Справа № 521/8877/23
Номер провадження 3/521/124/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд м. Одеси у складі:
головуючого судді Засядьвовк О.Д.,
за участю секретаря Положенцевої Ю.Ю.,
представника Одеської митниці Іванчикової А.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці Державної митної служби України, за протоколом складеними відносно громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця Грузії,м.Батумі,місце проживання- АДРЕСА_1 ,посвідка напостійне проживання№ НОМЕР_1 від 12.01.2013,виданий органщо видав1401,ідентифікаційний код- НОМЕР_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол № 0213/50000/23 від 13.02.2023 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 03.08.2021 до відділу митного оформлення №2 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом Приватне підприємство "ЕКСІМ-ГРУП" (код ЕДРПОУ 37329790), який діє на підставі договору-доручення про надання митно-брокерських послуг від 03.08.2021 №17Г, було подано митну декларацію (далі МД) типу «ІМ40АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500060/2021/200393.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом Приватне підприємство "ЕКСІМ-ГРУП"до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.04.2002 DR/ НОМЕР_3 , видане органом в АДРЕСА_2 ); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 24.03.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 25.03.2021 № KDT.5410..4.469.2021.AK, виданий органом в м.Варшава, Польша (PREZYDENTM.ST/WARSZAWY 02-133 WARSZAWA, KRAKOWSKA 257)та інші документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500060/2021/200393 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) є фізична особа GLUCHOWSKITADEUSZw.KONIN (przyul.BOLESLAVAKRZYWOUSTEGO 26, PESEL 5612030473 dolejSprzedajacy), одержувачем є гр.Грузії ОСОБА_1 (мешкає АДРЕСА_1 ).
Відповідно граф 31, 33 МД №UA500060/2021/200393 заявлено товар «Легковий автомобіль , що був у використані -1шт. -марка автомобіля RENAULT , -модель автомобіля LAGUNA; -номер кузова (VIN) НОМЕР_4 ; -календарний р.в. 2002-модельний р.в. НОМЕР_5 двигуна дизельний;-робочий об`єм циліндрів двигуна 2188 см.3., -потужність- 110 кВт; -номер двигуна: немаэ даних.-загальна кількість місць для сидіння, включаючи місце водія- 5;-призначення: для перевезення людей по дорогах загального користування;-колісна пара:4X2 -тип кузова : ліфтбек.-колір : сірий.-екологічна норма: не нижче Євро-2. -реєстраційний номер НОМЕР_6 Виробник RENAULT. Країна виробник Франція.» Код товару згідно УКТЗЕД 8703329030.
Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 24.03.2021 б/н становить 4000 польських злотих (згідно курсу НБУ 28003,60 грн.), митна вартість за МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 становить 28003,60грн.
Митні платежі за МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 26323,97 грн. (без застосування надходження від добровільно сплачених фізичними особами коштів відповідно до пунктів 97 та 99 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України у розмірі 8500 грн.).
Після здійснення митного оформлення за МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 07.10.2022 №26/26-04/7.10/1589 до Одеської митниці спрямовано лист митних органів Республіки Польща від18.08.2022№0201-IGM.541.529.2022.4.RLM (вхід. Держмитслужби від 15.09.2022 №18199/11), за результатами опрацювання якого встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ).
Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт. Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) за МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 25.03.2021 № KDT.5410..4.469.2021.AK, виданий органом в м. Варшава, Польша (PREZYDENTM.ST/WARSZAWY 02-133 WARSZAWA, KRAKOWSKA 257), дані щодо якого не відповідають даним шодо органу в Конін, Польща (PREZYDENTMIASTAKONINA, PL.WOCNOSCI 1, 62-500 KONIN), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.04.2002DR/ НОМЕР_3 .
Відповідно до інформації, що міститься на публічній (урядовій) інтернет-сторінці «https://historiapojazdu.gov.pl», встановлено, що станом на 14.02.20023 транспортний засіб «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 )є зареєстрованим у Республіці Польща «StatusrejestracjiZarejestrowany».
Тобто, транспортний засіб «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 )його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща, а документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 25.03.2021 №KDT.5410..4.469.2021.AK не видавався та не є автентичним.
Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 )та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці від 23.01.2023 №7.10-28.1-02/142 становить 103196,83, тобто різниця в нарахуванні податків становить 76872,86 грн.
Відповідно до ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 Митного кодексу України надаютьсямитним органам під час переміщеннятоварів через митний кордон України.
Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з п.п.1,4 ч.1 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу.
Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.
Тобто, декларант зобов`язаний заявити відомості про товари, які мають містити достатній перелік інформації для їх розпізнання та однозначного віднесення до коду згідно з УКТЗЕД у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення, згідно з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу гр. Грузії ОСОБА_1 для здійснення митного контролю та митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявлення у МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULTLAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 )та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Таким чином, гр. Грузії ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від 03.08.2021 №UA500060/2021/200393 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобір митних платежів 76872,86 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 Митного кодексу України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений шляхом розміщення відповідної інформації на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки: http://ml.od.court.gov.ua).
Відповідно до ст. 526 МК України суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явився на виклик, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності заст. 485 МК Українита застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно до ч. 1ст. 467 МК Україниякщо справи про порушення митних правил відповідно достатті 522 цього Кодексурозглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Таким чином, процесуальні строки накладення адміністративного стягнення обчисляються з моменту виявлення правопорушення (цей момент може співпадати з моментом складання протоколу про порушення митних правил, а також відраховуватись з моменту встановлення ознак правопорушення).
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Положенняст. 487 МК Українипередбачають, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 7 КУпАПпередбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративних стягнень.
Відповідно достатті 491 МК Українипідставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першійстатті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до ч. 1ст. 494 МК України, про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до ч. 1ст. 493 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюють, крім випадків, передбачених частинами другою і третьою цієї статті, посадові особи митниці, в зоні діяльності якої було вчинено або виявлено таке порушення.
Згідно ч. 3 цієї ж статті посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, можуть здійснювати провадження у будь-якій справі про порушення митних правил, порушеній будь-яким митним органом України.
Таким чином, вирішуючи питання щодо встановлення дати виявлення правопорушення, передбаченогост. 485 МК України, суд вважає, що нею слід вважати день, коли уповноважений орган об`єктивно мав можливість поза усяким сумнівом виявити ознаки правопорушення в діях особи, після чого зобов`язаний був невідкладно скласти протокол за встановленою законом формою та зібрати в розумні строки необхідні докази.
Згідно досліджених матеріалів справи днем виявлення правопорушення є надходження відповіді митних органів Республіки Польща від 18.08.2022 року до Державної митної служби України за вхідною датою 15.09.2022 року.
Таким чином адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто не пізніше 16.03.2023 року. Матеріали справи про адміністративні правопорушення надійшли до суду 03.04.2023 року, що підтверджується відмітками вхідної дати на супровідних листах та протоколами автоматизованого розподілу судових справ між суддями, тобто після спливу строку для накладення адміністративного стягнення.
За таких обставин, виходячи з того, що порушення ОСОБА_2 митних правил митним органом виявлено більше ніж за шість місяців до дня надходження до суду протоколу про притягнення останнього до адміністративної відповідальності заст. 485 МК України, суд приходить до висновку про відсутність в силу ч. 1ст. 467 МК Українипідстав для накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за порушення митних правил, оскільки таке стягнення може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення.
Пунктом 7 ст. 247 КпАП, передбачається, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
За таких обставин, на переконання суду, в резолютивній частині постанови при закритті провадження по справі у зв`язку зі спливом строків притягнення до адміністративної відповідальності суд позбавлений можливості визнавати особу винуватою у вчинені правопорушення.
Закриваючи провадження по справі, суддя не стягує судовий збір, відповідно до Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI.
Керуючись ст.ст.467,527-529 Митного кодексу України, п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАП, суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності заст. 485 Митного кодексу України- закрити на підставі п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАПу зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О.Д. Засядьвовк
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 117976872 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Засядьвовк О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні