Рішення
від 14.03.2024 по справі 910/19983/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

14.03.2024Справа № 910/19983/23

Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді Демидова В.О., за участю секретаря судового засідання Ятковської К.К., розглянувши справу за позовом Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (79000, Львівська обл., місто Львів, вулиця Коперника, будинок 4) до Приватного підприємства "КТС 2021" (04053, місто Київ, вул. Січових Стрільців, будинок 21) про стягнення 408 000,00 грн,

Представники сторін у судове засідання не прибули.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

27.12.2023 в системі «Електронний суд» представником Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі позивач) сформовано позовну заяву до Приватного підприємства "КТС 2021" (далі відповідач) про стягнення 408 000,00 грн та 02.01.2024 зазначену заяву передано судді Демидову В.О. у відповідності до автоматизованого розподілу судової справи між суддями.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не виконано рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 22.08.2019 №63/53-р/к «Про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафів» щодо сплати штрафу, у зв`язку з чим позивач просить суд стягнути з відповідача штраф у розмірі 204000,00 грн та пеню у розмірі 204 000,00 грн.

Ухвалою суду від 05.02.2024 відкрито провадження у справі та ухвалено проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 29.02.24 о 10:10 год та зазначено про обов`язок Приватного підприємства "КТС 2021" зареєструвати свій електронний кабінет.

12.02.2024 в системі «Електронний суд» представником позивача Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України було сформовано заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, в якій заявник просить суд розглянути можливість проведення судового засідання призначеного на 29.02.2024 о 10:10 год. в режимі відеоконференції в межах приміщення суду, проведення якої доручити Господарському суду Львівської області.

Ухвалою суду від 20.02.2024 клопотання представника Кашніковича Андрія Григоровича про участь у судовому засіданні 29.02.24 о 10:10 год. в режимі відеоконференції задоволено.

У судовому засіданні 29.02.2024 представник позивача приймала участь у судовому засіданні в режимі відео конференції поза межами приміщення суду та надала свої пояснення.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, повідомлявся належним чином про причини неявки суд не повідомив.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.02.2024 закрито підготовче провадження у справі № 910/19983/23 та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.03.2024.

05.03.2024 в системі «Електронний суд» представником позивача сформовано клопотання про розгляд справи за відсутності позивача.

У судове засідання 14.03.2024 представники сторін не прибули повідомлялись належним чином.

Згідно з ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Зважаючи на викладене, оскільки неявка представників сторін не перешкоджає всебічному, повному та об`єктивному розгляду всіх обставин справи, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

В судовому засіданні 14.03.2024 оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив такі фактичні обставини.

За результатами розгляду справи №1-01-26/2018 про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «ПМС» (відповідач) та приватного підприємства «ОПАЛ» законодавства про захист економічної конкуренції адміністративною колегією Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення від 22.08.2019 №63/53-р/к.

За результатами розгляду справи №1-01-26/2018 дії ТОВ «ПМС» та ПП «ОПАЛ» кваліфіковано як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачені п. 4 ч. 2 ст. 6 та п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій шляхом спотворення результатів торгів.

На ПП «ОПАЛ» накладено штраф у розмірі 204 000,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПП «ОПАЛ» змінило назву на ПП «КТС 2021» (код ЄДРПОУ 25551770).

Відповідно до частини першої статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення органів Антимонопольного комітету України надається для його виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Рішення з повідомленням відповідача від 28.08.2019 №63-02/3275 надіслано відповідачу поштовим відправленням (рекомендоване) АТ «Укрпошта» №7900059111554, проте поштове відправлення повернулося на адресу відділення.

Відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, у разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

У зв`язку з неможливістю вручити відповідачу рішення, на підставі ч. 1 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», позивач оприлюднив в офіційному друкованому органі - газеті «Урядовий кур`єр» від 10.12.2022 №262 (7383) інформацію про прийняте рішення, тому рішення вважається таким, що вручене відповідачу 21.12.2022.

Статтею 6 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" передбачено, що адміністративні колегії територіальних відділень Антимонопольного комітету України є органами Антимонопольного комітету України.

Відповідно до частини другої статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення органів Антимонопольного комітету України є обов`язковими до виконання.

Згідно з частиною третьою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Отже, штраф, накладений Рішенням № 63/53-р/к на ПП «КТС 2021», підлягав сплаті з урахуванням положень статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" до 22.02.2023 включно.

Частиною восьмою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що суб`єкт господарювання зобов`язаний протягом п`яти днів з дня сплати штрафу надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.

Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Відповідно до п.7.2. розпорядження Антимонопольного комітету України №23-рп від 28.11.2019 змінено з 02.06.2020 найменування Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України.

Відповідно до статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають, зокрема, позови до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.

Позивач, посилаючись на те, що відповідач не сплатив визначений Рішенням № 63/53-р/к штраф, звернувся до суду з цим позовом про стягнення 204 000,00 грн штрафу та 204 000,00 грн пені, нарахованої за періоди з 23.02.2022 по 30.04.2023 включно.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Згідно положень ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (далі - ЗУ "Про Антимонопольний комітет України"), Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства.

Антимонопольний комітет України здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції", "Про державну допомогу суб`єктам господарювання", цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів (ч. 1 ст. 5 ЗУ "Про Антимонопольний комітет України").

Відповідно до ст. 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Положеннями ст. 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про накладення штрафу.

Відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Згідно ч. 2, 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами розгляду справи №1-01-26/2018 дії ТОВ «ПМС» та ПП «ОПАЛ» кваліфіковано як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачені п. 4 ч. 2 ст. 6 та п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій шляхом спотворення результатів торгів. На ПП «ОПАЛ» накладено штраф у розмірі 204 000,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП «ОПАЛ» змінило назву на ПП «КТС 2021».

Заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено (ч. 1 ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції").

Доказів оскарження відповідачем рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 63/53-р/к від 22.08.2019 сторонами до суду не надано.

Відтак, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача суми штрафу в розмірі 204 000,00 грн є правомірними.

Як зазначалося вище, відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

У зв`язку із простроченням сплати штрафу, позивачем на підставі ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» заявлено до стягнення з відповідача 204 000,00 грн пені. При цьому, нарахування пені здійснено у розмірі 1,5% від суми штрафу за кожен день прострочення за період з 23.02.2022 по 30.04.2023. Згідно наданого позивачем розрахунку, сума пені склала 205 020,00 грн, але була обмежена розміром штрафу відповідно до норм ч. 5 ст. 56 ЗУ «Про захист економічної конкуренції».

Відповідно до ч. 7 та ч. 9 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" в редакції чинній на момент виникнення спірних зобов`язань, у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню у судовому порядку; суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Здійснивши перевірку наданого позивачем розрахунку пені, судом встановлено його правильність та відповідність вимогам чинного законодавства України.

Оскільки рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 63/53-р/к від 22.08.2019 є таким, що набрало чинності, та є обов`язковим до виконання, і відповідач при цьому не надав суду доказів сплати штрафу та пені в добровільному порядку, в даному випадку суд приходить до висновку про задоволення заявленого позову та стягнення з відповідача до державного бюджету України 204 000,00 грн штрафу та 204 000,00 грн пені за прострочення сплати зазначеного штрафу.

Згідно зі ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України понесені позивачем при зверненні з даним позовом судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн покладаються на відповідача у зв`язку із задоволенням позову.

Керуючись статтями 226, 233, 237-240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства "КТС 2021" (04053, місто Київ, вул. Січових Стрільців, будинок 21, код ЄДРПОУ 25551770) штраф у розмірі 204 000 (двісті чотири тисячі) грн 00 коп. та пеню у розмірі 204 000 (двісті чотири тисячі) грн 00 коп., із зарахуванням зазначених сум до Державного бюджету України на рахунок відповідного управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника податків.

3. Стягнути з Приватного підприємства "КТС 2021" (04053, місто Київ, вул. Січових Стрільців, будинок 21, код ЄДРПОУ 25551770) на користь Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (79000, Львівська обл., місто Львів, вулиця Коперника, будинок 4, код ЄДРПОУ 20812013) судовий збір у розмірі 4 896 (чотири тисячі вісімсот дев`яносто шість) грн 00 коп.

4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

5. Рішення набирає законної сили у строк та в порядку, встановленому статтею 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України та в порядку, передбаченому статтею 257 Господарського процесуального кодексу України.

З повним текстом рішення можна ознайомитись у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою:http://reyestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено та підписано 25.03.2024

Суддя Владислав ДЕМИДОВ

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117878900
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції щодо антиконкурентних узгоджених дій

Судовий реєстр по справі —910/19983/23

Рішення від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні