Постанова
від 22.03.2024 по справі 712/2858/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/2858/24

Провадження № 3/712/1135/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2024 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Гоменюк О.Ю., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора приватного сервісного підприємства «Ньютон», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1, ч.1 ст.163-4 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

В березні 2024 до Соснівського районного суду м.Черкаси надійшла справа відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст.163-1, ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Згідно з протоколом від 29.02.2024 про адміністративне правопорушення №141/23-00-07-01-01, за результатами документальної планової виїзної перевірки приватного сервісного підприємства «Ньютон», (ЄДРПОУ 24354040, місцезнаходження: 18008, м.Черкаси, вул.Смілянська, 131), встановлено порушення ведення бухгалтерського та податкового обігу ОСОБА_1 , генеральним директором ПСП «Ньютон», зокрема, порушення вимог податкового законодавства:

- п.44.1 ст. 44, п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134, п.п. 139.2.1 п. 139.2 ст. 139, п.п.140.5.9 п.140.5.10, 140.5.11 п.140.5 ст.140 Податкового кодексу України, п. 8,9 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9 "Запаси", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999р. №246, п.10,п.11,п.17, п.19,п.20 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 р. № 318, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 262192194 грн., в т.ч.: за три квартали 2020 року на суму 27696909 грн., за 2020 рік на суму 36739198 грн., за І квартал 2021 року на суму 5159330 грн., за півріччя 2021 року на суму 11124119 грн., за три квартали 2021 року на суму 19218400 грн., за 2021 рік на суму 25804470 грн., за І квартал 2022 року на суму 6448275 грн., за півріччя 2022 року на суму 25410103грн., за три квартали 2022 року на суму 40248821 грн., за 2022 рік на суму 50738558 грн., за І квартал 2023 року на суму 8824832 грн., за півріччя 2023 року на суму 26269698 грн., за три квартали 2023 року на суму 42015713 грн.;

- п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 59688083 грн., в т.ч. за серпень 2020 року на суму 30461грн., за вересень 2020 року на суму 37904грн., за жовтень 2020 року на суму 6860грн., за листопад 2020 року на суму 411грн., за грудень 2020 року на суму 7246398грн., за січень 2021 року на суму 785 грн., за лютий 2021 року на суму 340грн., за березень 2021 року на суму 60644грн., за травень 2021 року на суму 234грн., за червень 2021 року на суму 13550грн., за липень 2021 року на суму 1744грн., за серпень 2021 року на суму 84804 грн., за вересень 2021 року на суму 3731грн., за жовтень 2021 року на суму 62194грн., за листопад 2021 року на суму 929 грн., за грудень 2021 року на суму 3549148грн., за січень 2022 року на суму 2700грн., за лютий 2022 року на суму 760грн., за березень 2022 року на суму 47477грн., за липень 2022 року на суму 1106 грн., серпень 2022 року на суму 1910 грн., за вересень 2022 року на суму 165876грн., за жовтень 2022 року на суму 297688грн., за листопад 2022 року на суму 22071грн., за грудень 2022 року на суму 7136535грн., за січень 2023 року на суму 9298грн., за лютий 2023 року на суму 5293грн., за березень 2023 року на суму 95864грн., за квітень 2023 року на суму 1022грн., за травень 2022 року на суму 6201грн., за червень 2023 року на суму 3428грн., за липень 2023 року на суму 11075грн., за серпень 2023 року на суму 8450грн., за вересень 2023 року на суму 14570961грн ;

- п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого в Єдиному реєстрі податкових накладних не зареєстровані податкові накладні, в тому числі:- з податком на додану вартість в сумі 5677533,11грн., які складені на поставку товарів (послуг) відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу;- з податком на додану вартість в сумі 724451,39грн., які складені на поставку товарів (послуг) відповідно до п.185.1 ст.185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу;- з обсягом постачання на загальну суму 294721430грн. на операції з постачання товарів (послуг), що використовувалися в негосподарській діяльності, відповідно до п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України;

- п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок з доходу нерезидента за І квартал 2023 року у сумі 2 449 грн; п.103.9 ст.103 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 ПСП «НЬЮТОН» не подано до контролюючого органу Звіт про виплачені доходи нерезиденту - компанії «АВ СоmServices» (Нідерланди) у І кварталі 2023 року;

- пп.213.1.6 п.213.1 ст.213, п.214.7 ст.214 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено акцизний податок на загальну суму 69255гривень, в т.ч. за березень 2022 року на суму 1455грн., за вересень 2022 року на суму 9402грн., за жовтень 2022 року на суму 31043грн., за листопад 2022 року на суму 5979грн., за грудень 2022 року на суму 120грн., за січень 2023 року на суму 470грн., за лютий 2023 року на суму 675 грн., за березень 2023 року на суму 5183грн., за травень 2023 року на суму 526 грн., за червень 2023 року на суму 511грн., за серпень 2023 року на суму 656 грн., за вересень 2023 року на суму 13235грн.;

- п.51.1 ст.51 та п.176.2 «б» ст.176 Податкового кодексу України, в частині достовірності відображення інформації в Податкових розрахунках сум доходу, нарахованих (сплачених) на користь платників податків, і сум утриманих з них податків за кожен звітний квартал 2017, 2018, 2019, 2020 років та в Податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, за кожен звітний квартал 2021 року та за 1, 2, 3 квартали 2023 року;

- пп.16.1.4 п.16.1 ст.16; п.38.1 ст.38; абз.2 п.57.1 ст.57; пп.168.1.1, пп.168.1.2, пп.168.1.4, п.168.1 ст.168, п.176.2«а» ст.176 Податкового кодексу України, що призвело до порушення граничних термінів сплати до бюджету суми податку на доходи з фізичних осіб на загальну суму 1794560,00 грн., в тому числі за 2017 рік в сумі 367400,13 грн., за 2018 рік в сумі 817138,79 грн за 2019 рік в сумі 322425,19 грн., за 2020 рік в сумі 287595,89 грн.;

- п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України, абз. 1 п. 8.4, п. 8.5 розд. VIII Порядку № 1588, в результаті чого не подано 185 та 4 несвоєчасно подано повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.

Відповідальність за вказані порушення передбачена ч.1 ст.163-1, ст.163-4 КУпАП.

Вивчивши матеріали справи, суддя встановив наступне.

Згідно з п.п.1, 2 ст.278КУпАП при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя, в тому числі, повинен вирішити, чи належить до його компетенції розгляд даної справи та чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення і інші матеріали справи.

Відповідно до ст.254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

Згідно з ч.1 ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення, зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Відповідно до п.п.2, 3, 4 Розділу ІІ Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 №566 (далі Інструкція), у разі вчинення однією особою кількох адміністративних правопорушень протоколи складаються окремо щодо кожного з вчинених правопорушень. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим самим органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Посадові особи податкових органів при виявленні адміністративного правопорушення складають протокол про адміністративне правопорушення (далі Протокол) на бланку за формою згідно з додатком 1 до цієї Інструкції.

Зміст Протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КУпАП.

У Протоколі під час його складання обов`язково зазначається стаття КУпАП, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність. При викладенні обставин правопорушення у Протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть адміністративного правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається Протокол, та які положення законодавства порушено (п.6 розділу ІІ Інструкції).

Частиною першою статті 257КУпАП передбачено, що протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

Аналіз зазначених норм свідчить про те, що за кожне вчинене особою адміністративне правопорушення уповноваженою на те особою складається окремий протокол про адміністративне правопорушення, який разом з доданими до нього матеріалами формується в окрему справу.

Як вбачається з надісланої справи про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 , останній вчинив два адміністративні правопорушення за ч.1 ст.163-1, ч.1 ст.163-4 КУпАП, про вчинення яких має бути складено два окремі протоколи.

Проте складені матеріали відповідно Інструкції не сформовані у дві окремі справи, до кожної з яких не додано всіх необхідних матеріалів про адміністративне правопорушення.

Зазначені обставини унеможливлюють здійснення розгляду справи відповідно до чинного законодавства України.

У абзаці 2 пункту 12 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №11 від 17.10.2014 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» роз`яснено, що норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог статті 256 цього Кодексу, вмотивованою постановою суду для належного оформлення.

Враховуючи вказаніобставини,вважаю необхіднимматеріали справипро адміністративнеправопорушення відносно ОСОБА_1 про притягненнядо адміністративноївідповідальності зач.1ст.163-1,ч.1ст.163-4КУпАП повернути до Головного управлінняДержавної податковоїслужби уЧеркаській області для їх належного оформлення.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7, 256, 278, 283 КпАП України, суддя-

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1, ч.1 ст.163-4 КУпАП - повернути до Головного управлінняДержавної податковоїслужби уЧеркаській області для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя О.Ю. Гоменюк

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення22.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу117975021
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —712/2858/24

Постанова від 22.03.2024

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Гоменюк О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні