Ухвала
від 25.03.2024 по справі 161/5773/24
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/5773/24

Провадження № 1-кс/161/1718/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про арешт майна

м. Луцьк 25 березня 2024 року

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

в залі суду м. Луцька розглянув клопотання слідчого СВ Луцького РУП ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Луцької окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні №12024030580001144 від 25.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Луцького міськрайонного суду Волинської області надійшло клопотання слідчого СВ Луцького РУП ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Луцької окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні №12024030580001144 від 25.03.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

В клопотанні слідчий зазначає, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АГ №845707 від 18.12.2013 ОСОБА_5 займає посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» (ЄДРПОУ 13349141), яке зареєстроване за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Писаревського, будинок 7, квартира 8.

Відповідно до Статуту, затвердженого рішенням власника Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» №1 від 29.11.2013 Товариство здійснює, зокрема, таку діяльність: 5.2.42 Топографо-геодезичні та картографічні роботи; 5.2.44 Розроблення проектів землеустрою щодо формування земель комунальної власності територіальних громад і проектів розмежування земель державної та комунальної власності населених пунктів; 5.2.45 Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; 5.2.7 Розроблення проектів землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь та землекористувань; 5.2.47 Розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; 5.2.49 Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); 5.2.57 Проведення інвентаризації земель при здійсненні землеустрою.

Відповідно до Статуту ОСОБА_5 являється засновником, власником, учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія», а також директором вищевказаного товариства. Статтею 13 Статуту передбачено, що директор здійснює керівництво поточною діяльністю Товариства, уповноважений діяти без довіреності від імені Товариства та укладати від імені Товариства контракти, договори, угоди та забезпечувати їх виконання, а також несе відповідальність за виконання всіх завдань та функцій, покладених на нього Установчими документами.

Відповідно до ст. 62 Закону України «Про господарські товариства» у редакції від 18.05.2013 директор вирішує усі питання діяльності товариства, діє від імені товариства в межах, встановлених даним Законом.

Таким чином, в розумінні статті 18 Кримінального кодексу України ОСОБА_6 обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою.

Так, у вересні-листопаді 2013 року Головним управлінням Держземагентства у Волинській області проведено процедуру закупівлі послуг щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області, визначеної за кодом державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, затвердженого заказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 №457.

За результатами тендерних процедур переможцем щодо закупівлі послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області визнано Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

19 листопада 2013 року між Головним управлінням Держземагентства у Волинській області в особі ОСОБА_7 , що діяв на підставі Положення про Головне управління Держземагентства у Волинській області, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 14.06.2013 №260, та Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_8 , що діяв на підставі Статуту та Наказу №997-кт від 25.12.2009, укладено договір №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель», згідно п.п. 1.1. якого Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» взяло зобов`язання перед Головним управлінням Держземагентства у Волинській області щодо надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість робіт за цим договором становить 186509,62 грн.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення інвентаризації земель, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012, інвентаризація земель проводиться з метою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою», пунктом 3 визначено, що інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення». Відповідно до п. 11 для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. Відповідно до п. 12. Порядку роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі. Відповідно до п. 26 Порядку за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, склад якої встановлений статтею 57 Закону України «Про землеустрій».

Після підписання вказаного договору, у директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» ОСОБА_5 виник умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів, призначених для оплати вказаних вище послуг та робіт.

У подальшому, ОСОБА_5 , достовірно знаючи, що надання послуг з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, а результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, діючи на підставі Статуту, підписала та скріпила печаткою ТОВ «Енергія» договір №576 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013, укладений між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_8 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Енергія» в особі директора ОСОБА_5 .

Відповідно до п.п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергія» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг комплексу топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість робіт за цим договором становить 59306,85 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору, відповідно до п. 2. якого метою надання послуг є проведення топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Відповідно до п. 4. Технічного завдання перелік матеріалів, які повинні бути представлені за результатами є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

В подальшому, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_8 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Енергія» в особі директора ОСОБА_5 , що діяла на підставі Статуту, укладено договір №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013.

Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр Кадастру» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 80439,94 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору та відповідно до якого послуги з інвентаризації мають надаватись з урахуванням вимог встановлених Порядком проведення інвентаризації земель, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №513. Відповідно до п. 2 вказаного Порядку «інвентаризація земель проводиться з метою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою», пунктом 3 визначено, що «інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення». Відповідно до п. 2 Технічного завдання метою надання послуг є: інвентаризація сформованих земельних ділянок, яким не присвоєно кадастрові номери або відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі; формування нових земельних ділянок за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності з визначенням їх меж, розмірів та внесення даних до Державного земельного кадастру.

У подальшому, ОСОБА_5 , достовірно знаючи, що надання послуг з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, а результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, з метою надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області, організувала виконання підпорядкованими працівниками проведення інвентаризації земель на території Рожищенського району Волинської області, тоді як роботи з надання послуг, визначених договором №576 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013, є такими, які дублюють роботи з надання послуг, визначених договором №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013.

Не зважаючи на дані обставини, ОСОБА_5 , будучи директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто будучи службовою особою, достовірно знаючи, що роботи з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Рожищенського району Волинської області проведені в ході виконання умов договору №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, з корисливих мотивів, реалізовуючи намір, спрямований на заволодіння державними коштами, 06.12.2013 (точного часу досудовим розслідуванням не встановлено), перебуваючи у місті Луцьку, підписала та скріпила печаткою ТОВ «Енергія» офіційний документ, а саме: Акт надання послуг (субпідряду) за договором №576 від 02.12.2013.

На підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №576 від 02.12.2013, Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на розрахунковий рахунок TOB «Центр Кадастру» 29.01.2018 перераховані грошові кошти на загальну суму 58622,69 грн, чим спричинено збитки державі в особі Головного Управління Держгеокадастру у Волинській області на вказану суму.

Таким чином, ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється в тому, що своїми умисними діями, які виразились у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинила злочин, передбачений ч. 2 ст. 191.

07.02.2024 слідчим, за погодженням з прокурором, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

25.03.2024 на адресу Луцького районного управління поліції надійшла позовна заява (в порядку статті 128 КПК України) про відшкодування матеріальної шкоди в сумі 58 622 гривні 69 копійок, завданої внаслідок неправомірних дій ОСОБА_6 .

Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

З метою відшкодування підозрюваним ОСОБА_6 завданих збитків, забезпечення виконання цивільного позову в інтересах потерпілого, виникла необхідність в накладенні арешту на майно, яке перебуває у власності підозрюваного ОСОБА_6 .

Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно підозрюваному ОСОБА_5 на праві приватної власності належить квартира загальною площею 121,8 кв.м, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Відповідно до Свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_1 після державної реєстрації шлюбу прізвище ОСОБА_9 змінено на ОСОБА_6 .

Враховуючи вищевказане, з метою вжиття заходів для забезпечення відшкодування завданих збитків, слідчий просить накласти арешт на вище вказане майно, що перебуває у власності підозрюваного ОСОБА_6 .

В судове засідання прокурор та слідчий надали заяву, в якій просили розглядати клопотання без участі, доводи підтримали та просили його задовольнити.

Від власника майна ОСОБА_6 наявна заява про розгляд клопотання про арешт майна у її відсутності. Щодо задоволення клопотання покладається на розсуд суду.

Вислухавши учасників справи, об`єктивно, повно та всебічно дослідивши надані до клопотання матеріали, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подане клопотання, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Клопотання про арешт майна відповідає вимогам ст.171 КПК України.

В судовому засіданні встановлено, що Луцьким РУП Головного управління Національної поліції у Волинській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №12024030580001144 від 25.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

25.03.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.

Відповідно доч.1ст.170КК Україниарештом майнає тимчасове,до скасуванняу встановленомуцим Кодексомпорядку,позбавлення заухвалою слідчогосудді абосуду правана відчуження,розпорядження та/абокористування майном,щодо якогоіснує сукупністьпідстав чирозумних підозрвважати,що воноє доказомзлочину,підлягає спеціальнійконфіскації упідозрюваного,обвинуваченого,засудженого,третіх осіб,конфіскації уюридичної особи,для забезпеченняцивільного позову,стягнення зюридичної особиотриманої неправомірноївигоди,можливої конфіскаціїмайна.Арешт майнаскасовується увстановленому цимКодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У даному випадку метою арешту є забезпечення цивільного позову.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта власником квартири загальною площею 121,8 кв.м, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , є ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (зміна прізвища відбулася у зв`язку із реєстрацією шлюбу свідоцтво про шлюб від 20.08.2022 року серії НОМЕР_2 ).

З урахуванням доведеності слідчим правової підстави для арешту майна, того, що арешт майна є тимчасовим позбавленням права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, можливості забезпечення цивільного позову, наявності ризиків щодо приховування, відчуження майна, з метою забезпечення проведення швидкого, повного та неупередженого досудового розслідування, суд прийшов до висновку про задоволення клопотання про арешт майна.

Керуючись ст.ст. 170-175, 309 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ Луцького РУП ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Луцької окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні №12024030580001144 від 25.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, задовольнити.

Накласти арешт на нерухоме майно, а саме: на квартиру загальною площею 121,8 кв.м, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , право приватної власності на яку зареєстровано за ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Копію ухвали суду надіслати слідчому, прокурору, іншим заінтересованим особам не пізніше наступного робочого дня після її постановлення.

Відповідно до ст. 175 КПК України, ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Роз`яснити, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляційна скарга протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Волинського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117896386
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —161/5773/24

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Данелюк О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні