Рішення
від 28.03.2024 по справі 400/12320/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2024 р. № 400/12320/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7», вул. Кам`яномостівська, 3, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55201, до відповідачів1. Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, 2. Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, провизнання протиправним та скасування рішення від 07.09.2023 року № 9484432/44890680; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 19.07.2023 року № 12,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7» (далі позивач, ТОВ «АБЗ 7») звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській (далі відповідач 1, ГУ ДПС) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області № 9484432/44890680 від 07.09.2023 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «АБЗ 7» № 12 від 19.07.2023 року, датою її подання.

Ухвалою від 09.10.2023 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення ГУ ДПС не відповідає вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов`язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Крім того, неправомірним є й посилання податкового органу у рішенні про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на подання акту приймання-передачі асфальтобетонного заводу, де орендодавець значиться ТОВ «БАРСА-АКТИВ», при цьому підпис і печатка платника ТОВ «АБЗ-7», без оцінки достатності та належності первинних документів, наданих платником податків.

Тобто, саме лише зазначення про подання неналежних окремих документів, чи подання неналежно оформлених документів не є достатньою підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути обґрунтовано об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів. Одночасно з цим, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подані платником податку і зазначено, чому їх обсяг не є достатнім для прийняттю позитивного рішення.

В свою чергу, подання, на думку контролюючого органу, неналежно оформленого акту приймання-передачі в оренду асфальтобетонного заводу, не може бути самостійною підставою для відмови у реєстрації спірної податкової накладної, позаяк господарські операції підтверджені іншими первинними документами. ТОВ «АБЗ 7» у своїх поясненнях та скарзі надавало перелік документів з яких вбачається, що всі первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, та складені у відповідності до вимог законодавства і є документами, які засвідчують факт реального виконання ТОВ «АБЗ 7» та його контрагентом господарських зобов`язань.

Відповідач 1 надав відзив, у якому у задоволенні позову просив відмовити. Заперечуючи проти вимог позивача, ГУ ДПС зазначило, що обов`язковою умовою віднесення господарських правовідносин до таких, що дійсно мали місце, є реальне здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення таких операцій всіма необхідними документами первинного бухгалтерського обліку, що не відбулось у спірних правовідносинах.

Наявність формально складених первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для врахування господарських правовідносин, як таких, що відбулись, за відсутності самого факту придбання/поставки товару.

Відповідач 2 відзив на адміністративний позов не надав.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

ТОВ «АБЗ 7» зареєстровано як юридична особа з 18.12.2015 року та перебуває на податковому обліку в органах ДПС з 18.02.2022 року.

Основним видом діяльності товариства є будівництво доріг і автострад (КВЕД 42.11).

Основні засоби підприємство має у власності та в оренді, згідно повідомлення за формою 20-ОПП.

Виготовлення продукції ТОВ «АБЗ 7» здійснюється на території стаціонарного асфальтобетонного заводу ДС-158, розташованого за адресою: 55201, Миколаївська область, Первомайський район, м. Первомайськ, вул. Кам`яномостівська, буд. 3, який складається із: стаціонарного асфальтобетонного заводу ДС-158; контори; ідкритого майданчику для зберігання сипучих матеріалів; ємності для зберігання бітуму об`ємом 30 м у кількості 1 шт.; ємності для зберігання бітуму об`ємом 25 м у кількості 1 шт.; ємності для зберігання бітуму об`ємом 75 м у кількості 1 шт.; ємності для зберігання пального об`ємом 15 м у кількості 1 шт.; ємності для зберігання пального об`ємом 10 м у кількості 3 шт.; ємності для зберігання пального об`ємом 5 м у кількості 1 шт.

ТОВ «АБЗ 7» використовує вищезазначене майно на підставі укладеного з ПрАТ «Первомайське ШРБУ» (код ЄДРПОУ 03331430) договору оренди № 03/10/22 від 01.10.2022 року. Стаціонарнийасфальтобетонний завод ДС-158 передано в оренду ТОВ «АБЗ 7» на підставі акту приймання-передачі від 01.10.2022 року. На виконання розділу 5 Договору орендна плата сплачена відповідно до умов договору, що підтверджено платіжними дорученнями (№ 48 від 05.05.2023року всумі 145000,00 грн; № 90 від 08.06.2023 року в сумі 173000,00 грн; № 96 від 13.06.2023року всумі 205000,00 грн; № 122 від 05.07.2023 року в сумі 200000,00 грн.).

Інформацію про вищевказане нерухоме майно відображено та зафіксовано у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 13 жовтня 2022 року.

Відповідно до штатного розпису на 01.10.2022 року у ТОВ «АБЗ 7» працює 7 працівників, зокрема директора, бухгалтера, оператора змішувача, та варник бітуму (чотири працівники). Заробітна плата нараховується згідно із штатним розписом вчасно, податки, інші обов`язкові збори та платежі утримуються, нараховуються та сплачуються до бюджету.

Для виробництва асфальтобетону, який був реалізований ТОВ «АБЗ 7» придбавалися товарно-матеріальні цінності (відсів, порошок мінеральний МП-1, бітум дорожній, мазут паливний), відповідно до договорів поставки від 27.10.2022 року № 27/10-22, укладеним з ПАТ «Первомайський кар`єр «Граніт» (код ЄДРПОУ 00292356), від 03.10.2023 року № 03/10-22, укладеним з ПП «Партнер Індаст» (код ЄДРПОУ 43336360), від 06.06.2023 року № 06/06, укладеним з ТОВ «Опал Стар» (код ЄДРПОУ 44188573), від 22.05.2023 року № 22/05-2-2023, укладеним з ТОВ «Кластер Трейд» (код ЄДРПОУ 44691358).

У липні 2023 року ТОВ «АБЗ 7» здійснювало свою фінансово-господарську діяльність з контрагентом ТОВ «Південь-Дорбуд» (код ЄДРПОУ 41840861)

Так, 03.07.2023 року між позивачем та ТОВ «Південь-Дорбуд» укладено договів поставки № 03/07-П від, відповідно до умов яекого ТОВ «АБЗ 7» зобов`язувалося передати у власність ТОВ «Південь-Дорбуд» асфальтобетонну суміш (в асортименті).

На виконання вказаного договору, ТОВ «АБЗ 7» реалізувало суміші асфальтобетонні, що підтверджується видатковою накладною № 70 від 19.07.2023 року на суму з ПДВ 282940,24 грн.

Відповідно до умов договору поставка товару здійснювалась партіями згідно заявок контрагента, відповідно. Факт поставки підтверджений товарно-транспортною накладною № 01 від 19.07.2023 року.

Оплата товару здійснено відповідно до виставленого рахунку № 69 від 17.09.2023 року на суму 282940,24 грн.

19.07.2023 року позивачем, за результатами проведеної фінансово-господарської операції була складена податкова накладна № 12, яку направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підстава зупинення: платник податку, яким подано до реєстрації податкову накладну, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Позивачем 01.09.2023 року подано до контролюючого органу пояснення 01.09.2023 року та копії документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по вказаній податковій накладній, а саме:договір поставки № 03/07-П від 03.07.2023 року; рахунок № 69; видаткова накладна № 70; ТТН №1 від 19.07.2023 року; договір оренди асфальтобетонного заводу № 03/10/22 від 01.10.2022 року; платіжні інструкції №4 8 від 05.05.2023 року, № 90 від 08.06.2023 року, № 96 від 13.06.2023 року, № 122 від 05.07.2023 року; звіт за формою 20-ОПП від 13.10.2022 року з квитанцією; штатний розпис станом на 01.10.2022 року; повідомлення про прийняття на роботу/укладення гіг-контракту від 04.10.2022 року; договір поставки № 22/05-2-2023 від 22.05.2023 року; рахунок № 213; видаткову накладнк № 223; ТНН № Р223 від 13.07.2023 року; платіжна інструкція № 157 від 31.07.2023 року; договір поставки № 03/10-22 від 03.10.2022 року; рахунок № 20, видаткову накладну № 32 від 16.06.2023 року; платіжну інструкцію № 99 від 19.06.2023 року; ТТН № 16/05 від 16.05.2023 року; договір поставки № 06/06 від 06.06.2023 року; рахунок № 29; видаткову накладну № 27; ТТН № 02-07-23 від 02.07.2023 року; платіжну інструкцію № 140 від 21.07.2023 року; договір поставки № 27/10-22 від 27.10.2022 року; рахунок № 35; видаткову накладну №102; ТТН № 04-07-01; платіжну інструкцію № 121 від 04.07.2023 року; рахунок № 37; видаткову накладну № 103; ТТН № 05-07-01; платіжну інструкцію № 124 від 07.07.2023 року; банківську виписку за липень 2023 року; розрахунок вартості приготування асфальтобетонної суміші; оборотно-сальдову відомість по рах. 201; вимогу-накладну за липень 2023 року; інвентаризацію товарів на складі.

07.09.2023 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС прийнято рішення № 9484432/44890680 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.07.2023 року № 12 в ЄРПН.

Підстава відмову у реєстрації: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Додаткова інформація: платником надано акт приймання-передачі асфальтобетоного заводу, де орендодавець значится ТОВ «Барса-Актив», при цьому підпис та печатка платника ТОВ «АБЗ 7».

Позивачем подано скаргу на рішення від 07.09.2023 року № 9484432/44890680, за результатами розгляду якої 27.09.2023 року винесено рішення № 70117/44890680/2 про залишення рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН без змін.

Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

01.01.2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: «Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3 та 4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: 1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; 2) та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; 3) та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

В той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності. У відповідачів на розгляді були усі необхідні відомості, однак прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо «принципу правової визначеності» (наприклад, справа «Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства»), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.

Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У постанові від 20.08.2019 року у справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

У повідомленнях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом взагалі не вказано, які документи має надати платник податків, надані позивачем документи надавали змогу встановити всі обставини господарської операції.

За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято негативне для платника податку рішення.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягає скасуванню.

Згідно з пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну позивача в ЄРПН датою її подання.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.

У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Сума судового збору підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 134, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7» (вул. Кам`яномостівська, 3, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55201, код ЄДРПОУ 44890680) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області № 9484432/44890680 від 07.09.2023 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7» № 12 від 19.07.2023 року датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7» (вул. Кам`яномостівська, 3, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55201, код ЄДРПОУ 44890680) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ 7» (вул. Кам`яномостівська, 3, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55201, код ЄДРПОУ 44890680) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 28.03.2024 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу117978624
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/12320/23

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 28.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні