Рішення
від 29.03.2024 по справі 906/126/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2024 р. м. Житомир Справа № 906/126/24

Господарський суд Житомирської області у складі: судді Сікорської Н.А.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Державного підприємства "Український авіаційний метеорологічний центр"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД

про стягнення 30120,62 грн.

Процесуальні дії по справі.

Державне підприємство "Український авіаційний метеорологічний центр" звернулося до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД 30120,62 грн., з яких: 12812,00 грн. - заборгованість за договорами №10-029 від 03.12.2020 та №10-030 від 01.01.2022 за надані послуги метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден, 10925,12 грн. - пеня, 1281,20 грн. - штраф, 833,18 грн. - 3% річних, 4269,12 грн. - інфляційні.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 05.02.2024 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Постановив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Вказаною ухвалою встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Враховуючи відсутність клопотання будь-якої із сторін про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем були надані відповідачу послуги з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на загальну суму 12812,00 грн., а саме: в період вересень-жовтень 2021 року на підставі договору про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден №10-029 від 03.12.2020 на суму 11978,00 грн. та у лютому 2022 року на підставі договору про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродрому №10-030 від 01.01.2022 на суму 834,00 грн.

Відповідач надані послуги не оплатив, заборгувавши позивачу 12812,00 грн.

Крім того, позивач на підставі ст.625 ЦК України нарахував 833,18 грн. 3% річних та 4269,12 грн. інфляційних, а також у зв`язку з невиконанням відповідачем зобов`язання в частині оплати наданих послуг - 10925,12 грн. пені та 1281,20 грн. штрафу.

Ухвала суду від 05.02.2024 була направлена відповідачу через систему Електронний суд та доставлена 07.02.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (а.с.46).

Судом було надано учасниками справи можливість для висловлення своєї правової позиції по суті позовних вимог, а також достатньо часу для звернення із заявами по суті справи та з іншими заявами з процесуальних питань.

Однак, відповідач, в порядку ст.ст. 165, 251 ГПК України, не скористався правом подачі письмового відзиву на позовну заяву, доводи позивача не спростував.

Згідно з ч.9 ст.165 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

03.12.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД (замовник, відповідач) та Державним підприємством "Український авіаційний метеорологічний центр" (виконавець, позивач) був укладений договір про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден №10-029 (а.с.13-16), відповідно до п.1.1 якого замовник доручив, а виконавець прийняв на себе зобов`язання з надання послуг з метеорологічного обслуговування, а саме:

- послуги з метеорологічного обслуговування польотів ПС в районі аеродрому, зльотів та посадок ПС на аеродромах Київ/Бориспіль та Київ/Жуляни;

- послуги з передпольотної метеопідготовки в ДП "УАМЦ" по всіх трасах (з/без консультацією);

- послуги автоматизованої системи передпольотної метеорологічної інформації "МетеоБрифінг" (з/без консультацією(ї);

- іншої метеорологічної інформації (за запитом стосовно аеродромів, які обслуговує ДП "УАМЦ").

Замовник отримує послуги з метеорологічного обслуговування та оплачує їх згідно з чинним законодавством та договором (п.1.2 договору).

Замовник зобов`язаний, зокрема, своєчасно та регулярно підтверджувати отримання послуг з метеорологічного обслуговування відповідно до пунктів 4.1-4.4 договору (пп.2.2.1 п.2.2 договору), у встановлені даним договором терміни, відповідно до пунктів 3.1, 3.2 договору, здійснювати оплату послуг з метеорологічного обслуговування, а також іншої метеорологічної інформації, наданої виконавцем (пп.2.2.2 п.2.2 договору).

Згідно з п.3.1 договору до 05 (п`ятого) числа місяця, наступного за звітним, виконавець разом із замовником проводить звірку кількості вильотів шляхом надання виконавцем замовнику реєстру обліку кількості рейсів факсом або електронною поштою; до 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним, виконавець здійснює остаточний розрахунок суми вартості наданих замовнику послуг з метеообслуговування та складає акт надання послуг.

Відповідно до п.3.2 договору замовник після отримання платіжних документів та акта наданих послуг, зобов`язаний підписати акт та повернути підписаний примірник виконавцю протягом 10 (десяти) робочих днів з дати його отримання.

У разі не підписання акта надання послуг у терміни, обумовлені договором, зауваження повинні бути висловлені у письмовому вигляді.

У разі відсутності зауважень протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання акта надання послуг, він вважається підписаним сторонами. Замовник після отримання рахунку-фактури, акта надання послуг, протягом 3 (трьох) банківських днів зобов`язаний перерахувати кошти виконавцю. У будь-якому разі кінцевий розрахунок за минулий місяць повинен бути здійснений замовником не пізніше 25 (двадцять п`ятого) числа поточного місяця.

Підставою для оплати вартості наданих у відповідному місяці послуг з метеорологічного обслуговування є рахунок-фактура з прикладеними актами надання послуг (п.3.3 договору).

Вартість послуг з метеорологічного обслуговування визначається на підставі цін, визначених у додатку №1 договору "Протокол узгодження договірної ціни (в національній валюті) на послуги з метеорологічного обслуговування польотів на аеродромі Київ/Бориспіль", у додатку №2 до договору "Протокол узгодження договірної ціни (в національній валюті) на послуги з метеорологічного обслуговування польотів на аеродромі Київ/Жуляни", у додатку №3 до договору "Протокол узгодження договірної ціни (в національній валюті України) на метеорологічну інформацію". Дані додатки є невід`ємною частиною договору (п.3.5 договору) (а.с.17-19).

За умовами п.4.1 договору доказом про отримання послуг з метеорологічного обслуговування польотів ПС в районі аеродрому, зльотів та посадок ПС на аеродромах Київ/Бориспіль та Київ/Жуляни є інформація (відмітка) про виконання зльоту в добовому електронному плані ДП МА "Бориспіль"; відмітка про виконання рейсу у звіті по рейсам та додатковим послугам служби наземного забезпечення КП МА "Київ" (Жуляни).

Доказом про отримання послуг з передпольотної метеорологічної підготовки є підпис командира екіпажу або іншого представника замовника та представника виконавця у відомості реєстрації передпольотної метеорологічної підготовки (п.4.2 договору).

Доказом про отримання послуг автоматизованої системи передпольотної метеорологічної інформації "МетеоБрифінг" є факт запиту пакету польотної документації при здійсненні відповідного рейсу, що фіксується в журналі подій АІС "МетеоБрифінг" (п.4.3 договору).

Згідно з п.4.4 договору кінцевим документом, який підтверджує об`єм наданих послуг з метеорологічного обслуговування за договором, є акт здачі-приймання наданих послуг, підписаний сторонами. До акту здачі-приймання наданих послуг додається реєстр обліку кількості рейсів з вартістю їх метеорологічного обслуговування. Зокрема, в акті здачі-приймання наданих послуг вказується кількість виконаних польотів ПС Замовника з аеродромів Київ/Бориспіль, Київ/Жуляни, а також кількість отриманих пакетів послуг для передпольотної метеорологічної підготовки. Акт готується виконавцем та направляється замовнику разом з платіжними документами.

Відповідно до п.5.2 договору у випадку невиконання або неналежного виконання замовником умов розрахунку за послуги з метеорологічного обслуговування, згідно з пунктом 3.2 договору, виконавець має право на стягнення пені в розмірі 0,2% від несвоєчасно внесеної суми. Розмір пені обчислюється від суми простроченого платежу за кожен день прострочення. А за прострочення понад тридцять днів виконавець має право додатково стягнути штраф у розмірі десяти відсотків від несвоєчасно внесеної суми.

За умовами п.5.3 договору нарахування пені припиняється із закінченням строку позовної давності виконання зобов`язань замовника, передбачених пунктами 3.2 договору.

Закінчення строку дії договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мали місце під час дії договору (п.5.5 договору).

Договір вступає в дію з 01.01.2021 та діє до 31.12.2021 (п.8.1 договору).

На виконання умов вказаного договору позивач надав відповідачу послуги з метеорологічного обслуговування польотів ПС в районі аеродрому, зльотів та посадок ПС на аеродромі Київ/Бориспіль на загальну суму 11978,00 грн., що підтверджується актами надання послуг №533 від 30.09.2021 у кількості 19 на суму 10735,00 грн., №655 від 31.10.2021 у кількості 1 на суму 565,00 грн., №656 від 31.10.2021 у кількості 1 на суму 678,00 грн. та реєстрами кількості рейсів по Україні з вартістю їх метеообслуговування в ДП "УАМЦ" ТОВ "ЯнЕір" ЛТД у вересні та жовтні 2021 року (а.с.37-39).

Позивач вказує, що надіслав відповідачу акт надання послуг та рахунок на оплату №533 від 30.09.2021 на суму 10735,00 грн., які відповідач отримав 11.10.2021 згідно з повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.34), а також акти надання послуг та рахунки на оплату №655 від 31.10.2021 на суму 565,00 грн., №656 від 31.10.2021 на суму 678,00 грн., які відповідач отримав 30.11.2021 згідно з повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.35).

Відповідач підписані примірники актів надання послуг позивачу не повернув, письмових зауважень щодо підписання вказаних актів не висловив, надані позивачем послуги на загальну суму 11978,00 грн. не оплатив.

01.01.2022 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД (замовник, відповідач) та Державним підприємством "Український авіаційний метеорологічний центр" (виконавець, позивач) був укладений договір про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродрому №10-030 (а.с.20-24), відповідно до п.1.1 якого предмет цього договору становить метеорологічне обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродромів Київ/Бориспіль, Київ/Жуляни відповідно до чинного законодавства України.

Згідно з п.2.3 договору у порядку та на умовах, передбачених договором, замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродрому відповідно до вимог, передбачених Наказом Державної авіаційної служби України від 09.03.2017 №166 "Про затвердження авіаційних правил України "Метеорологічне обслуговування цивільної авіації" та інших вимог чинного законодавства України.

Метеорологічне обслуговування, що надається, включає в себе послуги з обслуговування експлуатантів та членів льотного екіпажу замовника на підході та в районі аеродромів Київ/Бориспіль та Київ/Жуляни, безпосередньо на аеродромах Київ/Бориспіль, Київ/Жуляни (п.2.4 договору).

Замовник взяв на себе зобов`язання, зокрема, своєчасно та регулярно підтверджувати отримання послуг з метеорологічного обслуговування за фактом виконання польотів (пп.3.2.1 п.3.2 договору), у встановлені даним договором терміни здійснювати оплату послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден наданих виконавцем (пп.3.2.2 п.3.2 договору).

Відповідно до п.4.1 договору розрахунки за надані послуги з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден здійснюються щомісяця.

Доказом отримання замовником та членами його екіпажів метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродромів Київ/Жуляни, зльотів та посадок повітряних суден безпосередньо на аеродромах Київ/Бориспіль, Київ/Жуляни є факт виконання польоту (п.4.2 договору).

Факт виконання польоту підтверджується: на аеродромі Київ/Бориспіль - інформацією (відміткою) про виконання зльоту в добовому електронному плані "Державного підприємства Міжнародний аеропорт "Бориспіль"; на аеродромі Київ/Жуляни - відміткою про виконання рейсу у звіті по рейсам та додатковим послугам служби наземного забезпечення Комунального підприємства Міжнародний аеропорт "Київ" (Жуляни). (п.4.3 договору).

За ініціативою виконавця, замовник проводить звірку кількості вильотів шляхом надання реєстру обліку кількості рейсів електронною поштою. До 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним, виконавець здійснює остаточний розрахунок суми вартості наданих замовнику послуг з метеообслуговування, складає акт надання послуг у двох примірниках та рахунок на оплату і надсилає їх замовнику (п.4.4 договору).

Замовник після отримання платіжних документів та актів надання послуг зобов`язаний підписати акти та повернути один підписаний примірник виконавцю протягом 10 (десяти) робочих днів з дати його отримання (п.4.5 договору).

За умовами п.4.6 договору у разі не підписання акту надання послуг у терміни, обумовлені договором, зауваження повинні бути висловлені у письмовому вигляді. У разі відсутності зауважень протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання акту надання послуг, він вважається підписаним сторонами.

Замовник після отримання рахунку на оплату, акту надання послуг протягом 3 (трьох) банківських днів зобов`язаний перерахувати кошти виконавцю (п.4.7 договору).

За умовами пп. 4.7.1 п.4.7 договору у будь-якому разі кінцевий розрахунок за минулий місяць повинен бути здійснений замовником не пізніше 25 (двадцять п`ятого) числа поточного місяця. Датою оплати вважається дата зарахування коштів на рахунок виконавця.

Оплата вартості наданих у відповідному місяці послуг з метеорологічного обслуговування здійснюється за рахунками на оплату з прикладеними актами надання послуг (п.4.9 договору).

Укладаючи цей договір сторони погоджуються, що вартість послуг з метеорологічного обслуговування встановлюється виконавцем та обраховується відповідно до спільного наказу МНС України, Мінекономрозвитку та Мінфіну від 03.01.2012 №1/2/1 "Про затвердження Методики формування вартості платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства надзвичайних ситуацій України" (п.5.1 договору).

Відповідно до п.5.2 договору вартість послуг на метеорологічне обслуговування польотів повітряних суден становить:

- на підході та в районі аеродрому Київ/Бориспіль становить 695,00 грн;

- на підході та в районі аеродрому Київ/Жуляни становить 695,00 грн.

За умовами п.5.3 договору ПДВ нараховується у розмірі та в порядку встановленому чинним законодавством України.

Згідно з п.6.2 договору у випадку невиконання або неналежного виконання замовником умов розрахунку за послуги з метеорологічного обслуговування згідно з пунктом 4.7-4.9 договору, виконавець має право на стягнення пені в розмірі 0,2% від несвоєчасно внесеної суми. Розмір пені обчислюється від суми простроченого платежу за кожен день прострочення.

За прострочення оплати наданих послуг понад тридцять днів виконавець має право додатково стягнути штраф у розмірі 10% від несвоєчасно внесеної суми (пп.6.2.1 договору).

Нарахування пені припиняється із закінченням строку позовної давності виконання зобов`язань замовника, передбачених пунктами 4.7-4.7.1 договору (п.6.3 договору).

Закінчення строку дії договору не звільняє сторони від відповідальності за порушення його умов, що мали місце під час дії договору (п.6.5 договору).

Договір вступає в дію з 01.01.2022 та діє до 31.12.2022, але до повного та належного виконання сторонами своїх зобов`язань за договором (п.9.1 договору).

На виконання умов вказаного договору позивач надав відповідачу послуги з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродрому Київ/Бориспіль на суму 834,00 грн., що підтверджується актом надання послуг №78 від 28.02.2022 у кількості 1 та реєстром кількості рейсів по Україні з вартістю їх метеообслуговування в ДП "УАМЦ" ТОВ "ЯнЕір" ЛТД у лютому 2022 року (а.с.31, 40).

Позивач вказує, що надіслав відповідачу акт надання послуг та рахунок на оплату №78 від 28.02.2022 на суму 834,00 грн., які відповідач отримав 06.06.2022 згідно з повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.36).

Відповідач підписані примірники актів надання послуг позивачу не повернув, письмових зауважень щодо підписання вказаних актів не висловив, надані позивачем послуги на загальну суму 834,00 грн. не оплатив.

У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості за послуги з метеорологічного спостереження, Державне підприємство "Український авіаційний метеорологічний центр" звернулося до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД 30120,62 грн., з яких: 12812,00 грн. заборгованість за договорами №10-029 від 03.12.2020 та №10-030 від 01.01.2022 за надані послуги метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден, 10925,12 грн. пеня, 1281,20 грн. штраф, 833,18 грн. 3% річних, 4269,12 грн. інфляційні.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Статтею 11 ЦК України визначено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Судом встановлено, що правовідносини між сторонами виникли на підставі договорів про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден №10-029 від 03.12.2020 та про надання послуг з метеорологічного обслуговування польотів повітряних суден на підході та в районі аеродрому №10-030 від 01.01.2022.

Згідно з ч.1ст.901 ЦК Україниза договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно дост.525,526 ЦК Україниодностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Стаття 629 ЦК Українивизначає, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч.1 ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до ч.1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

У ст. 599 ЦК України вказано, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно дост. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Судом встановлено, що позивач надав відповідачу послуги з метеорологічного обслуговування на загальну суму 12812,00 грн., що підтверджується актами надання послуг, та строк виконання відповідачем зобов`язання з оплати наданих послуг є таким, що настав.

Вказані акти підписані та скріплені печаткою лише зі сторони позивача.

Відповідач позивачу підписані акти надання послуг не повернув, однак, і письмових зауважень щодо їх підписання, як це передбачено умовами п.3.2 договору №10-029 від 03.12.2020 та п.4.6 договору №10-030 від 01.01.2022 не висловив, тому з огляду на п.3.2 договору №10-029 від 03.12.2020 та п.4.6, 4.7.1 договору №10-030 від 01.01.2022, вказані акти надання послуг вважаються підписаними сторонами та підлягали оплаті відповідачем за минулий місяць не пізніше 25 (двадцять п`ятого) числа поточного місяця, а саме:

- за актом надання послуг №533 від 30.09.2021 на суму 10735,00 грн. - до 25.10.2021;

- за актами надання послуг №655 від 31.10.2021 на суму 565,00 грн. та №656 від 31.10.2021 на суму 678,00 грн. - до 25.11.2021;

- за актом надання послуг №78 від 28.02.2022 на суму 834,00 грн. - до 25.03.2022.

Матеріали справи не містять доказів оплати відповідачем позивачу за надані метеорологічні послуги.

Позивач довів суду належними та достатніми доказами обґрунтованість заявлених позовних вимог. При цьому, відповідач відзив на позовну заяву не подав і доводів позивача не спростував.

З огляду на наведене, позовні вимоги в частині стягнення заборгованості за надані послуги у розмірі 12812,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Стосовно позовних вимог про стягнення з відповідача 10925,12 грн. пені, 1281,20 грн. штрафу, 833,18 грн. 3% річних, 4269,12 грн. інфляційних (розрахунки - а.с.6-8), суд зазначає наступне.

Статтею 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Частиною 2 статті 625 ЦК України визначено обов`язок боржника, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За змістомст.549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Частиною 6 статті 232 ГК України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Пункто 5.3 договору №10-029 від 03.12.2020 та п. 6.3 договору №10-030 від 01.01.2022 сторони погодили більший період нарахування пені, ніж визначено ч.6 ст.232 ГК України, а саме до закінчення строку позовної давності виконання зобов`язань замовника.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін.

Згідно зі ст.3 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Оскільки визначений п.5.2 договору №10-029 від 03.12.2020 та п. 6.2 договору №10-030 від 01.01.2022 розмір пені перевищує подвійну облікову ставку НБУ, тому нарахування пені позивач здійснював, виходячи з приписів ст.3 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань".

Відповідно до ч.5 ст.254 ЦК України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.

Статтею 253 ЦК України визначено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Перевіривши розрахунок пені та 3% річних, суд встановив, що позивач не врахував вимоги ч.5 ст.254 ЦК України, здійснивши нарахування пені та 3% річних за актами надання послуг №655 від 31.10.2021 на суму 565,00 грн. та №656 від 31.10.2021 на суму 678,00 грн. з 26.12.2021, за актом надання послуг №78 від 28.02.2022 на суму 834,00 грн. - з 26.06.2022, тоді як розрахунки слід було здійснювати з 28.12.2021 та 28.06.2022.

З огляду на вищевикладене, суд здійснив власний розрахунок пені та 3% річних, згідно якого пеня становить 10921,61 грн., 3% річних - 832,84 грн., і саме ці суми підлягають стягненню з відповідача.

У стягненні 3,51 грн. пені та 0,34 грн. 3% річних суд відмовляє за безпідставністю заявлення.

Перевіривши розрахунок штрафу, нарахованого позивачем на підставі п.5.2 договору №10-029 від 03.12.2020 та пп. 6.2.1 п.6.2 договору №10-030 від 01.01.2022, суд встановив, що заявлена позивачем сума 1281,20 грн. відповідає чинному законодавству та умовам укладеного договору, тому підлягає задоволенню у повному обсязі.

Перевіривши розрахунок інфляційних втрат, суд встановив, що заявлена позивачем сума 4269,12 грн. не перевищує їх обґрунтований розмір та підлягає задоволенню в повному обсязі.

За приписами ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд вирішує спір на підставі поданих та витребуваних в порядку ст.81 ГПК України сторонами доказів.

За приписами ч.1 ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в сумі 30116,77 грн., з яких: 12812,00 грн. заборгованості за надані послуги, 10921,61 грн. пені, 832,84 грн. 3% річних, 4269,12 грн. інфляційних, 1281,20 грн. штрафу.

Суд відмовляє в задоволенні позовних вимог в частині стягнення пені в сумі 3,51 грн., 0,34 грн. 3% річних за безпідставністю заявлення.

Судові витрати за результатами розгляду справи.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, судовий збір в розмірі 3027,61 грн. грн. покладається на відповідача.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЯнЕір" ЛТД (10007, Житомирська область, м. Житомир, вул. Авіаторів, буд. 9, код ЄДРПОУ 38267160)

на користь Державного підприємства "Український авіаційний метеорологічний центр" (08324, Київська обл., Бориспільський р-н, село Гора, вул. Бориспіль-7, аеропорт, код ЄДРПОУ 23568810):

- 12812,00 грн. заборгованості за надані послуги;

- 10921,61 грн. пені;

- 832,84 грн. 3% річних;

- 4269,12 грн. інфляційних;

- 1281,20 грн. штрафу;

- 3027,61 грн. витрат по сплаті судового збору.

3. В решті позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 29.03.24

Суддя Сікорська Н.А.

1- у справу

- позивачу - через Електронний суд

- відповідачу - через Електронний суд

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу118001343
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —906/126/24

Ухвала від 04.10.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Рішення від 29.03.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні