Постанова
від 20.03.2024 по справі 160/21629/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 березня 2024 року м. Дніпросправа № 160/21629/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Щербака А.А., Шлай А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2023, (суддя суду першої інстанції Ніколайчук С.В.), прийняте в порядку письмового провадження в м. Дніпрі, в адміністративній справі №160/21629/23 за позовом Комунального підприємства Любимівської сільської ради «ГОСПОДАР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

25.08.2023 Комунальне підприємство Любимівської сільської ради «ГОСПОДАР» звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України № 9189184/32861273 від 14.07.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.06.2023 р. № 7;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 7 від 05.06.2023 року Комунального підприємства Любимівської сільської ради ГОСПОДАР в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного находження - 05.06.2023 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України № 9184086/32861273 від 13.07.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.06.2023 р. № 19;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 19 від 12.06.2023 року Комунального підприємства Любимівської сільської ради ГОСПОДАР в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного находження - 12.06.2023 року.

Позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що подані ним документи підтверджують здійснення операцій по податковій накладній від 05.06.2023 року № 7 та по податковій накладній від 12.06.2023 року № 19, зокрема підстави, факт і суму надходження оплати на поточний рахунок виконавця Комунального підприємства Любимівської сільської ради Господар. також, не визначено, які конкретно документи та/або пояснення слід додатково подати для усунення сумніві щодо реальності задекларованих позивачем операцій. Згідно із отриманих квитанцій, реєстрацію поданих податкових накладних зупинено. Самою формою про надання додаткових пояснень передбачена необхідність підкреслити з наведеного переліку документів, які не надані платником податків, які не надані платником податків, проте повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень/документів не містить підкреслень, які б вказували на те, яких саме документів не надано платником податків. Підставами для зупинення реєстрації податкових накладних, а в подальшому і відмова і реєстрація таких накладних, стала нібито відповідність здійснюваних операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. На думку позивача, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної прийняте попри фактичні обставини без врахування наданих позивачем документів, що свідчить про їх необґрунтованість та незаконність. Позовні вимоги просив задовольнити у повному обсязі.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 08.11.2023 задовольнив позовні вимоги. Визнав протиправним та скасував рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України № 9189184/32861273 від 14.07.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.06.2023 р. № 7. Зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 7 від 05.06.2023 року Комунального підприємства Любимівської сільської ради ГОСПОДАР в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного надходження - 05.06.2023 року. Визнав протиправним та скасував рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних України № 9184086/32861273 від 13.07.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.06.2023 р. № 19. Зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 19 від 12.06.2023 року Комунального підприємства Любимівської сільської ради ГОСПОДАР в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного надходження - 12.06.2023 року.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги заявник посилається на те, що подана позивачем податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а надані Підприємством пояснення та документи виявлених порушень не усунули, у зв`язку з чим, просили відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог. Відповідач-2 також вказав, що повноваження з приводу реєстрації податкової накладної є його виключною компетенцією та суд не вправі перебирати їх на себе.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство Любимівська сільської ради Господар обліковується як платник податків за основним місцем обліку (стан 0) в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області. Основний вид діяльності - 36.00 забір очищення та постачання води.

Згідно із даних ЄРПН КП Любимівської сільської ради Господар подало на реєстрацію, а саме:

-на адресу ФГ Рой В. М (код ЄДРПОУ 36418491) податкову накладну №19 від 12.06.2023 з реалізацією послуги з постачання технічної (не питної) води;

-на адресу ТОВ Любимівка (код ЄДРПОУ 30718177) податкову накладну №7 від 05.06.2023 з реалізацією послуги з постачання технічної (не питної) води.

Позивач склав та надіслав до органів державної податкової служби для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 05.06.2023 р. № 7, постачальник (продавець) Комунальне підприємство Любимівської сільської ради Господар, отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю Любимівка, загальна сума коштів, з урахуванням податку на додану вартість, 626 589,10 грн.

Складення податкової накладної № 7 від 05.06.2023 року та направлення її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних пов`язане з подією отримання оплати за договором про надання послуг з водопостачання № 1 від 02.01.2019 року.

29.06.2023 року до вказаної податкової накладної позивач отримав від Головного управління ДПС у Дніпроптеровській області квитанцію про зупинення, зареєстровану в ЄРПН за № 9155409572, де відповідач 2 зазначив, що обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій... та запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Комунальним підприємством Любимівської сільської ради Господар через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України направлені пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

До зазначених пояснень додано: копію договору про надання послуг з водопостачання № 1 від 02.01.2019 року, копію акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 5 від 3 1.05.2023 року, копію рахунку на оплату № 5 від 3 1.05.2023 року.

Факт подання зазначених пояснень підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій № 2 від 03.07.2023 року.

За результатами розгляду документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 9189184/32861273 від 14.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 05.06.2023 року, з підстав не надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації , зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також позивач склав та надіслав до органів державної податкової служби для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 12.06.2023 на суму 71 591,93 грн.

Складення податкової накладної № 19 від 12.06.2023 року та направлення її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних пов`язане з подією отримання оплати за одним і тим же договором про надання послуг з водопостачання № 22/03-19 від 22.03.2019 р. Оплату послуг позивача було здійснено на підставі акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 7 від 31.05.2023 року та на підставі рахунку на оплату № 7 від 31.05.2023 р. Оплату послуг здійснено споживачем двома платежами, на підставі яких, після зарахування коштів на поточний рахунок позивача, останнім складено та направлено на реєстрацію відповідні податкові накладні.

До вказаної податкової накладної позивач отримав квитанцію, зареєстровану в ЄРПН за № 9155410649, відповідно до якої реєстрація податкової накладної зупинено та зазначено, що обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. І Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачу відповідач 2 запропонував надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Комунальним підприємством Любимівської сільської ради Господар через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України направлені пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

До зазначених пояснень позивач додав: копію договору про надання послуг з водопостачання № 22/03-19 від 22.03.2019 р., копію акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 7 від 31.05.2023 оку, копію рахунку на оплату № 7 від 31.05.2023 р.

Факт подання зазначених пояснень підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій № 2 від 30.06.2023 року.

За результатами розгляду документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №9184086/32861273 від 13.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 12.06.2023 року, з підстав не надання/часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вважаючи відмови у реєстрації податкових накладних необґрунтованими КП Любимівської сільської ради Господар звернулось до ДПС України зі:

1) скаргою від 17.07.2023 р. на рішення № 9189184/32861273 від 14.07.2023 р., яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 05.06.2023 р. № 7.

До скарги КП Любимівської сільської ради Господар додано документи на підтвердження фактичних обставин здійснення господарських операцій позивач надав: копію акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 7 від 3 1.05.2023 року, копію рахунку на оплату № 7 від 31.05.2023 року, копію договору про надання послуг з водопостачання № 1 від 02.01.2019 року, копію інформаційного повідомлення про зарахування коштів № 1484 від 05.06.2023 року.

Факт подання зазначеної скарги підтверджується повідомленням щодо подачі скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН № 2 від 17.07.2023 року.

2) скаргою від 17.07.2023 року на рішення № 9184086/32861273 від 13.07.2023 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 12.06.2023 року № 19.

До скарги КП Любимівської сільської ради Господар додав документи на підтвердження фактичних обставин здійснення господарських операцій позивач надав: копію акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 7 від 31.05.2023 року, копію рахунку на оплату № 7 від 31.05.2023 року, копію договору про надання послуг з водопостачання № 22/03-19 від 22.03.2019 року, копію інформаційного повідомлення про зарахування коштів № 206 від 12.06.2023 року.

За результатами розгляду скарг, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення, а саме:

-рішенням від 25.07.2023 року № 59236/32861273/2 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня № 9189184/32861273 від 14.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.06.2023 р. № 7 - без змін;

-рішенням від 25.07.2023 року № 59237/32861273/2 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня № 9184086/32861273 від 13.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.06.2023 р. № 19 - без змін.

КП Любимівської сільської ради Господар вважає рішення комісії ДПС України № 9189184/32861273 від 14.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.06.2023 року № 7 та рішення № 9184086/32861273 від 13.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.06.2023 року № 19 протиправними та таким, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено, а судом не встановлено підстав для зупинення реєстрації податкової накладеної та як наслідок відмови в її реєстрації.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який завтерджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту спірного рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення прийнято з підстав ненаданя/часткового надання додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податків, в графі «додаткова інформація» (зазначити конкретні документи) нічого не зазначено.

Тобто, в рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної відповідачем не зазначено конкретно, які саме документи не надані позивачем, та/або які надано лише частково.

При цьому, суд звертає увагу, що позивачеві не було й запропоновано надати відповідні документи для підтвердження господарських операцій за їх чітким переліком.

За приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржуване рішення було прийняте відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави їх неприйняття та не обґрунтовано, яким чином відсутність документів впливає на реальність господарських операцій.

Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що оскаржуване рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних було прийнято з порушенням приписів податкового законодавства, у зв`язку з чим, останні підлягають скасуванню із зобов`язанням Державної податкової служби України зареєструвати подані позивачем податкові накладні.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обгрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для зміни або скасування судового рішення відсутні.

Керуючись ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2023 в адміністративній справі № 160/21629/23- залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяА.А. Щербак

суддяА.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117887780
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/21629/23

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Постанова від 02.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Постанова від 20.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні