Постанова
від 24.01.2024 по справі 280/4727/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

24 січня 2024 року м. Дніпросправа № 280/4727/23Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В., секретаря судового засідання Рівної В.В., за участю представника позивача Рошиян І.В., представника відповідача Топольського О.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року в адміністративній справі №280/4727/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НС логістик» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «НС логістик» (далі позивач, ТОВ «НС логістик») звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач, ГУДПС), в якому просило: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС в Запорізькій області форми «Н» № 0008500407 від 02 червня 2023 року, яким відносно ТОВ «НС Логістик» застосовано штраф у сумі 112 860,29 гривень.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року задоволено позовні вимоги, а саме суд:

Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення форми «Н» №0008500407 від 02 червня 2023 року, винесене Головним управлінням ДПС у Запорізькій області.

Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НС Логістик» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій з підстав порушення судом норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволені позовних вимог.

Обґрунтовано апеляційну скаргу тим, що позивачем залишено поза увагою, що Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ введено на території України воєнний стан з 24.02.2022 року, який неодноразово продовжувався та триває до теперішнього часу.

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.69 Підрозділу 10 Розділу XX ПКУ.

Абзацом вісімнадцятим пп.69.2 п.69 Підрозділу 10 Розділу XX ПКУ, з урахуванням змін внесених Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року, визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з ПКУ, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПКУ (вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс- мажору)), що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022 року, переважають норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податків податкових обов`язків у випадках та за умов, передбачених п.69 Підрозділу 10 Розділу XX ПКУ.

Тому, норма п.52 Підрозділу 10 Розділу XX ПКУ щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується з 27.05.2022 року на період дії воєнного стану.

ТОВ «НС Логістик» не подавало до ГУ ДПС у Запорізькій області заяву та документи (копії) про неможливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку відповідно до вимог Наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022р. №225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження».

Норма п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування - з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Однак, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 року №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 року, внесено зміни до пп. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, установлено особливості справляння податків і зборів.

Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 року, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID - 19).

ТОВ «НС Логістик» не заперечує проти того, що їм дійсно порушено терміни реєстрації податкових накладних, і це підтверджено фактом складання акту камеральної перевірки, та відповідно складання податкового повідомлення-рішення, а отже він визнає свою вину в невчасній реєстрації ПН.

ТОВ «НС Логістик» у своїй позовній заяві не заперечує факт порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, але вважає, що застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 року і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.

Позивачем жодним чином не спростовано висновків контролюючого органу щодо встановленого порушення, викладеного в Акті перевірки №845/08-01-04-07/41152696 від 11.05.2023 року.

Як вказує Верховний Суд колегія судців Касаційного адміністративного суду в своїй Постанові від 05.10.2023 року по справі №520/14773/21, що за встановлених у цій справі обставин відсутні перешкоди для скасування податкового повідомлення-рішення лише в частині суми необгрунтовано застосованого штрафу, оскільки це пов`язано із застосуванням помилкової ставки штрафу внаслідок безпідставної кваліфікації діяння як умисного.

Часткове скасування податкового повідомлення-рішення із зміною ставки штрафу в межах однієї об`єктивної сторони, суб`єкта та об`єкта правопорушення не може розглядатися як втручання у дискреційні повноваження контролюючого органу або перебирання на себе його функцій. У даному випадку лише уточняється правильна кваліфікація діяння платника податків в межах одного складу податкового правопорушення та правильна ставка штрафної санкції.

Щодо застосування штрафних санкцій за Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшено строки реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкових накладних / розрахунків коригування, встановлені пунктом 201.10 статті 201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення (08 лютого 2023 року набрав чинності ЗУ від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ, опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 року № 26).

Законом № 2876-ІХ підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями) доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені п.201.10 ст.201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено п. 1201.1 ст. 1201 ПКУ.

Відповідно до п.90 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ штраф за порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, передбачених п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, встановлюється у таких розмірах: до 15 календарних днів - 2 % суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК; від 16 до 30 календарних днів - 5 % такої суми ПДВ; від 31 до 60 календарних днів - 10 % такої суми ПДВ; від 61 до 365 календарних днів -15 % такої суми ПДВ; на 366 і більше календарних днів - 25 % такої суми ПДВ.

Тобто штрафи у розмірах, встановлених п.90 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року.

Представник позивача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечував.

Представник відповідача в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав.

Суд, заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.

Податковим органом проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН щодо ТОВ «НС Логістик», березень-грудень 2022 року, лютий - березень 2023 року, за результатами якої складено акт №845/08-01-04-07/41152696 від 11.05.2023 року (далі Акт камеральної перевірки).

Перевіркою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 розділу ХХ, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, а саме перевищення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

На підставі висновків Акту камеральної перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0008500407 від 02.06.2023 року, яким згідно з п.120-1 ст.120 ПК України, з урахуванням вимог п.89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, п.52-1, п.69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних до позивача застосовано штраф у сумі 112 860,29 грн.

Відповідно до розрахунку штрафу, застосовано такі штрафні санкції: 1) ПН № 22 від 11.06.2022 року, дата реєстрації 06.07.2022 року (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1575,00 грн, що становить 157,50 грн; 2) ПН № 6 від 06.06.2022 року, дата реєстрації 06.07.2022 року (6 днів затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 7000,00 грн, що становить 700,00 грн; 3) ПН № 5 від 01.06.2022 року, дата реєстрації 06.07.2022 року (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1650,00 грн, що становить 165,00 грн; 4) ПН № 14 від 09.06.2022 року, дата реєстрації 06.07.2022 року (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5833,33 грн, що становить 583,33 грн; 5) ПН № 24 від 14.06.2022 року, дата реєстрації 08.07.2022 року (8 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5083,83 грн, що становить 508,38 грн; 6) ПН № 13 від 04.06.2022 року, дата реєстрації 11.07.2022 року (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5166,67 грн, що становить 516,67 грн; 7) ПН № 21 від 13.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4739,95 грн, що становить 474,00 грн; 8) ПН № 12 від 04.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5166,67 грн, що становить 516,67 грн; 9) ПН №9 від 04.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 2500,00 грн, що становить 250,00 грн; 10) ПН №7 від 06.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 7000,00 грн, що становить 700,00 грн; 11) ПН № 25 від 14.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 1575,00 грн, що становить 157,50 грн; 12) ПН № 6 від 01.06.2022, дата реєстрації 11.07.2022 (11 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 2500,00 грн, що становить 250,00 грн; 13) ПН № 23 від 12.06.2022, дата реєстрації 15.07.2022 (15 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1575,00 грн, що становить 157,50 грн; 14) ПН № 48 від 22.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки). 10% штрафу від суми ПДВ 4064,67 грн, що становить 406,47 грн; 15) ПН № 59 від 13.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (16 днів затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 5862,02 грн, що становить 1172,40 грн; 16) ПН № 20 від 03.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3943,20 грн, що становить 394,32 грн; 17) ПН № 31 від 18.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4200,00 грн, що становить 420.00 грн; 18) ПН № 49 від 22.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5005,47 грн, що становить 500, 55 грн; 19) ПН № 35 від 18.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 1500,00 грн, що становить 150,00 грн; 20) ПН № 78 від 27.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6494,50 грн, що становить 649,45 грн; 21) ПН № 39 від 29.06.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (19 днів затримки), 20 % штрафу від суми ПДВ 1821,00 грн, що становить 364,20 грн; 22) ПН № 33 від 13.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 6471,10 грн, що становить 647,11 грн; 23) ПН № 82 від 20.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 10151,35 грн, що становить 1015,14 грн; 24) ПН № 76 від 25.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6380,83 грн, що становить 638,08 грн; 25) ПН № 23 від 10.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4761,00 грн, що становить 476,10 грн; 26) ПН № 36 від 18.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1490,00 грн, що становить 149,00 грн; 27) ПН № 56 від 08.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 4883,67 грн, що становить 488,37 грн; 28) ПН № 55 від 08.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 14064,67 грн, що становить 1406,47 грн; 29) ПН № 58 від 12.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (16 днів затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 6252,67 грн, що становить 1250,53 грн; 30) ПН № 71 від 29.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4666,67 грн, що становить 466, 67 грн; 31) ПН № 68 від 28.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 416,67 грн; 32) ПН № 34 від 18.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1480,00 грн, що становить 148,00 грн; 33) ПН № 7 від 12.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5166,67 грн, що становить 516,67 грн; 34) ПН № 9 від 07.04.2022, дата реєстрації 10.08.2022 (26 днів затримки), 20 % штрафу від суми ПДВ 10300,00 грн, що становить 2060,00 грн; 35) ПН № 70 від 29.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 416,67 грн; 36) ПН № 26 від 16.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4833,33 грн, що становить 483,33 грн; 37) ПН № 19 від 16.04.2022, дата реєстрації 10.08.2022 (27 днів затримки), 20 % штрафу від суми ПДВ 7688,00 грн, що становить 1537,60 грн; 38) ПН № 72 від 29.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 416,67 грн; 39) ПН № 37 від 15.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (16 днів затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 5328,32 грн, що становить 1065,66 грн; 40) ПН № 57 від 09.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 4845,33 грн, що становить 484,53 грн; 41) ПН № 43 від 01.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 ( 3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3322,67 грн, що становить 332,27 грн; 42) ПН № 4 від 07.04.2022, дата реєстрації 10.08.2022 (27 днів затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 1666,67 грн, що становить 333,33 грн; 43) ПН № 24 від 10.07.2022, дата реєстрації 03.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4258,83 грн, що становить 425,88 грн; 44) ПН № 81 від 15.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 1941,84 грн, що становить 388,37 грн; 45) ПН № 68 від 19.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20 % штрафу від суми ПДВ 4410,00 грн, що становить 882,00 грн; 46) ПН № 83 від 31.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 8000,00 грн, що становить 1600,00 грн; 47) ПН № 60 від 21.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 8000,00 грн, що становить 1600,00 грн; 48) ПН № 65 від 18.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 2166,67 грн, що становить 433,33 грн; 49) ПН № 70 від 27.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 8000,00 грн, що становить 1600,00 грн; 50) ПН № 51 від 16.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 2036,96 грн, що становить 407,39 грн; 51) ПН № 74 від 28.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 8000,00 грн, що становить 1600,00 грн; 52) ПН № 66 від 19.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 2166,67 грн, що становить 433,33 грн; 53) ПН № 69 від 24.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 9465,00 грн, що становить 1893,00 грн; 54) ПН № 72 від 28.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 9440,00 грн, що становить 1888,00 грн; 55) ПН № 78 від 28.03.2022, дата реєстрації 05.08.2022 (21 день затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 833,33 грн; 56) ПН № 74 від 26.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 416,67 грн; 57) ПН № 75 від 30.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1000,00 грн, що становить 100,00 грн; 58) ПН № 32 від 17.07.2022, дата реєстрації 16.08.2022 (1 день затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 4833,33 грн, що становить 483,33 грн; 59) ПН № 41 від 25.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 3000,00 грн, що становить 900,00 грн; 60) ПН № 15 від 16.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30 % штрафу від уми ПДВ 7015,75 грн, що становить 2104,73 грн; 61) ПН № 53 від 30.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30 % штрафу від суми ПДВ 1600,00 грн, що становить 480, 00 грн; 62) ПН № 77 від 25.07.2022, дата реєстрації 22.08.2022 (7 днів затримки), 10 % штрафу від суми ПДВ 6396,33 грн, що становить 639,63 грн; 63) ПН № 57 від 30.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30 % штрафу від суми ПДВ 5000,00 грн, що становить 1500,00 грн; 64) ПН № 56 від 30.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1773,33 грн, що становить 532,00 грн; 65) ПН № 31 від 19.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1833,33 грн, що становить 550,00 грн; 66) ПН № 80 від 29.07.2022, дата реєстрації 18.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5286,67 грн, що становить 528,67 грн; 67) ПН № 81 від 29.07.2022, дата реєстрації 18.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5260,67 грн, що становить 526,07 грн; 68) ПН № 61 від 18.07.2022, дата реєстрації 18.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6622,00 грн, що становить 662,20 грн; 69) ПН № 39 від 25.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1300,00 грн, що становить 390,00 грн; 70) ПН № 42 від 25.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1570,00 грн, що становить 471,00 грн; 71) ПН № 40 від 25.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 3000,00 грн, що становить 900,00 грн; 72) ПН № 54 від 28.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4333,33 грн, що становить 1300,00 грн; 73) ПН № 58 від 25.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1833,33 грн, що становить 550,00 грн; 74) ПН № 52 від 30.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4740,00 грн, що становить 1422,00 грн; 75) ПН № 62 від 18.07.2022, дата реєстрації 18.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6732,00 грн, що становить 673,20 грн; 76) ПН № 60 від 16.07.2022, дата реєстрації 18.08.2022 (3 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6436,67 грн, що становить 643,67 грн; 77) ПН № 55 від 30.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 6290,00 грн, що становить1887,00 грн; 78) ПН № 43 від 24.05.2022, дата реєстрації 25.08.2022 (41 день затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4564,75 грн, що становить 1369,43 грн; 79) ПН № 79 від 27.07.2022, дата реєстрації 22.08.2022 (7 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6360,17 грн, що становить 636,02 грн; 80) ПН № 40 від 26.04.2022, дата реєстрації 30.08.2022 (46 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1500,00 грн, що становить 450,00 грн; 81) ПН № 28 від 21.04.2022, дата реєстрації 30.08.2022 (46 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1500,00 грн, що становить 450,00 грн; 82) ПН № 51 від 30.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4000,00 грн, шо становить 1200,00 грн; 83) ПН № 49 від 29.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 5063,33 грн, що становить 1519,00 грн; 84) ПН № 30 від 21.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 8266,67 грн, що становить 2480,00 грн; 85) ПН № 11 від 04.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 2000,00 грн, що становить 600,00 грн;86) ПН № 54 від 22.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 8266,67 грн, що становить 2480 грн;87) ПН № 48 від 29.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4133,33 грн, що становить 1240,00 грн;88) ПН № 15 від 18.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1980,00 грн, що становить 594,00 грн;89) ПН № 7 від 12.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 2360,00 грн, що становить 708,00 грн;90) ПН № 12 від 15.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 2490,00 грн, що становить 747,00 грн;91) ПН № 24 від 19.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1885,83 грн, що становить 565,75 грн;92) ПН № 1 від 04.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 12000,00 грн, що становить 3600,00 грн;93) ПН № 42 від 26.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 2955,33 грн, що становить 886,60 грн;94) ПН № 52 від 30.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 4110,00 грн, що становить 1233,00 грн;95) ПН № 25 від 21.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від уми ПДВ 2660,00 грн, що становить 798,00 грн;96) ПН № 6 від 12.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1170,00 грн, що становить 351,00 грн;97) ПН № 27 від 21.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1590,00 грн, що становить 477,00 грн;98) ПН № 38 від 27.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1083,33 грн, що становить 325,00 грн;99) ПН № 50 від 29.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1395,00 грн, що становить 418,50 грн;100) ПН № 28 від 17.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 1583,33 грн, що становить 475,00 грн;101) ПН № 63 від 31.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 5467,25 грн, що становить 1640,18 грн;102) ПН № 49 від 30.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 5020,75 грн, що становить 1506,23 грн;103) ПН № 5 від 16.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 9833,33 грн, що становить 2950,00 грн;104) ПН № 61 від 31.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 5443,50 грн, що становить 1633,05 грн;105) ПН № 33 від 20.05.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПВД 1666,67 грн, що становить 500,00 грн;106) ПН № 10 від 08.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 11660,00 грн, що становить 3498,00 грн;107) ПН № 43 від 26.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 7233,33 грн, що становить 2170,00 грн;108) ПН № 31 від 24.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 9217,33 грн, що становить 2765,20 грн;109) ПН № 26 від 21.04.2022, дата реєстрації 02.09.2022 (49 днів затримки), 30% штрафу від суми ПДВ 2600,00 грн, що становить 780,00 грн;110) ПН № 63 від 20.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4116,67 грн, що становить 411,67 грн;111) ПН № 65 від 21.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3976,67 грн, що становить 397,67 грн;112) ПН № 64 від 20.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4040,00 грн, що становить 404,00 грн;113) ПН № 66 від 21.07.2022, дата реєстрації 17.08.2022 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4050,00 грн, що становить 405,00 грн;114) ПН № 116 від 28.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4506,67 грн, що становить 450,67 грн;115) ПН № 109 від 26.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4250,00 грн, що становить 425,00 грн;116) ПН № 112 від 26.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4006,67 грн, що становить 400,67 грн;117) ПН № 107 від 25.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4086,67 грн, що становить 408,67 грн;118) ПН № 106 від 25.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3396,67 грн, що становить 339,67 грн;119) ПН № 115 від 28.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4428,67 грн, що становить 442,87 грн;120) ПН № 114 від 28.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5308,33 грн, що становить 530,83 грн;121) ПН № 113 від 28.08.2022, дата реєстрації 20.09.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3990,00 грн, що становить 399,00 грн;122) ПН № 76 від 09.09.2022, дата реєстрації 05.10.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3126,20 грн, що становить 312,62 грн;123) ПН № 77 від 09.09.2022, дата реєстрації 05.10.2022 (5 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5922,00 грн, що становить 592,20 грн;124) ПН № 118 від 29.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3420,00 грн, що становить 342,00 грн;125) ПН № 119 від 29.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3446,67 грн, що становить 344,67 грн;126) ПН № 126 від 31.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 5420,00 грн, що становить 542,00 грн;127) ПН № 125 від 27.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3900,00 грн, що становить 390,00 грн;128) ПН № 120 від 29.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4206,67 грн, що становить 420,67 грн;129) ПН № 108 від 26.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3743,33 грн, що становить 374,33 грн;130) ПН № 117 від 29.08.2022, дата реєстрації 21.09.2022 (6 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 4040,00 грн, що становить 404,00 грн;131) ПН № 22 від 11.10.2022, дата реєстрації 15.11.2022 (15 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 1000,00 грн, що становить 100,00 грн;132) ПН № 48 від 16.06.2022, дата реєстрації 14.10.2022 (91 день затримки), 40% штрафу від суми ПДВ 5337,75 грн, що становить 2135,10 грн;133) ПН № 53 від 18.11.2022, дата реєстрації 13.01.2023 (29 днів затримки), 20% штрафу від суми ПДВ 1166,67 грн, що становить 233,33 грн;134) ПН № 83 від 28.12.2022, дата реєстрації 19.01.2023 (4 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3510,50 грн, що становить 351,05 грн;135) ПН № 78 від 26.12.2022, дата реєстрації 19.01.2023 (4 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6928,00 грн, що становить 692,80 грн;136) ПН № 82 від 29.12.2022, дата реєстрації 19.01.2023 (4 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6805,33 грн, що становить 680,53 грн;137) ПН № 84 від 28.12.2022, дата реєстрації 19.01.2023 (4 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3405,67 грн, що становить 340,57 грн;138) ПН № 81 від 28.12.2022, дата реєстрації 17.01.2023 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6400,00 грн, що становить 640,00 грн;139) ПН № 79 від 28.12.2022, дата реєстрації 17.01.2023 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 7002,67 грн, що становить 700,27 грн;140) ПН № 80 від 28.12.2022, дата реєстрації 17.01.2023 (2 дні затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 6928,00 грн, що становить 692,80 грн;141) ПН № 62 від 12.02.2023, дата реєстрації 06.03.3023 (1 день затримки), 2% штрафу від суми ПДВ 9648,86 грн, що становить 192,98 грн;142) ПН № 64 від 14.02.2023, дата реєстрації 07.03.2023 (2 дні затримки), 2% штрафу від суми ПДВ 9426,43 грн, що становить188,53 грн;143) ПН № 35 від 11.02.2023, дата реєстрації 06..03.2023 (1 день затримки), 2 % штрафу від суми ПДВ 6000,00 грн, що становить 120,00 грн;144) ПН № 63 від 12.02.2023, дата реєстрації 06.03.2023 ( 1 день затримки), 2 % штрафу від суми ПДВ 9027,59 грн, що становить 180,55 грн;145) ПН № 36 від 15.02.2023, дата реєстрації 16.03.2023 (11 днів затримки), 2% штрафу від суми ПДВ 7833,33 грн, що становить 156,67 грн;146) ПН № 53 від 14.03.2023, дата реєстрації 17.04.2023 (12 днів затримки), 2 % штрафу від суми ПДВ 4166,67 грн, що становить 83,33 грн.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз.1 п.201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Положенням абз.4 п.201.10 статті 201 ПК України передбачено, що податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з абз.14 п.201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п.201.10 статті 201 ПК України.

Згідно п.120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже за порушення строків реєстрації податкових накладних до платника застосовується штраф за п.120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Спірним у даній справі є питання щодо розміру штрафних санкцій, оскільки позивач погоджується з тим, що зареєстрував податкові накладні пізніше встановленого строку.

За наслідками проведеної камеральної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних за період березень грудень 2022 року, лютий березень 2023 року.

Разом з тим, на дату застосування штрафних санкцій відповідач мав керуватись пунктами 80-90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, якими передбачено суттєво нижчі розміри штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних відповідно до наступного.

Так, Законом України від 12.01.2023 року № 2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023 року, зокрема підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:

"89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів; 69.18. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.

Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.

Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.

Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня".

Отже Законом України від 12.01.2023 року № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023 року, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення, та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто на момент реєстрації податкових накладних позивача норми пункту 201.10 статті 201 ПК визначали, як граничні терміни реєстрації в ЄРПН податкової накладної та граничні розміри штрафу.

Разом з тим, Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись.

При цьому, вищезазначена норма у редакції Закону №2876-IX містить приписи, що вона розповсюджується протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця. Воєнний стан введений з 24 лютого 2022 року Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Верховний Суд у постанові від 21.06.2022р. у справі №816/686/16 зазначив, що «принцип презумпції правомірності рішення платника податків» застосовується в усіх випадках, коли будь- яка правова норма з питань оподаткування припускає неоднозначне (множинне) тлумачення прав та обов`язків платників податків. Даний принцип підлягає застосуванню в силу самої «неясності» норми, наприклад, коли зміст тієї самої норми може спричиняти декілька можливих варіантів її тлумачення, незалежно від інших правових норм. Зі змісту як норм пп.4.1.4 п.4.1 ст.4, так і норми п.56.21 ст.56 ПК України не вбачається необхідність прийняття рішення на користь платника податків, якщо норми нормативного акта суперечать між собою, але при цьому така суперечність не призводить до можливості подвійного (множинного) розуміння прав та обов`язків платника податків. Правило «всі сумніви - на користь платника податків», яке є суть наведених норм, може застосовуватися лише тільки у разі коли суперечність між окремими нормами податкового законодавства не може бути усунена шляхом загальновизнаних прийомів тлумачення правових норм.

У постанові від 07.07.2022р. у справі №160/3364/19 Велика Палата Верховного Суду вказала, що у практиці, зокрема, адміністративного судочинства застосовується загальний принцип «in dubio pro tributario» (пріоритет з найбільш сприятливим для особи тлумаченням норми права): у разі якщо норма закону або іншого нормативного акту, виданого на основі закону, або якщо норми різних законів або нормативних актів дозволяють неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків особи у її взаємовідносинах з державою (в особі відповідних суб`єктів владних повноважень), тлумачення такого закону здійснюється на користь особи (суб`єкта приватного права).

Відтак, на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни, внесені Законом України від 12.01.2023 року № 2876-ІХ до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

При цьому згідно з п.11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Крім того частиною 1 статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів.

Водночас, контролюючий орган неправомірно застосував розмір штрафу, що був встановлений на день реєстрації спірних податкових накладних (пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України), а не на день прийняття податкового повідомлення рішення, а тому не врахував положення статті 58 Конституції України та пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Отже відповідач неправильно застосував норми законодавства при обчисленні розміру штрафу, що, в свою чергу, свідчить про невідповідність оспорюваного рішення положенням, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України.

Доводи апеляційної карги не спростовують висновків суду першої інстанції, що виходячи з приписів п.11 підрозділу 10 розділу ХІХ "Перехідні положення" ПК України, відповідач при визначені розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону № 2876 -ІХ.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для задоволення позову та вважає, що судом першої інстанції повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального й процесуального права.

Керуючись ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року в адміністративній справі №280/4727/23 - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року в адміністративній справі №280/4727/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НС логістик» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Повний текст постанови складено 26.03.2024 року.

Головуючий - суддяС.В. Білак

суддяС.В. Чабаненко

суддяІ.В. Юрко

Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу117920981
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —280/4727/23

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні