Рішення
від 22.03.2024 по справі 160/1562/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2024 рокуСправа №160/1562/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп, яка подана представником адвокатом Вороновим Юрієм Вікторовичем до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

17.01.2024 року (до відділення поштового зв`язку таку подано 12.01.2024 року) до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп, яка подана представником адвокатом Вороновим Юрієм Вікторовичем до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій представник позивача просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407, яке складене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп застосовано штраф у сумі 48 828,35 грн.

Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що спірне податкове повідомлення-рішення форми є протиправним та безпідставним, оскільки відповідачем не враховано той факт, що позивач із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи спрямував до ДПС України ПН/РК без порушення граничного строку реєстрації. Підтвердження факту дотримання позивачем строку реєстрації встановлено паперовими копіями електронних доказів, а саме: викопіювання з сервісу електронної звітності «FREDO» за допомогою якого позивач здійснив підписання та спрямування на реєстрацію спірних податкових накладних. В будь-якому випадку встановленим та підтвердженим є факт відсутності вини Підприємства через некоректність даних відображених у Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому необхідно враховувати, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/а бо їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Для вирішення питання про наявність/відсутність підстав для застосування до платника податку відповідальності за затримку реєстрації податкових накладних необхідно встановити причини, що зумовили допущення такого пропуску, та перевірити чи вчинив платник податку усі залежні від нього дії з метою належного виконання податкового обов`язку щодо своєчасної реєстрації таких документів.

02.02.2024 року від товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп до суду надійшло клопотання, в якому позивач просив суд долучити до матеріалів справи № паперові копії електронних доказів в формі сканованих сторінок із сервісу електронної звітності «FREDO».

07.02.2024 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив наступне. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. За результатами перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 ПК України, складено акт камеральної перевірки від 12.05.2023 року №17662/04-36-04-07/40354785 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних за періоди складання: серпень - грудень 2022 року та січень - березень 2023 року. Акт перевірки направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства (відправлення № 4910706719890), яке 18.06.2023 року відділенням поштового зв`язку повернуто до Соборного відділу ГУ ДПС з відміткою: «за закінченням терміну зберігання». Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених п. 201.10 ст. 201 та п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407) перевіркою даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 65-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з періодами складання: серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року та січень, лютий, березень 2023 року; періоди (дати) реєстрації: серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року та січень, березень, квітень, травень 2023 року; затримка реєстрації від 1 до 76 днів. Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН, зокрема даними відповідних квитанцій. За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 120-1.1 статті 120-1 та п. 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407 про застосування штрафної санкції у загальній сумі 48828,35 грн. (в залежності від дати складання документа та відповідно до терміну затримки - 2, 5, 10 та 40 відсотків від суми податку на додану вартість зазначеної в податкових накладних) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від05.07.2023 року №0/170770407. Податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407 направлено засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на юридичну адресу позивача (відправлення №0600031121342) та, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, отримано 28.07.2023 року. ТОВ «Трейд Індастрі Груп» до позовної заяви, примірник якої надійшов до ГУ ДПС, не надано паперових копій електронних доказів, щодо своєчасного направлення на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних (зазначені докази заявлені позивачем за №7 у переліку додатків до позовної заяви). У зв`язку з зазначеним ГУ ДПС не має можливості їх вивчити та надати оцінку. Протоколів руху документа/звіта спеціалізованого програмного забезпечення, за допомогою якого податкові накладні були направлені на реєстрацію, та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій, з інформацією про день та час доставки зазначених податкових накладних до поштової скриньки ДПС України. позивачем також не представлено. У постановах від 3 квітня 2020 року (справа №160/5380/19), від 10 червня 2019 року (справа №802/1825/16-а) та від 12 липня 2019 року (справа №0940/1600/18) Верховний Суд вказав, що у процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС. Отже, стадія надання платником податку на додану вартість податкової накладної до реєстрації в ЄРПН залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій. При цьому, початок стадії прийняття податкової накладної та внесення відомостей щодо неї до ЄРПН неможливий без завершення стадії надання платником податку на додану вартість податкової накладної до ДПС для відповідної реєстрації. ДПС не супроводжує послуги з надання платних програмних забезпечень, які надають приватні компанії. Отже, робота програмного забезпечення, з використанням якого платники податків відправляють на реєстрацію (на поштову скриньку ДПС) податкові накладні (електронні документи), не контролюється ДПС. В матеріалах даної справи відсутні докази того, що податкові накладні ТОВ «Трейд Індастрі Груп» були направлені підприємством на реєстрацію своєчасно. Дата та час надання (надходження) зазначених податкових накладних до ДПС України, як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у відповідних квитанціях. Фактична дата та час надходження та реєстрації податкових накладних (дані квитанцій щодо реєстрації податкових накладних) зазначені у акті перевірки та у додатку до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407. ТОВ «Трейд Індастрі Груп» будь-яких заяв та документів щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків у 2022, 2023 роках відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 року №225, до ГУ ДПС не надавало. Згідно із ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог. В ПК України вина платника не передбачена як обов`язковий елемент складу податкового правопорушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, що підтверджується змістом ст. 109 цього Кодексу. Крім того, пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України не передбачено застосування збільшеного розміру (ставки) штрафних санкцій за умисність (при наявності умисного діяння), як це передбачено ПК України, зокрема, пунктами 123.2, 123.5 статті 123 ПК України, за деякі інші порушення.

У зв`язку з зазначеним, у податкового органу не було підстав для визначення/доказування наявності умислу в діяннях позивача. Разом з цим, ТОВ «Трейд Індастрі Груп» було обізнано із граничними строками реєстрації податкових накладних, адже вони закріплені в ПК України та знаходяться у вільному доступі для ознайомлення. Тобто, платник податків був обізнаний та мав можливість дотриматися норм чинного законодавства в частині своєчасної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, однак не вжив достатніх заходів для цього. Дане діяння платника податків, вважається винним, зважаючи, що особа мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких Податковим кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання. Позивачем не здійснено (не забезпечено) своєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, за наслідками проведеної перевірки ГУ ДПС правомірно застосовано до ТОВ «Трейд Індастрі Груп» штрафні санкції податковим повідомленням-рішенням від 05.07.2023 року №0/170770407.

23.02.2024 року від товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп до суду надійшла до суду відповідь на відзив де зазначено, що відповідач не подав будь - якого доказу на спростування зазначених в позовній заяві обставин. Отже висновки, зазначені у відзиві на позовну заяву є необґрунтованими.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.01.2024 року, зазначена вище справа була розподілена та передана судді Пруднику С.В.

22.01.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду прийнято до свого провадження означену позовну заяву та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Витребувано у Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: обґрунтований та вмотивований розрахунок податкового повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407, яке складене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп застосовано штраф у сумі 48 828,35 грн.; засвідчені належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України усі письмові докази, які слугували підставою для прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407, яке складене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп застосовано штраф у сумі 48 828,35 грн. Судом зобов`язано витребувані судом докази подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (inbox@adm.dp.court.gov.ua; inboxdoas@adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 22.02.2024 року. Судом попереджено Головне управління ДПС у Дніпропетровській області про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвалисуду.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп (надалі по тексту - позивач) зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа та перебуває на податковому обліку.

Позивач є платником податку на додану вартість з 01.05.2016 року.

Так, на підставі п.п. 20.1.4, п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 розділу 1 та п.п. 75.1.1, п. 75.1 ст. 75 розділу II Податкового кодексу України, в порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу У країни від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Податковий Кодекс) Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Перевіркою встановлено наступне.

Порушення реєстрації строків податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних. Так, згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу (чинного ва момент здійснення порушення) визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступною за місяцем, в якому вони складені.

В порушення п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу підприємством допущена затримка наступних податкових накладних:

1) Податкова накладна №96 від 24.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:09, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 383,24, обсяг за ПН/РК 1916,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 38,32;

2) Податкова накладна №91 від 18.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 21.09.2022 11:00, кількість днів затримки 6, сума ПДВ за ПН/РК 45216,98, обсяг за ПН/РК 226084,9, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 4521,7;

3) Податкова накладна №117 від 09.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 03.10.2022 08:35, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 1710,71, обсяг за ПН/РК 8553,57, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 171,07;

4) Податкова накладна №87 від 16.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:06, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 2417,28, обсяг за ПН/РК 12086,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 241,73;

5) Податкова накладна №92 від 23.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:05, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 42220,68, обсяг за ПН/РК 211103,39, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 4222,07;

6) Податкова накладна №107 від 14.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 03.10.2022 08:32, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 864, обсяг за ПН/РК 4320, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 86,04;

7) Податкова накладна №89 від 23.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:02, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 1416,67, обсяг за ПН/РК 7083,35, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 141,67;

8) Податкова накладна №100 від 17.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:10, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 2804,16, обсяг за ПН/РК 14020,82, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 280,42;

9) Податкова накладна №95 від 23.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:06, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 5230,53, обсяг за ПН/РК 26152,64, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 523,05;

10) Податкова накладна №101 від 26.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:07, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 70,88, обсяг за ПН/РК 354,42, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 7,09;

11) Податкова накладна №94 від 29.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:07, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 2056,32, обсяг за ПН/РК 10281,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 205,63;

12) Податкова накладна №90 від 16.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 21.09.2022 11:07, кількість днів затримки 6, сума ПДВ за ПН/РК 47, обсяг за ПН/РК 235, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 4,7;

13) Податкова накладна №97 від 29.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:10, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 5868,69, обсяг за ПН/РК 29343,43, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 586,87;

14) Податкова накладна №118 від 09.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 03.10.2022 08:34, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 1226,24, обсяг за ПН/РК 6131,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 122,62;

15) Податкова накладна №98 від 08.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 03.10.2022 08:35, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 974,2, обсяг за ПН/РК 4870,98, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 97,42;

16) Податкова накладна №93 від 23.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:02, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 564,64, обсяг за ПН/РК 2823,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 56,46;

17) Податкова накладна №88 від 16.08.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 26.09.2022 08:02, кількість днів затримки 11, сума ПДВ за ПН/РК 5666,67, обсяг за ПН/РК 28333,33, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 566,67;

18) Податкова накладна №127 від 30.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 24.10.2022 05:03, кількість днів затримки 9, сума ПДВ за ПН/РК 320,66, обсяг за ПН/РК 1603,29, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 32,07;

19) Податкова накладна №123 від 26.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 24.10.2022 04:49, кількість днів затримки 9, сума ПДВ за ПН/РК 2020, обсяг за ПН/РК 10100, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 202;

20) Податкова накладна №125 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 24.10.2022 04:42, кількість днів затримки 9, сума ПДВ за ПН/РК 4636,27, обсяг за ПН/РК 23181,36, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 463,63;

21) Податкова накладна №122 від 23.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 24.10.2022 05:03, кількість днів затримки 9, сума ПДВ за ПН/РК 1423,06, обсяг за ПН/РК 7115,28, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 142,31;

22) Податкова накладна №131 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:32, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 703,13, обсяг за ПН/РК 3515,63, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 70,31;

23) Податкова накладна №129 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:24, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 21659,32, обсяг за ПН/РК 108296,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 2165,93;

24) Податкова накладна №126 від 29.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:33, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 5805,68, обсяг за ПН/РК 29028,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 580,57;

25) Податкова накладна №130 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:28, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 2895,1, обсяг за ПН/РК 14475,5, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 289,51;

26) Податкова накладна №132 від 19.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 20.10.2022 01:30, кількість днів затримки 5, сума ПДВ за ПН/РК 655,24, обсяг за ПН/РК 3276,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 65,52;

27) Податкова накладна №120 від 22.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 18.10.2022 05:47, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 1634,48, обсяг за ПН/РК 8172,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 163,45;

28) Податкова накладна №128 від 19.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 18.10.2022 05:48, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 17000, обсяг за ПН/РК 85000, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1700;

29) Податкова накладна №184 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 05:32, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 849,16, обсяг за ПН/РК 4245,8, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 84,92;

30) Податкова накладна №174 від 15.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 10:39, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 11074,4, обсяг за ПН/РК 55372, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1107,44;

31) Податкова накладна №169 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 05:00, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 3333,33, обсяг за ПН/РК 16666,67, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 333,33;

32) Податкова накладна №177 від 11.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 11:09, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 9036,26, обсяг за ПН/РК 45181,31, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 903,63;

33) Податкова накладна №171 від 08.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 04:59, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 2083,33, обсяг за ПН/РК 10416,67, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 208,33;

34) Податкова накладна №170 від 07.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 05:00, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 3333,33, обсяг за ПН/РК 16666,67, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 333,33;

35) Податкова накладна №172 від 09.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 01.12.2022 04:59, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 1897,87, обсяг за ПН/РК 9489,35, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 189,79;

36) Податкова накладна №161 від 18.10.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 21.11.2022 09:11, кількість днів затримки 6, сума ПДВ за ПН/РК 1246,77, обсяг за ПН/РК 6233,83, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 124,68;

37) Податкова накладна №162 від 24.10.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 21.11.2022 09:23, кількість днів затримки 6, сума ПДВ за ПН/РК 193,64, обсяг за ПН/РК 968,18, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 19,36;

38) Податкова накладна №190 від 09.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 06.12.2022 02:43, кількість днів затримки 6, сума ПДВ за ПН/РК 7593,6, обсяг за ПН/РК 37968, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 759,36;

39) Податкова накладна №175 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 04:19, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 412,58, обсяг за ПН/РК 2062,92, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 41,26;

40) Податкова накладна №181 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 08:28, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 32063,29, обсяг за ПН/РК 160316,45, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 3206,33;

41) Податкова накладна №178 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 10:34, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 847,12, обсяг за ПН/РК 4235,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 84,71;

42) Податкова накладна №187 від 08.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 04:19, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 5299,21, обсяг за ПН/РК 26496,03, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 529,92;

43) Податкова накладна №182 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 05:03, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 8237,75, обсяг за ПН/РК 41188,73, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 823,78;

44) Податкова накладна №176 від 11.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 10:15, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 60000, обсяг за ПН/РК 300000, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 6000;

45) Податкова накладна №173 від 04.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 08:28, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 16555,09, обсяг за ПН/РК 82775,47, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1655,51;

46) Податкова накладна №163 від 09.11.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 02.12.2022 04:19, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 360,26, обсяг за ПН/РК 1801,28, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 36,03;

47) Податкова накладна №227 від 16.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:46, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 37440, обсяг за ПН/РК 187200, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 3744;

48) Податкова накладна №238 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:51, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 221,23, обсяг за ПН/РК 1106,13, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 22,12;

49) Податкова накладна №234 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 976,32, обсяг за ПН/РК 4881,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 97,63;

50) Податкова накладна №231 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 8298,07, обсяг за ПН/РК 41490,37, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 829,81;

51) Податкова накладна №237 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 15,64, обсяг за ПН/РК 78,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1,56;

52) Податкова накладна №241 від 26.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 832,93, обсяг за ПН/РК 4164,64, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 83,29;

53) Податкова накладна №233 від 28.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:49, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 5596, обсяг за ПН/РК 27980, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 559,6;

54) Податкова накладна №232 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:55, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 49920, обсяг за ПН/РК 249600, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 4992;

55) Податкова накладна №218 від 21.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 1283,48, обсяг за ПН/РК 6417,41, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 128,35;

56) Податкова накладна №235 від 19.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 4180, обсяг за ПН/РК 20900, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 418;

57) Податкова накладна №228 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 9360, обсяг за ПН/РК 46800, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 936;

58) Податкова накладна №239 від 26.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:52, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 3274,79, обсяг за ПН/РК 16373,96, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 327,48;

59) Податкова накладна №229 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:54, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 2316,08, обсяг за ПН/РК 11580,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 231,61;

60) Податкова накладна №55 від 13.01.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 08.03.2023 05:03, кількість днів затримки 36, сума ПДВ за ПН/РК 92,72, обсяг за ПН/РК 463,6, розмір штрафу, % - 30, сума ШС 27,82;

61) Податкова накладна №48 від 03.02.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 07.03.2023 02:28, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 4820, обсяг за ПН/РК 24100, розмір штрафу, % - 2, сума ШС 96,4;

62) Податкова накладна №51 від 10.02.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 07.03.2023 02:37, кількість днів затримки 2, сума ПДВ за ПН/РК 3162,24, обсяг за ПН/РК 15811,2, розмір штрафу, % - 2, сума ШС 63,24;

63) Податкова накладна №99 від 31.03.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 19.04.2023 04:27, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 246,22, обсяг за ПН/РК 1231,08, розмір штрафу, % - 2, сума ШС 4,92;

64) Податкова накладна №1 від 12.01.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 18.04.2023 04:27, кількість днів затримки 77, сума ПДВ за ПН/РК 5073,32, обсяг за ПН/РК 25366,6, розмір штрафу, % - 40, сума ШС 2029,33;

65) Податкова накладна №97 від 28.03.2023 року, дата реєстрації ПН/РК 04.05.2023 02:56, кількість днів затримки 16, сума ПДВ за ПН/РК 885,76, обсяг за ПН/РК 4428,8, розмір штрафу, % - 5, сума ШС 44,29.

Всього: сума ПДВ за ПН/РК 479903,62, обсяг за ПН/РК 2399518,04, сума ШС 48828,35.

За порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу передбачена відповідальність платника згідно п. 120-1.1 ст. 120-1 р. ІІ Податкового кодексу України.

За наслідками перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 ПК України, складено акт камеральної перевірки від 12.05.2023 року №17662/04-36-04-07/40354785 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних за періоди складання: серпень - грудень 2022 року та січень - березень 2023 року.

Акт перевірки направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства (відправлення № 4910706719890), яке 18.06.2023 року відділенням поштового зв`язку повернуто до Соборного відділу ГУ ДПС з відміткою: «за закінченням терміну зберігання».

Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених п. 201.10 ст. 201 та п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407) перевіркою даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 65-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з періодами складання: серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року та січень, лютий, березень 2023 року; періоди (дати) реєстрації: серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року та січень, березень, квітень, травень 2023 року; затримка реєстрації від 1 до 76 днів.

Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН, зокрема даними відповідних квитанцій. За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 120-1.1 статті 120-1 та п. 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407 про застосування штрафної санкції у загальній сумі 48828,35 грн. (в залежності від дати складання документа та відповідно до терміну затримки - 2, 5, 10 та 40 відсотків від суми податку на додану вартість зазначеної в податкових накладних) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від05.07.2023 року №0/170770407.

Податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №0/170770407 направлено засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на юридичну адресу позивача (відправлення №0600031121342) та, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, отримано 28.07.2023 року.

Позивач, вважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення відповідача протиправним та таким, що його належить скасувати, звернувся з цим позовом до суду.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

За приписами ч. 2ст. 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Порядок проведення фактичних перевірок регламентується ст. 80 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПК України або Кодекс).

Згідноп.201.10 ст.201ПодатковогокодексуУкраїни при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладната/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України"Про електронні документи та електронний документообіг"та"Про електронні довірчі послуги".

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надісланіподаткові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбаченихпунктом 201.1цієї статті та/абопунктом 192.1статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначенихпунктом 201.1цієї статті (крім коду товару згідно зУКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняттяподаткових накладниху електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстраціяподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведенихподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначенимипунктом 198.5статті 198 тапунктом 199.1статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладнихподаткову накладнута/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладнихвстановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до пункту120-1.1статті120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченогостаттею 201цього Кодексу, для реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно достатті 199цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимогстатей 192і201цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН, звіряння даних, що містяться у виданих платникам ПДВ - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначено Порядку ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246(далі - Порядок №1246).

Пункт 3 вказаного Порядку №1246визначає, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем

Відповідно до пункту 11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифруванняподаткової накладноїта/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів УкраїниПро електронні довірчі послуги,Про електронні документи та електронний документообігта Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом14Порядку№1246 встановлено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Системний аналіз норм податкового законодавства дає підстави для висновку, що реєстрація податкової накладної в ЄРПН у строки, встановлені пунктом201.10 статті 201 ПК Україниє одним із елементів податкового обов`язку, який закріплений для усіх платників податків (продавців), незалежно від форм власності або специфіки діяльності. Тим самим у правовій державі закріплюється принцип рівності обов`язків таких суб`єктів господарювання перед державою та передбачуваності дій контролюючих органів за їх невиконання (неналежне або несвоєчасне виконання). Невиконання (неналежне або несвоєчасне виконання) такого обов`язку утворює склад податкового правопорушення.

Відповідно до пункту109.1 статті 109 ПК Україниподатковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

За усталеною практикою Верховного Суду (постанови від 23 липня 2019 року у справі №620/3609/18, від 14 серпня 2018 року у справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, №816/390/17 від 2 липня 2019 року у справі № 2340/3802/18, від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

У постановах від 3 квітня 2020 року (справа №160/5380/19), від 10 червня 2019 року (справа №802/1825/16-а) та від 12 липня 2019 року (справа №0940/1600/18) Верховний Суд вказав, що у процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу Українивідповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченогостаттею 201 цього Кодексудля реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

Враховуючи положення пункту201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.

Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі №620/817/19.

Як встановлено судом з наданих позивачем знімків екрана даних системи «FREDO» позивач уперше направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні у межах операційного дня наступні податкові накладні:

1) Податкова накладна №239 від 26.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 3274,79, обсяг за ПН/РК 16373,96 (14.01.2023: 23:25 Створено, 23:25 Підписано директором, 23:25 Підписано печаткою, 23:25 Відправлено. 15.01.2023: 15:40 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №239 від 26.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:52, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 3274,79, обсяг за ПН/РК 16373,96, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 327,48;

2) Податкова накладна №229 від 23.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 2316,08, обсяг за ПН/РК 11580,4 (14.01.2023: 23:00 Створено, 23:04 Підписано директором, 23:04 Підписано печаткою, 23:04 Відправлено. 15.01.2023: 15:39 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №229 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:54, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 2316,08, обсяг за ПН/РК 11580,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 231,61;

3) Податкова накладна №131 від 28.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 703,13, обсяг за ПН/РК 3515,63 (14.10.2022: 17:02 Створено, 18:10 Підписано директором, 18:10 Підписано печаткою, 18:10 Відправлено. 17.10.2022: 11:07 Відправлено).

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №131 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:32, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 703,13, обсяг за ПН/РК 3515,63, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 70,31;

4) Податкова накладна №129 від 28.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 21659,32, обсяг за ПН/РК 108296,6 (14.10.2022: 16:48 Створено, 18:10 Підписано директором, 18:10 Підписано печаткою, 18:10 Відправлено, 17.10.2022: 08:47 Відправлено, 21:44 Відправлено;

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №129 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:24, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 21659,32, обсяг за ПН/РК 108296,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 2165,93;

5) Податкова накладна №126 від 29.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 5805,68, обсяг за ПН/РК 29028,4 (14.10.2022: 18:02 Створено, 18:11 Підписано директором, 18:11 Підписано печаткою, 18:11 Відправлено, 17.10.2022: 08:47 Відправлено, 21:45 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №126 від 29.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:33, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 5805,68, обсяг за ПН/РК 29028,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 580,57;

6) Податкова накладна №130 від 28.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 2895,1, обсяг за ПН/РК 14475,5 (14.10.2022: 16:50 Створено, 18:10 Підписано директором, 18:10 Підписано печаткою, 18:10 Відправлено, 17.10.2022: 08:47 Відправлено, 21:44 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №130 від 28.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 19.10.2022 10:28, кількість днів затримки 4, сума ПДВ за ПН/РК 2895,1, обсяг за ПН/РК 14475,5, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 289,51;

7) Податкова накладна №120 від 22.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 1634,48, обсяг за ПН/РК 8172,4 (14.10.2022: Створено, 18:09 Підписано директором, 18:09 Підписано печаткою, 18:09 Відправлено, 17.10.2022: 11:06 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №120 від 22.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 18.10.2022 05:47, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 1634,48, обсяг за ПН/РК 8172,4, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 163,45;

8) Податкова накладна №128 від 19.09.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 17000, обсяг за ПН/РК 85000 (14.10.2022: 16:17 Створено, 18:09 Підписано директором, 18:09 Підписано печаткою, 18:09 Відправлено, 17.10.2022: 11:06 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №128 від 19.09.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 18.10.2022 05:48, кількість днів затримки 3, сума ПДВ за ПН/РК 17000, обсяг за ПН/РК 85000, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1700;

9) Податкова накладна №227 від 16.12.2022 року, обсяг за ПН/РК 187200 (14.01.2023: 21:37 Створено, 21:39 Підписано директором, 21:39 Підписано печаткою, 21:40 Відправлено, 15.01.2023: 15:41 Відправлено;

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №227 від 16.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:46, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 37440, обсяг за ПН/РК 187200, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 3744;

10) Податкова накладна №238 від 27.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 221,23, обсяг за ПН/РК 1106,13 (14.01.2023: 23:31 Створено, 23:55 Підписано директором, 23:55 Підписано печаткою, 23:55 Відправлено, 15.01.2023: 15:36 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №238 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:51, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 221,23, обсяг за ПН/РК 1106,13, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 22,12;

11) Податкова накладна №234 від 23.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 976,32, обсяг за ПН/РК 4881,6 (14.01.2023: 22:49 Створено, 22:52 Підписано директором, 22:52 Підписано печаткою, 22:52 Відправлено, 15.01.2023: 15:37 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №234 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 976,32, обсяг за ПН/РК 4881,6, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 97,63;

12) Податкова накладна №231 від 23.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 8298,07, обсяг за ПН/РК 41490,37 (14.01.2023: 22:55 Створено, 22:59 Підписано директором, 22:59 Підписано печаткою, 22:59 Відправлено, 15.01.2023: 15:41 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №231 від 23.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 8298,07, обсяг за ПН/РК 41490,37, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 829,81;

13) Податкова накладна №237 від 27.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 15,64, обсяг за ПН/РК 78,2 (14.01.2023: 23:56 Створено, 23:57 Підписано директором, 23:57 Підписано печаткою, 23:57 Відправлено, 15.01.2023: 15:36 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №237 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 15,64, обсяг за ПН/РК 78,2, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 1,56;

14) Податкова накладна №241 від 26.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 832,93, обсяг за ПН/РК 4164,64 (14.01.2023: 23:08 Створено, 23:13 Підписано директором, 23:13 Підписано печаткою, 23:13 Відправлено, 15.01.2023: 15:37 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №241 від 26.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 832,93, обсяг за ПН/РК 4164,64, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 83,29;

15) Податкова накладна №218 від 21.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 1283,48, обсяг за ПН/РК 6417,41 (14.01.2023: 22:44 Створено, 22:45 Підписано директором, 22:45 Підписано печаткою, 22:45 Відправлено, 15.01.2023: 15:38 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №218 від 21.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:48, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 1283,48, обсяг за ПН/РК 6417,41, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 128,35;

16) Податкова накладна №235 від 19.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 4180, обсяг за ПН/РК 20900 (14.01.2023: 22:38 Створено, 22:41 Підписано директором, 22:41 Підписано печаткою, 22:41 Відправлено, 15.01.2023: 15:41 Відправлено;

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №235 від 19.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 4180, обсяг за ПН/РК 20900, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 418;

17) Податкова накладна №228 від 27.12.2022 року, сума ПДВ за ПН/РК 9360, обсяг за ПН/РК 46800 (14.01.2023: 23:27 Створено, 23:28 Підписано директором, 23:28 Підписано печаткою, 23:28 Відправлено, 15.01.2023: 15:40 Відправлено);

За наслідками перевірки відповідача:

Податкова накладна №228 від 27.12.2022 року, дата реєстрації ПН/РК 16.01.2023 08:47, кількість днів затримки 1, сума ПДВ за ПН/РК 9360, обсяг за ПН/РК 46800, розмір штрафу, % - 10, сума ШС 936.

Зурахуваннямвикладеного, судприходитьдовисновку, щоквитанції про прийняття або неприйняття податкових накладних не були направлені позивачу протягом операційного дня, хоча самі податкові накладні були направлені на реєстрацію в межах строку, встановленогостаттею 201 ПК України.

Враховуючивикладене тате, щопозивачем вжито всіх можливих заходів для проведення своєчасної реєстрації податкової накладної, що підтверджено належними доказами, судприйшовдовисновку, щовказане виключає висновок про наявність у діях позивача, як платника податку, порушень діючого законодавства України щодо порушення реєстрації податкових накладних.

Судзазначає, що обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.

Згідно Рішення ЄСПЛ по справіРисовський проти України(Rysovskyyv. Ukraine) від 20.10.2011 року (заява № 29979/04), принципналежного урядування, як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість.

Обираючи спосіб захисту порушеного права, суд зважує на його ефективність з точки зору статті 13 "Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод" та враховує положення "Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень", прийняті Комітетом Міністрів 11.03.1980, а саме суд не може підміняти державний орган рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідалозакону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

За приписами ч.2ст. 6 КАС Українисуд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Фактично, необхідною передумовою застосування ч. 2ст. 9 КАС Україниє саме порушення прав позивача та необхідність захисту порушеного права шляхом його відновлення.

Отже, адміністративний суд не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного суб`єктами владних повноважень, а вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення.

Відповідно дост. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч. 2 ст. 9 КАС України, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407 від 05.07.2023 року про застосування штрафних санкції у сумі 11 789,62 грн.

Разом з цим, не підлягають до задоволення позовні вимоги щодо скасування податкового повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407 від 05.07.2023 року в іншій частині щодо застосування штрафних санкцій, оскільки позивачем жодних доказів подання на реєстрацію податкових накладних №96 від 24.08.2022 року; №91 від 18.08.2022 року, №117 від 09.09.2022 року; №87 від 16.08.2022 року; №92 від 23.08.2022 року; №107 від 14.09.2022 року; №89 від 23.08.2022 року; №100 від 17.08.2022 року; №95 від 23.08.2022 року; №101 від 26.08.2022 року; №94 від 29.08.2022 року; №90 від 16.08.2022 року; №97 від 29.08.2022 року; №118 від 09.09.2022 року; №98 від 08.09.2022 року; №93 від 23.08.2022 року; №88 від 16.08.2022 року; №127 від 30.09.2022 року; №123 від 26.09.2022 року; податкова накладна №125 від 28.09.2022 року; №122 від 23.09.2022 року; №132 від 19.09.2022 року; №184 від 04.11.2022 року; №174 від 15.11.2022 року; №169 від 04.11.2022 року; №177 від 11.11.2022 року; №171 від 08.11.2022 року; №170 від 07.11.2022 року; №172 від 09.11.2022 року; №161 від 18.10.2022 року; №162 від 24.10.2022 року; №190 від 09.11.2022 року; №175 від 04.11.2022 року; №181 від 04.11.2022 року; №178 від 04.11.2022 року; №187 від 08.11.2022 року; №182 від 04.11.2022 року; №176 від 11.11.2022 року; №173 від 04.11.2022 року; №163 від 09.11.2022 року; №233 від 28.12.2022 року; №232 від 27.12.2022 року; №55 від 13.01.2023 року; №48 від 03.02.2023 року; №51 від 10.02.2023 року; №99 від 31.03.2023 року; №97 від 28.03.2023 року у межах граничних строків реєстрації позивачем не надано.

Зважаючи на викладене, та беручи до уваги порушення позивачем граничних термінів, передбачених статтею 201 ПК України, для реєстрації податкових накладних №96 від 24.08.2022 року; №91 від 18.08.2022 року, №117 від 09.09.2022 року; №87 від 16.08.2022 року; №92 від 23.08.2022 року; №107 від 14.09.2022 року; №89 від 23.08.2022 року; №100 від 17.08.2022 року; №95 від 23.08.2022 року; №101 від 26.08.2022 року; №94 від 29.08.2022 року; №90 від 16.08.2022 року; №97 від 29.08.2022 року; №118 від 09.09.2022 року; №98 від 08.09.2022 року; №93 від 23.08.2022 року; №88 від 16.08.2022 року; №127 від 30.09.2022 року; №123 від 26.09.2022 року; податкова накладна №125 від 28.09.2022 року; №122 від 23.09.2022 року; №132 від 19.09.2022 року; №184 від 04.11.2022 року; №174 від 15.11.2022 року; №169 від 04.11.2022 року; №177 від 11.11.2022 року; №171 від 08.11.2022 року; №170 від 07.11.2022 року; №172 від 09.11.2022 року; №161 від 18.10.2022 року; №162 від 24.10.2022 року; №190 від 09.11.2022 року; №175 від 04.11.2022 року; №181 від 04.11.2022 року; №178 від 04.11.2022 року; №187 від 08.11.2022 року; №182 від 04.11.2022 року; №176 від 11.11.2022 року; №173 від 04.11.2022 року; №163 від 09.11.2022 року; №233 від 28.12.2022 року; №232 від 27.12.2022 року; №55 від 13.01.2023 року; №48 від 03.02.2023 року; №51 від 10.02.2023 року; №99 від 31.03.2023 року; №97 від 28.03.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд уважає, що податковий орган правомірно застосував до позивача штрафні санкції за таке порушення, склад якого визначений статтею 120-1 ПК України.

При цьому, надані позивачем знімки екрана даних системи «FREDO» щодо направлення на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних як №224 від 12.12.2022 року, №97 від 05.12.2022 року та №224 від 12.12.2022 року судом до уваги не беруться, оскільки не є предметом спору.

До того ж, позивачем двічі подані до суду однакові знімки екрана даних системи «FREDO» щодо направлення на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних як: №130 від 28.09.2022 року, №120 від 22.09.2022 року, №128 від 19.09.2022 року, №227 від 16.12.2022 року, №238 від 27.12.2022 року, №234 від 23.12.2022 року, №231 від 23.12.2022 року, №237 від 27.12.2022 року, №241 від 26.12.2022 року, №218 від 21.12.2022 року, №235 від 19.12.2022 року та №238 від 27.12.2022 року.

Відповідно до ч. 1ст. 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 1ст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Приписами ч. 1ст. 77 КАС Українивизначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2ст. 77 КАС України).

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першоюстатті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (частина третястатті 139 КАС України).

Так, як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 3028 грн., що документально підтверджується копією платіжної інструкції №3353 від 03.01.2024 року.

Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, то судові витрати пропорційно розміру задоволених вимог підлягають відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, як то відповідача у справі.

Відтак, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 730,95 грн. (11 789,62*100/48 828,35=24,14; 3028*24,14/100=730,95) підлягає стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп, яка подана представником адвокатом Вороновим Юрієм Вікторовичем до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправнимтаскасуватиподаткове повідомлення-рішення форми Н № 0/170770407 від 05.07.2023 року про застосування штрафних санкції у сумі 11 789,62 грн.

Узадоволеннііншоїчастинипозовнихвимог- відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Трейд Індастрі Груп (ЄДРПОУ 40354785) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 730,95 грн. (сімсот тридцять гривень 95 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 44118658).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

Дата ухвалення рішення22.03.2024
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу117916218
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —160/1562/24

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 22.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні