Ухвала
від 21.03.2024 по справі 202/267/23
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 11-сс/803/601/24 Справа № 202/267/23 Суддя у 1-й інстанції - ОСОБА_1 Суддя у 2-й інстанції - ОСОБА_2

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2024 року м. Дніпро

Дніпровський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду кримінальних справ :

Головуючого судді ОСОБА_2 ,

суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4

за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_5

прокурора ОСОБА_6

підозрюваного ОСОБА_7

захисника ОСОБА_8

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Дніпровського апеляційного суду в режимі відеоконференції матеріали судового провадження за апеляційною скаргою прокурора у кримінальному провадженні прокурора першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 на ухвалу слідчого судді Індустріального районного суду м.Дніпропетровська від 26 лютого 2024 року про відмову у відстороненні від посади,-

В С Т А Н О В И Л А :

23лютого 2024року дослідчого суддіІндустріального районногосуду м.Дніпропетровськанадійшло клопотанняпрокурора групипрокурорів укримінальному провадженні ОСОБА_6 про відстороненняпідозрюваного ОСОБА_7 строком надва місяцівід посадиначальника групижиттєзабезпечення частиниспеціального призначенняаварійно-рятувальногозагону спеціальногопризначення ГУДСНС Україниу Дніпропетровськійобласті врамках кримінальногопровадження №12022040000000663від 13.12.2022року,внесеного доЄРДР заознаками кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.364 Кримінального кодексуУкраїни (далі- КК).

У клопотанні зазначено, що в ході досудового розслідування встановлено, що 24.03.2021 на підставі Наказу Начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДСНС) №107 ОСОБА_7 призначено на посаду начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС.

Також Наказом ГУ ДСНС №208 від 21.05.2021 «Про призначення уповноваженої особи з проведення спрощених закупівель та закупівель, вартість яких перевищує 50 тис. гривень, та затвердження Положення про уповноважену особу» (далі-Наказ №208) начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС (далі - Сектор), ОСОБА_7 призначено уповноваженою особою, відповідальною з проведення спрощених закупівель та закупівель, вартість яких перевищує 50 тис. гривень та затверджено Положення про уповноважену особу.

Відповідно до пунктів 4, 5 Наказу №208, координація роботи з планування закупівель та розподіл закупівель, вартість яких перевищує 50 тисяч гривень, покладається на начальника Сектору підполковника служби цивільного захисту ОСОБА_7 .

Також Наказом ГУ ДСНС №239 від 03.06.2021 затверджено Положення про сектор маркетингу та тендерних процедур Центру забезпечення діяльності Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області (далі - Положення про сектор), з яким ознайомлено ОСОБА_7 .

Так, 10.08.2022 ОСОБА_7 займаючи посаду начальника Сектору, будучи уповноваженою особою, яка зобов`язана проводити моніторинг цін на товари, роботи і послуги для більш ефективного використання бюджетних коштів, виділених Головному управлінню, із дотриманням принципу максимальної економії та ефективності, у невстановлений в ході досудового розслідування час, знаходячись в службовому кабінеті у приміщенні ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області за адресою: вул. Короленка, 4, місто Дніпро, будучи службовою особою, яка наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, умисно, маючи єдиний злочинний умисел, що охоплював заздалегідь поставлену ним мету на одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, а саме: ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Укрпожстандарт» (далі - ТОВ НВП «Укрпожстандарт») у розмірі 739 920,00 грн., використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, у порушення вимог ст.5 Закону України «Про державні закупівлі», ст.7 Бюджетного Кодексу України, підпункту 3 пункту 1 Постанови №169, в частині дотримання принципів максимальної економії, ефективності при здійсненні публічних закупівель, склав та підписав Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №10-08-2022, відповідно до якого, за результатами проведення моніторингу ринкових цін, вирішив: укласти договір з ТОВ НВП і «Укрпожстандарт», на закупівлю комплектів піротехніка локатор (міношукач) (для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 12 рівні чутливості) в кількості 2 комплектів на загальну суму У 043 280,00 грн., так як пропозиція даного підприємства визначена найбільш економічно вигідною.

Так, відповідно комерційної пропозиції ТОВ НВП «Укрпожстандарт» від 12.07.2022 року, вартість локатора Garrett Recon-PRO AML-1000, до складу комплекту якого включено стандартну 8" (20 см) пошукову котушку, зарядний пристрій та додатковий комплект акумуляторних батарей визначено у сумі 199 080,00 грн (з ПДВ). При цьому, комерційна пропозиція містить інформацію щодо можливості постачання додаткової комплектації: котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості вартістю комплекту 322 560,00 грн. (з ПДВ).

У подальшому, 16.08.2022 ГУ ДСНС України в Дніпропетровській (області, в особі начальника Головного управління ОСОБА_9 , та ТОВ НВП «Укрпожстандарт», в особі ОСОБА_10 , укладено договір купівлі- продажу від 16.08.2022 №98 (далі - договір №98) на закупівлю товару: комплект піротехніка локатор (міношукач) для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості), у кількості 2-х комплектів на загальну суму 1 043 280,00 грн.

Так, на виконання умов договору №98 15.09.2022 ГУ ДСНС з рахунку ГУ ДСНС №ИА048201720343171002600085196, відкритому в Держказначейській Службі України м. Київ, на рахунок отримувача ТОВ НВП «Укрпожстандарт» відкритому в АТ «ПУМБ» перераховано кошти у розмірі 1 043 280,00 грн.

Разом з цим, відповідно до Акту ревізії, в ході перевірки об`єктивності проведення моніторингу ринкових цін під час організації ГУ ДСНС закупівлі локатора (міношукача) для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості) згідно відкритої інформації у мережі Інтернет встановлено, що офіційними дистриб`ютором на території України виробника обладнання Garrett Recon-PRO є Товариство з обмеженою відповідальністю «Діджетал ЕНД АНАЛОГ СІСТЕМС» (ЕДРПОУ: 30113136) (далі - ТОВ «D.A.S»).

За результатами отриманої на запит інформації від ТОВ «D.A.S» щодо комплектації та вартості локаторів (міношукачів) моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 встановлено, що до комплектації детектора входить: прилад, котушка зі штангою 20 см (8) або 28x33 см (11*13), навушники, сумка для транспортування, акумулятор АА ємністю не менше 2500 мА г та зарядний пристрій для 8 акумуляторів (або 2 на 4 ак.). Реалізація комплекту детектора моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 без котушки (або 20 см, або і 28x33 см) неможлива. Вартість комплекту локатора (міношукача) Garrett Recon-PRO AML-1000, враховуючи вищенаведену комплектацію, у ТОВ «D.A.S» у серпні, вересні 2022 року складала 151 680,00 грн (з ПДВ), доставка обладнання здійснювалась за рахунок ТОВ «D.A.S».

Так, проведеним під час ревізії порівнянням цін на придбаний товар - локатор (міношукач) моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 для пошуку металів в комплекті котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості) установлено, що вартість комплекту локатора (міношукача) Garrett Recon-PRO AML-1000 у офіційного дистриб`ютора виробника обладнання Garrett на території України - ТОВ «D.A.S» складала 151 680,00 грн., що на 739 920,00грн. менше за ціну придбання товару у ТОВ НВП «Укрпожстандарт».

Таким чином, різниця між вартістю придбання 2 локаторів (міношукачів) для пошуку металів, відповідно до договору №98 та ринковою вартістю складає 739 920,00 грн., що підтверджується висновком експерта, за результатами проведення економічної експертизи.

Ревізією встановлено, що внаслідок недотримання принципу максимальної економії, ефективності, Головним управлінням неефективно використані котити та втрачено можливість заощадження коштів, виділених у вигляді субвенції з місцевого бюджету державному бюджету за КЕКВ 3110 і «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» на суму 739 920,00 грн.

Отже, внаслідок використання ОСОБА_7 службового становища всупереч інтересам служби, який діяв з прямим умислом (умисно) та з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ НВП «Укрпожстандарт», 10.08.2022 складено та підписано Протокол щодо прийняття /рішення уповноваженою особою №10-08-2022, відповідно до якого, вирішено укласти договір на закупівлю 2 комплектів піротехніка локатор (міношукач) для пошуку металів на загальну суму - 1 043 280,00 грн. з ТОВ НВП «Укрпожстандарт», не зважаючи на економічно вигідні ціни офіційного дистриб`ютора виробника вказаного обладнання, що призвело до збитків ГУ ДСНС на загальну суму - 739 920,00 грн., які у 590 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК.

Оскаржуваною ухвалою слідчого судді Індустріального районного суду м.Дніпропетровська від 26 лютого 2024 року відмовлено у задоволенні клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_6 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_7 строком на два місяці від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в рамках кримінального провадження № 12022040000000663 від 13.12.2022 року, внесеного до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК.

В апеляційній скарзі прокурор порушує питання про скасування ухвали слідчого судді у зв`язку з незаконністю, необґрунтованістю, невідповідністю висновків суду, викладених у судовому рішенні, фактичним обставинам справи та істотним порушенням вимог кримінального процесуального закону.

В обґрунтування зазначає, що в порядку ст.ст.276-278 КПК України (далі-КПК) 01.02.2024 року ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, а тому відповідно до приписів ст.132 КПК та ст.65-1 ЗУ «Про запобігання корупції» останній підлягає відстороненню від посади.

Крім того, перебування ОСОБА_7 на посаді начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області сприяло вчиненню останнім кримінального правопорушення, яке виразилось у зловживанні службовим становищем. У подальшому, після вчинення інкримінованого кримінального правопорушення та до теперішнього часу, на підставі рапорту ОСОБА_7 , наказом ГУ ДСНС № 63 від 05.02.2024 року останнього призначено на посаду начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Дніпропетровській області, звільнивши з посади начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області з 05.02.2024 року за особистим бажанням.

У той-же час згідно з пунктом 2.1.8 ч.2 Посадової Інструкції до обов`язків ОСОБА_7 , як начальника групи, у тому числі, входить здійснення контролю за ощадливим витрачанням і правильністю застосування пального та мастильних матеріалів, що передбачає наявність можливих корупційних ризиків, враховуючи, що вказана особа є підозрюваною у вчиненні корупційного злочину із заподіянням державі тяжких наслідків у розмірі 739920,00 грн, а також відповідно до акту ревізії від ІНФОРМАЦІЯ_1 , під час перевірки вже встановлені випадки завищення вартості паливно-мастильних матеріалів, що є порушенням вимог Постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладання податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» та вимог Податкового кодексу України. Таким чином, займана ОСОБА_7 посада суперечить виконанню засад загальної відомчої політики ГУ ДСНС України щодо запобігання та протидії корупції у сфері цивільного захисту та реалізації Антикорупційної програми Державної Служби України з надзвичайних ситуацій на 2023-2025 роки, затвердженої Наказом ДСНС №248 від 27.03.2023 року.

Також звертає увагу, що відповідно до ст.86 Постанови КМУ «Про затвердження Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 11.07.2013 року №593, особа рядового і начальницького складу, якій повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, підлягає відстороненню від виконання службових обов`язків за посадою у порядку, визначеному законодавством.

Таким чином прокурор вважає, що під час судового розгляду клопотання нею доведено наявність достатніх підстав вважати, що такий захід забезпечення кримінального провадження, як відсторонення від посади, необхідний для запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який перебуваючи на посаді може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, у тому числі міношукачі моделі Garrett, незаконними засобами впливати на інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Негативні наслідки відсторонення від посади ОСОБА_7 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, не перевищують необхідність та можливість досягнення завдань у цьому кримінальному провадженні.

Тому прокурор просить апеляційний суд скасувати ухвалу слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 26 лютого 2024 року та постановити нову, якою у повному обсязі задовольнити клопотання прокурора про відсторонення підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області строком на два місяці.

Заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення прокурора на підтримку доводів поданої апеляційної скарги, яка наполягала на її задоволенні, просила скасувати рішення слідчого судді та застосувати до підозрюваного ОСОБА_7 захід забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області строком на два місяці, вислухавши підозрюваного та захисника, які заперечували проти задоволення апеляційної скарги прокурора та просили відмовити у її задоволенні, а рішення слідчого судді залишити без змін, перевіривши матеріали судового провадження та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Згідно з положеннями ч.1 ст.404 Кримінального процесуальногокодексу України (далі- КПК) суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Відповідно до вимог ст.370 цього Кодексу судове рішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим, при цьому його законність повинна базуватись на правильному застосуванні норм матеріального права з дотриманням вимог щодо кримінального провадження, передбачених положеннями Кримінального процесуального кодексу України.

Колегія суддів вважає, що зазначених вимог закону не в повній мірі дотримано слідчим суддею місцевого суду.

Одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є відсторонення від посади.

При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що зазначених вимог закону слідчим суддею не дотримано з огляду на таке.

Обґрунтовуючи своє рішення про відмову у задоволенні клопотання прокурора про відсторонення ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області та який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, слідчий суддя, з посиланням на ч.1 ст.154 та ст.132 КПК України, мотивував своє рішення тим, що під час судового розгляду клопотання прокурором не доведено, що станом на 26.02.2024 існують потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи ОСОБА_7 , як відсторонення його від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.

Крім того слідчий суддя зазначив, що прокурором не доведено існування ризиків того, що подальше перебування ОСОБА_7 на посаді може негативно позначитися на розслідуванні кримінального провадження, а також можливості продовження останнім протиправної діяльності, оскільки на час подій, які інкримінуються йому він займав іншу посаду.

Разом з тим, слідчий суддя зазначив, що доводи прокурора про те, що посада, яку займає ОСОБА_7 суперечить виконанню завдань загальної відомчої політики ГУ ДСНС України щодо запобігання та протидії корупції, а також те, що підозрюваний повинен бути відсторонений від посади на підставі ст.86 постанови КМУ «Про затвердження Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов КМУ» від 11.07.2013 №593, є такими, що не заслуговують на увагу, оскільки підстави відсторонення від посади чітко визначені у ч.1 ст.157 КПК.

Між тим з такими висновками слідчого судді не погоджується колегія суддів апеляційного суду виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.154 КПК відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Згідно з п.6 ч.2 ст.155 КПК України, в клопотанні про відсторонення від посади, прокурор, або слідчий за погодженням із прокурором, повинні крім іншого зазначити: обставини, які дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження, або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно з приписами ч.ч.1,2 ст.157 КПК слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що 13.12.2022 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022040000000663 внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК

01.02.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК.

Ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 26 лютого 2024 рокубуло обрано стосовно підозрюваного ОСОБА_7 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у період з 22-00 години до 06-00 години доби,окрім випадків необхідності отримання невідкладної медичної допомоги та в разі виникнення надзвичайних ситуацій, які б унеможливили безпечне для життя та здоров`я перебування підозрюваного у житлі,в межах строку досудового розслідування, тобто до 01 квітня 2024 року включно,за місцем його реєстрації та фактичного проживання за адресою: АДРЕСА_1 .

Покладено на підозрюваного ОСОБА_7 обов`язок, передбачений п.8 ч.5 ст.194 КПК України, а саме: здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Зі змісту клопотання прокурора про відсторонення від посади (а.с.1-14) вбачається, що правовими підставами для відсторонення ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області зазначаються запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який перебуваючи на посаді може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, у тому числі міношукачі моделі Garrett, незаконними засобами впливати на інших учасників кримінального провадження, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Крім того вбачається, що після вчинення інкримінованого кримінального правопорушення, на підставі рапорту ОСОБА_7 , наказом ГУ ДСНС № 63 від 05.02.2024 року останнього призначено на посаду начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Дніпропетровській області, звільнивши з посади начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області з 05.02.2024 року за особистим бажанням.

Згідно з пунктом 2.1.8 ч.2 Посадової Інструкції до обов`язків ОСОБА_7 , як начальника групи, у тому числі, входить здійснення контролю за ощадливим витрачанням і правильністю застосування пального та мастильних матеріалів, що передбачає наявність можливих корупційних ризиків, враховуючи, що він є підозрюваним у вчиненні корупційного злочину із заподіянням державі тяжких наслідків у розмірі 739920,00 грн, а також відповідно до акту ревізії від ІНФОРМАЦІЯ_1 , під час перевірки вже встановлені випадки завищення вартості паливно-мастильних матеріалів, що є порушенням вимог Постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладання податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» та вимог Податкового кодексу України.

Про обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_7 кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, свідчать наведені в клопотанні прокурора та надані слідчому судді докази, які були перевірені під час апеляційного розгляду та встановлені колегією суддів.

Таким чином,суд апеляційноїінстанції вважає,що стороноюобвинувачення доведенонаявність зазначениху ч.1ст.157КПК обставин,які єправовими підставамидля відстороненняпідозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.

Будь-яких негативних наслідків для інших осіб від відсторонення ОСОБА_7 від посади апеляційним судом не встановлено.

Тому, на думку апеляційного суду, такий захід забезпечення кримінального провадження, як відсторонення підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, належним чином забезпечить його процесуальну поведінку на даному етапі кримінального провадження та усуне відповідні ризики, а потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи ОСОБА_7 в межах строку досудового розслідування, тобто до 01 квітня 2024 року включно.

При цьому, колегія суддів враховує також положення ч.5 ст.65-1 Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII, згідно якої особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

За наведених обставин суд апеляційної інстанції вважає, що висновки слідчого судді, викладені у судовому рішенні, не відповідають фактичним обставинам кримінального провадження, що відповідно до п.2 ч.1 ст.409 та п.1,2 ч.1 ст.411 КПК, є підставою для скасування судового рішення слідчого судді.

Відповідно до положень ч.3 ст.407 КПК за наслідками апеляційного розгляду за скаргою на ухвали слідчого судді суд апеляційної інстанції має право: залишити ухвалу без змін або скасувати ухвалу і постановити нову ухвалу.

Підсумовуючи вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга прокурора ОСОБА_6 підлягає частковому задоволенню, а ухвала слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 26 лютого 2024 року про відмову у відстороненні підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в рамках кримінального провадження № 12022040000000663 від 13.12.2022 року, внесеного до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК - скасуванню, з постановленням апеляційним судом нової ухвали про часткове задоволення клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_6 та відсторонення підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в рамках кримінального провадження №12022040000000663 від 13.12.2022 року, внесеного до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, в межах строку досудового розслідування, тобто до 01 квітня 2024 року включно.

На підставі наведеного, керуючись ст.154,157 та ст.ст. 404, 405, 407, 409, 411 та 418, 419, 422 КПК, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу прокурора у кримінальному провадженні прокурора першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 задовольнити частково.

Ухвалу слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 26 лютого 2024 року про відмову у відстороненні підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в рамках кримінального провадження № 12022040000000663 від 13.12.2022 року, внесеного до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК скасувати.

Постановити нову ухвалу, якою клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_6 про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади ОСОБА_7 задовольнити частково.

Відсторонити підозрюваного ОСОБА_7 від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в рамках кримінального провадження № 12022040000000663 від 13.12.2022 року, внесеного до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК, в межах строку досудового розслідування, тобто до 01 квітня 2024 року включно.

Ухвала набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

СУДДІ :

ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4

СудДніпровський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117904994
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —202/267/23

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 07.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні