ПДВ - 1594.78 грн.).

Дослідивши матеріали справи приходжу до переконання, що громадянин України ОСОБА_1 своїми діями вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

При накладенні адміністративного стягнення, суд у відповідності до вимог ст.ст. 23, 33 КУпАП, приходить до висновку, що на гр. України ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ст. 485 МК України у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що буде достатньою мірою відповідальності для досягнення мети адміністративного стягнення.

Керуючись ст.ст. 370, ст. 485, 519, 520, 527-529 МК України, ст.ст. 287-290 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Громадянина України ОСОБА_1 , ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), мешканця АДРЕСА_1 , визнати винним у порушенні митних правил за ст. 485 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 14352,97 (чотирнадцять тисяч триста п`ятдесят дві грн. дев`яносто сім коп.) гривень.

Стягнути з громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), мешканця АДРЕСА_1 , на користь Державної судової адміністрації України судовий збір в розмірі 605/шістсот п`ять/грн. 60 коп.

Постанова може бути звернена до виконання протягом трьох місяців.

На постанову про адміністративне правопорушення може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення. Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду: В.Й. Данко

Дата ухвалення рішення22.03.2024
Оприлюднено26.03.2024
Номер документу117874794
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/3924/24

Постанова від 22.03.2024

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Данко В. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні