Постанова
від 07.03.2024 по справі 636/818/24
ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Справа № 636/818/24 Провадження 3/636/785/24

Дата 07.03.2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Суддя Чугуївського міського суду Харківської області Оболєнська С.А., розглянувши матеріали про адміністративне правопорушення, які надійшли з 7-го управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця смт Малинівка Чугуївського району Харківської області, зареєстрованого та фактично мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , заступника начальника Малинівської селищної військової адміністрації Чугуївського району Харківської області,

В С Т А Н О В И Л А:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №13 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.03.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №14 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.03.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №15 від 18.01.2024 ОСОБА_1 21.04.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №16 від 18.01.2024 ОСОБА_1 21.04.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №17 від 18.01.2024 ОСОБА_1 24.05.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №18 від 18.01.2024 ОСОБА_1 24.05.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №19 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.06.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №20 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.06.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №21 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.07.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №22 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.07.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №23 від 18.01.2024 ОСОБА_1 25.08.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №24 від 18.01.2024 ОСОБА_1 25.08.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №25 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.09.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, не повідомив публічно комісію у встановленому цим Законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом на засіданні цієї комісії питання щодо його преміювання, тобто не виконав вимоги п.2 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №26 від 18.01.2024 ОСОБА_1 22.09.2022, перебуваючи на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, будучи членом комісії, являючись згідно з п.п. в п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, діючи умисно, на власну користь, маючи приватний інтерес, усупереч службовим повноваженням, в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії, а саме: взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за», тобто не виконав вимоги п.3 ч.1 ст.28, ч.2 ст.35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у зв`язку з чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

В підтвердження вини ОСОБА_1 надані наступні документи:

- копія рішення I сесії VII скликання Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області № 11/1 від 04.12.2020 про затвердження заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів влади;

- копія розподілу обов`язків між селищним головою, секретарем селищної ради заступниками селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючими справами (секретарем) виконавчого комітету селищної ради та старостами, затвердженого рішенням виконавчого комітету Малинівської селищної ради 11.12.202 №142/2;

- копія статуту Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області, затвердженого рішенням II сесії Малинівської селищної ради VII скликання №4-II/VII;

- копія колективного договору Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області на 2021-2023 рік;

- копія рішення XIX сесії VII скликання Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №7/XIX від 21.01.2022 про затвердження Положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам Малинівської селищної ради та її виконавчих органів;

- копія розпорядження Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №70 від 07.02.2022 про затвердження складу комісії з преміювання працівників Малинівської селищної ради та її виконавчих органів;

- копія протоколу Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №4 від 21.04.2022;

- копія розпорядження Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №86/к від 21.04.2022 про преміювання працівників виконавчих органів ради за квітень 2022 року;

- копія пояснень ОСОБА_1 від 18.01.2024.

Прокурор в судовому засіданні зазначила, що протокол складений уповноваженою особою, матеріали, зібрані 7-м управлінням (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, достатні для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, пов`язаного з корупцією.

ОСОБА_1 в судовому засіданні винуватим себе не визнав та пояснив, що дійсно приймав участь у засіданні щодо розгляду преміювання його, але за себе не голосував, в протоколі відсутні дані, що він голосував «за», остаточне рішення про преміювання приймає голова селищної ради.

Захисник Мирось С.В. в судовому засіданні зазначив, що справа про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 підлягає закриттю, у зв`язку із закінченням на момент їх розгляду шестимісячного строку, визначеного ч.4 ст.38 КУпАП.

Вислухавши прокурора, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності та захисника, вивчивши матеріли справи, дослідивши наявні в ній докази, приходжу до наступного.

Відповідно до ч.2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Враховуючи положення ч. 2 ст. 36 КУпАП вважаю за доцільне об`єднати справи та розглянути їх в одному провадженні.

Відповідно до вимог ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Приписами ст. 252 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Частиною 1 ст. 172-7 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, а частиною 2 ст.172-7 КУпАП - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно копії розпорядження №13-к від 15.12.2022 ОСОБА_1 призначений на посаду заступника начальника Малинівської селищної військової адміністрації Чугуївського району Харківської області з 16 грудня 2022 року ( а.с.103).

Відповідно до пп. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові особи місцевого самоврядування віднесені до суб`єктів, на яких поширюється дія цього Закону».

Згідно пп. 2, 3 ч. 1 ст. 28Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

В примітці до ст. 172-7 КУпАП та п.11статті 1Закону України«Про запобіганнякорупції» зазначено, що під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або вчинення чи не вчинення дій під час виконання повноважень.

У ч. 1ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Згідно п.3 роз`яснень Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» №223-943/0/4-17 від 22.05.2017, для встановлення реального конфлікту інтересів недостатньо констатувати існування приватного інтересу, який потенційно може вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішення, а слід безпосередньо встановити, що по-перше, приватний інтерес наявний, по-друге, він суперечить службовим чи представницьким повноваженням, по-третє, така суперечність не може впливати, а реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішення чи вчинення дій. Отже, конфлікт інтересів відповідно доЗакону України «Про запобігання корупції»має місце у випадках, коли приватний інтерес особи впливає або суперечить об`єктивності чи неупередженості при прийнятті нею рішень.

Виходячи із системного аналізу вказаних термінів та норм, для встановлення наявності факту прийняття рішення, вчинення чи невчинення дії в умовах реального конфлікту інтересів та розмежування реального і потенційного конфлікту інтересів, у тому числі і для кваліфікації рішення як такого, що прийняте в умовах реального конфлікту інтересів, необхідно також встановити наявність обов`язкової сукупності відповідних юридичних фактів: 1) наявність факту приватного інтересу, який має бути чітко сформульований (артикульований) та визначений; 2) наявність факту суперечності між приватним інтересом і службовими чи представницькими повноваженнями із зазначенням того, у чому саме ця суперечність знаходить свій вияв або вплив на прийняття рішення; 3) наявність повноважень на прийняття рішення; 4) наявність факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість рішення.

Без наявності хоча б одного із зазначених фактів із цієї сукупності, реальний конфлікт інтересів не виникає, а тому встановлення таких обставин в обов`язковому порядку має бути відображено як у протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, так і у судовому рішенні.

При цьому, приватний інтерес може впливати на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення дій лише під час реалізації службових/представницьких повноважень, що є дискреційними.

Дискреція - це можливість діяти на власний розсуд, обираючи з декількох різних варіантів дій, рішень.

Згідно копії рішення №11/1 від 04.12.2020 ОСОБА_1 затверджений на посаді заступника Малинівського селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ( а.с.17).

Відповідно до п.2 Положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам Малинівської селищної ради та її виконавчих органів, затвердженого рішення XIX сесії VII скликання Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №7/XIX від 21.01.2022, питання встановлення розміру преміювання посадовим особам Малинівської селищної ради розглядається комісією з преміювання. Комісія проводить свою роботу у формі засідань. Рішення комісії носить рекомендаційний характер та оформлюється протоколом, який подається на розгляд селищному голові (57-58).

Так, дійсно ОСОБА_1 є членом комісії з преміювання працівників Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області, що підтверджується розпорядженням Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області №70 від 07.02.2022 (а.с.59)

21 квітня 2022 року ОСОБА_1 приймав участь у засіданні комісії з преміювання працівників Малинівської селищної ради та її виконавчих органів, про що свідчить протокол №70 (а.с.60), але в протоколі не відображено, хто голосував «за», хто «проти», а хто «утримався», тому зазначення в протоколах про адміністративне правопорушення, що ОСОБА_1 взяв участь у засіданні комісії у розгляді питання щодо його преміювання та прийнятті відповідного рішення, проголосував «за» - безпідставне (а.с.60).

Отже, суд констатує, що суть адміністративного правопорушення, викладена в протоколі, є такою, що не відповідає дійсності, у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не голосував «за» на засіданні комісії з преміювання.

Крім того, те рішення про преміювання ОСОБА_1 від 21 квітня 2022 року носило рекомендаційний характер, відповідно до Положення про преміювання, остаточне розпорядження від 21 квітня 2022 року підписав селищний голова (а.с.64-65).

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що сам факт голосування на комісії про преміювання ОСОБА_1 не може свідчити про вчинення ним дій, спрямованих на прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів, оскільки прийняття рішення про преміювання посадових осіб селищної ради не відноситься до його компетенції.

Тобто, до повноважень ОСОБА_1 не входить преміювати працівників виконавчих органів Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області, а тому і виключається наявність реального конфлікту інтересів, оскільки він самостійно не приймав рішення, не вчиняв дій в умовах реального конфлікту інтересів та не мав на це відповідних повноважень, що виключає його відповідальність.

Суд також зазначає, що складання протоколу про адміністративне правопорушення - це процесуальні дії суб`єкта владних повноважень, які спрямовані на фіксацію адміністративного правопорушення та, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Протокол про адміністративне правопорушення не повинен мати переваги перед іншими доказами, та сам по собі без підтвердження іншими належними та допустимими доказами не є безумовним та беззаперечним доказом на доведення вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.

В той же час, протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, стосовно ОСОБА_1 не містять доказів та обґрунтування наявності у нього умислу на вчинення інкримінованих йому адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією.

Згідно ч.1 ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених Законом.

Відповідно дост. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Клопотання захисника про закриття справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , у зв`язку із закінченням на момент їх розгляду шестимісячного строку, визначеного ч.4 ст.38 КУпАП, не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Захисник вважає датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією 19.04.2023, оскільки ця дата зазначена у відповіді начальника Малинівської селищної військової адміністрації ОСОБА_2 на запит від 17.04.2023 року за №408/55/119/01-2023, однак суд з цим не погоджується, оскільки немає даних чи отримував запитувач (7-ме управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України) документи.

Суд рахує датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією 08.09.2023, тобто першу дату, коли 7-ме управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України отримало документи від Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області (а.с.16), а отже останній день спливу шестимісячного строку визначеного ч.4 ст.38 КУпАП є 07.03.2024.

На твердження захисника проте, що ОСОБА_1 на момент складання протоколу не працював на посаді заступника голови Малинівської селищної ради, а з 16.12.2022 року перебуває на посаді заступника начальника Малинівської селищної військової адміністрації Чугуївського району Харківської області, яка є іншою організацію, бо має свій ЄДРПО 44876094, суд зазначає, що так дійсно, в протоколі помилково зазначена посада ОСОБА_1 заступник голови Малинівської селищної ради, однак протоколи складені за період з березня 2022 року по вересень 2022 року, саме в ті періоди, коли він працював заступником голови Малинівської селищної ради, тому це суттєво не впливає на розгляд справи про адміністративне правопорушення.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що в даному випадку не відбулись події адміністративних правопорушень, передбачених ч.1,2 ст.172-7 КУпАП, та, відповідно, у діях ОСОБА_1 склад таких правопорушень відсутній, у зв`язку з чим провадження у справі необхідно закрити.

Керуючись ст.38, п.7 ч.1 ст.247, ст.ст.279, 280, 283, 284, 285 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Справу про адміністративне правопорушення за № 636/818/24 (провадження № 3/636/785/24) про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 172-7 КУпАП об`єднати зі справами про адміністративне правопорушення: № 636/819/24 (провадження № 3/636/786/24), № 636/822/24 (провадження № 3/636/789/24), № 636/824/24 (провадження № 3/636/790/24), № 636/827/24 (провадження № 3/636/793/24), № 636/834/24 (провадження № 3/636/799/24), № 636/836/24 (провадження № 3/636/801/24), № 636/838/24 (провадження № 3/636/802/24), № 636/839/24 (провадження № 3/636/803/24), № 636/841/24 (провадження № 3/636/805/24), № 636/843/24 (провадження № 3/636/807/24), № 636/845/24 (провадження № 3/636/809/24), № 636/847/24 (провадження № 3/636/811/24), № 636/849/24 (провадження № 3/636/813/24), про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч.1, 2 ст. 172-7 КУпАП, присвоївши їм один номер справи № 636/818/24 та один номер провадження № 3/636/785/24.

В задоволенні клопотання захисника про закриття справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , у зв`язку із закінченням на момент їх розгляду шестимісячного строку, визначеного ч.4 ст.38 КУпАП, відмовити.

Закрити провадження у справі про адміністративні правопорушення, передбачені ч. ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 , у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративних правопорушень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Харківської області через суд першої інстанції шляхом подачі у 10-денний строк з дня проголошення постанови скарги про апеляційне оскарження.

Суддя С.А. Оболєнська

СудЧугуївський міський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117904855
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —636/818/24

Постанова від 07.03.2024

Адмінправопорушення

Чугуївський міський суд Харківської області

Оболєнська С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні