ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" березня 2024 р. справа № 300/1300/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап`юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
22.03.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна техніка ЗАЕЗ (далі позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнати протиправними та скасування рішень за №7989915/35276915 від 30.12.2022, № 3876/35276915/2 від 12.01.2023, № 8125108/35276915 від 20.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних, та зобов`язання прийняти та зареєструвати податкові накладні за № 1 від 15.12.2022, №2 від 26.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.03.2023 вказану позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення її недоліків, які позивач усунув, у строк вставлений судом.
17.04.2023 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішеннями комісії Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області за №7989915/35276915 від 30.12.2022, № 3876/35276915/2 від 12.01.2023, № 8125108/35276915 від 20.01.2023, безпідставно, в порушення вимог статті 201 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкових накладних за № 1 від 15.12.2022, №2 від 26.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Протиправність оскаржуваних рішень відповідача обґрунтована фактичними та документальними підтвердженнями реальності здійснення господарський операцій на виконання договору про надання послуг комерційного посередництва, на підставі якого складено податкові накладні за № 1 від 15.12.2022, №2 від 26.12.2022. Вважає рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні такими, що підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Представник відповідача направив суду відзив на позовну заяву із викладом заперечень щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову, з якими відповідач не погоджується, із посиланням у ньому на відповідні норми права та твердження. Заперечення проти позову обґрунтовані тим, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної за № 1 від 15.12.2022 було ненадання акту звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотних відомостей по взаєморозрахунках з покупцем. Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної за № 2 від 26.12.2022 було ненадання первинних документів, що підтверджують понесення витрат із пошуку техніки на аукціонах країн Європи. Не надано копій документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та специфіки, накладних.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у позовній заяві, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» є суб`єктом господарювання. Перебуває на податковому обліку в Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області. Основний вид економічної діяльності: Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва. Консультування з питань комерційної діяльності й керування. Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Торгівля іншими автотранспортними засобами. Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. 06.09.2007 позивач зареєстрований платником податку на додану вартість.
13.12.2022 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» та Приватним акціонерним товариством «Івано-Франківськцемент» укладено Договір про надання послуг комерційного посередництва за № 1-13/12/22. Предметом цього договору було надання позивачем послуг на придбання транспортних засобів, вартістю 290 000 гривень за один транспортний засіб.
Згідно додатку № 1 від 13.12.2022 до Договору про надання послуг комерційного посередництва за № 1-13/12/22 Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» та Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківськцемент» погодили Замовлення на надання послуг № 01 від 13.12.2022. Змістом послуги, що замовлялася було здійснення пошуку інформації щодо продажу транспортного засобу, у відповідності до інформації, наданої замовником, а саме автомобільного бетонозмішувача: рік випуску на раніше 2019 року, пробіг до 100 000 км, паливо дизель, трансмісія механічна, колісна формула 8х4, об`єм змішувальної установки не менше 9 куб.м., вартістю не більше 107 000 Євро. Вартість послуг позивача становить 870 000 гривень, в тому числі податок на додану вартість 145 000 гривень, за 3 транспортні засоби. Оплата проводиться замовником на протязі одного робочого дня після підписання даного замовлення на підставі виставленого виконавцем рахунку.
Позивач виставив Приватному акціонерному товариству «Івано-Франківськцемент» рахунок-фактуру № З-00000002 від 13.12.2022 за здійснення пошуку інформації щодо продажу транспортного засобу на суму 870 000 гривень, в тому числі податок на додану вартість в розмірі 145 000.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» та Приватним акціонерним товариством «Івано-Франківськцемент» підписано акт №1-3 приймання-передачі наданих послуг від 26.12.2022 до Договору про надання послуг комерційного посередництва за № 1-13/12/22 від 13.12.2022. Згідно якого позивач надав такі послуги: здійснив пошук інформації щодо продажу транспортних засобів відповідно до запиту наданого покупцем, а саме автомобільних бетонозмішувачів: МАN TGS 35.400 (VIN WMA37SZZ8LM855180), рік випуску 2020, пробіг 60 000 км, паливо дизель, трансмісія механічна, колісна формула 8х4, об`єм змішувальної установки не менше 9 куб.м., вартістю 104 000 Євро; МАN TGS 35.400 (VIN WMA37SZZ7LM855283), рік випуску 2020, пробіг 60 000 км, паливо дизель, трансмісія механічна, колісна формула 8х4, об`єм змішувальної установки не менше 9 куб.м., вартістю 104 000 Євро; МАN TGS 35.400 (VIN WMA37SZZ0LM855075), рік випуску 2020, пробіг 60 000 км, паливо дизель, трансмісія механічна, колісна формула 8х4, об`єм змішувальної установки не менше 9 куб.м., вартістю 104 000 Євро. Вартість за один транспортний засіб 290 000 гривень, в тому числі 145 000 гривень податок на додану вартість.
Згідно з випискою по рахунках банківської установи Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківськцемент» 15.12.2022 здійснило оплату за надання послуг комерційного посередництва на суму 580 000 гривень, а 27.12.2022 здійснило оплату на суму 290 000 гривень.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» та Приватним акціонерним товариством «Івано-Франківськцемент» підписано акт звірки взаєморозрахунків до Договору за № 1-13/12/22 від 13.12.2022 за період з 01.12.2022 до 31.12.2022, згідно якого обороти за цей період становлять 870 000 гривень.
Позивач склав та подав на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 15.12.2022 на загальну суму 580 000 гривень, в тому числі 96 666, 67 гривень податку на додану вартість, та податкову накладну за № 2 від 26.12.2022 на загальну суму 290 000 гривень, в тому числі 78 333, 33 гривень податку на додану вартість, за здійснення пошуку інформації щодо продажу транспортного засобу.
Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» сформована квитанція від 22.12.2022 про зупинення податкової накладної № 1 від 15.12.2022. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.12.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.19, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивачем подано пояснення з долученням до них відповідних документів.
30.12.2022 комісією Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 7989915/35276915 про відмову у реєстрації податкової накладної за № 1 від 15.12.2022, з підстав ненадання платником податків акту звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з покупцем.
Рішенням відповідача за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 3876/35276915/2 від 12.01.2023 залишено скаргу позивача без задоволення, з тих підстав, що не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та специфіки, накладних.
Також, Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» сформована квитанція від 13.01.2023 про зупинення податкової накладної № 2 від 26.12.2022. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 26.12.2022 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.19, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивачем подано пояснення з долученням до них відповідних документів.
20.01.2023 комісією Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 8125108/35276915 про відмову у реєстрації податкової накладної за № 2 від 26.12.2022, з підстав ненадання платником податків первинних документів, що підтверджують понесення витрат із пошуку техніки на аукціонах країн Європи.
Позивач, вважаючи оскаржувані рішення відповідача протиправними, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань (пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно пункту 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної за № 1 від 15.12.2022, № 2 від 26.12.2022 зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.19, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас дані квитанції не містить конкретизованого переліку документів, які запропоновано подати платнику податків, однак містить загальні пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформацій зазначеної в податкових накладних.
В подальшому у рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних зазначено про ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додатково поінформовано, що платником податків не подано акту звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з покупцем та первинних документів, що підтверджують понесення витрат із пошуку техніки на аукціонах країн Європи.
Суд встановив, що в матеріалах даної адміністративної справи наявний акт звірки взаєморозрахунків до Договору за № 1-13/12/22 від 13.12.2022, складений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» та Приватним акціонерним товариством «Івано-Франківськцемент», наявні виписка по рахунках банківської установи про оплату за надання послуг комерційного посередництва на загальну суму 870 000 гривень, картка рахунку 361 за грудень 2022 року з відомостями про дебет, кредет та поточне сальдо. Також наявні первинні документи, що підтверджують понесення витрат із пошуку техніки на аукціонах країн Європи додаток № 1 від 13.12.2022 до Договору про надання послуг комерційного посередництва за № 1-13/12/22, рахунок-фактуру № З-00000002 від 13.12.2022, акт №1-3 приймання-передачі наданих послуг від 26.12.2022 до Договору про надання послуг комерційного посередництва за № 1-13/12/22 від 13.12.2022, за здійснення пошуку інформації щодо продажу транспортних засобів відповідно до запиту, що спростовує твердження відповідача про відсутність цих документів. При цьому, відповідач також не вказав конкретні документи, які підтверджують понесення витрат із пошуку техніки на аукціонах країн Європи.
Одночасно з цим, позивач, у зв`язку із зупиненням реєстрації податкових накладних надав відповідачу пояснення та копії первинних документів щодо інформації про господарські операції, зазначені в податковій накладній.
При цьому, зміст оскаржуваних рішень дає підстави вважати, що комісія ГУ ДПС у Івано-Франківській області, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясовувала специфіку проведеної господарської операції та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарської операції з урахуванням її змісту і обсягу, а також не запропонувала позивачу подати перелік конкретних документів необхідних для прийняття рішення.
У той же час, аналіз наданих позивачем документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 за №88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.
Сукупність наданих позивачем первинних документів була достатньою для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 1 від 15.12.2022 та № 2 від 26.12.2022.
Крім того, відповідач у справі був наділений правом подати до суду докази на підтвердження правомірності прийняття спірних рішень. Однак, зазначеним правом не скористався, жодного належного доказу на підтвердження обґрунтованості спірного рішення та підстав їх прийняття під час розгляду справи не надав.
Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, які є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області за №7989915/35276915 від 30.12.2022, № 3876/35276915/2 від 12.01.2023, № 8125108/35276915 від 20.01.2023 прийняті необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для їх прийняття, непропорційно, тобто без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія), а отже є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 15.12.2022 та № 2 від 26.12.2022, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Натомість, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм їх подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим, оскільки відповідні повноваження законодавчо покладені на Державну податкову службу України.
Таким чином, в даних правовідносинах законодавчо покладені повноваження з реєстрації податкових накладних покладено на Державну податкову службу України, а не на Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, відповідно, відсутні підстави для звернення вимог до Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 15.12.2022 та № 2 від 26.12.2022, а тому вимоги в цій частині є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
При цьому, як встановив суд та підтверджено матеріалами справи надані позивачем документи підтверджували обґрунтованість складення поданої для реєстрації податкової накладної. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд не встановив.
Таким чином, виходячи з аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Стаття 132 Кодексу адміністративного судочинства України визначає види судових витрат.
Відповідно до частини 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 132 даного Кодексу до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.
Згідно з частиною 1 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
Відповідно частини 2 статті 134 даного Кодексу за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Згідно з пунктом 1 частини 3 зазначеної статті Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою.
Відповідно до частини 4 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з частиною 3 статті 139 цього ж Кодексу при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 5 368 гривень згідно з платіжним дорученням за № 1272 від 07.04.2023, та витрати, пов`язані з розглядом справи (на професійну правничу допомогу) в розмірі 10 000 гривень згідно ордеру на надання правничої (правової) допомоги серії АТ № 1038285, виданого Адвокатським бюро «Лекс Консалтинг» на представлення інтересів позивача адвокатом Костюком Володимиром Богдановичем, замовлення (договору) №4 від 24.02.2023 на надання правової допомоги, розрахунку опису робіт (надання послуг) та витрат на надання правової допомоги за договором про надання правової допомоги № 162 від 19.08.2018 та замовлення № 4 від 24.02.2023, платіжної інструкції № 1262 від 28.02.2023 на суму 10 000 гривень.
Розмір витрат позивача на оплату послуг адвоката є співмірним із складністю справи та виконаними роботами (наданими послугами); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; значенням справи для сторони.
Як наслідок, враховуючи, що позов підлягає задоволенню частково, то на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають стягненню, пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, частина судового збору в розмірі 2 684 гривні та частина витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 5 000 гривень.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 43968084) № 7989915/35276915 від 30.12.2022, № 3876/35276915/2 від 12.01.2023, № 8125108/35276915 від 20.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» (індекс 76018, вулиця Кобилянської, будинок 36-А, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 35276915) за № 1 від 15.12.2022, №2 від 26.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна техніка «ЗАЕЗ» (індекс 76018, вулиця Кобилянської, будинок 36-А, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 35276915) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 43968084) частину сплаченого судового збору в розмірі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні та частину витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 5 000 (п`ять тисяч) гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Остап`юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 117978005 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні