Рішення
від 26.03.2024 по справі 140/12649/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2024 року ЛуцькСправа № 140/12649/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Шацької селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Шацької селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 30.03.2023 за наслідками розгляду клопотання ОСОБА_2 , яка діяла в інтересах позивача ОСОБА_1 , про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, Шацькою селищною радою прийнято рішення № 37/31.7, яким відмовлено в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2247 га кадастровий номер 0725784601:01:002:0258 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 на підставі частини другої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) в зв`язку з відсутністю необхідної кількості голосів «за».

Позивач вважає вказане рішення необґрунтованим та таким, що порушує його права, оскільки за приписами частини восьмої статті 186 Земельного кодексу України (далі ЗК України) підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Шацької селищної ради № 37/31.7 від 30.03.2023 щодо відмови в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачі безоплатно у власність земельну ділянку площею 0,2247 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, за кадастровим номером 0725784601:01:002:0258, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , та зобов`язати відповідача розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву ОСОБА_3 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 , про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і передати безоплатно у власність земельну ділянку площею 0,2247 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, за кадастровим номером 0725784601:01:002:0258, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , та прийняти відповідне рішення.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 09.06.2023 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а. с. 35).

В поданому до суду відзиві на позовну заяву (а.с.39-41) відповідач позов не визнав та просить відмовити у його задоволенні з огляду на те, що оскаржуване рішення №37/31.7 від 30.03.2023 прийняте згідно із чинним законодавством. Крім того, вимоги позивача щодо зобов`язання розглянути заяву та передати земельну ділянку є втручанням у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, у якій з доводами відзиву не погодився з підстав, викладених у позовній заяві (а. с. 46-47).

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що рішенням Шацької селищної ради від 30.03.2023 № 37/31.7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)», за результатами розгляду заяви ОСОБА_2 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 згідно з довіреністю від 17.11.2021, зареєстрованої в реєстрі за №1243 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 , відмовлено ОСОБА_2 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 згідно з довіреністю від 17.11.2021, зареєстрованої в реєстрі за №1243 в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2247 га кадастровий номер 0725784601:01:002:0258 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 на підставі частини другої статті 59 Закону № 280/97-ВР в зв`язку з відсутністю необхідної кількості голосів «за» (а.с.8).

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини першої статті 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Частиною другою статті 59 Закону №280/97-ВР передбачено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

За приписами частин першої - четвертої статті 55 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV (далі Закон № 858-IV) встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт. Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача. У разі передачі у власність та користування земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування технічна документація розробляється на підставі дозволу, виданого відповідним органом (крім випадків, якщо відповідно до закону розроблення технічної документації здійснюється без надання такого дозволу). Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) матеріали топографо-геодезичних робіт; г) кадастровий план земельної ділянки; ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; д) відомості про встановлені межові знаки.

Згідно із частиною першою статті 30 Закону № 858-IV погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Пунктом 5 частини п`ятої статті 186 ЗК України передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) затверджується: у разі передачі на підставі такої документації земельної ділянки у власність та користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування - рішенням таких органів; в інших випадках - власником (розпорядником) земельної ділянки, а щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.

Відповідно до частини восьмої статті 186 ЗК України підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

З оскаржуваного рішення Шацької селищної ради від 30.03.2023 № 37/31.7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)» вбачається, що в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2247 га кадастровий номер 0725784601:01:002:0258 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 було відмовлено на підставі частини другої статті 59 Закону № 280/97-ВР в зв`язку з відсутністю необхідної кількості голосів «за» (а.с.8).

Проте, суд наголошує на тому, що вказана в рішенні Шацької селищної ради від 30.03.2023 № 37/31.7 підстава для відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою (а саме: відсутність необхідної кількості голосів «за») не відповідає підставі, зазначеній у частині восьмій статті 186 ЗК України.

При цьому, рішення Шацької селищної ради від 30.03.2023 №37/31.7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)» містить суперечливу підставу його прийняття, адже відсутність необхідної кількості голосів «за» може свідчити лише про неприйняття відповідного рішення.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що рішенням Шацької селищної ради від 30.03.2023 №37/31.7 у затвердженні технічної документації із землеустрою було відмовлено з підстав, не передбачених чинним законодавством України, з порушенням вимог частини восьмої статті 186 ЗК України, що є безумовною підставою для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування зазначеного рішення.

При вирішенні позовних вимог зобов`язального характеру суд враховує, що відповідач відмовив у затвердженні технічної документації із землеустрою з підстав, не передбачених частиною восьмою статті 186 ЗК України, фактично не прийнявши відповідно до закону рішення по суті стосовно заяви ОСОБА_2

Прийняття відповідного рішення (рішення про затвердження технічної документації із землеустрою або рішення про відмову у затвердженні документації із землеустрою) відноситься до дискреційних повноважень селищної ради, та за відсутності відповідного рішення суд позбавлений можливості надати правову оцінку наявності правових підстав для затвердження спірної технічної документації із землеустрою.

Відтак, позовні вимоги про зобов`язання вчинити дії належить задовольнити частково у спосіб зобов`язання відповідача повторно розглянути вказану заяву та за наслідками розгляду заяви прийняти рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, та про відмову у задоволенні решти вимог щодо зобов`язання затвердити технічну документацію із землеустрою та передати у власність земельну ділянку.

Згідно із частинами першою, третьою статті 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, оскільки позовні вимоги задоволені частково, тому на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 536,80грн, сплачений в розмірі 1073,60 грн квитанцією від 24.05.2023 (а. с. 8, 34).

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Шацької селищної ради від 30.03.2023 №37/31.7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)».

Зобов`язати Шацьку селищну раду (44000, Волинська область, смтШацьк, вул.50 років Перемоги, 1Б, ідентифікаційний код 04334235) повторно розглянути заяву ОСОБА_2 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,2247 га кадастровий номер 0725784601:01:002:0258 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 , та за наслідками розгляду прийняти рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Шацької селищної ради (44000, Волинська область, смтШацьк, вул.50 років Перемоги, 1Б, ідентифікаційний код 04334235) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 536 гривень 80 копійок (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку у спосіб подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М. Валюх

Дата ухвалення рішення26.03.2024
Оприлюднено29.03.2024
Номер документу117948412
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —140/12649/23

Рішення від 26.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні