УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "07" жовтня 2010 р. Справа № 5/1047
Господарський суд Житом ирської області у складі:
Головуючого судді
судді Бра гіної Я.В.
судді
за участю представників ст орін
від позивача Романов С .В. - дов. №23/2 від 12.07.10.
від відповідача не з'яви вся
Розглянув справу за позово м Державної екологічної інсп екції в Житомирській області (м. Житомир)
до Лугинського державн ого лісогосподарського підп риємства (смт Лугини)
про стягнення 57441,58 грн.
Позивач звернувся до Госпо дарського суду Житомирської області з позовом про стягне ння з відповідача 57441,58грн шкод и, заподіяної лісу порушення м природоохоронного законод авства.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві. Вважає за можливе закінчувати розгляд справи за наявними в справі матеріа лами.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про причину неявки суд не пов ідомив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний вчасно і належним чином, п ро що свідчить повідомлення про вручення поштового відпр авлення.
Таким чином, справа розгляд ається за наявними в ній мате ріалами у відповідності до с т.75 ГПК України.
Судом у судовому засіданні досліджено матеріали справи , а саме: позовну заяву, акт пер евірки від 31.07.09., польові перелі кові відомості, розрахунки р озміру шкоди, обчислення роз міру стягнень, претензію №2497/7 в ід 11.08.09., припис №98 від 03.08.09., відпов ідь на припис №159 від 28.08.09., довідк у ЄДРПОУ.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, господар ський суд
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інсп екція в Житомирській області (позивач) звернувся до суду з позовом до Лугинського держа вного лісогосподарського аг ропромислового підприємств а (відповідач) про стягнення 57 441,58грн шкоди, заподіяної лісу п орушенням природоохоронног о законодавства, обгрнутовую чи вимоги актом перевірки ві д 31.07.09., польовими переліковими відомостями, розрахунками р озміру шкоди, вимогами Лісов ого кодексу України, Закону У країни "Про охорону навколиш нього природного середовища ", Санітарними правилами в ліс ах України, затвердженими по становою Кабінету Міністрів України №555 від 27.07.95., додатком 1 д о постанови Кабінету Міністр ів України №665 від 23.07.08. "Про затве рдження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лі су".
Суд приходить до висновку п ро задоволення позовних вимо г у повному обсязі, враховуюч и наступне.
Частиною 1 статті 13 Конститу ції України передбачено, що з емля, її надра, атмосферне пов ітря, водні та інші природні р есурси, які знаходяться в меж ах території України, природ ні ресурси її континентально го шельфу, виключної (морсько ї) економічної зони є об'єктам и права власності Українсько го народу. Від імені Українсь кого народу права власника з дійснюють органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування в межах, визначе них цією Конституцією.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання еколог ічної рівноваги на території України, подолання наслідкі в Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного ма сштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'я зком держави (ст.16 Конституції України).
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України (ст.19 Ко нституції України).
Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України "Про охорону навколи шнього природного середовищ а" спеціально уповноваженими державними органами управлі ння в галузі охорони навколи шнього природного середовищ а і використання природних р есурсів у республіці є спеці ально уповноважений централ ьний орган виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів, його органи на мі сцях та інші державні органи , до компетенції яких законод авством України та Автономно ї Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функц ій.
Пунктом б) частини 1 статті 20 Закону України "Про охорону н авколишнього природного сер едовища" визначено, що до комп етенції спеціально уповнова женого центрального органу в иконавчої влади з питань еко логії та природних ресурсів і його органів на місцях нале жить, зокрема, державний конт роль за використанням і охор оною земель, надр, поверхневи х і підземних вод, атмосферно го повітря, лісів та іншої рос линності, тваринного світу, м орського середовища та приро дних ресурсів територіальни х вод, континентального шель фу і виключної (морської) екон омічної зони республіки, дот риманням заходів біологічно ї і генетичної безпеки щодо б іологічних об'єктів навколиш нього природного середовища при створенні, дослідженні т а практичному використанні г енетично модифікованих орга нізмів у відкритій системі, а також за додержанням норм ек ологічної безпеки.
Так, на підставі ст.ст.16, 19 Конс титуції України, ст.20 Закону У країни "Про охорону навколиш нього природного середовища ", державними інспекторами з о хорони навколишнього природ ного середовища Житомирсько ї області 31.07.09. проведено перев ірку дотримання вимог природ оохоронного законодавства н а Лугинському державному ліс огосподарському агропромис ловому підприємстві. У ході д аної перевірки встановлено, що останнє здійснило незакон ну рубку дерев на територіях Бовсунівського, Липниківськ ого, Степанівського, Краснос тавського лісництв, про що св ідчить акт перевірки дотрима ння вимог природоохоронного законодавства (а.с. 6-8) та польо ві перелікові відомості пнів (а.с.9-21).
Частиною 2 пункту 9 постанов и Пленуму Верховного суду Ук раїни № 17 від 10.12.2004р. передбачено , що зокрема, визнається незак онною порубка дерев і чагарн иків, вчинена: без відповідно го дозволу; за дозволом, видан им із порушенням чинного зак онодавства; до початку чи піс ля закінчення установлених у дозволі строків; не на призна чених ділянках чи понад уста новлену кількість; не тих пор ід дерев, які визначені в дозв олі; порід, вирубку яких забор онено.
Як передбачено ч.1 ст.105 Лісов ого кодексу України порушенн я лісового законодавства тяг не за собою дисциплінарну, ад міністративну, цивільно-прав ову або кримінальну відповід альність відповідно до закон у.
Відповідно до ч.1 ст.1166 ЦК Укра їни майнова шкода, завдана не правомірними рішеннями, діям и чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також ш кода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкод овується в повному обсязі ос обою, яка її завдала.
Частиною 1 статті 224 ГК Україн и також визначено, що учасник господарських відносин, яки й порушив господарське зобов 'язання або установлені вимо ги щодо здійснення господарс ької діяльності, повинен від шкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні ін тереси якого порушено.
До складу збитків, що підляг ають відшкодуванню особою, я ка допустила господарське пр авопорушення, включаються, з окрема, вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства (ч.1 ст. 225 ГК України).
Згідно ч.4 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього п риродного середовища" підпри ємства, установи, організаці ї та громадяни України, а тако ж іноземні юридичні та фізич ні особи та особи без громадя нства зобов'язані відшкодову вати шкоду, завдану внаслідо к порушення вимог законодавс тва про охорону навколишньог о природного середовища, в по рядку та розмірах, встановле них законодавством України.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища, підлягає к омпенсації, як правило, в повн ому обсязі без застосування норм зниження розміру стягне ння та незалежно від збору за забруднення навколишнього п риродного середовища та погі ршення якості природних ресу рсів (ч.1 ст.69 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища").
Статтею 107 Лісового кодексу України встановлено, що підп риємства, установи, організа ції і громадяни зобов'язані в ідшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушен ня лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначен их законодавством України.
Так, на підставі додатку 1 до постанови Кабінету Міністрі в України №665 від 23.07.08. "Про затвер дження такс для обчислення р озміру шкоди, заподіяної ліс у" розмір шкоди, заподіяної лі су відповідачем становить 57441 ,58грн, що підтверджується розр ахунками розміру шкоди, запо діяної лісовому господарств у внаслідок незаконної поруб ки дерев за межами встановле них границь ділянки (а.с.7).
13.08.09. Державною екологічною і нспекцією в Житомирській обл асті на адресу Лугинського д ержавного лісогосподарсько го агропромислового підприє мства надіслано претензію №2 497/7 від 11.08.09. (а.с.37-38), яку останнє отр имало 14.08.09., про що свідчить пові домлення про вручення поштов ого відправлення (а.с.39), та в як ій позивач запропонував відп овідачу в місячний термін ві дшкодувати шкоду, заподіяну лісовому господарству незак онною рубкою в сумі 57441,58грн. Про те, підприємство зазначену п ретензію залишило без відпов ідача та без задоволення.
Таким чином, станом на день звернення позивача з позовом до суду відповідач не відшко дував державі 57441,58грн шкоди, за подіяної лісу, тому суд задов ольняє позов у повному обсяз і.
Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.
Відповідач позов щодо підс тав та предмету не оспорив, до казів відшкодування державі шкоди, заподіяної лісу, не над ав.
Отже, враховуючи вищевикла дене, суд приходить до виснов ку, що позовні вимоги щодо стя гнення з відповідача на кори сть держави до спеціальних ф ондів органів місцевого само врядування шкоди, заподіяної лісу, в розмірі 57441,58грн, обґрунт овані, заявлені у відповідно сті до вимог чинного законод авства, підтверджуються мате ріалами справи, та підлягают ь задоволенню.
Судові витрати по сплаті де ржавного мита та на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача, оскільки ві н спонукав позивача звернути ся з позовом до суду.
Керуючись ст.ст.33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Лугинського де ржавного лісогосподарськог о підприємства (11300, Житомирськ а область, смт Лугини, вул. Баз арна, 12-а; ідент. код 05418496):
на користь держави в особі Д ержавної екологічної інспек ції в Житомирській області (100 14, м. Житомир, вул. Черняхівсько го, 12а):
- 57441,58грн - шкоди, заподіяної лі су.
3. Зарахувати кошти:
- у сумі 27385,41грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Бовсунівської сільської рад и Лугинського району на р/р 315119 21700295, МФО 811039, код призначення 24062100, к од ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинськом у районі, банк одержувача ГУД КУ у Житомирській області;
- у сумі 3779,07грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Липниківської сільської рад и Лугинського району на р/р 315119 21700303, МФО 811039, код призначення 24062100, к од ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинськом у районі, банк одержувача ГУД КУ у Житомирській області;
- у сумі 1834,50грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Жеревицької сільської ради Л угинського району на р/р 31511921700298, МФО 811039, код призначення 24062100, код ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинському р айоні, банк одержувача ГУДКУ у Житомирській області;
- у сумі 6335,14грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Калинівської сільської ради Лугинського району на р/р 3151192170 0299, МФО 811039, код призначення 24062100, ко д ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинському районі, банк одержувача ГУДК У у Житомирській області;
- у сумі 109,80грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Степанівської сільської рад и Лугинського району на р/р 315119 21700308, МФО 811039, код призначення 24062100, к од ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинськом у районі, банк одержувача ГУД КУ у Житомирській області;
- у сумі 4714,66грн - до спеціально го фонду Державного бюджету Червоноволоцької сільської ради Лугинського району на р /р 31511921700310, МФО 811039, код призначення 24062100, код ЄДРПОУ 22062384, УДК у Лугинс ькому районі, банк одержувач а ГУДКУ у Житомирській облас ті.
4. Стягнути з Лугинського де ржавного лісогосподарськог о підприємства (11300, Житомирськ а область, смт Лугини, вул. Баз арна, 12-а; ідент. код 05418496):
- у дохід державного бюджету України на р/р 31118095700002 УДК в м. Жит омирі, код ЗКПО 22062319, банк отриму вача - ГУДКУ у Житомирській об ласті, код доходу 22090200 - 574,42грн дер жавного мита;
- у дохід державного бюджету України на р/р 31217264700002 УДК у м. Жит омирі, код ЄДРПОУ 22062319, банк отри мувача - ГУДКУ у Житомирській області, код класифікації до ходу 22050003 - 236,00грн за інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня підписання моти вованого рішення, оформленог о відповідно до ст.84 ГПК Украї ни.
Суддя Брагіна Я.В.
Дата підписання рішення : 12.10.10.
Віддрукувати: 1 - в справу , 2 - позивачу (рек. з повід. про вр уч.), 3 - відповідачу (рек. з повід . про вруч.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2010 |
Оприлюднено | 27.10.2010 |
Номер документу | 11795471 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Брагіна Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні