печерський районний суд міста києва
Справа № 757/12871/24-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2024 року
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі: ОСОБА_2 ,
за участю:
слідчого: ОСОБА_3 ,
захисника - адвоката: ОСОБА_4 ,
захисника - адвоката: ОСОБА_5 ,
підозрюваного: ОСОБА_6 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , погоджене Прокурором першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.03.2023 року за № 62023000000000193 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням прокурора першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.03.2023 року за № 62023000000000193 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Обґрунтовуючи клопотання, сторона обвинувачення вказує, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000193 від 06.03.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Нагляд за додержанням законодавства під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється прокурорами відділу Офісу Генерального прокурора.
В рамках досудового розслідування вказаного кримінального провадження, 10.03.2023 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України. Вказане повідомлення про підозру, у зв`язку із неприбуттям за викликом до слідчого, було відправлено поштовим відправленням за місцем реєстрації та проживання ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_1 , у тому числі було відправлено до житлово-експлуатаційної організації ДП «УКРЖИТЛОСЕРВІС», на балансі яких знаходиться зазначений будинок.
В ході здійснення досудового розслідування ОСОБА_6 неодноразово ігнорував виклики слідчого про необхідність прибуття для проведення слідчої дії.
Так ОСОБА_6 не прибув за викликом слідчого 16.03.2023 та 17.03.2023 для проведення допиту у якості підозрюваного.
При цьому, 24 лютого 2022 року в Україні, враховуючи військову агресію російської федерації проти України, введено воєнний стан Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ».
Згідно відомостей АІС «Аркан», ОСОБА_6 03.07.2022 через пункт перетину державного кордону «Старокозаче» (Одеська область) виїхав на територію Молдавської Республіки та наразі не повертався на територію України. При цьому, що стало законною підставою для перетину ОСОБА_6 державного кордону під час дії воєнного стану не встановлено.
Стороною обвинувачення під час досудового розслідування у кримінальному провадженні встановлено факт переховування підозрюваного ОСОБА_6 від органу досудового розслідування, у зв`язку із чим слідчим винесено постанову від 17.03.2023 про здійснення розшуку підозрюваного - ОСОБА_6 як на території України, так і за її межами (міжнародний розшук).
22.03.2023 до Печерського районного суду м. Києва подано клопотання про застосування до підозрюваного ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Водночас встановлено, що підозрюваний ОСОБА_6 з 17.03.2023 переховується від органів досудового розслідування.
З цією метою, слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_8 у зв`язку з розглядом клопотання про застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного ОСОБА_6 здійснено виклик підозрюваного ОСОБА_6 на 22.03.2023, на який останній без поважних причин не з`явився, про причини неявки на виклик слідчого судді, не повідомив. У зв`язку із викладеним слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва у справі № 757/10975/24-к надано дозвіл на затримання ОСОБА_6 з метою приводу для участі у розгляді клопотання про застосування відносно останнього запобіжного заходу.
Дорученням Державного бюро розслідувань № 10-3-01-02-10241 від 02.05.2023 надано доручення Державній прикордонній службі України на затримання підозрюваного ОСОБА_6 .
В ході неодноразових виїздів співробітників Головного оперативного управління за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_6 , його місцезнаходження встановлено не було.
Відсутність ОСОБА_6 за адресами реєстрації та проживання, а також не явки до слідчого для проведення слідчих і процесуальних дій у кримінальному провадженні, свідчать про переховування ОСОБА_6 від органів досудового розслідування, прокурора та суду.
У свою чергу, на виконання доручення слідчого оперативним співробітниками Головного оперативного управління Державного бюро розслідувань здобуто інформацію що 27.09.2022, 05.10.2022 та 11.10.2023 підозрюваний ОСОБА_6 , перебуваючи у розшуку, вчиняв нотаріальні дії у консульстві України в Солоніках Грецької Республіки, вказане зокрема підтверджується повним витягом з Єдиного реєстру довіреностей № 51826497 від 18.01.2024. У зв`язку із чим, ймовірне місце знаходження ОСОБА_6 є Грецька Республіка.
Разом з цим, підозрюваний ОСОБА_6 , має паспорт громадянина України для виїзду за кордон, та у період з 2016 по 2022 роки неодноразово здійснював виїзди за кордон.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 14.03.2024 у справі № 757/11361/24-к стосовно підозрюваного ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. При цьому, ОСОБА_6 , під час розгляду відносно нього клопотання про обрання запобіжного заходу, вийшов у судове засідання в режимі відеоконференції та підтвердив, що не знаходиться в Україні та що перебуває в Грецькій Республіці.
Так, здійснено виклик підозрюваного ОСОБА_6 повістками до слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань на 11, 12, 13 березня 2024 року, проте останній за викликом не з`явися, що свідчить про подальше переховування від органу досудового розслідування.
ОСОБА_6 у зв`язку із участю 14.03.2024 в режимі відеоконференції під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а також будучи обізнаним про результати такого розгляду, достеменно відомо про його міжнародний розшук, проте ОСОБА_6 не вживає заходів для добровільного прибуття до органу досудового розслідування чи суду, що свідчить про його бажання в подальшому переховуватись від органу досудового розслідування.
Отже, вищевказані матеріали досудового розслідування дають достатні та безсумнівні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 умисно переховується від слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності за учинені ним кримінальні правопорушення, передбачені ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Притягнути ОСОБА_6 до кримінальної відповідальності у загальному порядку, передбаченому чинним кримінальним процесуальним законодавством, неможливо.
Враховуючи викладене, орган досудового розслідування вважає наявними підстави, з якими КПК України пов`язує надання слідчим суддею дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного ОСОБА_6 .
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Захисники підозрюваного - адвокати ОСОБА_4 та ОСОБА_5 в судовому засіданні щодо задоволення клопотання заперечували, просили відмовити.
Підозрюваний підтримав позицію своїх захисників.
Заслухавши пояснення слідчого, захисників, підозрюваного та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов такого висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Згідно клопотання слідчого та долучених в його обґрунтування матеріалів встановлено, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000193 від 06.03.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Нагляд за додержанням законодавства під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється прокурорами відділу Офісу Генерального прокурора.
Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Частиною 3 статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що державний реєстратор:
- встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом, відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав, відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах, наявність обтяжень прав на нерухоме майно, наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
- перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
- під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії;
- під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи;
- відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження;
- присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;
- виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
- формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
- формує реєстраційні справи у паперовій формі;
- надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України «Про виконавче провадження», інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;
- здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі, зокрема, інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Згідно з пунктом 1 частини 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Статтею 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачені підстави для відмови у проведенні державної реєстрації (у т.ч. заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою, подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження), які зобов`язують державного реєстратора прийняти рішення про відмову у державній реєстрації прав.
Відповідно до статті 38 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державні реєстратори, суб`єкти державної реєстрації прав за порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав, у тому числі за розголошення відомостей, одержаних ними в результаті проведення реєстраційних дій, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.
Одночасно із цим, статтею 14 Конституції України передбачено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Статтею 2 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990, яка діяла до 01.01.2002) встановлювався склад земель України, віднесення їх до категорій і переведення з однієї категорії до іншої, зокрема відповідно до цільового призначення всі землі України поділялись на: 1) землі сільськогосподарського призначення; 2) землі населених пунктів (міст, селищ міського типу і сільських населених пунктів); 3) землі промисловості, транспорту, зв`язку, оборони та іншого призначення; 4) землі природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; 5) землі лісового фонду; 6) землі водного фонду; 7) землі запасу.
Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990, яка діяла до 01.01.2002) власність на землю в Україні мала такі форми: державну, колективну, приватну.
Згідно зі статтею 5 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990, яка діяла до 01.01.2002) суб`єктами права колективної власності на землю були колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, садівницькі товариства, сільськогосподарські акціонерні товариства, у тому числі створені на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств.
Розпорядження земельними ділянками, що перебували у колективній власності громадян, здійснювалось за рішенням загальних зборів колективу співвласників.
У колективну власність могли бути передані землі колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств в тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, землі садівничих товариств - за рішенням загальних зборів цих підприємств, кооперативів, товариств.
Підпунктом а пункту 1 Указу Президента України від 03.12.1999 № 1529/99 «Про невідкладні заходи щодо реформування аграрного сектору економіки», встановлено здійснення організаційних заходів, щодо реформування, протягом грудня 1999 року - квітня 2000 року колективних сільськогосподарських підприємств на засадах приватної власності на землю та майно, шляхом забезпечення всім членам колективного сільськогосподарського підприємства права вільного виходу з цих підприємств із земельними частками (паями) і майновими паями та створення на їх основі приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських (фермерських) господарств, господарських товариств, сільськогосподарських кооперативів, інших суб`єктів господарювання, заснованих на приватній власності .
Відповідно до пункту 21 Перехідних положень Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III передбачено, що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Згідно з частиною 1 статті 37 Цивільного кодексу Української РСР (в редакції від 18.07.1963 № 1540-VI, яка діяла до 01.01.2004) юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання).
Незважаючи на вищезазначені норми законодавства власник СВК «Морозівський» ОСОБА_6 за попередньою змовою із ОСОБА_9 (матеріали щодо якого виділені в окреме кримінальне провадження), шляхом обману, організував заволодіння та фактично заволодів земельними ділянками комунальної власності, шляхом реєстрації права власності на останні за юридичними особами приватного права.
Так, 30.08.1995 на підставі державного акту ІІ-ЖТ № 000109 колективне сільськогосподарське підприємство імені Мічуріна (далі - КСП імені Мічуріна) отримало в межах Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області у колективну власність 1528,5 га земельних ділянок для сільськогосподарського використання учасниками підприємства.
При цьому, Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Житомирської області» № 711-р від 12.06.2020 Морозівську сільську раду Малинського району Житомирської області включено до складу Малинської міської ради Коростенського району Житомирської області.
На підставі рішення загальних зборів КСП імені Мічуріна від 11.02.2000 проведено зміни у державній реєстрації юридичної особи, шляхом реорганізації 01.03.2000 в сільськогосподарський виробничий кооператив «Морозівський» (код ЄДРПОУ 30853522) (далі - СВК «Морозівський»).
Пунктом 2 розпорядження Малинської районної державної адміністрації № 272 від 04.06.2004 надано дозвіл науково-впроваджувальній фірмі « Нові технології » на розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованого КСП ім. Мічуріна (СВК «Морозівський»).
Протоколом загальних зборів власників земельних часток (паїв) реформованого КСП ім. Мічуріна від 12.04.2005 вирішено із земель, переданих у колективну власність, вилучити земельні ділянки площею 635,45 га та передати їх до земель запасу Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області.
Пунктом 2 рішення двадцятої сесії четвертого скликання Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області від 20.10.2005 погоджено передання до земель запасу Морозівської сільської ради земельних ділянок площею 635,45 га.
Відповідно до п. 11.6 Статуту СВК «Морозівський» (код ЄДРПОУ 30853522) у редакції 2000 року загальні збори мають право приймати рішення, якщо на них присутні більше половини членів кооперативу.
Установчий договір про створення та діяльність СВК «Морозівський» від 2000 року підписало 140 осіб, які є засновниками та членами СВК «Морозівський».
Відповідно до протоколу загальних зборів співвласників СВК «Морозівський» від 02.08.2004 керівником підприємства обрано ОСОБА_10 , який запропонував ліквідувати СВК «Морозівський».
Відповідно до протоколу зборів членів СВК «Морозівський» від 06.04.2006 вирішено ліквідувати СВК «Морозівський», головою комісії з ліквідації обрано ОСОБА_11 .
Точний час в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 18.11.2019, у ОСОБА_6 за попередньою змовою із ОСОБА_9 (матеріали щодо якого виділені в окреме кримінальне провадження) виник умисел на заволодіння шляхом обману земельними ділянками колишнього СВК « Морозівський », переданих Морозівській сільській раді та віднесених до земель запасу колективної власності.
З цією метою ОСОБА_6 та ОСОБА_9 у період до 18.11.2019 звернулися до колишнього керівника СВК «Морозівський» ОСОБА_12 з пропозицією нібито відновити роботу цього кооперативу з метою продовження сільськогосподарської діяльності для отримання прибутку, хоча фактично цього на меті не мали, а планували заволодіти землями колективної форми власності.
У свою чергу ОСОБА_12 , не будучи обізнаним про злочинні наміри ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , бажаючи відновити підприємство та надати робочі місця колишнім його членам, 18.11.2019 організував та головував на загальних зборах членів СВК «Морозівський», в ході яких забезпечив прийняття у члени СВК «Морозівський» ОСОБА_6 , ОСОБА_13 та ОСОБА_9 , які того ж дня прийняли рішення про припинення процедури ліквідації цього підприємства.
Таким чином, ставши шляхом обману членом СВК «Морозівський», ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою та на виконання спільного злочинного умислу із ОСОБА_9 , не плануючи вести господарської діяльності, 20.01.2020 без будь-яких правових підстав підготував протокол, загальних зборів членів СВК «Морозівський» № 1 від 20 січня 2020 року, яким виключив усіх 287 осіб власників майнових паїв СВК «Морозівський» та залишив у засновниках вказаного підприємства себе, ОСОБА_9 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , причому двох останніх для створення видимості легітимності ухвалення рішення зборами членів підприємства.
Далі ОСОБА_9 , який мав попередній досвід заволодіння земельними ділянками припиненого КСП імені Чкалова, діючи спільно із ОСОБА_6 обманим шляхом та за матеріальну винагороду у розмірі 500 (п`ятсот) доларів США, схилив колишнього голову СВК «Морозівський» ОСОБА_12 , який вважав, що отримує заробітну плату як керівник СВК «Морозівський» та не був обізнаний, що діє в злочинних інтересах ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж 47 земельних ділянок СВК «Морозівський».
На виконання спільного із ОСОБА_9 злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння земельними ділянками Малинського району Житомирської області, ОСОБА_6 , не будучи власником або представником власника земельних ділянок, будучи обізнаним, що право власності на ці земельні ділянки належать громаді, а державна реєстрація права колективної власності на землю вказаного підприємства не скасовувалася та не набувала змін, не пізніше 08.09.2020 підготував та обманним шляхом скерував через ОСОБА_12 , який вважав що діє на відновлення діяльності СВК «Морозівський», до ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» клопотання про виконання роботи зі складання документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж 47 земельних ділянок СВК «Морозівський», які відносяться до земель запасу Морозівської сільської ради Житомирської області.
На підставі вказаного клопотання директором ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_14 укладено із ОСОБА_12 в інтересах ОСОБА_9 та ОСОБА_6 договір № 20200928-1, предметом якого є виготовлення технічної документації на земельні ділянки, загальною площею 625,2251 га в Малинському районі Житомирської області.
У свою чергу інженер-землевпорядник ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_15 , виконуючи безпідставне замовлення на земельні ділянки комунальної форми власності Малинської сільської ради, стосовно яких СВК «Морозівський» не мало ніяких законних прав, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, але не пізніше 04.11.2020, підготувала технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) СВК «Морозівський» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області.
Разом з цим, виконана інженером-землевпорядником ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_15 технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) СВК «Морозівський» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Морозівської сільської раді Житомирської області за складом та змістом не відповідає вимогам земельного законодавства та іншими нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, що унеможливлювало її реєстрацію в Державному земельному кадастрі, а отже і державну реєстрацію в Реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Так, в порушення вимог Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376, яка є підзаконним нормативно-правовим актом, в технічної документації на 47 земельних ділянок, виконаної ОСОБА_15 , відсутні обов`язкові в даних випадках наступні документи та відомості:
- завдання на складання технічної документації із землеустрою, затверджене замовником;
- пояснювальна записка;
- рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою;
- згода власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем;
- довідка, що містить узагальнену інформацію про землі (території);
- копія документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- матеріали польових топографо-геодезичних робіт;
- перелік обмежень у використанні земельної ділянки;
- межі земельних ділянок не погоджені із суміжними землекористувачами, що не відповідає ст. 198 Земельного кодексу України та Інструкції № 376.
Далі, не пізніше 02.11.2020, використовуючи розроблену з грубими порушеннями чинного законодавства технічну документацію із землеустрою 47 земельних ділянок в натурі (на місцевості), загальною площею 625,2251 га, інженер-землевпорядник ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_15 на замовлення ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванні місці, в електронному вигляді через особистий кабінет внесла для розгляду зазначену технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) СВК «Морозівський» до Державного земельного кадастру та на підставі цієї документації відкрила в Державному земельному кадастрі відомості про 47 земельних ділянок із кадастровими номерами: 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134, загальною площею 625,2251 га, віднісши їх до земель СВК «Морозівський», хоча фактично вони належали Морозівській сільській раді Житомирської області.
У свою чергу державний земельний реєстратор Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області ОСОБА_16 , на підставі поданих ОСОБА_15 в електронному вигляді документів, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до необхідності перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_2 , приблизно у денний час 02 листопада 2020 року провів державну реєстрацію за СВК «Морозівський» у Державному земельному кадастрі 47 земельних ділянок 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134, загальною площею 625,2251 га, та присвоїв відповідні кадастрові номери.
Продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, направлений на заволодіння земельними ділянками припиненого КСП імені Мічуріна, тобто ділянками комунальної власності Малинської міської ради Житомирської області, ОСОБА_9 та ОСОБА_6 залучили до свого злочинного плану ОСОБА_17 , який не був обізнаний про їх злочинні наміри. Останній, діючи на вимогу ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , у період часу з 11:00 по 14:00 год. 09.11.2020, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_3 , передав своєму знайомому - Державному реєстратору Ігнатпільської сільської ради Овруцького району Житомирської області ОСОБА_18 (матеріали щодо вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України відносно якого виділені в окреме провадження) заяви від імені ОСОБА_12 про проведення державної реєстрації 47 земельних ділянок припиненого КСП імені Мічуріна у власність засновників та СВК «Морозівський» ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 та невстановлену досудовим розслідуванням грошову винагороду за подальшу реєстрацію вказаних земельних ділянок.
У свою чергу державний реєстратор Ігнатпільської сільської ради Овруцького району Житомирської області ОСОБА_18 , використовуючи надані йому повноваження державного реєстратора та зловживаючи ними всупереч інтересам служби, за отриману від ОСОБА_9 грошову винагороду, умисно, із корисливих мотивів, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_3 , , 09.12.2020 прийняв рішення №№ 55070403, 55067355, 55080968, 55067340, 55067368, 55075072, 55067322, 55067316, 55070078, 55078644, 55078779, 55078901, 55075250, 55075975, 55075620, 55075428, 55074303, 55074147, 55072013, 55071852, 55071662, 55071462, 55067421, 55075786, 55079715, 55079585, 55067399, 55079042, 55079172, 55074747, 55074914, 55067328, 55067347, 55071297, 55080430, 55080827, 55080670, 55067379, 55071019, 55070714, 55070882, 55080544, 55079840, 55079989, 55080101, 55079293, 55067305 від 11.11.2020, на підставі яких зареєстровано за СВК «Морозівський» (код ЄДРПОУ 30853522) право власності на 47 земельних ділянок із кадастровими номерами: 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134, загальною площею 625,2251 га, чим фактично відчужено майно Малинської міської ради Житомирської області на користь власників СВК «Морозівський» - ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 .
Отримавши у розпорядження незаконно відчужені земельні ділянки Малинської міської ради Житомирської області, з метою приховання вчиненого кримінального правопорушення та надання легітимності своїм незаконним діям по відчуженню земель комунальної власності, ОСОБА_9 , який раніше застосував подібну схему із земельними ділянками припиненого КСП імені Чкалова, діючи за попередньою змовою із ОСОБА_6 16.12.2020 у невстановленому слідством місці, розробив та погодив розподільчий баланс СВК «Морозівський», відповідно до якого земельні ділянки із кадастровими номерами 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134 передано до новоствореної юридичної особи - ТОВ «Морозівський - земля», власниками якого були сам ОСОБА_9 та ОСОБА_6 .
Далі, у період часу з 17:00 до 20:00 год. 22.12.2020 у приміщенні Брониківської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області, за адресою: Житомирська область, Новоград-Волинський район, с. Романівка, вул. Центральна, 22, ОСОБА_6 , за попередньою змовою з ОСОБА_9 , діючи з умислом на введення в оману, звернувся до державних реєстраторів Брониківської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області ОСОБА_19 та ОСОБА_20 , які не були обізнані про злочині наміри ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , із заявами про державну реєстрацію земельних ділянок, до яких долучив, як підставу для переходу права власності - розподільчий баланс СВК «Морозівський» від 16.12.2020.
24.12.2020 державними реєстраторами Брониківської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області ОСОБА_19 та ОСОБА_20 , на підставі поданих ОСОБА_6 та ОСОБА_9 документів, проведено державну реєстрацію права власності 47 земельних ділянок із кадастровими номерами 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134 за ТОВ «Морозівський - земля», тобто юридично право власності на ці земельні ділянки перейшло ОСОБА_9 та ОСОБА_6 .
Відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи № 21-4274/4397?4442 від 10.12.2021 ринкова вартість 46 земельних ділянок, із кадастровими номерами: 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, загальною площею 546,9211 га, станом на момент незаконного відчуження, тобто 11.11.2020, становила 39 145 822 грн. 99 коп.
Відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи № 394/22-25/515?521/22-25 від 18.02.2022 ринкова вартість земельної ділянки із кадастровим номером 1823485500:15:000:0134, загальною площею 78,304 га, станом на момент незаконного відчуження, тобто 11.11.2020, становила 4 374 000 грн. 00 коп.
Загальна вартість незаконно позбавленого права комунальної власності Малинської міської ради на 47 земельних ділянок, загальною площею 625,2251 га, що розташовані у Малинському районі Житомирської області станом на 11.11.2020 становить 43 519 822 грн. 99 коп. (сорок три мільйони п`ятсот дев`ятнадцять тисяч вісімсот двадцять дві грн. 00 коп.), що відповідно до примітки 4 статті 185 Кримінального кодексу України є шкодою в особливо великому розмірі.
Таким чином, ОСОБА_6 за попередньо змовою групою осіб, організував заволодіння та заволодів чужим майном шляхом обману, в особливо великих розмірах, тобто вчинив кримінальне правопорушення передбачене, ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України.
Також встановлено, що 09.11.2020, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_6 за попередньою змовою із ОСОБА_9 , керуючись корисливим мотивом, направленим на незаконне збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, шляхом підкупу схилив державного реєстратора ОСОБА_18 до вчинення ними зловживання своїми повноваженнями під час проведення державної реєстрації прав на нерухому майно за СВК «Морозівський».
Так, ОСОБА_9 , який мав попередній досвід заволодіння земельними ділянками припиненого КСП імені Чкалова, та ОСОБА_6 обманим шляхом та за матеріальну винагороду у розмірі 500 (п`ятсот) доларів США, схилили колишнього голову СВК «Морозівський» ОСОБА_12 , який вважав, що отримує заробітну плату як керівник СВК «Морозівський» та не був обізнаний, що діє в злочинних інтересах ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж 47 земельних ділянок СВК «Морозівський».
На виконання спільного із ОСОБА_9 злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння земельними ділянками Малинського району Житомирської області, ОСОБА_6 , не будучи власником або представником власника земельних ділянок, будучи обізнаним, що право власності на ці земельні ділянки належать громаді, а державна реєстрація права колективної власності на землю вказаного підприємства не скасовувалася та не набувала змін, не пізніше 08.09.2020 підготував та обманним шляхом скерував через ОСОБА_12 , який вважав що діє на відновлення діяльності СВК «Морозівський», до ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» клопотання про виконання роботи зі складання документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж 47 земельних ділянок СВК «Морозівський», які відносяться до земель запасу Морозівській сільській раді Житомирської області.
На підставі вказаного клопотання директором ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_14 укладено із ОСОБА_12 в інтересах ОСОБА_9 та ОСОБА_6 договір № 20200928-1, предметом якого є виготовлення технічної документації на земельні ділянки, загальною площею 625,2251 га в Малинському районі Житомирської області.
У свою чергу інженер-землевпорядник ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_15 , виконуючи безпідставне замовлення на земельні ділянки комунальної форми власності Малинської сільської ради, стосовно яких СВК «Морозівський» не мало ніяких законних прав, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, але не пізніше 04.11.2020, підготувала технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) СВК «Морозівський» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області.
Разом з цим, виконана інженером-землевпорядником ТОВ «Центр топографо-геодезичних технологій» ОСОБА_15 технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) СВК «Морозівський» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Морозівської сільської раді Житомирської області за складом та змістом не відповідає вимогам земельного законодавства та іншими нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, що унеможливлювало її реєстрацію в Державному земельному кадастрі, а отже і державну реєстрацію в Реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Отримавши у розпорядження зареєстровані в Державному земельному кадастрі відомості щодо 47 земельних ділянок, загальною площею 625,2251 га в Малинському районі Житомирської області, продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, направлений на заволодіння земельними ділянками припиненого КСП імені Мічуріна, тобто ділянками комунальної власності Малинської міської ради Житомирської області, ОСОБА_6 , який діяв за попередньою змовою із ОСОБА_9 , залучив до свого злочинного плану ОСОБА_17 , який не був обізнаний про їх злочинні наміри. Останній, діючи на вимогу ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , у період часу з 11:00 по 14:00 год. 09.11.2020, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_3 , передав своєму знайомому - Державному реєстратору Ігнатпільської сільської ради Овруцького району Житомирської області ОСОБА_18 (матеріали щодо вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України відносно якого виділені в окреме провадження) заяви від імені ОСОБА_12 про проведення державної реєстрації 47 земельних ділянок припиненого КСП імені Чкалова у власність засновників та СВК «Морозівський» ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 та невстановлену досудовим розслідуванням грошову винагороду за подальшу реєстрацію вказаних земельних ділянок.
У свою чергу державний реєстратор Ігнатпільської сільської ради Овруцького району Житомирської області ОСОБА_18 , використовуючи надані йому повноваження державного реєстратора та зловживаючи ними всупереч інтересам служби, за отриману від ОСОБА_9 та ОСОБА_6 грошову винагороду, умисно, із корисливих мотивів, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_3 , 09.12.2020 прийняв рішення №№ 55070403, 55067355, 55080968, 55067340, 55067368, 55075072, 55067322, 55067316, 55070078, 55078644, 55078779, 55078901, 55075250, 55075975, 55075620, 55075428, 55074303, 55074147, 55072013, 55071852, 55071662, 55071462, 55067421, 55075786, 55079715, 55079585, 55067399, 55079042, 55079172, 55074747, 55074914, 55067328, 55067347, 55071297, 55080430, 55080827, 55080670, 55067379, 55071019, 55070714, 55070882, 55080544, 55079840, 55079989, 55080101, 55079293, 55067305 від 11.11.2020, на підставі яких зареєстровано за СВК «Морозівський» (код ЄДРПОУ 30853522) право власності на 47 земельних ділянок із кадастровими номерами: 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, 1823485500:15:000:0134, загальною площею 625,2251 га, чим фактично відчужено майно Малинської міської ради Житомирської області на користь власників СВК «Морозівський».
Відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи № 21-4274/4397?4442 від 10.12.2021 ринкова вартість 46 земельних ділянок, із кадастровими номерами: 1823485500:09:000:0071, 1823485500:09:000:0062, 1823485500:09:000:0063, 1823485500:09:000:0064, 1823485500:09:000:0065, 1823485500:09:000:0066, 1823485500:09:000:0067, 1823485500:09:000:0068, 1823485500:09:000:0069, 1823485500:09:000:0070, 1823485500:10:000:0205, 1823485500:10:000:0206, 1823485500:10:000:0207, 1823485500:10:000:0208, 1823485500:10:000:0209, 1823485500:10:000:0210, 1823485500:10:000:0211, 1823485500:10:000:0212, 1823485500:10:000:0213, 1823485500:10:000:0214, 1823485500:10:000:0215, 1823485500:10:000:0216, 1823485500:10:000:0217, 1823485500:10:000:0218, 1823485500:10:000:0219, 1823485500:11:000:0175, 1823485500:11:000:0176, 1823485500:11:000:0174, 1823485500:11:000:0173, 1823485500:11:000:0172, 1823485500:11:000:0167, 1823485500:11:000:0149, 1823485500:11:000:0147, 1823485500:11:000:0148, 1823485500:11:000:0146, 1823485500:11:000:0145, 1823485500:11:000:0144, 1823485500:11:000:0143, 1823485500:11:000:0142, 1823485500:11:000:0141, 1823485500:11:000:0140, 1823485500:11:000:0139, 1823485500:11:000:0138, 1823485500:11:000:0137, 1823485500:11:000:0136, 1823485500:11:000:0135, загальною площею 546,9211 га, станом на момент незаконного відчуження, тобто 11.11.2020, становила 39 145 822 грн. 99 коп.
Відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи № 394/22-25/515?521/22-25 від 18.02.2022 ринкова вартість земельної ділянки із кадастровим номером 1823485500:15:000:0134, загальною площею 78,304 га, станом на момент незаконного відчуження, тобто 11.11.2020, становила 4 374 000 грн. 00 коп.
Загальна вартість незаконно позбавленого права комунальної власності Малинської міської ради на 47 земельних ділянок, загальною площею 625,2251 га, що розташовані у Малинському районі Житомирської області станом на 11.11.2020 становить 43 519 822 грн. 99 коп. (сорок три мільйони п`ятсот дев`ятнадцять тисяч вісімсот двадцять дві грн. 00 коп.), що відповідно до примітки 4 статті 185 Кримінального кодексу України є шкодою в особливо великому розмірі.
Таким чином, ОСОБА_6 , діючи умисно, за попередньою змовою групою осіб підбурив до зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Отримані досудовим розслідуванням докази дають підстави для обґрунтованої підозри ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Його вина у вчиненні інкримінованих кримінальних правопорушень доводиться зібраними доказами, зокрема:
- рішенням Малинської міської ради № 17 від 11.12.2020
- розпорядження Малинської районної державної адміністрації Житомирської області № 272 від 04.06.2004 із змінами;
- додатком до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.11.2005 № 275 (припинення права колективної власності на земельні ділянки по реформованому КСП ім. Мічуріна);
- актом обстеження сільськогосподарських угідь реформованого КСП ім. Мічуріна Морозівської сільської ради;
- протоколом загальних зборів власників земельних часток (паїв) реформованого КСП ім. Мічуріна від 15.04.2005;
- протоколом № 2 загальних зборів власників земельних часток (паїв) реформованого КСП ім. Мічуріна від 20.12.2005;
- рішенням 21 сесії 4 скликання Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області від 20.10.2005;
- рішенням Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області від 24.12.2005;
- листом Морозівської сільської ради Малинського району Житомирської області;
- протоколом № 14 від 11.11.2005 засідання комісії по розгляду заяв громадян клопотань підприємств, установ та організацій з питань надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок від 11.11.2005;
- розпорядженням голови районної державної адміністрації № 413 від 15.11.2005;
- додатком до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.11.2005 № 414 (припинення права колективної власності на земельні ділянки КСП ім. Мічуріна);
- розрахунком земельної частки (паю) та її розміру в умовах кадастрових гектарах реформованого КСП ім. Мічуріна;
- протоколом № 2 від 20.12.2005 загальних зборів власників земельних часток (паїв) реформованого КСП ім. Мічуріна;
- державним актом на право колективної власності на землю ІІ-ЖТ № 000109
- випискою із загальних зборів КСП ім. Мічуріна від 11.02.2000 протокол № 1;
- установчим договором про створення та діяльність СВК «Морозівський» № 0034;
- статутом СВК «Морозівський» в редакції 2000 року;
- витягом з протоколу загальних зборів членів СВК «Морозівський» від 06.04.2006;
- протоколом зборів членів СВК «Морозівський» від 18.11.2019;
- статутом СВК «Морозівський» в редакції 2020 року (згідно протоколу № 1 від 20.01.2020);
- статутом СВК «Морозівський» в редакції 2020 року (згідно протоколу № 3 від 16.12.2020);
- протоколом № 3 загальних зборів членів СВК «Морозівський» від 16.12.2020;
- протоколом № 2 загальних зборів членів СВК «Морозівський» від 10.12.2020;
- розподільчим балансом СВК «Морозівський» від 16.12.2020 (про передачу земельних ділянок ТОВ «Морозівський Земля»);
- статутом ТОВ «Морозівський-Земля» в редакції 2020 року (згідно протоколу № 3 від 16.12.2020);
- відомості про державну реєстрацію 47 земельних ділянок колишнього КСП ім. Мічуріна за СВК «Морозівський», а потім за ТОВ «Львівські автобусні заводи»;
- витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також відомостями із останнього, щодо реєстраційних дій із земельними ділянками, які були незаконно відчужені із комунальної власності Малинської міської ради;
- актом ГУ Держгеокадастру у Житомирській області перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 27.11.2020 № 1166-ДК/900/пп/09/01/-20;
- клопотанням ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 10-6-0.41-8495/2-20 від 30.11.2020;
- клопотанням ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 10-6-0.41-8497/2-20 від 30.11.2020;
- клопотанням ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 10-6-0.41-8498/2-20 від 30.11.2020;
- клопотанням ГУ Держгеокадастру у Житомирській області № 10-6-0.41-8514/2-20 від 30.11.2020;
- висновком експертів судової оціночно-земельної експертизи ОНДІСЕ № 21-4274/4397?4442 від 10.12.2021;
- висновком експерта ЖВ КНДІСЕ за результатом проведення оціночно-земельної експертизи № 394/22-25/515?521/22-25 від 18.02.2022;
- висновком експерта ЖВ КНДІСЕ за результатом проведення експертизи з питань землеустрою № 2628/22-25 від 05.01.2023
- протоколом допиту свідка ОСОБА_13 від 01.08.2022;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_21 від 11.06.2021;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_22 від 11.06.2021;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_23 від 09.06.2021;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_24 від 09.06.2021;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 30.11.2021;
- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_9 від 17.01.2022;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 08.07.2022;
- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_16 від 04.02.2022;
- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_18 від 16.05.2022;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 04.03.2023;
- іншими матеріалами кримінального провадження у своїй сукупності.
10.03.2023 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України. Вказане повідомлення про підозру, у зв`язку із неприбуттям за викликом до слідчого, було відправлено поштовим відправленням за місцем реєстрації та проживання ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_1 , у тому числі було відправлено до житлово-експлуатаційної організації ДП «УКРЖИТЛОСЕРВІС», на балансі яких знаходиться зазначений будинок.
В ході здійснення досудового розслідування ОСОБА_6 неодноразово ігнорував виклики слідчого про необхідність прибуття для проведення слідчої дії.
Так ОСОБА_6 не прибув за викликом слідчого 16.03.2023 та 17.03.2023 для проведення допиту у якості підозрюваного.
При цьому, 24 лютого 2022 року в Україні, враховуючи військову агресію російської федерації проти України, введено воєнний стан Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ».
Згідно відомостей АІС «Аркан», ОСОБА_6 03.07.2022 через пункт перетину державного кордону «Старокозаче» (Одеська область) виїхав на територію Молдавської Республіки та наразі не повертався на територію України. При цьому, що стало законною підставою для перетину ОСОБА_6 державного кордону під час дії воєнного стану не встановлено.
Стороною обвинувачення під час досудового розслідування у кримінальному провадженні встановлено факт переховування підозрюваного ОСОБА_6 від органу досудового розслідування, у зв`язку із чим слідчим винесено постанову від 17.03.2023 про здійснення розшуку підозрюваного - ОСОБА_6 як на території України, так і за її межами (міжнародний розшук).
22.03.2023 до Печерського районного суду м. Києва подано клопотання про застосування до підозрюваного ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Водночас встановлено, що підозрюваний ОСОБА_6 з 17.03.2023 переховується від органів досудового розслідування.
З цією метою, слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_8 у зв`язку з розглядом клопотання про застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного ОСОБА_6 здійснено виклик підозрюваного ОСОБА_6 на 22.03.2023, на який останній без поважних причин не з`явився, про причини неявки на виклик слідчого судді, не повідомив. У зв`язку із викладеним слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва у справі № 757/10975/24-к надано дозвіл на затримання ОСОБА_6 з метою приводу для участі у розгляді клопотання про застосування відносно останнього запобіжного заходу.
Дорученням Державного бюро розслідувань № 10-3-01-02-10241 від 02.05.2023 надано доручення Державній прикордонній службі України на затримання підозрюваного ОСОБА_6 .
В ході неодноразових виїздів співробітників Головного оперативного управління за адресою проживання підозрюваного ОСОБА_6 , його місцезнаходження встановлено не було.
Відсутність ОСОБА_6 за адресами реєстрації та проживання, а також не явки до слідчого для проведення слідчих і процесуальних дій у кримінальному провадженні, свідчать про переховування ОСОБА_6 від органів досудового розслідування, прокурора та суду.
У свою чергу, на виконання доручення слідчого оперативним співробітниками Головного оперативного управління Державного бюро розслідувань здобуто інформацію що 27.09.2022, 05.10.2022 та 11.10.2023 підозрюваний ОСОБА_6 , перебуваючи у розшуку, вчиняв нотаріальні дії у консульстві України в Солоніках Грецької Республіки, вказане зокрема підтверджується повним витягом з Єдиного реєстру довіреностей № 51826497 від 18.01.2024. У зв`язку із чим, ймовірне місце знаходження ОСОБА_6 є Грецька Республіка.
Разом з цим, підозрюваний ОСОБА_6 , має паспорт громадянина України для виїзду за кордон, та у період з 2016 по 2022 роки неодноразово здійснював виїзди за кордон.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 14.03.2024 у справі № 757/11361/24-к стосовно підозрюваного ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. При цьому, ОСОБА_6 , під час розгляду відносно нього клопотання про обрання запобіжного заходу, вийшов у судове засідання в режимі відеоконференції та підтвердив, що не знаходиться в Україні та що перебуває в Грецькій Республіці.
Так, здійснено виклик підозрюваного ОСОБА_6 повістками до слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань на 11, 12, 13 березня 2024 року, проте останній за викликом не з`явися, що свідчить про подальше переховування від органу досудового розслідування.
ОСОБА_6 у зв`язку із участю 14.03.2024 в режимі відеоконференції під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а також будучи обізнаним про результати такого розгляду, достеменно відомо про його міжнародний розшук, проте ОСОБА_6 не вживає заходів для добровільного прибуття до органу досудового розслідування чи суду, що свідчить про його бажання в подальшому переховуватись від органу досудового розслідування.
Отже, вищевказані матеріали досудового розслідування дають достатні та безсумнівні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 умисно переховується від слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності за учинені ним кримінальні правопорушення, передбачені ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Притягнути ОСОБА_6 до кримінальної відповідальності у загальному порядку, передбаченому чинним кримінальним процесуальним законодавством, неможливо.
Враховуючи наведене, слідчий суддя погоджується з тим, що ОСОБА_6 умисно переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
З вказаних мотивів, слідчий суддя приходить до висновку про наявність правових підстав, з якими закон пов`язує можливість надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування, в порядку ст. ст. 297-1, 297-2, 297-3, 297-4 КПК України, стосовно підозрюваного ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні № 62023000000000193.
Керуючись ст. ст. 297-1, 297-2, 297-4, 309, 376 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , погоджене Прокурором першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.03.2023 року за № 62023000000000193 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України, - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.03.2023 року за № 62023000000000193 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Київ, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 4 ст. 190, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Зобов`язати прокурора у кримінальному провадженні відомості про здійснення спеціального досудового розслідування внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Ухвала підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення та не може бути оскаржена. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Повний текст ухвали буде оголошено о 08 год. 00 хв. 27.03.2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2024 |
Оприлюднено | 28.03.2024 |
Номер документу | 117933193 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Хайнацький Є. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні