Постанова
від 30.08.2010 по справі 2а-2478/10/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 серпня 2010 р. Справа №2а-2478/10/6/0170

( 11:51)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,

при секретарі Усковій О. І.,

за участю представника поз ивача Олійник М. О.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Прокурора м. Сім ферополя в інтересах держав и в особі Сімферопольського міського центру зайнятості

до Закритого акціонерног о товариства "Торгівельний д ім "Кримвино"

про стягнення штрафних сан кцій

Суть спору: прокурор м. Сімф ерополя в інтересах держави в особі Сімферопольського мі ського центру зайнятості зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду АР Крим з позо вом про стягнення з Закритог о акціонерного товариства "Т оргівельний дім "Кримвино" 12600,0 0 грн. штрафу за порушення ст. 8 З акону України "Про зайнятіст ь населення", мотивуючи позов ні вимоги тим, що під час перев ірки на базі відпочинку "Нови й Світ" ЗАТ "Торгівельний дім " Кримвино" було встановлено, щ о з 2004 року на посаді газоелект розварника без дозволу Держа вної служби зайнятості працю вав громадянин Російської федерації ОСОБА_3.

У судовому засіданні предс тавник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав викладених у позовній заяві.

Прокурор до суду не з' явив ся, про час та місце судового з асідання повідомлений належ ним чином. Будь-яких клопотан ь суду не направив.

Представник відповідача д о суду не з' явився, про час та місце судового засідання по відомлений належним чином. Б удь-яких клопотань суду не на правив, заперечень на позов н е надав.

Суд вважає за можливе розг лянути справу у відсутності представника відповідача, ке руючись ст. 128 КАС України, на пі дставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вав всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінив дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень, ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України;

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єкта владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до ст. 34 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я ”N 1533-III від 02.03.2000 року забезпечен ня збору страхових внесків, к онтроль правильності їх нара хування та своєчасності спла ти віднесено до обов'язків Фо нду загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування на випадок безробіття (далі Ф онд).

Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робо чих органів виконавчої дирек ції Фонду покладаються на це нтр зайнятості Автономної Ре спубліки Крим, обласні, Київс ький і Севастопольський місь кі, районні, міськрайонні, міс ькі та районні у містах центр и зайнятості.

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, ст. 18 я кого встановлено, що для реал ізації державної політики з айнятості населення, профес ійної орієнтації, підгото вки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не прац юючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міні стрів України, створюється державна служба зайнятост і, діяльність якої здійсню ється під керівництвом Міні стерства праці та соціальн ої політики України, місцеви х державних адміністрацій та органів місцевого самовр ядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.

Отже, судом встановлено, що Сімферопольський міський це нтр зайнятості являється уст ановою Державної служби зайн ятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціа льної політики Автономної Ре спубліки Крим, яке відповідн о до п. 1 Положення про Міністе рство праці та соціальної по літики Автономної Республік и Крим, затвердженого Поста новою Ради Міністрів Автон омної Республіки Крим від 13.06.20 05 року № 249 являється республі канським органом виконавчої влади.

За змістом Закону України “Про загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття ” № 1533-I II від 02.03.2000 року Сімферопольськ ий міський центр зайнятості, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізич ними та юридичними особами я вляється органом виконавчої влади та, відповідно, суб' єк том владних повноважень.

Судом встановлено, що 03.09.2010 ро ку інспекцією з контролю за д отриманням законодавства пр о зайнятість населення було складено акт № 100/ш про порушен ня законодавства України про зайнятість населення, а саме : використання праці громадя нина Російської Федерац ії ОСОБА_3 без дозволу дер жавної служби зайнятості Укр аїни. ОСОБА_3 перебував у т рудових відносинах с ЗАТ "Тор говий дім "Кримвино" з 16.02.2002 року по 12.08.2009 року. наказ про прийнят тя та звільнення ОСОБА_3 н е видавався, при цьому фактич но він був допущений до робот и.

Факт порушення підтверджу ється поясненнями іноземног о громадянина ОСОБА_3 та в иконавчого директора бази ві дпочинку "Новий Світ" ЗАТ "Торг овий дім "Кримвино" ОСОБА_5 , а також протоколом Судакськ ого МВ ГУ МВД України в АР Крим про адміністративне правопо рушення № КР 007819 від 13.08.2009 року, по становою від 13.08.2009 року про пору шення провадження про адміні стративне правопорушення пр окуратури м. Судака і постано вою Судакського міського суд у від 18.08.2009 року по справі № 3-995/1009.

Акт про порушення законода вства України про зайнятість населення від 03.09.2009 року у двох примірниках разом з супрові дним листом № 13-03-3318/0-09 було напра влено рекомендованим листом на адресу відповідача для оз найомлення, підписання та ви конання.

Зазначений документ отрим аний відповідачем 09.09.2009 року, що підтверджується повідомлен ням про вручення поштового в ідправлення № 975/047.

Розмір штрафних санкцій, як ий належить до сплати ВАТ "Тор гівельний дім" Кримвино" скла дає 12 600,00 грн. ( 630,00 грн. х 20).

В зазначений термін штраф не сплачений відповідачем.

Згідно із ч. ч. 2, 3 ст. 8 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", іноземці та особи без гро мадянства, крім найнятих від повідно до угоди про розподі л продукції, які прибули в Укр аїну на визначений термін, од ержують право на трудову дія льність лише за наявності в н их дозволу на працевлаштуван ня, виданого державною служб ою зайнятості України, якщо і нше не передбачено міжнародн ими договорами України. Прац евлаштування в Україні інозе мців, найнятих інвестором у м ежах і за посадами (спеціальн істю), визначеними угодою про розподіл продукції, здійсню ється без отримання дозволу на працевлаштування. У разі в икористання праці іноземців або осіб без громадянства бе з дозволу державної служби з айнятості України з підприєм ств, установ і організацій, не залежно від форм власності, д ержавна служба зайнятості ст ягує штраф за кожну таку особ у у п'ятдесятикратному розмі рі неоподатковуваного мінім уму доходів громадян. Ці кошт и спрямовуються до державног о фонду сприяння зайнятості населення.

Відповідно до п.4 Постанов и Кабінету Міністрів Украї ни від 01.11.1999р. №2028 "Про затверджен ня порядку оформлення інозем цями та особами без громадян ства дозволу на працевлаштув ання в Україні" - дозвіл на пра цевлаштування оформляється та видається Державним цент ром зайнятості для роботи на підприємстві, в установі, орг анізації, які запросили іноз емця на певну посаду (за фахом )- тобто, конкретному роботода вцю на працевлаштування іноз емця на конкретному робочому місці чи посаді.

Законом України "Про зайнят ість населення" передбачено, що у разі використання праці іноземців або осіб без грома дянства без дозволу державно ї служби зайнятості України з підприємств, установ і орга нізацій, незалежно від форм в ласності, державна служба за йнятості стягує штраф за кож ну таку особу у п'ятдесятикра тному розмірі неоподатковув аного мінімуму доходів грома дян. Ці кошти спрямовуються д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття. Відповідно до За кону України "Про зайнятість населення", Державна служба з айнятості має право стягуват и штрафи з підприємств, устан ов та організацій усіх форм в ласності, зокрема, у разі вико ристання праці іноземців або осіб без громадянства без до зволу державної служби зайня тості.

З акту № 100/ш від 03.09.2010 року вбача ється, що відповідачем поруш ена норма ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" у ч астині використання праці ін оземця без дозволу державної служби зайнятості України г ромадянина Російської Ф едерації ОСОБА_6.

Згідно з Положенням про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість, інспекції надається право застосовувати економі чні санкції до підприємств, у станов і організацій, незале жно від форм власності й госп одарювання, за порушення зак онодавства про зайнятість на селення, передбачені статтям и 5 і 20 Закону України "Про зайня тість населення" і за недодер жання вимог статей 8 і 18 зазнач еного Закону.

У порядку, передбаченому с т. 71 КАС України, відповідачем не надані докази сплати штра фу за порушення ст. 8 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", у зв' язку з чим суд вваж ає, що позовні вимоги підляга ють задоволенню.

При таких обставинах, суд вв ажає, що вимоги позивача обґр унтовані та підлягають задов оленню у повному обсязі, оскі льки підтверджуються матері алами справи, та відповідают ь чинному законодавству Укра їни.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що прокурор не здій снював судових витрат по спр аві, судові витрати стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Під час судового засідання , яке відбулось 30.08.2010 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 06.09.10 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повн ому обсязі.

Стягнути з Закритого акціо нерного товариства "Торгівел ьний дім "Кримвино" (юридична а дреса: 95000, АДРЕСА_1; фактична адреса: 95000, АР Крим, м. Сімферопо ль, вул. Лугова, 6, ЗКПО 31532293) 12600,00 грн . штрафу за порушення ст. 8 Зако ну України "Про зайнятість на селення", перерахувавши (п/р 37171 305900002 ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімфероп оль, МФО 824026, ЗКПО 20708706, код платежу 50040500).

Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ла тинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.08.2010
Оприлюднено27.10.2010
Номер документу11800565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2478/10/6/0170

Постанова від 30.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні