Постанова
від 25.03.2024 по справі 552/889/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ПОЛТАВИ

КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м.ПОЛТАВИ

Справа №552/889/24

Провадження № 3/552/477/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.03.2024 суддя Київського районного суду м. Полтави - Шиян В.М., за участю прокурора - Чуйка Д.М., адмінпритягуваного ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: м. Броди, Львівська область, громадянина України, проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , інвалід ІІ групи, за ч. 1, ч. 2 ст. 1724 КУпАП, -

встановив:

ОСОБА_1 перебуваючи з 24.02.2022 на посаді старшого офіцера мобілізаційного відділу сектору мобілізаційно-оборонної роботи ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи військове звання майор, будучи військовою посадовою особою Збройних сил України, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог п.1 ч. 1 ст. 25 цього Закону, у період час уз 24.02.2022 по теперішній час перебував на посаді директора ТОВ «М13-ІНЖИНІРИНГ» (код 44309076), виконував його повноваження та функції (підписання та подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо) та отримав дохід у вигляді заробітної плати за лютий-грудень 2022 року на загальну суму 9735 грн., за січень-вересень 2023 року на загальну суму 7773,75 грн., що є іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту).

Окрім цього, ОСОБА_1 перебуваючи з 24.02.2022 на посаді старшого офіцера мобілізаційного відділу сектору мобілізаційно-оборонної роботи ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи військове звання майор, будучи військовою посадовою особою Збройних сил України, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог п.1 ч. 1 ст. 25 цього Закону, у період часу з 24.02.2022 по теперішній час перебував на посаді директора ТОВ «Ріелті Холдинг» (код 42720404), виконував його повноваження та функції (підписання та подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо) та отримав дохід у вигляді заробітної плати протягом лютого 2022 року вересня 2023 року на загальну суму 5625.57 грн., що є іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту).

Своїми діями, які виразилися в порушенні встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 1724 КУпАП.

Крім того, ОСОБА_1 перебуваючи з 24.02.2022 на посаді старшого офіцера мобілізаційного відділу сектору мобілізаційно-оборонної роботи ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи військове звання майор, будучи військовою посадовою особою Збройних сил України, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог п.2 ч. 1 ст. 25 цього Закону, з 18.03.2022 по теперішній час входить до складу виконавчого органу є директором ТОВ «Нова Ідалія» (код 42511679), ТОВ «Ріелті Холдинг» (код 42720404), ТОВ «Сучасна Економічна Компанія» (код 42935098), ТОВ «Нова-Ідалія» (код 42526863), ТОВ «М13-ІНЖИНІРИНГ» (код 44309076) та ПП «САННІ» (код 32129284), що має на меті одержання прибутку.

Своїми діями, які виразилися у порушенні особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 1724 КУпАП.

В суді прокурор підтримав протокол про адміністративне правопорушення та просив призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення відповідно до санкції статті.

ОСОБА_1 в суді вину не визнав. Надав до суду заперечення, які підтримав в суді, де посилається на те, що його було мобілізовано в перший день повномасштабного вторгнення РФ. З 24.02.2022 не працювали державні реєстри та здійснити такі дії з внесення змін до відомостей про юридичні особи було неможливо. Державні органи не передбачили можливість здійснення необхідних дій для звільнення з посади керівника та проведення відповідних реєстраційних дій для звільнення з посади керівника та проведення відповідних реєстраційних дій, в його діях відсутній умисел на вчинення адміністративного правопорушення. Він не виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські обов`язки, а безпосередньо підпорядкований начальнику мобілізаційного відділу та не має підпорядкованого йому особового складу. Як громадянин призваний на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, має право на збереження за ним місця роботи, посади, та до 19.07.2022 середнього заробітку, як це передбачено ст. 119 КЗпП України. Просив провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно нього закрити на підставі п.1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1724 та ч. 2 ст. 1724 КУпАП.

Суд заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи приходить до висновків.

Судом установлено, що за інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 24.01.2024 є засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «М13-ІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 44309076) (а.с.49-57 т. 1).

Рішенням № 1 одноосібного засновника про створення ТОВ «М13-ІНЖИНІРИНГ», підписаним ОСОБА_1 , який володіє часткою, що складає 100% Статутного капіталу Товариства, затверджено наступні види економічної діяльності товариства: - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний); - комплексне обслуговування об`єктів; - інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.; - інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; - електромонтажні роботи (а.с.36 т. 1).

Окрім цього, згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 24.01.2024 є засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «РІЕЛТІ ХОЛДИНГ» (код ЄДРПОУ 42720404) (а.с. 97-105 т. 1);

За п.2.1. Статуту ТОВ «РІЕЛТІ ХОЛДИНГ» метою діяльності і цілями діяльності Товариства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції, роботах, послугах та реалізації на підставі одержаного прибутку соціальних та економічних інтересів учасників (а.с.38-50 т.1).

За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 03.02.2024 є засновником (розмір частки засновника (учасника):739,80) та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «НОВА-ІДАЛІЯ» (код ЄДРПОУ 42526863) (а.с.131-139 т. 1).

За п.2.1. Статуту ТОВ «НОВА-ІДАЛІЯ» метою діяльності і цілями діяльності Товариства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції, роботах, послугах та реалізації на підставі одержаного прибутку соціальних та економічних інтересів учасників (а.с.120-130 т.1).

Також, відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 03.02.2024 є керівником ТОВ «НОВА ІДАЛІЯ» (код ЄДРПОУ 42511679) (а.с. 164-172 т. 1).

Протоколом № 02/10/18 Загальних зборів засновників (учасників) ТОВ «НОВА ІДАЛІЯ» від 02.10.2018 вирішено призначити ОСОБА_1 на посаду директора (а.с. 152-153 т. 1).

За п.2.1. Статуту ТОВ «НОВА ІДАЛІЯ» метою діяльності і цілями діяльності Товариства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції, роботах, послугах та реалізації на підставі одержаного прибутку соціальних та економічних інтересів учасників (а.с.154-163 т.1).

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 03.02.2024 є керівником ТОВ «СУЧАСНА ЕКОНОМІЧНА КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 42935098) (а.с. 199-207 т. 1).

Протоколом № 1 Загальних зборів учасників ТОВ «СУЧАСНА ЕКОНОМІЧНА КОМПАНІЯ» від 28.04.2020 вирішено призначити з 30.04.2020 ОСОБА_1 на посаду директора (а.с. 189-190 т. 1).

За п.2.1. Статуту ТОВ «СУЧАСНА ЕКОНОМІЧНА КОМПАНІЯ» основною метою діяльності Товариства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції, роботах, послугах і реалізації на підставі одержаного прибутку (доходу) соціальних та економічних інтересів учасників (а.с.191-197 т.1).

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 станом на 24.02.2022, 18.03.2022 та 03.02.2024 є керівником ПП «САННІ» (код ЄДРПОУ 32129284) (а.с. 224-232 т. 1).

Рішенням власника (засновника) № 1 ПП «САННІ» від 28.04.2020 вирішено прийняти до складу власників Підприємства ОСОБА_1 та призначити ОСОБА_1 на посаду директора (а.с. 215 т. 1).

За п.3.1. Статуту ПП «САННІ» основною метою діяльності Підприємства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції, роботах, послугах та реалізації на підставі одержаного прибутку (доходу) соціальних та економічних інтересів власників (а.с.216-223 т.1).

Витягом із наказу військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_2 (по стройовій частині) № 32 від 24.02.2022 майора ОСОБА_1 зараховано до списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_2 з 24.02.2022 на всі види забезпечення та призначено старшим офіцером мобілізаційного відділу сектору мобілізаційно-оборонної роботи ІНФОРМАЦІЯ_2 (т.1 а.с.17).

Серед функціональних обов`язків старшого офіцера мобілізаційного відділу ІНФОРМАЦІЯ_3 визначено зобов`язання:

- здійснювати контроль за готовністю системи оповіщення, збору та поставки мобілізаційних ресурсів до військ районним (об`єднаним міським) ТЦК та СП області;

- контролювати розробку та доведення, згідно розпоряджень (нарядів) оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_4 », районних нарядів на призначення до військових організаційних структур сержантів та солдатів запасу;

- здійснювати контроль щодо ведення підпорядкованими районними (об`єднаним міським) ІНФОРМАЦІЯ_5 роботи за підготовкою підприємств, установ, організацій до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) в інтересах Збройних Сил, інших військових формувань Держспецтрансслужби, у тому числі з питань оповіщень та збору військовозобов`язаних, виділення необхідних споруд та об`єктів інфраструктури, виконання інших завдань згідно з планом проведення мобілізації людських ресурсів;

- організувати облік спеціалістів яких не вистачає в районах комплектування;

- вести контроль та вибіркову перевірку таємних документів та документів для службового користування у офіцерів та службовців сектору за напрямком діяльності (т.1 а.с.18-20).

З вказаними функціональними обов`язками ОСОБА_1 ознайомлений 05.06.2023.

Згідно довідки про грошове забезпечення військовослужбовців, старший офіцер мобілізаційного відділу ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_1 , отримував грошове забезпечення з період з лютого 2022 по грудень 2023 у загальному розмірі 990871.70 грн. (т.1 а.с.24).

Відповідно до положень ч.ч.1, 2 ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

За положеннямист.245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

За ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Стаття 252 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

За положеннями ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтями 2, 3 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що кожен громадянин України, вступаючи на військову службу до Збройних Сил України, бере офіційне зобов`язання неухильно додержуватися Конституції України, цього Закону, Законів України «Про Збройні Сили України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», інших законів України, а також прийнятих відповідно до них указів Президента України та інших нормативно - правових актів щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України та сумлінно виконувати обов`язки військової служби.

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Підпунктом «г» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єктами, на яких поширюється дія Закону, є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки, особовий склад штатних військово-лікарських комісій.

Стаття 25 Закону України «Про запобігання корупції» встановлює обмеженнящодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Так, за положеннями п.1 ч.1 ст.25 Закону особам, зазначеним уп.1ч.1 ст.3 цього Закону, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України.

Особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену вп.1.ч.1 ст.3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України. У вказаний строк особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену в п.1 ч.1 ст.3 цього Закону, забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах (ч.2 ст.25 Закону).

У строк, визначений абзацом першим цієї частини, особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену впункті 1частини першої статті 3 цього Закону, забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах (ч.2 ст. 25 Закону).

Відповідальність за ч.1 ст.1724 КУпАП настає в разі порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Частиною 2 ст. 1724 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

З аналізу вказаних положень слід зробити висновок, що військова посадова особа ЗСУ зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з моменту призначення, здійснити дії, які не лише спрямовані, а і результатом яких є припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Проте, в порушення зазначених вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 не вчинив дій, спрямованих на припинення підприємницької діяльності, в порядку, встановленому законом.

Заперечення ОСОБА_1 з приводу того, що він не є військовою посадовою особою ЗСУ, не ґрунтуються на правовій основі. Також безпідставними є посиланням про те, що сам факт призову ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації, виключає порушення ним вимог ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції».

Так, згідно ч.9ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військовослужбовцями є особи, які проходять військову службу.

Військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством (ч.12 ст.6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»).

Адміністративно-господарські функції (обов?язки) - це обов?язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідувачів складів, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов?язки) - це обов?язки з керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Аналізуючи вищенаведені функціональні обов`язки старшого офіцера мобілізаційного відділу ІНФОРМАЦІЯ_3 , слід дійти висновку, що майор ОСОБА_1 обіймає штатну посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

Крім того, відповідно до п.п.29,32 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» за своїм службовим становищем і військовим званням військовослужбовці можуть бути начальниками або підлеглими стосовно інших військовослужбовців. Майори, капітани 3 рангу, підполковники, капітани 2 рангу - для військовослужбовців рядового, молодшого і старшого сержантського і старшинського складу є за своїми військовими званнями начальниками.

При цьому, майор -військове званнястаршого офіцерського складув ЗСУ, яке відповідно п.п. «г» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, в т.ч. вимоги ст. 25 Закону, як на військову посадову особу.

ОСОБА_1 після мобілізації та призначення на посаду старшого офіцера мобілізаційного відділу сектору мобілізаційно-оборонної роботи ІНФОРМАЦІЯ_3 24.02.2022 зобов`язаний був не пізніше п?ятнадцяти робочих днівздійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності, однак всупереч ч.2 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» вказану діяльність не припинив.

Посилання ОСОБА_1 на ту, обставину, що з 24.02.2022 державні реєстри не працювали, у зв`язку з введенням воєнного стану, що позбавило його можливості внесення змін до відомосте про юридичні особи, не приймаються до уваги, оскільки суду не наданідокази звернення ОСОБА_1 у встановленому законом порядку з відповідною заявою до державного реєстратора.Крім того, зберезня 2022 року державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в умовах воєнного стану відбувалась відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №209від 06.03.2022, яка визначила можливість вчиняти окремі реєстраційнідіїу сфері діяльності фізичних та юридичних осіб. Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України №209 від 06.03.2022 та № 480 від 19.04.2022 розпочалось розблокування роботи реєстрів.

Наявність чи відсутність доходів від здійснення діяльності, не передбачає звільнення від відповідальності за ч.1 та ч. 2 ст.1724 КУпАП та не впливають на кваліфікацію правопорушення, оскільки саме порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття підприємницькою діяльністю тягне за собою відповідальність за ч.1, ч. 2 ст.1724 КУпАП.

Визначене п.1 ч.1 ст.25 Закону обмеження сфокусовано не на винагороді за результатами здійснення нею підприємницької діяльності, а саме на зайнятті такою діяльністю.

Отже, власне факт зайняття військовою посадовою особою ЗСУ підприємницькою діяльністю, незалежно від фінансових результатів такої діяльності, свідчитиме про порушення зазначених вимог Закону.

Посилання ОСОБА_1 на пункт 29 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» не приймаються до уваги, з огляду на таке.

За положеннями п.29 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» установлено, що на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року№ 64/2022"Про введення воєнного стану в Україні", затвердженимЗаконом України"Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", перебіг строків, визначенихч.2ст.25,ч.1ст.36 цього Закону, зупиняється до дня припинення чи скасування воєнного стану для осіб, які не мають можливості здійснити визначені дії у встановлені строки у зв`язку з виконанням завдань в інтересах оборони України, безпосередньою участю у веденні воєнних (бойових) дій, виконанням інших завдань в інтересах національної безпеки і оборони.

Такі особи виконують відповідні обов`язки у такі строки:

- обов`язки, передбаченіч.2ст.25 цього Закону, - протягом 15 робочих днів з дня припинення чи скасування воєнного стану;

- обов`язки, передбаченіч.1ст.36 цього Закону, - протягом 60 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Вказані зміни набрали чинність 03.08.2022.

Однак, суду не надано доказів того, що ОСОБА_1 у зв`язку з виконанням завдань в інтересах оборони України, безпосередньою участю у веденні воєнних (бойових) дій, виконанням інших завдань в інтересах національної безпеки і оборонине мав можливості здійснити визначені дії у встановлені строки.

Крім того, судом враховані роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 05.12.2022 р. №14 «Щодо застосування положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно дотримання обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності в умовах воєнного стану» (питання №3) щодо допустимості суміщення військової служби з іншою оплачуваною діяльністю, в яких визначено, що якщо особу призвано на військову службу та призначено на посаду, яка відноситься до військових посадових осіб, зайняття нею іншою оплачуваною діяльністю у вільний від несення військової служби час (в тому числі виконання умов договорів, укладених з юридичними особами) порушує передбачене п.1 ч.1 ст.25 Закону обмеження щодо заборони зайняття підприємницькою діяльністю та матиме наслідком адміністративну відповідальність за ст.1724 КУпАП.

При накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа ОСОБА_1 , який характеризується позитивно, є інвалідом 2-ї групи, до адміністративної відповідальності притягається вперше, ступінь його вини, майновий стан.

Відповідно дост.36КУпАП привчиненні однієюособою двохабо більшеадміністративних правопорушеньадміністративне стягненнянакладається закожне правопорушенняокремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Відповідно до п. 9 ч.1 ст.5 ЗУ «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються: особи з інвалідністю I та II груп, законні представники дітей з інвалідністю і недієздатних осіб з інвалідністю, у зв`язку з вище викладеним ОСОБА_1 звільняється від сплати судового збору.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи характер вчиненого діяння, особу правопорушника та ступінь його вини, керуючись ст. 36, ст. 283, 284 КУпАП,-

постановив:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст. 1724 КУпАП та призначити адміністративне стягнення у вигляді штрафу:

за ч. 1 ст. 1724 КУпАП штрафу розмірі5100 грн. з конфіскацією отриманої винагороди від роботи за сумісництвом у розмірі 23134,32 грн.;

за ч. 2 ст. 1724 КУпАП штраф у розмірі 6800 грн.

Відповідно дост.36КУпАП остаточнопризначити ОСОБА_1 адміністративне стягненняу видіштрафу врозмірі 8500грн.на користьдержави з конфіскацією отриманої винагороди від роботи за сумісництвом у розмірі 23134,32 грн.

Постанова може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Київський районний суд м. Полтави шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня проголошення постанови.

Строк пред`явлення до виконання постанови 3 місяці з дня її винесення.

Суддя В.М. Шиян

Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117881579
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —552/889/24

Постанова від 25.03.2024

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Полтави

Шиян В. М.

Постанова від 11.03.2024

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Полтави

Шиян В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні