Рішення
від 13.03.2024 по справі 580/12074/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2024 року справа № 580/12074/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., за участю:

секретаря судового засідання Міщенко Д.А.,

представника позивача Федини О.В. (згідно з ордером),

представники відповідачів не прибули,

розглянувши правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД ЗЛАТОГОР до ЦЕНТРАЛЬНОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ, ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

18.12.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД «ЗЛАТОГОР» (197020, Черкаська обл., м.Золотоноша, вул.Січова, 22; код ЄДРПОУ 31082518) (далі позивач) подало у Черкаський окружний адміністративний суд позов до ЦЕНТРАЛЬНОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ (02068, місто Київ, вулиця Кошиця, будинок 3; код ЄДРПОУ 44082145) (далі відповідач 1), ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 43005393) (далі відповідач 2) про:

1) визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) відповідача 1 про відмову в реєстрації:

1.1.) від 22.11.2023:

№9989139/31082518 - податкової накладної (далі - ПН) від 16.09.2023 року №25;

№9989141/31082518 - ПН від 17.09.2023 №27;

№9989142/31082518 - ПН від 17.09.2023 №28;

№9989138/31082518 - ПН від 18.09.2023 №29;

№9989140/31082518 - ПН від 18.09.2023 №30;-

1.2.) від 27.11.2023:

№10022245/31082518 - ПН від 19.09.2023 №31;

№10022229/31082518 - ПН від 20.09.2023 №34;

№10022243/31082518 - ПН від 20.09.2023 №35;

№10022219/31082518 - ПН від 21.09.2023 №36;

№10022237/31082518 - ПН від 22.09.2023 №37;

№10022241/31082518 - ПН від 23.09.2023 №40;

№10022231/31082518 - ПН від 24.09.2023 №41;

№10022239/31082518 - ПН від 24.09.2023 №42;-

1.3.) від 30.11.2023 - №10052551/31082518 щодо ПН від 28.09.2023 №49;-

2) зобов`язання відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН датами подання на реєстрацію ПН:

від 16.09.2023 №25 - 06.10.2023;

від 17.09.2023 №27 - 06.10.2023;

від 17.09.2023 №28 - 06.10.2023;

від 18.09.2023 №29 - 06.10.2023;

від 18.09.2023 №30 - 06.10.2023;

від 19.09.2023 №31 - 06.10.2023;

від 20.09.2023 №34 - 06.10.2023;

від 20.09.2023 №35 - 06.10.2023;

від 21.09.2023 №36 - 06.10.2023;

від 22.09.2023 №37 - 06.10.2023;

від 23.09.2023 №40 - 06.10.2023;

від 24.09.2023 №41 - 06.10.2023;

від 24.09.2023 №42 - 06.10.2023;?

від 28.09.2023 №49 - 29.09.2023.

Обґрунтовуючи зазначено, що відповідачі безпідставно відмовили у реєстрації виписані за правилом першої події ПН щодо господарських операції з ТОВ "ЛВК АЛКО", які мали реальний характер. Стверджує, що надіслані на вимогу відповідачів всі первинні документи. Проте безпідставно не враховані під час прийняття оскаржуваних рішень.

Ухвалою суду від 22 грудня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання 17 січня 2024 року о 12год. 00 хв.

Ухвалою від 17.01.2024 суд відклав розгляд справи та призначив підготовче засідання на 26.01.2024 об 11год 00хв.

24.01.2024 на адресу суду надійшов відзив відповідача 1, в якому просив відмовити у задоволенні позовної заяви в повному обсязі. Обґрунтовуючи зазначив, що не допустив порушень та виніс спірні рішення з дотриманням вимог закону із-за відсутності в платника повного переліку обов`язкових документів. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі визначено п. 5 Порядку № 520 та може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку, та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства. Реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень ч.2 ст.19 Конституції України здійснюється в межах відповідної законної дискреції.

Ухвалою від 26.01.2024 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив судове засідання для розгляду справи по суті на 20 лютого 2024 року о 14:30 год.

19 лютого 2024 року ухвалою суд відмовив у задоволенні клопотання (вх. від 15.02.2024 №8300/24) відповідача про його участь у судовому засіданні 20.02.2024 о 15год 20 хв в у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Ухвалою від 20.02.2024 суд оголосив перерву у розгляді справи по суті до 13.03.2024 до 11год 00хв.

13.03.2024 суд проголосив вступну та резолютивну частину судового рішення у справі.

Після проголошення судового рішення на адресу суду від відповідача 1 надійшло додаткове пояснення, в якому просив відмовити у задоволенні позовної заяви в повному обсязі. Обґрунтовуючи зазначив, що позивач не в повному обсязі надав додаткові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів до податкових накладних: від 17.09.2023 № 27 на суму 71583 грн ПДВ, від 18.09.2023 № 30 на суму 52409,1 грн ПДВ, від 18.09.2023 № 29 на суму 93501,9 грн ПДВ. Наголосив, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів на спростування висновків контролюючого органу. Доводи позивача, наведені у позовній заяві та долучені документи, вказують на довільне тлумачення норм закону.

Відповідач 2 правом подати відзив не скористався, про причини суд не повідомив.

У судових засіданнях представники сторін підтримали власні правові позиції у спорі та просили їх задовольнити.

Заслухавши учасників, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову з огляду на таке.

Позивач (ідентифікаційний код 31082518) є юридичною особою, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11.05.2023.

Позивач є платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 310825123083, що підтверджується копією свідоцтва №32306209 про реєстрацію платника податку на додану вартість.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприемців та громадських формувань, видами господарської діяльності позивача серед інших є: «Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв», (код КВЕД 11.01 (основний), «Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту» (код КВЕД 46.19), «Оптова торгівля напоями» (код КВЕД 46.34).

З метою здійснення вищезазначених видів господарської діяльності позивач отримав такі ліцензії: на виробництво алкогольних напоїв №990108202100060, дата реєстрації 29.06.2021, терміном дії з 03.07.2021 до 03.07.2026, на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) №990208202100103, дата реєстрації 21.12.2021, терміном дії з 28.12.2021 до 28.12.2026, на право оптової торгівлі алкогольними напоями - сидром та перрі (без додання спирту) №990209202300024, дата реєстрації 20.04.2023, терміном дії з 20.04.2023 до 20.04.2028.

Між позивачем, як постачальником, та ТОВ «ЛВР АЛКО» (ідентифікаційний код 42784646), як покупцем, укладений та підписаний в електронній формі з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису договір поставки від 07.04.2021 №07/04-2021-2 (далі Договір), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець прийняти і своєчасно оплатити товар в порядку і на умовах, передбачених цим Договором. Постачальник передає товар покупцю в асортименті і за ціною, узгодженими з покупцем у видаткових накладних, на підставі яких здійснюється постачання товару, які є невід`ємною частиною Договору (підп. 1.2 п.2 Договору).

На виконання умов вказаного вище Договору у період з 16.09.2023 до 28.09.2023 позивач поставив, а ТОВ «ЛВР АЛКО» прийняло товари (алкогольні напої в асортименті) на загальну суму 8 993 286,00 гривень, в тому числі ПДВ - 1 498 881,00 гривень, що підтверджується такими видатковими накладними:

від 16.09.2023 №3Л000001686 на суму 766400,40 гривень, в тому числі ПДВ - 127733,40 гривень;

від 17.09.2023 №3Л000001690 на суму 429498,00 гривень, в тому числі ПДВ - 71583,00 гривень;

від 17.09.2023 №3Л000001692 на суму 1126710,00 гривень, в тому числі ПДВ - 187785,00 гривень;

від 18.09.2023 №3Л000001694 на суму 561011,40 гривень, в тому числі ПДВ - 93501,90 гривень;

від 18.09.2023 №3Л000001696 на суму 314454,60 гривень, в тому числі ПДВ - 52409,10 гривень;

від 19.09.2023 №3Л000001698 на суму 780246,00 гривень, в тому числі ПДВ - 130041,00 гривень;

від 20.09.2023 №3Л000001712 на суму 1153856,40 гривень, в тому числі ПДВ 192309,40 гривень;

від 20.09.2023 №3Л000001713 на суму 355633,20 гривень, в тому числі ПДВ - 59272,20 гривень;

від 21.09.2023 №3Л000001723 на суму 797472,00 гривень, в тому числі ПДВ - 132912,00 гривень;

від 22.09.2023 №3Л000001726 на суму 708264,00 гривень, в тому числі ПДВ - 118044,00 гривень;

від 23.09.2023 №3Л000001732 на суму 1027200,00 гривень, в тому числі ПДВ - 171200,00 гривень;

від 24.09.2023 №3Л000001734 на суму 481500,00 гривень, в тому числі ПДВ - 80250,00 гривень;

від 24.09.2023 №3Л000001736 на суму 481500,00 гривень, в тому числі ПДВ - 80250,00 гривень;

від 28.09.2023 №3Л000001762 на суму 9540,00 гривень, в тому числі ПДВ - 1590,00 гривень.

Оплата вказаного вище товару відповідно до умов зазначеного вище Договору здійснена вказаним вище контрагентом, що підтверджується банківськими виписками по рахунках позивача в Акціонерному банку «Південний» та АТ «АБ «РАДАБАНК» за період з 01.09.2023 до 30.09.2023.

На підставі видаткових накладних позивач зазначає виписав податкові накладні від 16.09.2023 №25, від 17.09.2023 №27, від 17.09.2023 №28, від 18.09.2023 №29, від 18.09.2023 №30, від 19.09.2023 №31, від 20.09.2023 №34, від 20.09.2023 №35, від 21.09.2023 №36, від 22.09.2023 №37, від 23.09.2023 №40, від 24.09.2023 №41, від 24.09.2023 №42, від 28.09.2023 №49 (далі - ПН), суб`єктний склад, номенклатурні, кількісні і вартісні показники яких є ідентичними показникам, зазначеним у вищевказаних видаткових накладних, які подані ним на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідь позивач отримав квитанції про зупинення такої реєстрації податкових накладних: від 29.09.2023 №9253713270, від 06.10.2023: №9260772296, №9260773254, №9260772220, №9260771146, №9260773621, №9260771302, №9260773828, №9260774781, №9260773507, №9260772330, №9260772686, №9260772186, №9260772763. Підставою зазначено виконання вимог п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки ПН складені та подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Тому запропонував надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі ПН.

На виконання пропозиції контролюючого органу позивач засобами електронного зв`язку на адресу відповідача 1 направив відповідні пояснення: від 07.11.2023 №1121, №1122, №1123, №1124, №1125, від 09.11.2023 №1145, №1146, №1147, №1148, №1149, від 10.11.2023 №1155, №1156, №1157, №1158 та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаних ПН для розгляду питання прийняття рішення про їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними повідомленнями від 07.11.2023: №1, №2, №6, №4, №5, від 09.11.2023: №7, №8, №10, №11, від 10.11.2023 року №12, №13, №14, №15, №16.

За наслідками розгляду поданих позивачем відповідачу 1 пояснень та копій документів відповідач 1 засобами електронного зв`язку в електронній формі направив позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а саме: від 13.11.2023 №9910599/31082518, №9910555/31082518, №9910607/31082518, №9910590/31082518, №9910579/31082518, від 15.11.2023 №9936102/31082518, №9936255/31082518, №9936117/31082518, №9936113/31082518, від 17.11.2023 №9954259/31082518, №9954255/31082518, №9954361/31082518, №9954090/31082518, №9954110/31082518, в яких містилися ідентичні пропозиції платнику податку додатково надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, зокрема, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

На виконання пропозиції контролюючого органу позивач засобами електронного зв`язку на адресу відповідача 1 направив додаткові пояснення: від 15.11.2023 №1180, №1181, №1182, №1183, №1184, від 20.11.2023 №1199, №1200, №1201, №1202, №1203, №1204, №1205, №1206, від 22.11.2023 №1214 та копії доданих до них документів, що підтверджується повідомленнями про надання додаткових пояснень від 15.11.2023 №15, №16, №17. №18, №19, від 20.11.2023 №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27, від 23.11.2023 №33.

За результатом їх розгляду Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН відповідача 1 прийняла спірні рішення: від 22.11.2023: №9989139/31082518 - ПН від 16.09.2023 №25, №9989141/31082518 - ПН від 17.09.2023 №27, №9989142/31082518 - ПН від 17.09.2023 №28, №9989138/31082518 - ПН від 18.09.2023 №29, №9989140/31082518 - ПН від 18.09.2023 №30, від 27.11.2023: №10022245/31082518 - ПН від 19.09.2023 №31, №10022229/31082518 - ПН від 20.09.2023 №34, №10022243/31082518 - ПН від 20.09.2023 №35, №10022219/31082518 - ПН від 21.09.2023 №36, №10022237/31082518 - ПН від 22.09.2023 №37, №10022241/31082518 - ПН від 23.09.2023 №40, №10022231/31082518 - ПН від 24.09.2023 №41, №10022239/31082518 - ПН від 24.09.2023 №42, від 30.11.2023 №10052551/31082518 щодо ПН від 28.09.2023 №49.

Єдиною підставою спірних рішень позначено ненадання/часткове не надання платником додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/розрахунку корегування. Реєстрацію яких зупинено в Єдиному рестрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підкреслення тих документів, що не надані, відповідно до встановленої форми не виконано. У додатковій інформації нічого не зазначено.

Позивач в адміністративному порядку до комісії в складі відповідача 2 вказані вище рішення не оскаржував.

Не погоджуючись із спірними рішеннями позивач звернувся в суд з вищевказаним позовом.

Для вирішення спору суд урахував вимогу абзацу другого ст.19 Конституції України діяти в порядку, межах і спосіб, що визначені законом.

Спірні відносини регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі Порядок №520).

Відповідно до п.2 Порядку №1246 податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п.10. Порядку №1246 до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.

При цьому розрахунок коригування, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до Реєстру, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) кваліфікованого електронного підпису відповідно до абзаців першого - третього цього пункту.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПС за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п.11. Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Отже, платник податку складає ПН, накладає на неї кваліфікований електронний підпис, здійснює шифрування та надсилає її до ДПС.

Відповідно до п.12. Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Отже, електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПК України, Законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі ЗУ №851-IV) та від 5 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі ЗУ №2155-VIII), Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 06 червня 2017 №557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року №261 (далі Порядок №557).

Згідно з ч.1 ст.5 ЗУ №851-IV електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.6 ЗУ №851-IV для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.

Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Згідно з п.23 ч.1 ст.1 ЗУ №2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Відповідно до п.3 Порядку №557 після накладання кваліфікованого електронного підпису автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня.

Згідно з п.п.5, 6 Порядку №557 у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка. Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.

Пункт 7 Порядку №557 визначає, що автоматизована перевірка електронного документа включає:

перевірку правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки відповідно до частини другої статті 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги";

перевірку обов`язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів у встановленому порядку;

перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);

перевірку наявності обов`язкових реквізитів;

перевірку права підпису електронного документа підписувачем.

Згідно з підп.14.1.242 п.14.1 ст.14 ПК України технічний адміністратор електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.

Отже, саме відповідач 2 уповноважений забезпечити прийняття та реєстрацію ПН в ЄРПН.

Відповідно до вимог п.201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРПН та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в ЄРПН та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.5 вказаного Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до п.2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія контролюючого органу згідно з п.44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН та зобов`язані проаналізувати зміст посвідчуваних ними відомостей, звірити дані, у т.ч. з наявною податковою інформацією, з`ясувати дійсність господарської операції.

Згідно з п.п.3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Виконання вказаної норми платником полягає не у формальному підході, а є орієнтиром для спростування платником виявлених автоматизованою системою моніторингу ознак ризиковості.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі виявлення однієї зі вказаних трьох підстав:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Підстави спірних рішень не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки зазначене ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, спростовується електронними повідомленнями позивача та письмовим повідомленням з додатками.

У спірних рішеннях відповідач 1 не підкреслив види документів, які були відсутні, що є порушенням правил заповнення такого рішення, передбаченим додатком до Порядку №520, та свідчить про недостатню його обґрунтованість, перешкоджає платнику з`ясувати, в чому неповнота поданого ним пакету документів та усунути в установленому порядку порушення.

Досліджуючи письмові докази суд установив, що позивач надав відповідачу 1 пояснення: від 07.11.2023 №1121, №1122, №1123, №1124, №1125, від 09.11.2023 №1145, №1146, №1147, №1148, №1149, від 10.11.2023 №1155, №1156, №1157, №1158,- та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаних ПН, для розгляду питання прийняття рішення про їх реєстрацію в ЄРПН, що підтверджується відповідними повідомленнями від 07.11.2023: №1, №2, №6, №4, №5, від 09.11.2023: №7, №8, №10, №11, від 10.11.2023 року №12, №13, №14, №15, №16.

У вищевказаних поясненнях позивач зазначив, що ним з Фондом Державного майна України укладений договір оренди цілісного майнового комплексу №842 від 25.09.2002, відповідно до умов якого та на підставі акту приймання-передачі в оренду майна від 25.09.2002 платник податку здійснює орендне користування, зокрема, об`єктами нерухомого майна, до складу якого входять адміністративні, виробничі і складські приміщення, загальною площею 9936,65 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , - на земельній ділянці площею 2,2853 га, кадастровий номер 7110400000:09:009:0048, та земельній ділянці площею 1,6261 га, кадастровий номер 7110400000:09:009:0051, що підтверджується відомостями Державного земельного кадастру. На підставі листа Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях від 02.09.2022 року №50-12.01-1855 строк дії вказаного вище договору оренди автоматично продовжений на період воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану. Позивач зазначив, що йому на праві власності належать об`єкти нерухомого майна, до складу якого входять адміністративні, виробничі і складські приміщення, загальною площею 3229,3 кв.м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_2 , а також на праві власності належать об`єкти нерухомого майна, до складу якого входить комплекс виробничих і складських приміщень, загальною площею 2860,6 кв.м, що розташований за адресою: АДРЕСА_3 , - що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 29.08.2023. З метою здійснення господарської діяльності позивач використовує на правах оренди складське приміщення загальною площею 840,00 кв.м., що розташоване за адресою: АДРЕСА_4 ,- що підтверджується договором оренди складського приміщення №10/04-2019 від 10.04.2019 та складеним на його виконання актом приймання-передачі від 10.04.2019. У вказаних поясненнях позивач також зазначив, що здійснення господарських операцій щодо постачання алкогольних напоїв на адресу ТОВ «ЛВР АЛКО» в асортименті, кількостях і ціною, зазначених у вищевказаних видаткових накладних, обумовлено виконанням підписаного ним із вказаним контрагентом умов договору поставки №07/04-2021-2 від 07.04.2021. Позивач підтвердив наданими до пояснень документами, що транспортування товарно-матеріальних цінностей здійснювалося його власними силами автотранспортом на підставі товарно-транспортних накладних на переміщення алкогольних напоїв (Форма№1-ТН/алкогольні напої) від 16.09.2023 №416, від 17.09.2023 №418, №419, від 18.09.2023 №420, №421, від 19.09.2023 №422, від 20.09.2023 №423, №424, від 21.09.2023 №425, від 22.09.2023 №426, від 23.09.2023 №427, від 24.09.2023 №428, №429, від 28.09.2023 №438 з адреси його виробничих приміщень, а відомості про вказані складські приміщення у встановленому порядку внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання, адміністратором якого є ДПС України, що підтверджується Довідкою про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру №144438 від 18.08.2022 року. Вказані вище товарно-транспортні накладні зареєстровані в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв. Поставлені позивачем на адресу TOB «ЛВР АЛКО» товарно-матеріальні цінності в повному обсязі оплачені вищезазначеним суб`єктом господарювання на його користь, що підтверджується банківськими виписками по рахунках позивача в АКЦІОНЕРНОМУ БАНКУ «ПІВДЕННИЙ» та АТ «АБ «РАДАБАНК» за період з 01.09.2023 до 30.09.2023. Водночас, у вищевказаних поясненнях позивач зазначив, що він є безпосереднім виробником алкогольних напоїв, поставлених на адресу ТОВ «ЛВР АЛКО» на виконання умов договору поставки №07/04-2021-2 від 07.04.2021, виробництво яких здійснюється на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв №990108202100060, дата реєстрації 29.06.2021, терміном дії з 03.07.2021 до 03.07.2026, а також надав до вищевказаних пояснень відповідні первинні документи щодо поставки на його адресу зазначеними в поясненнях постачальниками товарно-матеріальних цінностей, сировини для виробництва алкогольних напоїв, накладні на придбання марок акцизного податку, звіти виробництва та передачі на склад готової продукції, зокрема: акт про відвантаження та приймання спирту №0000133 від 15.09.2023 року (ТТН №0118 від 15.09.2023) - постачальник ДП «Зірнянський спиртовий завод», акт про відвантаження та приймання спирту №2 від 07.09.2023 року (ТТН №2 від 07.09.2023) - постачальник ТОВ «Княжий Люкс», накладні на відпуск марок акцизного податку від 15.09.2023 №345, від 18.09.2023 №349, від 19.09.2023 №352, від 20.09.2023 №354, від 21.09.2023 №357, від 22.09.2023 №359, від 25.09.2023 №361, від 26.09.2023 №362, від 27.09.2023 №364, від 28.09.2023 №366, звіти виробництва та передачі на склад готової продукції від 16.09.2023 №ЗЛ000001983, від 17.09.2023 №ЗЛ000001985, №ЗЛ000001986, від 18.09.2023 №ЗЛ000001995, від 19.09.2023 №ЗЛ000002001, від 20.09.2023 №ЗЛ000002015, №ЗЛ000002016, від 21.09.2023 №ЗЛ000002023, від 22.09.2023 №ЗЛ000002031, №ЗЛ000002032, від 23.09.2023 №ЗЛ000002038, від 24.09.2023 №ЗЛ000002046. Позивач також зазначив, що відповідність поставлених на адресу вказаного вище клонтрагента алкогольних напоїв вимогам чинного законодавства в сфері виробництва і обігу харчових продуктів, обов`язковим параметрам безпечності і якості підтверджена наданими сертифікатами відповідності, зареєстрованими в Реєстрі Системі УкрСЕПРО за №UА. 12.034.00372-21 від 05.07.2021, за №UА.12.034.00373-21 від 05.07.2021. Також позивач долучив до пояснень оборотно-сальдові відомості за рахунками №361, №631, №28» за вересень 2023 року, які містять відповідні записи на аналітичних рахунках бухгалтерського обліку.

У подальшому на виконання пропозиції контролюючого органу позивач засобами електронного зв`язку на адресу відповідача 1 направив додаткові пояснення: від 15.11.2023 №1180, №1181, №1182, №1183, №1184, від 20.11.2023 №1199, №1200, №1201, №1202, №1203, №1204, №1205, №1206, від 22.11.2023 №1214 та копії доданих до них документів, що підтверджується повідомленнями про надання додаткових пояснень від 15.11.2023 №15, №16, №17, №18, №19, від 20.11.2023 №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27, від 23.11.2023 №33. Позивач надав зовнішньо-економічні контракти №070823-ОЕ від 07.08.2023 року, №ІТ13062022 від 13.06.2022 року, №02/05/22 від 02.05.2022 року, повторно банківські виписки за вересень 2023 року, розпорядження про надання права підпису первинних документів посадовими особами позивача при отриманні товарно-матеріальних цінностей від 02.01.2022 року №1.

Вказані вище письмові пояснення та копії документів на підтвердження операцій підтверджують, що позивач правомірно склав та подав на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН від 16.09.2023 №25, від 17.09.2023 №27, від 17.09.2023 №28, від 18.09.2023 №29, від 18.09.2023 №30, від 19.09.2023 №31, від 20.09.2023 №34, від 20.09.2023 №35, від 21.09.2023 №36, від 22.09.2023 №37, від 23.09.2023 №40, від 24.09.2023 №41, від 24.09.2023 №42, від 28.09.2023 №49, в яких відобразив свої податкові зобов`язання щодо поставки на адресу ТОВ «ЛВР АЛКО» товарів згідно з видатковими накладними від 16.09.2023 №3Л000001686, від 17.09.2023 №3Л000001690, №3Л000001692, від 18.09.2023 №3Л000001694, №3Л000001696, від 19.09.2023 №3Л000001698, від 20.09.2023 №3Л000001712, №3Л000001713, від 21.09.2023 №3Л000001723, від 22.09.2023 №3Л000001726, від 23.09.2023 №3Л000001732, від 24.09.2023 №3Л000001734, №ЗЛ000001736, від 28.09.2023 №3Л000001762 за правилом «першої події» за датою їх поставки, а вищезазначені первинні документи у своїй сукупності підтверджують фактичні обставини здійснення позивачем вищевказаних господарських операцій, а отже їх реальність.

Відсутність первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг спростовується відомостями додатків до пояснень позивача, в яких зазначено про надання позивачем відповідачу 1 щодо виписаних ПН видаткові накладні, які вважаються первинними-бухгалтерськими документами для договору поставки.

Так, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - ЗУ №996-XIV) є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи відповідно до ч.2 ст.9 ЗУ №996-XIV можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Абзацом першим п.201.10 ст.201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Отже, дії позивача щодо реєстрації в ЄРПН ПН щодо постачання (продажу) товару, виписаної за правилом першої події, є виконанням встановленого законом обов`язку.

Зазначені позивачем реквізити платіжних документів, їх копії та копії договорів щодо правочинів, у т.ч. щодо наявності такого виду товару, надані відповідачу 1, підтверджують, що операція у вказаних вище ПН відповідає зареєстрованому виду його господарської діяльності, тнаявні технічні можливості його виробляти, зберігати та транспортувати. Однак відсутні докази аналізу змісту вказаних документів відповідачами.

Обґрунтованість підстав неврахування вказаних вище документів відповідачем 1 під час судового розгляду справи не підтверджена.

Підстава спірних рішень щодо ненадання документів платником документів спростована відомостями отриманих відповідачем 1 додатків до пояснень та доводить допущення порушення вказаних норм відповідачем 1.

Встановлені обставини спору підтверджують, що відповідач 1 не аналізував змісту отриманих від позивача документів, у т.ч. в контексті дотримання правила першої події.

Тому суд дійшов висновку, що спірні рішення відповідача 1 протиправні та підлягають скасуванню у повному обсязі.

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/розрахунку коригування в ЄРПН також затверджений згаданою вище постановою КМУ №1165.

Відповідно до п.11 вказаного Порядку платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

Згідно з пунктом 12 за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Підстави, за наявності яких приймається одне зі вказаних рішень, зазначений Порядок не передбачає.

Суд установив, що позивач в адміністративному порядку до комісії в складі відповідача 2 вказані вище спірні рішення не оскаржував.

Успірних рішеннях відповідач 1 не підкреслив види документів, які були відсутні, що є порушенням правил заповнення такого рішення, передбаченим додатком до Порядку №520, та свідчить про недостатню їх обґрунтованість, перешкоджає платнику з`ясувати, в чому неповнота поданого ним пакету документів та усунути в установленому порядку порушення. Тому належним та ефективним способом відновлення порушеного права позивача є зобов`язання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН відповідача 1 повторно розглянути матеріали позивача щодо реєстрації в ЄРПН виписаних ним ПН: від 16.09.2023 №25, від 17.09.2023 №27, від 17.09.2023 №28, від 18.09.2023 №29, від 18.09.2023 №30, від 19.09.2023 №31, від 20.09.2023 №34, від 20.09.2023 №35, від 21.09.2023 №36, від 22.09.2023 №37, від 23.09.2023 №40, від 24.09.2023 №41, від 24.09.2023 №42, від 28.09.2023 №49,- та прийняти в установленому законодавством порядку, спосіб і строки рішення з урахуванням мотивів суду, викладених у цьому рішенні.

Отже, позовні вимоги частково обґрунтовані та підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору за звернення до суду з позовною заявою, підтверджені платіжною інструкцією від 15.12.2023 №14368 на суму 37576,00грн, підлягають стягненню пропорційно до розміру задоволених позовних вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1, який порушив заявлені права позивача половина суми.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов ТОВ ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД ЗЛАТОГОР задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ЦЕНТРАЛЬНОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ про відмову в реєстрації виписаних ТОВ ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД ЗЛАТОГОР для ТОВ «ЛВР АЛКО» (індивідуальний податковий номер 427846426596) податкових накладних:

1.1.) від 22.11.2023:

№9989139/31082518 щодо ПН від 16.09.2023 №25;

№9989141/31082518 - ПН від 17.09.2023 №27;

№9989142/31082518 - ПН від 17.09.2023 №28;

№9989138/31082518 - ПН від 18.09.2023 №29;

№9989140/31082518 - ПН від 18.09.2023 №30;-

1.2.) від 27.11.2023:

№10022245/31082518 - ПН від 19.09.2023 №31;

№10022229/31082518 - ПН від 20.09.2023 №34;

№10022243/31082518 - ПН від 20.09.2023 №35;

№10022219/31082518 - ПН від 21.09.2023 №36;

№10022237/31082518 - ПН від 22.09.2023 №37;

№10022241/31082518 - ПН від 23.09.2023 №40;

№10022231/31082518 - ПН від 24.09.2023 №41;

№10022239/31082518 - ПН від 24.09.2023 №42;-

1.3.) від 30.11.2023 - №10052551/31082518 щодо ПН від 28.09.2023 №49.

Зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ЦЕНТРАЛЬНОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ (02068, місто Київ, вулиця Кошиця, будинок 3; код ЄДРПОУ 44082145) повторно розглянути отримані від ТОВ ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД ЗЛАТОГОР документи для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датами подання на реєстрацію податкові накладні: від 16.09.2023 №25, від 17.09.2023 №№27, 28, від 18.09.2023 №№29, 30, від 19.09.2023 №31, від 20.09.2023 №№34,35, від 21.09.2023 №36, від 22.09.2023 №37, від 23.09.2023 №40, від 24.09.2023 №№41, 42, від 28.09.2023 №49,- та прийняти в межах, порядку та строки, визначені чинним законодавством, обґрунтовані рішення щодо такої реєстрації з урахуванням мотивів суду в цьому рішенні.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ЦЕНТРАЛЬНОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС ПО РОБОТІ З ВЕЛИКИМИ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ (02068, місто Київ, вулиця Кошиця, будинок 3; код ЄДРПОУ 44082145) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД ЗЛАТОГОР (197020, Черкаська обл., м.Золотоноша, вул.Січова, 22; код ЄДРПОУ 31082518) частину понесених судових витрат зі сплати судового збору за звернення до адміністративного суду з позовною заявою, а саме в розмірі 18788,00грн (вісімнадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім гривень нуль копійок).

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Повний текст рішення виготовлений і підписаний 22.03.2024.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117886273
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —580/12074/23

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні