КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2024 року м. Київ № 320/13603/24
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Любенко Д.І.,
за участю представників сторін:
від позивача - Натина А.О.,
від відповідача - ОСОБА_1 ,
від третьої особи- не з`явились,
розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕСКОМ ЛТД»
до військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «АнВа»
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕСКОМ ЛТД» (далі по тексту позивач, ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД») з позовом до військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (далі по тексту відповідач, ВЧ НОМЕР_1 ), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про відхилення пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД», оформлене протокольним рішенням (Протоколом) уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (військова частина НОМЕР_1 НГУ) № 184 від 18.03.2024 по закупівлі з ідентифікатором UA-2024-02-21-013078-а, предмет закупівлі: Ремінно-поясна система (ремінь розвантажувальний тактичний захисний; сумка-підсумок розкладна універсальна; сумка-підсумок бойова А-30; сумка-підсумок бойова Г) за кодом ДК021:2015:18930000-7- Мішки та пакети.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що оскаржуване рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» є протиправним та підлягає скасування, оскільки не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Так, у протоколі № 184 відповідач зазначив про те, що учасником у складі пропозиції надано протокол контрольних випробувань № 27-1/К-24 від 11 березня 2024 року не в повному обсязі, відсутні сторінки; у складі пропозиції учасника відсутні протоколи випробувань кольору виробів складових ремінно-поясної системи на відповідність технічній документації відповідно до Переліку № 12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації; у складі пропозиції учасника відсутні сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на люверс та етикетки, з яких виготовляється виріб. Позивач зазначив про порушення відповідачем вимог чинного законодавства з огляду на ненадання ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» терміну на усунення невідповідностей у пропозиції, про які зазначено у протоколі. Крім того позивач зауважив, що запропонована ціна ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» була значно нижчою, а відповідач не врахував принцип пропорційності при відхиленні пропозиції позивача, посилаючись на невідповідності пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» Оголошенню, які були зазначені.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.03.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі з урахуванням особливостей, визначених у статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України та призначено судове засідання на 27.03.2024 року о 14.00 год. Також суд залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «АнВа». Крім того суд витребував від відповідача докази по справі.
Відповідач позов не визнав та подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД». Зазначив, що під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції позивача було виявлено, що надана пропозиція не відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, про яку зазначено у оспорюваному протоколі № 184, відтак пропозиція позивача підлягала відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оскільки пропозиція позивача не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та позивач не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідач звертав увагу суду, що згідно із приписами пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» передбачено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43* особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
При цьому, відповідач наголошував на відсутності невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД», оскільки відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції є виключенням обумовленим у постанова Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.03.2024 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 28.03.2024.
Третя особа правом на подання письмових пояснень щодо позову чи відзиву на позов не скористалася, будь-яких заяв чи клопотань по суті справи не надала.
У судове засідання, призначене у справі на 28.03.2024 з`явилися уповноважені представники позивача та відповідача. Третя особа в судове засідання не з`явилась, хоча була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду справи.
Представник позивача підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити. Уповноважений представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог.
Заслухавши представників сторін, розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Протокольним рішенням уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 21.02.2024 № 100 було вирішено затвердити вимоги до предмета закупівлі та проєкту договору. Оприлюднити оголошення, проєкт договору та вимоги до предмета закупівлі щодо Закупівлі в Електронній системі згідно статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
21.02.2024 військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України на веб - сайті «Prozorro» розміщено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі на закупівлю Ремінно-поясна система (ремінь розвантажувальний тактичний захисний; сумка-підсумок розкладна універсальна; сумка-підсумок бойова А-30; сумка-підсумок бойова Г) код ДК 021:2015:18930000-7 Мішки та пакети за ідентифікатором UA-2024-02-21-013078-а (далі по тексту Оголошення).
Згідно зазначеного Оголошення:
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Ремінно-поясна система (ремінь розвантажувальний тактичний захисний; сумка-підсумок розкладна універсальна; сумка-підсумок бойова А-30; сумка-підсумок бойова Г), код ДК 021:2015:18930000-7 Мішки та пакети.
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: згідно з Додатком 1 та Додатком 2.
Кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг:
кількість товарів або обсяг робіт чи послуг: 30 000 комплектів;
місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, м. Київ.
Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: до 01.09.2024.
Очікувана вартість предмета закупівлі: 93 628 200 (дев`яносто три мільйони шістсот двадцять вісім тисяч двісті) грн 00 коп. з ПДВ.
Період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель): 27.02.2024 до 12:00 год.
Кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю): 12.03.2024 до 00:00 год.
Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: «Ціна» єдиний критерій оцінки, питома вага критерію 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною. Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиції з найнижчою ціною.
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати): 3% очікуваної вартості (2 808 846 (Два мільйони вісімсот вісім тисяч вісімсот сорок шість) грн. 00 коп.).
Згідно із пунктом 16.20 Оголошення у разі виявлення невідповідності щодо цього пункту в пропозиції учасника пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі п.1 ч. 13 ст. 14 Закону.
Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-02-21-013078-a для участі у спрощеній закупівлі UA-2024-02-21-013078-a подали тендерні пропозиції учасники: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД МЕТАЛУРГ»; ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД»; Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОП-ТЕКС»; ТОВ «АнВа»; ТОВ «СУПЕРФОРМ»; ПВТП «Акрополіс».
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій UA-2024-02-21-013078-a, розкрито тендерні пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД МЕТАЛУРГ» (ідентифікаційний код 40856954) яким запропоновано ціну 80 000 000, 00 грн; ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» (ідентифікаційний код 42300511) яким запропоновано ціну 88 860 000,00 грн; Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОП-ТЕКС» (ідентифікаційний код 40432475) яким запропоновано ціну 92 700 000,00 грн; ТОВ «АнВа» (ідентифікаційний код 03058052) яким запропоновано ціну 92 970 000,00 грн.
Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 18.03.2024 № 184 до порядку денного включено питання: Про розгляд пропозиції учасника ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД», поданої щодо закупівлі «Ремінно- поясна система (ремінь розвантажувальний тактичний захисний; сумка-підсумок розкладна універсальна; сумка-підсумок бойова А-30; сумка-підсумок бойова Г), код ДК 02 1:2015:18930000-7 Мішки та пакети за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника на відповідність вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі і про прийняття рішення про відхилення пропозиції учасника.
Так, у означеному протокольному рішенні (протоколі) від 18.03.2024 № 184 зазначено, що під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції Учасника було виявлено, що надана пропозиція не відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме:
1. Учасником у складі пропозиції надано протокол контрольних випробувань №27-1/К- 24 від 11 березня 2024 року не в повному обсязі, відсутні сторінки.
2. У складі пропозиції Учасника відсутні протоколи випробувань кольору виробів складових ремінно-поясної системи на відповідність технічній документації відповідно до Переліку №12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимога і нормативної або технічної документації.
3. У складі пропозиції Учасника відсутні сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на люверс та етикетки, з яких виготовляється виріб.
Таким чином пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону оскільки пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та Учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відтак, протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 18.03.2024 № 184 вирішено відхилити пропозицію Учасника щодо Закупівлі відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону
Оприлюднити інформацію про відхилення пропозиції Учасника (у вигляді цього протоколу) в електронній системі закупівель відповідно до вимог статей 10 та 14 Закону.
Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-ІХ визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.
Відповідно до приписів частин першої-третьої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Відповідно до статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі», абзацу сьомого підпункту 1 пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 24 лютого 2023 р. № 2958-IX «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні» Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», пунктом 1 якої Затверджено: особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі по тексту Особливості); Порядок визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил.
Згідно із пунктом 1, 2, 4 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Пунктом 8 Особливостей визначено, Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., N 84, ст. 5176; 2023 р., N 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. N 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178.
Державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції.
Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1275, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.
Тому, враховуючи приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 3 пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, яка є предметом даного позову проводиться відповідно до статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені Законом України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною дев`ятою статті 3 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п`ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об`єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану встановлюються окремим законом.
Статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» обумовлено умови здійснення спрощених закупівель.
Спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Частиною другою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано, що спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
3) подання пропозицій учасниками;
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.
Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.
Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).
Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.
Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.
Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.
Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.
Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.
Приписами пункту 20 частини другої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» обумовлено, що з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Щодо зазначення в оскаржуваному рішенні невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» умовам, визначеним в Оголошенні, суд зазначає таке.
Відповідно до оприлюдненого військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України Оголошення за процедурою закупівлі з ідентифікатором UA-2024-02-21-013078-а Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: згідно з Додатком 1 та Додатком 2.
Згідно із Додатком 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Технічні вимоги» учасник повинен здійснювати постачання Ремінно-поясних систем (ДК 021:2015:18930000-7 Мішки та пакети) за технічними та якісними характеристиками у кількості, номенклатурі та у строки вказані Замовником у технічних вимогах:
Ремінно-поясна система - згідно комплектності кількість 30 000 кінцевий термін постачання до 01.09.2024.
На підтвердження відповідності товару вимогам оголошення, учасник надає замовнику у склад пропозиції скановані оригінали в кольоровому вигляді наступних документів:
1. *Протокол досліджень (випробувань) на відповідність технічним умовам та технічним специфікаціям згідно комплектності відповідно до Переліку №12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації (ознайомитися з яким можна на офіційному сайті Національної гвардії України в розділі «Діяльність» - «Державні закупівлі» - «Закупівля речового майна» - «Переліки лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації».
2. Сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на всі матеріали, з яких виготовляється виріб.
3. Сертифікат відповідності на виріб.
4. Гарантійний лист, що виріб буде виготовлено згідно з технічними умовами та технічними специфікаціями згідно комплектності.
5. Якщо Учасник не є виробником предмету закупівлі, в своїй пропозиції повинен надати сканований оригінал в кольоровому вигляді гарантійного листа виробника, що підтверджує можливість постачання Учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни. В листі обов`язково зазначити найменування замовника процедури, номер оголошення, дату виходу оголошення, якість запропонованого товару, кількість, строки.
* У разі, якщо замовником в протоколах зазначений не Учасник спрощеної закупівлі, тоді він повинен надати лист-дозвіл від замовника, вказаного в протоколах, на використання їх із зазначенням обґрунтувань.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» на підставі п.1 ч.13 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідач зазначив, що надана пропозиція не відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме:
1. Учасником у складі пропозиції надано протокол контрольних випробувань №27-1/К- 24 від 11 березня 2024 року не в повному обсязі, відсутні сторінки.
2. У складі пропозиції Учасника відсутні протоколи випробувань кольору виробів складових ремінно-поясної системи на відповідність технічній документації відповідно до Переліку №12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимога і нормативної або технічної документації.
3. У складі пропозиції Учасника відсутні сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на люверс та етикетки, з яких виготовляється виріб.
Так, у складі пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД, містився зокрема: протокол випробувань № 27-1/К-24 від 11.03.2024 року.
Однак, як зазначив у оспорюваному рішенні відповідач, зазначений протокол контрольних випробувань № 27-1/К-24 від 11 березня 2024 року наданий не в повному обсязі, відсутні сторінки.
Позивачем в ході судового розгляду справи не заперечувалися зазначені обставини, однак останній в якості підстав позову зазначив про порушення відповідачем норм чинного законодавства, що виразилися зокрема у не наданні ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» 24 годин на усунення невідповідностей у пропозиції.
Надаючи правову оцінку зазначеним доводам сторони суд зазначає наступне.
Відповідно до приписів пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Вказані Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Пунктом 43 зазначених Особливостей обумовлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З огляду на викладені правові норми, суд зазначає, що системний аналіз положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування дає підстави для висновку про надання можливості учаснику процедури закупівлі виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій.
Водночас, пункт 43 Особливостей містить вичерпний перелік виключень щодо поняття «невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією», до якого не входять, зокрема, випадки відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Відповідно до розділу «Технічні вимоги» додатку 2 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) на підтвердження відповідності товару вимогам оголошення, учасник надає замовнику у склад пропозиції скановані оригінали в кольоровому вигляді наступних документів: 1. *Протокол досліджень (випробувань) на відповідність технічним умовам та технічним специфікаціям згідно комплектності відповідно до Переліку №12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації (ознайомитися з яким можна на офіційному сайті Національної гвардії України в розділі «Діяльність» - «Державні закупівлі» - «Закупівля речового майна» - «Переліки лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимогам нормативноїь або технічної документації».
Тобто, вимоги обумовлені у додатку 2 до тендерної документації є однією з вимог замовника для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, що, в свою чергу, виключає можливість виправлення недоліків у випадку виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відтак, встановивши відсутність у тендерній пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» сканованого оригіналу в кольоровому вигляді повного тексту документу «Протокол випробувань № 27-1/К-24 від 11.03.2024 року» Випробувального центру «Науково-випробувальний центр «Надійність» Національного технічного університету «КПІ імені Ігоря Сікорського» контрольних випробувань фурнітури пластикової, а саме застібки Фастекст Тип (1) Вид (1) згідно технічної специфікації ТС A01XJ.17223-062:2018(01) від 28.09.2018 року та застібки кнопки, що застосовуються для виготовлення виробів згідно Технічних специфікацій Міністерства оборони України на предмет для речового забезпечення:
ТС A01XJ.22696-248:2022 (01) від 28.10.2022 «Сумка-підсумок бойова-А-30»,
ТС A01XJ.22696-439:2023 (02) від 30.06.2023 «Сумка-підсумок бойова-А-45»,
ТС A01XJ.22696-289:2023 (01) від 22.02.2023 «Сумка-підсумок бойова-Г»,
ТУ У 14.1-00034022-077: 2015 від 06.12.2018 «Сумка-підсумок розкладна універсальна»,
ТС A01XJ.22696-333:2022 (01) від 28.10.2023 «Сумка-підсумок бойова-Р» ТУ У 15.1-00034022-157:2016 Сповіщення про зміни №1 від 06.01.2017 «Сумка-підсумок бойова-К, СПБ-К» на відповідність фізико-механічних характеристик, що надані на випробування ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД», в силу положень пункту 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у замовника були відсутні підстави для застосування пункту 43 Особливостей в частині розміщення у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Крім того, суд зазначає, що у пункті 2 додатку 2 до Оголошення «Технічні вимоги» обумовлено надання на підтвердження відповідності товару вимогам оголошення учасником у складі пропозиції сканованих оригіналів в кольоровому вигляді сертифікатів якості або сертифікатів відповідності, або висновки СЕС на всі матеріали, з яких виготовляється виріб.
При цьому, як було встановлено у протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національно гвардії України відображено, що у складі пропозиції Учасника відсутні протоколи випробувань кольору виробів складових ремінно-поясної системи на відповідність технічній документації відповідно до Переліку №12 лабораторних випробувань для перевірки предметів речового майна на відповідність вимога і нормативної або технічної документації. Крім того, у складі пропозиції Учасника відсутні сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на люверс та етикетки, з яких виготовляється виріб.
Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України, формуючи оголошення та вимоги щодо предмета закупівлі, оголошеного за процедурою закупівлі UA-2024-02-21-013078-a визначив ряд обов`язкових документів, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі.
Враховуючи те, що замовником на підтвердження відповідності товару вимогам Оголошення, зокрема щодо технічних та якісних характеристик товару виставлено вимоги щодо надання сканованих оригіналів в кольоровому вигляді - сертифікати якості або сертифікати відповідності, або висновки СЕС на всі матеріали, з яких виготовляється виріб, а позивачем у складі тендерної документації не надано таких документів вказує на відсутність всієї необхідної інформацію про запропонований товар до постачання з метою підтвердження технічних та якісних характеристик продукції, визначених у тендерній документації.
За таких обставин, у замовника військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України не було підстав звертатись до зазначеного учасника ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів зокрема усунення зазначених невідповідностей шляхом подання таких документів.
Враховуючи наведене, пропозиція ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Відповідно до вимог пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Зазначена норма Особливостей є імперативною та не передбачає виключень. Відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі у разі наявності зазначених вище підстав є обов`язком замовника.
Відтак, у замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД», визначені пунктом 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 2 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Щодо доводів позивача про те, що відповідачем було проігноровано ту обставину, що тендерна пропозиція ТОВ «БІЗНЕСКОМ ЛТД» є більш економічно вигідною, ніж пропозиція переможця, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
При цьому, приписами пунктів 11-13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано, що замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
Суд зазначає, що ключову роль при визначенні переможця процедури закупівлі відіграє не лише ціна тендерної пропозиції учасника, але й її відповідність усім без виключення умовам тендерної документації.
При здійсненні публічних закупівель замовникам необхідно дотримуватися всіх принципів здійснення публічних закупівель передбачених статтею 5 Закону, тобто не лише принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, а ще й такого принципу як об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Саме тому, Законом і передбачена імперативна вимога щодо відхилення тендерної пропозиції учасника, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі.
За наведених обставин у сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість рішення відповідача, яке оформлене протокольним рішенням (Протоколом) уповноваженої особи військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (військова частина НОМЕР_1 НГУ) № 184 від 18.03.2024 по закупівлі з ідентифікатором UA-2024-02-21-013078-а, предмет закупівлі: Ремінно-поясна система (ремінь розвантажувальний тактичний захисний; сумка-підсумок розкладна універсальна; сумка-підсумок бойова А-30; сумка-підсумок бойова Г) за кодом ДК021:2015:18930000-7- Мішки та пакети.
Відповідно до приписів частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Тобто, обов`язок доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень одночасно покладено на усіх учасників процесу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На виконання цих вимог відповідачем доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятого рішення.
Водночас докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, та були спростовані відповідачем. Разом з тим, доводи позивача ґрунтуються виключно на припущеннях, які не підтверджуються належними та допустимими доказами.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим, а відтак таким, що не підлягає задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, питання розподілу судових витрат не вирішується.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 118008062 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні