Справа №295/4127/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.03.2024 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира в складі:
головуючого судді Кузнецова Д.В.,
секретаря судового засідання Федоренко Ю.І.,
за участю представника митниці Кондратюка А.В.,
особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі матеріли, які надійшли з Житомирської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП: НОМЕР_1 , керівника ТОВ «ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ» (11601, Житомирська область, Коростенський район, м. Малин, вул. Заводська, 18/1), паспорт громадянина України № НОМЕР_2 , виданий 11.05.2018 органом 1820, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , завчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України,-
В С Т А Н О В И В:
22 листопада 2023 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Коростень» Житомирської митниці декларантом ТОВ "ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ" (код ЄДРПОУ: 43688346, 11601, ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСТЬ, КОРОСТЕНСЬКИЙ РАЙОН, М. МАЛИН ВУЛ. ЗАВОДСЬКА, БУД. 18/1. Україна) ОСОБА_1 подано ЕМД типу ЕК10АА, якій присвоєно номер № 23UA101070010315U4 (далі ЕМД) на товар (гр. 31): дрова паливні листяних порід, колоті, у вигляді полін, несортовані: Дуб - 35,703 м3. Всього 28 ящиків. Довжина 24-26 см. Вологість 20%.. Виробник: ТОВ "ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ" та товаросупровідні документи на вказаний товар: інвойс від 22.11.2023 № 6, автотранспортна накладна СМР від 22.11.2023 № б/н, зовнішньо-економічний контракт від 28.08.2023 №28/08-1, укладений та підписаний керівником ТОВ "ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ", в особі керівника ОСОБА_1 , акт завантаження вантажу від 22.11.2023 №6, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 01.11.2023 № ЖТ.999643, цифрові фотографії, ідентифікуючі товар. Згідно товарно-супровідних документів та ЕМД № 23UA101070010315U4 відправник товару та особа, відповідальна за фінансове регулювання, (графи 2, 9): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ", 11601 Житомирська обл., м. Малин, вул. Заводська 18/1. Україна (код ЄДРПОУ: 43688346) одержувач/імпортер (графа 8) UAB Litmer., Kareiviniu st. 51H, LT-20184 Ukmerge, Lithuania VAT LT 100010641911, декларант/представник (графа 14) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ", 11601 Житомирська обл., м. Малин, вул. Заводська 18/1. Україна (код ЄДРПОУ: 43688346), умови поставки (гр. 20) FCA Коростень. Код товару у даній ЕМД (гр. 33) 4401120000, вага товару брутто/нетто (графи 35, 38) 22400 кг. та 21280 кг. відповідно; фактурна вартість товару (гр. 42) 4620,00 EUR, що за курсом Національного банку України станом на 22.11.2023, тобто на дату подачі до митного оформлення товару, становить 182332,92 грн.
Під час проведення перевірки вищезазначеної ЕМД підрозділом митного оформлення згенеровано СУР 203-1, проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації та 911-1, забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки.
23.11.2023 в ході проведення митного контролю було виявлено невідповідність в частині визначення коефіціенту повнодеревинності для деревини дров`яної листяних порід, яка міститься в товаросупровідних документах та ЕМД. А саме, задекларований об`єм товару обчислювався з коефіціентом повнодеревинності для деревини дров`яної листяних порід - 0,7. Під час заходів контролю з перерахунку всього об`єму товару встановлено, що для дров паливних листяних порід, колотих, у вигляді полін, несортованих: дуб - 35,703 м3. всього 28 ящиків. довжиною 24-26 см. вологістю 20%, відповідно до ТУ У 16.1-00994207-005-2018 розрахунок повнодеревності для деревини дров`яної має проводитись по коефіціенту - 0,76, тобто не заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей щодо їх кількості в додатковій одиниці виміру (метр кубічний), які підлягають обов`язковому декларуванню, у разі переміщення через митний кордон України.
Громадянин України ОСОБА_1 , в особі керівника ТОВ ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ, у своєму поясненні зазначив «що стосується замитнення мого товару пояснюю, що всі товаросупровідні документи готував та підписував я особисто, в тому числі інвойс від 22.11.2023 № 6, пакувальний лист від 22.11.2023 № 6, контракт від 28.08.2023 № 28/08-1 та акт завантаження від 22.11.2023 №6. Всі ці документи були підготовлені для подання митної декларації до митного органу. Щодо невідповідності загального об`єму товару пояснюю наступне, під час обчислення загального об`єму товару було допущено помилку у застосувані коефіціенту повнодеревинності для деревини дров`яної листяних порід, внаслідок якої було завантажено об`єм товару, який не відповідав документам, згідно якими повинно було здійснюватись митне оформлення, а саме було застосовано коефіціент повнодеревинності для деревини дров`яної листяних порід - 0,7. З правопорушенням згоден. Згідно статті 521 Митного кодексу України прошу розглянути питання щодо укладання зі мною мирової угоди».
Слід зазначити, що проведення експортних операцій з пиломатеріалами товарної групи 4404 здійснюється виключно з обов`язковим поданням митному органу «Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій». Подання митному органу під час здійснення експортних операцій такого Сертифікату встановлено нормами ст. 3 Закону України від 08.09.2005 № 2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» та ПКМУ від 21.12.2005 № 1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій».
Відповідно до частини першої статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Частиною першою статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною восьмою статті 257 Митного кодексу України визначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, зокрема, визначені пунктом 5 відомості, а саме а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів.
У відповідності до частини восьмої статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи. Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 472 Митного кодексу України передбачено відповідальність за недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Таким чином, ОСОБА_1 , керівником ТОВ ФОРЕСТ ВУД ЕКСПОРТ, незадекларовано, тобто не заявлено за встановленою формою у ЕМД від 22.11.2023 № 23UA101070010315U4 точні та достовірні відомості про кількість та розміри товару, що підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме «дрова паливні листяних порід, колоті, у вигляді полін, несортовані: дуб» у кількості 3,049 м3, всього 2 ящика, на суму 330 євро або в перерахунку по курсу Національного Банку України станом на 22.11.2023 (дата подачі митної декларації) становить 13023,78 грн.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 472 Митного кодексу України.
Разом з тим, у відповідності до ст. 521 Митного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 16.11.2022 № 2760-IX, декларант громадянин України ОСОБА_1 виявив бажання припинити провадження у даній справі про порушення митних правил шляхом компромісу, що в свою чергу полягає в укладенні мирової угоди.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину визнав, зазначив, що дійсно допустив механічну помилку при зазначенні коефіцієнту деревини.
В судовому засіданні представник митниці Кондратюк А.В. просив розглянути справу за наявними матеріалами та застосувати до ОСОБА_1 покарання, передбачене ст. 472 Митного кодексу України.
Стаття 472 Митного кодексу України передбачає відповідальність за недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, підтверджується наступними доказами: протоколом про порушення митних правил №0451/101000/23 від 23.11.2023; доповідною запискою старшого головного державного інспектора ВМО №1 митного поста «Коростень» Житомирської митниці від 23.11.2023; копією митної декларації типу ЕК10АА №23UA101070010315U4; копією листа з технічними вимогами ТУУ-00994207-005:2018; копією акту завантаження №6 від 22.11.2023; копією договору №28/08-1 від 28.08.2023; копією доручення від 23.11.2023; копією сертифікату походження лісоматеріалів серії ЖТ №999643; актом проведення огляду (переогляду) товарів від 23.11.2023; письмовими поясненнями ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , копією картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами; карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортним засобів комерційного призначення №UA101070/2023/000527; перепусткою №7663, описом предметів у справі про порушення митних правил; висновком №142000-3301-1049 від 13.12.2023, іншими матеріалами справи, а також не заперечується ОСОБА_1 в судовому засіданні.
30.01.2024 між ОСОБА_1 та представником Житомирської митниці укладено угоду про припинення провадження в справі по порушення митних правил від 23.11.2023 №0451/101000/23 шляхом компромісу.
Між тим, у зв`язку із блокадою на кордоні та дією мораторію на експорт до 01.03.2024, не вдалося виконати умови мирової угоди, про що свідчить акт про невиконання мирової угоди від 30.01.2024 №0451/101000/23.
У відповідності до ч. 1 ст.486МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідност. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так документи на паперовому носії.
Згідно ст.246, ч. 1 ст.248 Митного кодексу України, з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію розпочинається митне оформлення метою якого є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Відповідно дост. 4 п. 57 МК Українитовари це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цьогоКодексута інших законодавчих актів.
Згідно ч. 8ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідност. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом таПодатковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно дорозділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Відповідно дост. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Своїми діями, що виразилися у не заявлені за встановленою формою у ЕМД від 22.11.2023 № 23UA101070010315U4 точних та достовірних відомостей про кількість та розміри товару, що підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме «дрова паливні листяних порід, колоті, у вигляді полін, несортовані: дуб» у кількості 3,049 м3, всього 2 ящика, на суму 330 євро або в перерахунку по курсу Національного Банку України станом на 22.11.2023 (дата подачі митної декларації) становить 13023,78 грн., ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбаченест. 472 МК України.
Санкціястатті 472 МК Українипередбачає накладення на правопорушника штрафу в розмірі ста відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів, з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Відповідно до висновку експерта №142000-3301-1049 від 13.12.2023 загальна вартість вилученого товару у ОСОБА_4 становить 8155, 47 грн.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд дійшов висновку про застосування до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності у виді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
Відповідно дост. 4 ч. 2 Закону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536,80 грн.
Керуючись ст.ст.472,527,528 Митного кодексу України,ст. 40-1 КУпАПсуд,-
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товару, що становить 8155 (вісім тисяч сто п`ятдесят п`ять) грн. 47 коп., з конфіскацією предметів порушення митних правил, а саме: дрова паливні листяних порід, колоті, у вигляді полін, несортовані: дуб» у кількості 3,049 м3, всього 2 ящика.
Штраф стягнути на рахунок: Отримувач Житомирська митниця, код отримувача (ЄДРПОУ) - 44005610, МФО 899998, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/рUA028999980355749089801466726, призначення платежу: справа про порушення митних правил №0451/10100/23, ОСОБА_1 .
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави, в особі ДСА України, судовий збір в розмірі 536,80 грн. (Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/ м. Київ/ 22030106; Код за ЄДРПОУ: 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106).
Роз`яснити особі, щодо якої застосоване адміністративне стягнення, що відповідно до ч.1 ст.307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установленийч.1 ст.307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з моменту її винесення.
Суддя: Д.В.Кузнецов
Постанова підлягає пред`явленню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2024 |
Оприлюднено | 29.03.2024 |
Номер документу | 117942849 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Кузнецов Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні