Постанова
від 25.03.2024 по справі 560/448/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/448/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Тарновецький І.І.

Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.

25 березня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Капустинського М.М. Ватаманюка Р.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 квітня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Буд-Макс+" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

ТОВ "Поділля Буд-Макс+" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області: про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №97354102/41120994 від 19.09.2022; про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №27354107/41120994 від 19.09.2022; про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №7354105/41120994 від 19.09.2022; про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №7354103/41120994 від 19.09.2022; про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №7354104/41120994 від 19.09.2022; про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №7354106/41120994 від 19.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Поділля Буд-Макет» №21 від 17.09.2021, №22 від 22.09.2021, №23 від 01.10.2021, №241 від 06.10.2021, №25 від 07.10.2021, №26 від 13.10.2021.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 квітня 2023 року позовні вимоги задоволено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, суд апеляційної інстанції відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з урахуванням наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Буд-Макс+" є юридичною особою, код ЄДРПОУ 41120994, є платником податку на додану вартість з 01.04.2021.

Основний вид економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Буд-Макс+" - 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Поділля Буд-Макс+" (підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Мега" (замовник) 16.09.2021 укладено договір підряду №16092021.

Предметом договору є зобов`язання Підрядника виконати будівельні роботи на об`єкті приміщення складського корпусу загальною площею 9184,9 кв.м., та одна друга частина приміщення загального користування площею 1197,9 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, проспект Миру, 99/2А, а саме виконання монолітних робіт, заливання балок, збивання оголовок паль (свай), підготовка та заливання фундаментів.

Замовник зобов`язаний прийняти результат виконаних робіт та оплатити їх.

Під час здійснення господарських операцій з ТОВ "Інвестиційна компанія "Мега", Товариством з обмеженою відповідальністю "Поділля Буд-Макс+" складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних через "Єдине вікно подання електронних документів" податкові накладні №21 від 17.09.2021 на суму 100000,00 грн, з урахуванням ПДВ, №22 від 22.09.2021 на суму 400000,00 грн, з урахуванням ПДВ, №23 від 01.10.2021 на суму 60000,00 грн, з урахуванням ПДВ, №241 від 06.10.2021 на суму 228174,58 грн, з урахуванням ПДВ, №25 від 07.10.2021 на суму 271825,43 грн, з урахуванням ПДВ, №26 від 13.10.2021 на суму 400000,00 грн, з урахуванням ПДВ.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК №21 від 17.09.2021, №22 від 22.09.2021, №23 від 01.10.2021, №241 від 06.10.2021, №25 від 07.10.2021, №26 від 13.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.40-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання пропозиції про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації в поданій податковій накладній, позивач подав податковому органу повідомлення про надання пояснень та додав копії документів, що обґрунтовують такі пояснення: Договір поставки №БП-10/21-87 від 11.10.2021; Договір №34625 від 28.05.2021; Договір підряду № 8-21 від 25.08.2021; Договір поставки №0309-21 від 03.09.2021; Додаткова угода №1; Договір поставки №12/07/2021 від 12.07.2021; Договір поставки №1/0607 від 06.07.2021; Договір оренди нежитлового приміщення від 01.06.2021; Додаткова угода від 01.06.2021; Договір оренди приміщення №01-06-2021 від 01.06.2022; Договір підряду № 011092021 від 01.09.2021; Договір поставки від 11.10.2021; Договір поставки №95093/80/1 від 09.06.2021; Договір поставки № 27/0121 від 27.05.2021; Договір підряду №4-01/10/2021 від 01.10.2021; Договір поставки №2805 від 28.05.2021; Договір поставки товару № 123-21з від 19.08.2021; Договір поставки №01/45/21 від 23.07.2021; Договір №04/10/2021-2 від 04.10.2021; Договір оренди баштового крану №3-01/10/2021 від 01.10.2021; Додаток №1 - акт приймання-передачі від 01.10.2021, Додаток №2 - Акт (трьохсторонній) виконаних робіт, передання-прийняття та введення в експлуатацію Крану від 08.11.2021; Договір про надання транспортних послуг, розвантаження та розвантаження товарів №1 від 01.06.2021; Акт приймання виконаних будівельних робіт №2 від 06.10.2021 за жовтень 2021р.; Акт приймання виконаних будівельних робіт №3 від 20.10.2021 за жовтень 2021р.; Акт приймання виконаних будівельних робіт №1 від 22.09.2021 за жовтень 2021р.; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 за жовтень 2021 р.; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 за жовтень 2021 р.; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 за вересень 2021 р.; Акт здачі-прийняття робіт №4-01/10-2021 від 05.11.2021; Акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 р.; Довідка про вартість за вересень 2021 р.; ОСВ рах. 361 по взаємовідносинам з ТОВ України розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Пояснення з додатками були прийняті податковим органом за відповідною квитанцією.

За результатами розгляду пояснень Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області прийнято рішення №97354102/41120994 від 19.09.2022, №27354107/41120994 від 19.09.2022, №7354105/41120994 від 19.09.2022, №7354103/41120994 від 19.09.2022, № 7354104/41120994 від 19.09.2022, №7354106/41120994 від 19.09.2022 про відмову в реєстрації податкових накладних №21 від 17.09.2021, №22 від 22.09.2021, №23 від 01.10.2021, №241 від 06.10.2021, №25 від 07.10.2021, №26 від 13.10.2021.

Позивачем подано скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №97354102/41120994 від 19.09.2022, №27354107/41120994 від 19.09.2022, №7354105/41120994 від 19.09.2022, №7354103/41120994 від 19.09.2022, № 7354104/41120994 від 19.09.2022, №7354106/41120994 від 19.09.2022.

Однак, рішеннями за результатами розгляду скарг на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.10.2022 та 06.10.2022 залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Не погодившись з такими діями та рішеннями податкового органу, позивач звернувся до суду.

Оцінюючи спірні правовідносини, які виникли між сторонами, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкових накладних №21 від 17.09.2021, №22 від 22.09.2021, №23 від 01.10.2021, №241 від 06.10.2021, №25 від 07.10.2021, №26 від 13.10.2021 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій.

Так, відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що разом із поясненням, позивач надіслав контролюючому органу копії документів, що підтверджують правомірність складення податкових накладних: договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, акти надання послуг, акти приймання-передачі послуг, рахунки та платіжні доручення.

Надані первинні документи відповідають специфіці підприємницької діяльності позивача та відображають господарські операції, на підставі яких було складено податкові накладні.

Доводи апеляційної скарги про те, що позивачем не було надано контролюючому органу картки по рахунку 6811 або акт звірки, а також підтверджуючі документи щодо роботи екскаватора-планувальника, вишки, перевезення грунту, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки відсутність зазначених документів не є достатньою підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, якщо іншими первинними документами підтверджується здійснення господарської операції між суб`єктами господарювання.

Факт зупинення реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування

Крім того, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо чисельності працюючих осіб на підприємстві, податкову звітність платника податків та відповідність його критеріям ризиковості платника податку, колегія суддів враховує, що в межах цих спірних правовідносин аналіз реальності господарських операцій між позивачем та його контрагентом не підлягає дослідженню, оскільки це питання підлягає дослідженню під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

В квитанціях від 15.10.2021, від 28.10.2021 та від 29.10.2021 контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Платником податку надано письмові пояснення та відповідні документи. Однак рішення комісії не містить мотиви причин не прийняття до уваги письмових пояснень, наданих позивачем щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.

Колегія суддів також враховує, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів.

Отже, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Водночас у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної з огляду на вказаний у ній критерій ризиковості не було вказано чіткого переліку документів, необхідних для підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, а тому платник податків самостійно визначив та подав такі документи, які суд вважає достатніми для реєстрації податкових накладних.

Таким чином, посилання апелянта в обґрунтування прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних на ненадання позивачем усіх документів за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №97354102/41120994 від 19.09.2022, №27354107/41120994 від 19.09.2022, №7354105/41120994 від 19.09.2022, №7354103/41120994 від 19.09.2022, № 7354104/41120994 від 19.09.2022, №7354106/41120994 від 19.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягають скасуванню.

Приписами пунктів 19, 20 Порядку № 1246, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку № 1246 чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідних податкових накладних та зазначення дат їх реєстрації.

У даному випадку, належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані позивачем.

Враховуючи зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 квітня 2023 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку з підстав, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Капустинський М.М. Ватаманюк Р.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117888712
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/448/23

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 25.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 13.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні