ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" березня 2024 р. справа № 300/560/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Державного підприємства "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" про стягнення податкового боргу в загальній сумі 1 276 681,11 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі по тексту також позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області, орган стягнення, податковий орган) звернулося в суд з адміністративним позовом до Державного підприємства "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" (надалі по тексту також - відповідач, ДП "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів", платник податків, підприємство) про стягнення податкового боргу в загальній сумі 1 276 681,11 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення вимог частини 1 статті 67 Конституції України, статті 36, підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16, пунктів 57.1, 57.3 статті 57 Податкового кодексу України не погашено в повному обсязі самостійно визначені і донараховані контролюючим органом (узгоджене) податкове зобов`язання з:
- штрафних санкцій з податку на додану вартість 2 040,00 гривень;
- штрафних санкцій з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності 2 040,00 гривень;
- земельного податку з юридичних осіб, в тому числі штрафні санкції і пеня в загальній сумі 1 264 933,11 гривень;
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості в сумі 7 668,00 гривень.
Вказані грошові зобов`язання є податковим боргом (узгодженим грошовим зобов`язанням) відповідача, який станом на день звернення до адміністративного суду в загальному становить 1 276 681,11 гривень. Несплата до бюджету податкового боргу зумовила звернення контролюючого органу до суду.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 на підставі статей 260-261 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також КАС України) відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання і повідомлення (виклику) сторін (а.с.60).
Судом 30.01.2024 через національного поштового оператора АТ "Укрпошта" засобами поштового зв`язку (із рекомендованим повідомленням про вручення відправлення (06 000 8344 79 04) направлено відповідачу ухвалу про відкриття провадження за адресою (вул. Юності, 2-В, с. Микитинці, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76495), яка відповідає відомостям із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 09.01.2024 (а.с.54-58, 61).
Дане рекомендоване поштове відправлення повернулося в Івано-Франківській окружний адміністративний суд із відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с.64-67).
Разом з тим, порядок виклику (повідомлення) відповідача, третіх осіб, свідків, місце проживання (перебування) яких невідоме визначений статтею 130 КАС України.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 130 КАС України, відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання. Порядок публікації оголошень на веб-порталі судової влади України визначається Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).
З урахуванням вказаного судом 04.03.2024 розміщено оголошення про розгляд справи за №300/560/24 на офіційному вебпорталі "Судова влада України" (а.с.68-69).
Відповідно до частини 1 статті 174 КАС України ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи в порядку, встановленому статтею 251 цього Кодексу.
В силу вимог частини 5 статті 251 КАС України учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено в порядку письмового провадження, копія судового рішення в електронній формі надсилається протягом двох днів із дня його складення у повному обсязі у порядку, визначеному законом, а в разі відсутності електронного кабінету - рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду (пункт 4 частини 6 статті 251 КАС України).
Відтак, беручи до уваги те, що судом відправлено ухвалу про відкриття провадження у справу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, то в силу вимог частини 5, пункту 4 частини 6 статті 251 КАС України, а також зважаючи на розміщення в порядку частини 1 статті 130 КАС України відповідного оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, коментована ухвала суду вважається врученою відповідачу належним чином.
Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву у строк, встановлений пунктом 3 ухвали про відкриття провадження від 30.01.2024.
В силу вимог частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дана справа розглянута і вирішена за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини 5 статті 262 КАС України без проведення судового засідання та повідомлення і виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
При розгляді справи встановлено, що Державне підприємство "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.54-58), зареєстроване як юридична особа із присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи (ЄДРПОУ) 05513715, та взяте на облік в Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області як платник податків і зборів.
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України (надалі по тексту також Кодекс, ПК України).
Конституційний обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом визначений частиною 1 статті 67 Конституції України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
В розумінні вимог статті 36 вказаного Кодексу податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом (пункт 15.1 статті 15 зазначеного Кодексу).
За змістом підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пунктів 8.1, 8.2, 8.3 статті 8 коментованого Кодексу в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, які створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Відповідно до підпунктів 9.1.1., 9.1.3., пункту 9.1. статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків належать податок на прибуток підприємств та податок на додану вартість, які є предметом стягнення за даним адміністративним позовом.
Згідно пункту 133.1 статті 133 та пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України відповідач є платником податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість.
До місцевих податків відповідно до підпункту 10.1.1. пункту 10.1. статті 10 Податкового кодексу України належать податок на майно, які є предметом стягнення за даним адміністративним позовом.
Відповідно до статті 265 Податкового кодексу України податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (265.1.1. пункту 265.1. статті 261 ПК України), плати за землю (підпункту 265.1.3. пункту 265.1. статті 265 ПК України).
Плата за землю (земельний податок та/або орендна плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) згідно підпункту 10.1.1. пункту 10.1. статті 10, підпункту 265.1.3. пункту 265.1. статті 265 Податкового кодексу України відноситься до місцевих податків.
Виходячи із положень підпункту 266.1.1. пункту 266.1. статті 266 ПК України, підпунктів 269.1.1. пункту 269.1 статті 269 ПК України відповідач є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (об`єкта нежитлової нерухомості), земельного податку.
Досліджуючи обставини щодо наявності у ДП "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" заборгованості з податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, за основним платежем, яка виникла у результаті самостійно задекларованої до сплати суми податкового зобов`язання згідно декларацій, суд зазначає наступне.
Підприємство сформувало і подало:
- 22.02.2021 за №16825 податкову декларацію за 2021 рік, в якій відповідачем самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2021 рік на загальну річну суму 30 672,00 гривень (а.с.33-35).
Як слідує із змісту довідки позивача від 10.01.2024 та інтегральної картки платника податків, враховуючи часткову сплату богу, стягненню підлягає податковий борг в сумі 7 668,00 гривень (а.с.6, 52):
Також, судом встановлено, що відповідачем подано податкові декларацію з земельного податку з юридичних осіб:
- 11.02.2021 за 2021 рік (а.с.42-44), в якій останнім самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2021 рік на загальну річну суму 169 703,46 гривень (14 141,96 гривень за період з січня по листопад, та за грудень 14 141,90 гривень);
- 11.02.2021 за 2021 рік (а.с.7-9), в якій останнім самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2021 рік на загальну річну суму 244 626,01 гривень (20 385,50 гривень за період з січня по листопад, та за грудень 20 385,51 гривень);
- 23.02.2022 за 2022 рік (а.с.10-12), в якій останнім самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2022 рік на загальну річну суму 169 703,46 гривень (14 141,96 гривень за період з січня по листопад, та за грудень 14 141,90 гривень);
- 23.02.2022 за 2022 рік (а.с.13-15), в якій останнім самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2022 рік на загальну річну суму 244 626,01 гривень (20 385,50 гривень за період з січня по листопад, та за грудень 20 385,51 гривень);
- 23.06.2023 за 2023 рік (а.с.30-32), в якій останнім самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2023 рік на загальну річну суму 625 178,09 гривень (52 098,17 гривень за період з січня по грудень).
Відомості із довідки позивача від 10.01.2024 та інтегральної картки платника податків свідчать, що стягненню підлягає податковий борг (а.с.2, 6, 50):
- за травень-грудень 2021 року складає 113 135,62 гривень;
- за травень-грудень 2021 року складає 163 084,01 гривень;
- за січень-грудень 2022 року складає 169 703,46 гривень;
- за січень-грудень 2022 року складає 244 626,01 гривень;
- за січень-листопад 2023 року складає 573 079,87 гривень.
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 ПК України).
З огляду на вказане самостійно визначене відповідачем зобов`язання із: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості 7 668,00 гривень; земельного податку з юридичних осіб 1 263 628,97 гривень, в загальній сумі 1 271 296,97 гривень, являється узгодженою заборгованістю ДП "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів".
Судом встановлено наявність у відповідача заборгованості по застосованих до відповідача штрафних санкцій з податку на додану вартість 2 040,00 гривень, з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності 2 040,00 гривень, з земельного податку з юридичних осіб 1 020,00 гривень, щодо яких суд зазначає наступне.
Так, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області:
- на підставі акта камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №7113/09-19-18-12/05513715 від 13.12.2021 (а.с.16), прийнято податкове повідомлення-рішення за №0116271812 від 13.12.2021, яким до відповідача застосовано штраф за даним платежем в розмірі 1 020,00 гривень (а.с.17);
- на підставі акта камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №6462/09-19-04-10-21/05513715 від 08.12.2022 (а.с.22), прийнято, податкове повідомлення-рішення за №0063620410 від 08.12.2022, яким до відповідача застосовано штраф за даним платежем в розмірі 1 020,00 гривень (а.с.20);
- на підставі акта камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток №2515/09-19-04-10-21/05513715 від 31.03.2023 (а.с.25), прийнято, податкове повідомлення-рішення за №0040820410 від 09.05.2023, яким до відповідача застосовано штраф за даним платежем в розмірі 1 020,00 гривень (а.с.23);
- на підставі акта камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток №6444/09-19-04-10-21/05513715 від 08.12.2022 (а.с.27), прийнято, податкове повідомлення-рішення за №0063410410 від 08.12.2022, яким до відповідача застосовано штраф за даним платежем в розмірі 1 020,00 гривень (а.с.28);
- на підставі акта камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності з земельного податку з юридичних осіб №9373/09-19-04-10-15 від 15.08.2023 (а.с.38-39), прийнято, податкове повідомлення-рішення за №0084370410 від 15.08.2023, яким до відповідача застосовано штраф за даним платежем в розмірі 1 020,00 гривень (а.с.37).
Податкове повідомлення-рішення за №0116271812 від 13.12.2021, засобами поштового зв`язку надіслано рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення за №76018 7041073 4, однак повернулося до органу стягнення із незалежних від останнього причин "за закінченням терміну зберігання" (зворотній бік а.с.18, 19).
Також, податкові повідомлення-рішення №0063620410 від 08.12.2022, №0040820410 від 09.05.2023, №0084370410 від 15.08.2023, №0084370410 від 15.08.2023, засобами поштового зв`язку рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення за №76018 734214 0, отримане уповноваженою особою відповідача 28.12.2022; за №76015 0364910 0, отримане уповноваженою особою відповідача 19.05.2023; за №76018 7334513 5 отримане уповноваженою особою відповідача 26.04.2023; за №76018 7234215 9, отримане уповноваженою особою відповідача 28.12.2022, що підтверджено підписом на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення уповноваженої особи (а.с.21, 24, 26, 29).
В силу вимог пункту 4 розділу ІІІ Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015, якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштою (поштовою службою) в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Із урахуванням вказаного вище вказане податкове повідомлення-рішення вважається врученими платнику податків у встановленому порядку.
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1.-54.3.6. пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (пункт 57.3 статті 57 ПК України).
Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкового зобов`язання нарахованого податковими повідомленнями-рішеннями за №0116271812 від 13.12.2021, №0063620410 від 08.12.2022, №0040820410 від 09.05.2023, №0084370410 від 15.08.2023, №0084370410 від 15.08.2023, суд приходить до переконання, що визначені контролюючим органом штрафні санкції з податку на додану вартість, з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, а також з земельного податку з юридичних осіб в загальній сумі 5 100,00 гривень, є узгодженим та являється податковим боргом відповідача.
З приводу нарахування у спірних відносинах контролюючим органом відповідачу пені суд відзначає, що у відповідності до підпункту 129.1.1. пункту 129.1 статті 129 Кодексу нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Підпунктом 129.3.1. пункту 129.3 статі 129 Податкового кодексу України визначено, що нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1. та 129.1.2 пункту 129.1 статі 129 Податкового кодексу України (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (пункт 129.4 статті 129 Кодексу).
Як слідує із змісту інтегровану картку платника податків за період з 29.06.2021 по 27.07.2021 у відомостях останньої числяться дані про нарахування податковим органом пені (статті 129 ПК України), (а.с.50) з земельного податку з юридичних осіб 284,14 гривень (а.с.6).
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості в загальному розмірі 1 276 661,11 гривень, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків (підпункт 59.1 статті 59 ПК України).
З`ясовані у справі обставини свідчать, що Головним управлінням Державної податкової служби в Івано-Франківській області поштовим відправленням за номером 76018 4075276 2, направлено податкову вимогу форми "Ю" за №5822-17 від 23.02.2017, яка вручена відповідачу 04.04.2017 за адресою: вул. Юності, 2-В, с. Микитинці, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76495 (а.с.45), і відповідає відомостям із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.54-58).
Абзацом 1 пункту 6 Розділу ІV Порядку направлення податковими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №610 від 30.06.2017, визначено, що податкова вимога вважається належним чином надісланою (врученою) платнику податків, якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою, а для фізичної особи (її законного чи уповноваженого представника) - місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків (його законному чи уповноваженому представникові).
Відтак у випадку, який досліджується судом, податкова вимога вважається врученою відповідачу.
У суду відсутні докази про оскарження відповідачем податкової вимоги у строк передбачений законом.
Підпунктом 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Податковий борг відповідача підтверджується довідкою про борг від 10.01.2024, податковими деклараціями з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, земельного податку з юридичних осіб, податковими повідомленнями-рішеннями за №0116271812 від 13.12.2021, №0063620410 від 08.12.2022, №0040820410 від 09.05.2023, №0084370410 від 15.08.2023, №0084370410 від 15.08.2023, податковою вимогою форми "Ю" за №5822-17 від 23.02.2017, а також інтегральною (обліковою) карткою платника податку, які містяться в матеріалах справи (а.с.6-53).
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості в загальному розмірі 1 276 681,11 гривень, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1. статті 95 Кодексу).
Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено грошове зобов`язання (податковий борг) у терміни визначені Податковим кодексом України, то суд зазначає підставним звернення податкового органу до суду із позовом на стягнення 1 276 681,11 гривень, у спосіб визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 вказаного Кодексу.
На переконання суду відповідач зобов`язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення даного спору, крім того, вказаний обов`язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з Державного підприємства "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" податкового боргу в загальній сумі 1 276 681,11 гривень є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 1291 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" (ідентифікаційний код юридичної особи 05513715) в дохід місцевого бюджету податковий борг зі сплати:
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості в сумі 7668,00 гривень (сім тисяч шістсот шістдесят вісім гривень нуль копійок);
- земельного податку з юридичних осіб, в тому числі штрафні санкції і пеня в загальній сумі 1264933,11 гривень (один мільйон двісті шістдесят чотири тисячі дев`ятсот тридцять три гривні одинадцять копійок).
Стягнути з Державного підприємства "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" (ідентифікаційний код юридичної особи 05513715) в дохід державного бюджету податковий борг зі сплати:
- штрафних санкцій з податку на додану вартість в сумі 2040,00 гривень (дві тисячі сорок гривень нуль копійок);
- штрафних санкцій з податку на прибуток підприємств в сумі 2040,00 гривень (дві тисячі сорок гривень нуль копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (ЄДРПОУ відокремлений підрозділ 43968084), вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.
відповідач Державне підприємство "Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів" (ідентифікаційний код юридичної особи 05513715), адреса згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вул. Юності, 2-В, с. Микитинці, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76495.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 117977974 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні