Рішення
від 25.03.2024 по справі 296/9426/23
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа № 296/9426/23

2/296/170/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" березня 2024 р. м.Житомир

Корольовський районний суд м.Житомира у складі: головуючого судді Шкирі В.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін цивільну справу за позовом представника позивача, Комунального підприємства "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради Дубравської Олени Ігорівни до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги з централізованого опалення та постачання теплової енергії,-

В С Т А Н О В И В :

26.09.2023 представник позивача ОСОБА_2 звернулась до суду з позовною заявою, відповідно до змісту якої просить стягнути з ОСОБА_1 заборгованість за послуги із централізованого опалення та постачання теплової енергії в сумі 45337,51 грн. та витрати на оплату судового збору в сумі 2684,00 грн.

В обґрунтуваннявимогпредставникпозивача зазначила,щоквартира АДРЕСА_1 ,забезпечуєтьсяпослугамицентралізованого опалення,постачання тепловоїенергії,якінадаєКП «Житомиртеплокомуенерго»Житомирськоїміської ради,споживачем є ОСОБА_1 .

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №339757600 від 20.07.2023 вказана квартира належить на праві приватної власності ОСОБА_1 , на підставі договору купівлі-продажу №6075 від 15.12.2004, приватний нотаріус Житомирського нотаріального округу Алєксєєва Г.А.

КП «Житомиртеплокомуненерго»Житомирськоїміськоїради відкритоособовийрахунок№ НОМЕР_1 ,увиписціякого зазначено,щоз01.10.2016року по01.08.2023року відповідачнесплачувавза наданіпослуги,внаслідокчогоутворилась заборгованість,якастановить-45337,51грн.

13.07.2023 ухвалою судді Корольовського районного суду м.Житомира у даній справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного з повідомленням сторін.

Сторони у судове засідання не з`явились.

Представник позивача надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності, де позовні вимоги підтримує повністю і не заперечує проти заочного розгляду справи.

Відповідач до суду не з`явився надав клопотання про зупинення розгляду справи.

Ухвалою суду від 25.03.2024 в задоволенні клопотання про зупинення прровадження в цивільній справі відмовлено про що постановлено ухвалу.

Інших клопотань в тому числі і про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

Верховний Суд у постановах від 13 листопада 2020 року у справі№ 359/5348/17 (провадження № 61-18620св19), від 08 грудня 2021 року у справі № 369/10161/19 (провадження № 61-3468св21) зазначив, що якщо сторони чи їх представники, чи інші учасники судового процесу не з`явилися в судове засідання, а суд вважає, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення, не відкладаючи розгляду справи, він може вирішити спір по суті. Основною умовою відкладення розгляду справи є не відсутність у судовому засіданні сторони чи її представника, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні

Суд вважає, що наявних у справі матеріалів у цій справі, достатньо для розгляду справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення, та не відкладаючи розгляду справи, він може вирішити спір по суті

У зв`язку з розглядом справи за відсутності всіх учасників справи в порядку спрощеного провадження, відповідно до положень ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 279 ЦПК України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Суд, розглянувши цивільну справу в межах заявлених позовних вимог, встановив наступні обставини та визначив відповідно до них правовідносини.

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №339757600 від 20.07.2023 квартира АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності ОСОБА_1 , на підставі договору купівлі-продажу №6075 від 15.12.2004, приватний нотаріус Житомирського нотаріального округу Алєксєєва Г.А. (а.с. 6).

Квартира АДРЕСА_2 забезпечується послугами з централізованого опалення, що надаються Комунальним підприємством "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради на підставі укладеного 01.02.2012 між ОСОБА_1 та КП "Житомиртеплокомуненерго" договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води (далі- Договір). Строк дії договору згідно п.9.1 - 1 рік і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим якщо, за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово про його розірвання або необхідність перегляду.

Згідно п.3.1 Договору розрахунковим періодом є календарний місяць. Платежі вносяться не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.

Споживач несе відповідальність за порушення зобов`язань установлених законодавством і цим договором (пп.4 п.5.1 Договору)

Тарифи, за якими проведено нарахування вказані в довідці (а.с. 3).

За вказаною адресою відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 , нарахування здійснюється на 1 особу.

З 01.10.2016 року по 01.08.2023 року власник нев повніймірі сплачувавпослуги зцентралізованого опаленнявнаслідок чогоутворилась заборгованість,яка становить 45337,51грн.

Так, у лютому 2019 відповідачем сплачено 92,44 грн. (проте нараховано 1209,39), у березні 2019 відповідачем сплачено 60,29 грн. (проте нараховано 1170,95 грн.), у травні 2019 відповідачем сплачено 85,15 грн. (проте нарахування у даний місяць не проводилося),у листопаді 2021 відповідачем сплачено 90,01 грн. (проте нараховано 873,80 грн.), у грудні 2021 відповідачем сплачено 163,01 грн. (проте нараховано 1549,62 грн.), у січні 2022 відповідачем сплачено 266,07 грн. (проте нараховано 1444,02 грн.), у лютому 2022 відповідачем сплачено 249,95 грн. (проте нараховано 1104,57 грн.), у березні 2022 відповідачем сплачено 198,15 грн. (проте нараховано 1254,19 грн.), у квітні 2022 відповідачем сплачено 220,97 грн. (проте нараховано 345,06 грн.), у травні 2022 відповідачем сплачено 82,22 грн. (проте нарахуванні у даний місяць не проводилося), у червні 2022 відповідачем сплачено 29,69 грн. (проте нарахування у даний місяць не проводилося), у липні 2022 відповідачем сплачено 29,69 грн. (проте нарахування у даний місяць не проводилося), у серпні 2022 відповідачем сплачено 29,69 грн. (проте нарахування у даний місяць не проводилося), у вересні 2022 відповідачем сплачено 29,69 грн. (проте нарахування у даний місяць не проводилося), у жовтні 2022 відповідачем сплачено 29,69 грн. (проте нараховано 153,10 грн.), у листопаді 2022 відповідачем сплачено 62,70 грн. (проте нараховано 939,91 грн.), у грудні 2022 відповідачем сплачено 224,97 грн. (проте нараховано 1359,08 грн.),у січні 2023 відповідачем сплачено 310,35 грн. (проте нараховано 1242,99 грн.), у лютому 2023 відповідачем сплачено 287,13 грн. (проте нараховано 1190,37 грн.) (а.с. 4-5)

Нарахування за послуги централізованого опалення, постачання теплової енергії в період з 01.09.2020 по 01.11.2020 та з 01.12.2020 по 01.09.2021. були затвердженні рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №1475 від 23.12.2019, №1439 від 02.12.2020, №1568 від 30.12.2020, проте пунктом 2 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 було скасовано рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №1475 від 23.12.2019, №1439 від 02.12.2020, №1568 від 30.12.2020.

Пунктом 3 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 зобов`язано: Комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради провести перерахунок вартості теплової енергії для усіх груп споживачів відповідно до пункту 1 цього рішення. Тому у відповідності до зазначених рішення та відповідно до норм законодавства були зроблені перерахунки для усіх груп споживачів, (копія рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 а.с.113).

Нарахування з 01.11.2020 по 04.11.2020 проводилося без лічильника по нормі, тобто: 48,3 квадратних метрів помножити на тариф 28,73 гри. і поділити на 30 днів помножити на 4 = 185, 03 гри. Нарахування з 05.11.2020 по 30.11.2020 проводилося по лічильнику за тарифом 1594,71 гри., тобто спожито Гкал 0,6162 помножити на тариф 1594, 71 грн.=982,71 гри. 185,03+982,71=1167,74 грн..

Відповідач ОСОБА_1 відключи від централізованого опалення квартиру АДРЕСА_1 (а.с.30-72)

Квартира обладнана електроопаленням про що ОСББ "Шевченко 103" складено акт 08.09.2016 (а.с.50)

Житловий будинок АДРЕСА_3 починоючи з 2016 по 2024 рік був підключений до мережі теплопостачання (а.с.90-98)

Таким чином між сторонами існує спір з приводу оплати за послуги з централізованого опалення

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Законом України "Про житлово-комунальні послуги" (далі Закон) визначено основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки.

Згідно із ч. 1 ст. 12 цього Закону надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Відповідно до положень статті 5 вказаного Закону до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

2) комунальні послуги - посуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Порядок оплати житлово-комунальних послуг визначений у статті 9 названого Закону, відповідно до якого споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.

Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору. За бажанням споживача оплата житлово-комунальних послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів згідно з умовами договору про надання відповідних житлово-комунальних послуг.

Статтею 19 Закону України "Про теплопостачання" встановлено обов`язок споживача оплатити надані послуги.

Наведеними положеннями законів передбачено, що споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними, а відсутність договору на надання житлово-комунальних послуг не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.

Судом встановлено, що квартира АДРЕСА_1 (ромір частки 1/1) належить на праві приватної власності ОСОБА_1 , на підставі договору купівлі-продажу №6075 від 15.12.2004, приватний нотаріус Житомирського нотаріального округу Алєксєєва Г.А. (а.с. 6) та забезпечується послугами централізованого опалення на площу 48,30 кв.м, які надає КП «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради, на підставі Договору від 01.02.2012, який є діючим та на вказану адресу відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 , нарахування здійснюється на 1 особу.

З 01.10.2016року по01.08.2023року власникквартири ОСОБА_1 невповному обсязісплачуєпослугиз централізованогоопалення,внаслідокчогоутворилась заборгованістьзанаданіпослуги,якастановить-45337,51грн. (а.с. 4-5).

Згідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачі зобов`язані оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Відповідно до п. 20 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року № 630, плата за надані послуги вноситься споживачем відповідно до показань засобів обліку води і теплової енергії або затверджених нормативів (норм) споживання на підставі платіжного документа (розрахункової книжки, платіжної квитанції тощо) або відповідно до умов договору на встановлення засобів обліку. Розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим (п.18 Правил).

Згідно ст. 525 ЦК України одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Власник вважає, що окільки його квартира обладнана електроопаленням з 2016 року він не повинен сплачувати витрати на надані КП «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради, на підставі Договору від 01.02.2012.

Така думка відповідача є хибною з огляду на таке.

Питання відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання врегульовано «Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. № 630 (далі - Правила).

Відповідно до п.26 Правил відключення Споживачів від мережі централізованого опалення здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про теплопостачання» схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Згідно із п.25 Правил відключення Споживачів від мереж централізованого опалення га постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Самовільне відключення від мережі забороняється.

«Порядком відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води» затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 26 липня 2019 року № 169 (далі - Порядок) встановлено, що власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до ЦО та 1 ВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВГІ у разі, якщо на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та І ВИ, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Відповідно до п. З розділу 3 Порядку для відокремлення (відключення) від ЦО та 1 ВП власник квартири чи нежитлового приміщення багатоквартирного будинку звертається до органу місцевого самоврядування з письмовою заявою в довільній формі із зазначенням причини відокремлення (відключення) та подає інформацію про намір влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення га/або гарячого водопостачання) такої квартири чи нежитлового приміщення. Заява про відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення багатоквартирного будинку від ЦО та ГВ1І передається на розгляд Комісії.

Згідно з п 6 розділу 3 Порядку комісія надає заявникові рекомендації щодо можливих варіантів влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у' такій квартирі чи нежитловому приміщенні та щодо збору вихідних даних і технічних умов для виготовлення Відповідної проектної документації. Витяг із протоколу Комісії з результатами розгляду звернення надається заявникові протягом десяти робочих ДНІВ.

Для відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення власник забезпечує розроблення проекту відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від який виготовляється відповідно до державних будівельних норм і правил та має забезпечити ізоляцію транзитних стояків, а також, у разі потреби, перенесення транзитних стояків.

За потреби, власник забезпечує виготовлення проекту встановлення системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні, виготовленого відповідно до державних будівельних норм і правил, (п. 7 розділу 3 Порядку).

Відокремлення (відключення) квартири від ІДО та ГВП здійснюється у міжопалювальний період не пізніше ніж 01 жовтня у спосіб, що не перешкоджає постачанню теплової енергії та гарячої води до інших квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаних до ЦО та ГВП (п. 8 розділу З Порядку).

Виконання робіт із відокремлення (відключення) квартири від ЦО та ГВП здійснюється виконавцем робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання або постачання гарячої води чи іншим залученим власником суб`єктом господарювання, які у випадках, передбачених законодавством, мають ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми та значними наслідками, з обов`язковим переліком робіт із монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання (п. 9 розділу 3 Порядку).

Після завершення робіт із відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП складається акт про відокремлення (відключення) квартири/нежитлового приміщення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води (додаток 3) - по одному примірнику для власника, представника виконавця комунальної послуги з постачання теплової енергії, представника виконавця комунальної послуги з постачання гарячої води, виконавця робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, виконавця робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем постачання гарячої води, а також для іншого суб`єкта господарювання у разі залучення його власником для виконання робіт з відокремлення (відключення).

Такий акт підписується присутніми під час відокремлення (відключення) власником квартири чи нежитлового приміщення і представником виконавця комунальної послуги з постачання теплової енергії, представником виконавця комунальної послуги з постачання гарячої води, представником виконавця робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, представником виконавця робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем постачання гарячої води, а також іншим суб`єктом господарювання у разі залучення його власником для виконання робіт з відокремлення (відключення).

Враховуючи вищенаведене, єдиною підставою для припинення нарахувань за послуги централізованого опалення є рішення органу місцевого самоврядування та затверджений акт про відключення централізованого опалення складений за участю представника виконавця послуг.

Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону «Про теплопостачання» схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Відключення від централізованого теплопостачання проводиться відповідно до вимог Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України 22.11.2005 № 4) (в редакції, що діяла на момент отримання дозволу).

Згідно з пунктами 2.1, 2.2 Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого, для реалізації права споживачів на відмову від отримання послуг центрального опалення та гарячого теплопостачання (чинного на час правовідносин) орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади створює своїм рішенням постійно діючу комісію для розгляду таких питань. Комісія після вивчення конкретних умов приймає рішення, яке оформлюється протоколом, витяг з якого надається заявникові. При позитивному рішенні комісії, заявнику надається перелік організацій, до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального теплопостачання і відокремлення від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання.

Відключення приміщень від внутрішньо будинкових мереж виконується монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця таких послуг та власника квартири або уповноваженої ним особи. По закінченні робіт складається акт про відключення будинку від мереж ЦО і ГВП і в десятиденний термін подається заявником до Комісії на затвердження. Після затвердження відповідного акта сторони переглядають умови договору про надання послуг з централізованого опалення.

Пункти 2.,5, 2.6 та 2.7 даного порядку визначають, що відключення приміщень від внутрішньобудинкових мереж ЦО і ГВГІ виконується монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця послуг з ЦО і ГВП та власника, наймача (орендаря) квартири (нежитлового приміщення) або уповноваженої ними особи. По закінченні робіт складається акт про відключення квартири (нежитлового приміщення, секції, під`їзду, будинку) від мереж ЦО і ГВП (додаток 4) і в десятиденний термін подається заявником до Комісії на затвердження. Після затвердження акта на черговому засіданні Комісії сторони переглядають умови договору про надання послуг з централізованого теплопостачання.

Відповідно до доданих до справи документів, відповідачем не надано рішення-дозвіл органу місцевого самоврядування та затвердженого Комісією акта про відключення квартири від мережі централізованого опалення, тобто процедуру відключення не дотримано, а тому вважати квартиру відключеною є передчасно. Фактично із поданих Відповідачем документів, на даний час, квартира є самовільно відключеною.

Самовільне відключення споживача від внутрішньобудинкових систем опалення або здійснення такого відключення з порушенням встановленої законодавством процедури не припиняє статусу такого суб`єкта як споживача відповідних комунальних послуг, не звільняє його від необхідності укладення договору на постачання таких послуг та їх оплати. Відповідне положення міститься у постанові ВС від 14 квітня 2020 року у справі № 908/1349/19 (постанова ВС по справі № 522/401/15-ц, рішення Верховного Суду у справі № 226/1437/16-ц від 19.08.2019, Верховного Суду України (постанови у справах № 6-1192цс 15 і № 6-1706цс15).

Також позивачем доведено, що нарахування за послуги централізованого опалення, постачання теплової енергії з 01.10.2016 року по 01.08.2023 року проведено по розрахунковому тарифу, що залежав від температури зовнішнього повітря, згідно п.п.40-49 Постанови Кабміну України № 630 від 21.07.2005р. «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення» (Постанова) в опалювальний період, який охоплює весь період заборгованості по кінець опалювального періоду 2021 року. Та нарахування за послуги постачання теплової енергії починаючи з опалювального періоду з жовтня місяця 2021 року проводилося у відповідності до ст.12, ст. 21 Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року №2189, «Правилами надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №830, Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі Методика розподілу).

Вартість наданих послуг з централізованого опалення, постачання теплової енергії нараховується на підставі чинного законодавства та залежить від розміру тарифів установлених в порядку визначеному законодавством, (довідка про динаміку зміни тарифів протягом 2011- 2022 років наявна в матеріалах справи а.с.3).

Нарахування за послуги централізованого опалення, постачання теплової енергії в період з 01.09.2020 по 01.11.2020 та з 01.12.2020 по 01.09.2021. були затвердженні рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №1475 від 23.12.2019, №1439 від 02.12.2020, №1568 від 30.12.2020, проте пунктом 2 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 було скасовано рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №1475 від 23.12.2019, №1439 від 02.12.2020, №1568 від 30.12.2020.

Пунктом 3 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 зобов`язано: Комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради провести перерахунок вартості теплової енергії для усіх груп споживачів відповідно до пункту 1 цього рішення. Тому у відповідності до зазначених рішення та відповідно до норм законодавства були зроблені перерахунки для усіх груп споживачів, (копія рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №283 від 23.09.2021 а.с.113).

Нарахування з 01.11.2020 по 04.11.2020 проводилося без лічильника по нормі, тобто: 48,3 квадратних метрів помножити на тариф 28,73 гри. і поділити на 30 днів помножити на 4 = 185, 03 гри. Нарахування з 05.11.2020 по 30.11.2020 проводилося по лічильнику за тарифом 1594,71 гри., тобто спожито Гкал 0,6162 помножити на тариф 1594, 71 грн.=982,71 гри. 185,03+982,71=1167,74 грн.

Жодного контррозрахунку відповідачем не надано.

Власник квартири зобов`язаний нести витрати з її утримання, у тому числі оплачувати комунальні послуги, незалежно від того, проживає він у належній йому квартирі чи ні, якщо він в установленому порядку не відмовився від надання таких послуг (Постанова КЦС ВС від 02 квітня 2020 року у справі №757/29813/17-ц).

Таким чином, оскільки відповідач, як власникквартири, забезпечувавсяпослугами зцентралізованого опаленняна підставідоговору, у встановленому порядку не відмовився від надання таких послуг, та враховуючи, що позивачем доведено наявність заборгованості за надання послуг з централізованого опалення за період з 01.10.2016 року по 01.08.2023 року, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність їх задоволенняшляхом стягнення з відповідача, як власника квартири, заборгованості за послуги централізованого опалення та постачання теплової енергії.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 133 ЦПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог, понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн, що підтверджені платіжною інструкцією №25622 від 12.07.2023 підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст.4,10,12,13,18,263,265,273 ЦПК України, суд,-

У Х В А Л И В :

Позов представника позивача Комунального підприємства "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради Дубравської Олени Ігорівни до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги з централізованого опалення та постачання теплової енергії - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_4 ) на користь Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (місцезнаходження за адресою: 10014, м.Житомир, вул. Київська, 48 ЄДРПОУ 35343771) заборгованість за послуги з централізованого опалення та постачаня теплової енергії за період з 01.10.2016 року по 01.08.2023 року, в сумі 45337 (сорок п`ять тисяч триста тридцять сім) гривень 51 копійку.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_4 ) на користь Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (місцезнаходження за адресою: 10014, м.Житомир, вул. Київська, 48 ЄДРПОУ 35343771) - 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок витрат по сплаті судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Житомирського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 25.03.2024 року

Cуддя В. М. Шкиря

Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу117911080
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення заборгованості за послуги з централізованого опалення та постачання теплової енергії

Судовий реєстр по справі —296/9426/23

Рішення від 25.03.2024

Цивільне

Корольовський районний суд м. Житомира

Шкиря В. М.

Ухвала від 25.03.2024

Цивільне

Корольовський районний суд м. Житомира

Шкиря В. М.

Ухвала від 27.09.2023

Цивільне

Корольовський районний суд м. Житомира

Шкиря В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні