Ухвала
від 27.03.2024 по справі 160/24011/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 березня 2024 року Справа 160/24011/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпро заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/24011/23 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДМК-90" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

19.09.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ДМК-90" (юридична адреса: вул. Шевченка, 37, м. Дніпро, 49044, поштова адреса: а/с 25, м. Кременчук, 39601, код ЄДРПОУ 45004801) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658), в якій позивач з урахуванням уточненої позовної заяви просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 р.: №9276436/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.05.2023 р. №13; №9276435/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.05.2023 р. №14; №9276434/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2023 р. №16; №9276433/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.05.2023 р. №17; №9276438/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17.05.2023 р. №18; №9276437/45004801 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.05.2023 р. №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ДМК-90" податкові накладні: від 13.05.2023 р. №13; від 14.05.2023 р. №14; від 16.05.2023 р. №16; від 17.05.2023 р. №17; від 17.05.2023 р. №18; від 18.05.2023 р. №19 датою їх подання.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

31.10.2023 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, а також заява про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, в якій останній просив суд здійснити розгляд справи №160/24011/23 за адміністративним позовом ТОВ "ДМК-90" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження, у разі відмови у розгляді справи №160/24011/23 за адміністративним позовом ТОВ "ДМК-90" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження, розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження, але з викликом сторін.

Вказана заява була обґрунтована тим, що предметом даної адміністративної справи є Рішення комісії про відмову у реєстрації ПН згідно Порядку №1165. Зазначає, що позивачем було подано до Єдиного державного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкові накладні №13 від 13.05.2023 на загальну суму 113650,68 грн., у т.ч. ПДВ 18941,78 грн., №14 від 14.05.2023 на загальну суму 113650,68 грн., у т.ч. ПДВ 18941,78 грн., №16 від 16.05.2023 на загальну суму 138662,78 грн., у т.ч. ПДВ 23110,46 грн., №17 від 17.05.2023 на загальну суму 96248,46 грн., у т.ч. ПДВ 16041,41 грн., №18 від 17.05.2023 на загальну суму 39906,86 грн., у т.ч. ПДВ 6651,14 грн., №19 від 18.05.2023 на загальну суму 160289,78 грн., у т.ч. ПДВ 26714,96 грн, що є значною для ГУ ДПС у Дніпропетровській області, а також рішення відповідно до якого здійснюється донарахування коштів, які беруть участь у формуванні державного бюджету та відповідно до цього справа має значний суспільний інтерес.

При вирішенні заяви відповідача про необхідність розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження, суд виходить із наступного.

Положеннями ст.12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Відповідно до ч.2 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

При цьому ч.4 ст.257 КАС України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:

1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;

2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;

4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, приписами КАС України визначено вичерпний перелік справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження, при цьому всі інші справи можуть розглядатися судом як за правилами спрощеного позовного провадження, так і за правилами загального, у разі, якщо через складність або інші обставини таких справ недоцільно здійснювати їх розгляд у спрощеному позовному провадженні.

При цьому згідно з ч.3 ст.257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:

1) значення справи для сторін;

2) обраний позивачем спосіб захисту;

3) категорію та складність справи;

4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо;

5) кількість сторін та інших учасників справи;

6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;

7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Як зазначалося вище, звертаючись з клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін, відповідачем не зазначено та не обґрунтовано в чому полягає для нього важливе значення розгляду справи саме з повідомленням (викликом) сторін, дослідження яких саме матеріалів та надання яких саме пояснень є необхідним саме у судовому засіданні та яким чином розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) вплине на об`єктивність з`ясування обставин справи, або їх повноту.

Покликання відповідача на значимість справи не може бути сприйняте як належний аргумент для переходу до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Будь-який спір з огляду на дії позивача щодо його ініціювання є значимими для нього, так само як і для відповідача, оскільки судове провадження має наслідком ухвалення судового рішення, яким вирішується спір між ними.

Щодо посилань представника відповідача, що предметом спору є рішення відповідно до яких здійснюється донарахування коштів, які беруть участь в формуванні державного бюджету, суд зазначає, що предметом спору у даній справі є, зокрема, оскарження рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 р. №9276436/45004801, від 01.08.2023 р. №9276435/45004801, від 01.08.2023р. №9276434/45004801, від 01.08.2023 р. №9276433/45004801, від 01.08.2023 р. №9276438/45004801, від 01.08.2023 р. №9276437/45004801, згідно з якими ТОВ "ДМК-90" відмовлено в реєстрації податкових накладних № 13 від 13.05.2023 р., №14 від 14.05.2023 р., №16 від 16.05.2023 р., №17 від 17.05.2023 р.,№18 від 17.05.2023 р., №19 від 18.05.2023 р., тому судом встановлюється саме факт правомірності/неправомірності прийняття означеного рішення, а не вирішення питання щодо донарахувань коштів, які беруть участь у формуванні державного бюджету.

Водночас, таке судове рішення підлягатиме оскарженню в порядку, визначеному КАС України.

Суд також звертає увагу відповідача на те, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі (частина перша статті 262 КАС України) з усіма правами, наданими сторонам Кодексом адміністративного судочинства України та наведених додатково судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Відповідач не позбавлений права викладати свої аргументи, пояснення, міркування у відзиві на позовну заяву, запереченнях, додаткових поясненнях та подавати докази.

Також, положення Кодексу адміністративного судочинства України гарантують права учасників справи безпосередньо знайомитись з матеріалами справи, зокрема і з аргументами іншої сторони та інших учасників та реагувати на ці аргументи відповідно до процесуального законодавства.

Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

При цьому, суд звертає увагу на те, що згідно з частиною 2 статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Зважаючи на вищенаведене, підстави стверджувати, що розгляд цієї справи повинен в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відсутні, тому суд доходить висновку про відмову у задоволенні заяви про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/24011/23.

Керуючись ст.ст. 12, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/24011/23 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДМК-90" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 293 заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу118006785
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/24011/23

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 26.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Рішення від 27.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні