Рішення
від 28.03.2024 по справі 420/5530/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5530/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Роздільнянської окружної прокуратури до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, третя особа Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу, про визнання протиправною бездіяльності щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д., орієнтовною площею 1,0 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї; зобов`язати Великомихайлівську селищну раду Роздільнянського району Одеської області вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д., орієнтовною площею 1,0 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на території Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району розташовано діюче місце видалення твердих побутових відходів за межами с. Великокомарівка орієнтовною площею 1,0 га. З інформації Великомихайлівської селищної ради № 2138/02-13 від 28.12.2023 вбачається, що на вказане сміттєзвалище, що розташоване за межами с. Великокомарівка Роздільнянського району розроблено паспорт № 51216188 від 29.11.2004. Згідно вищевказаного паспорту місця видалення відходів, сміттєзвалище експлуатується з 1990 року, воно знаходиться на земельній ділянці площею 1,0 га, за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д. Водночас, земельна ділянка, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів не сформована, кадастровий номер не присвоєно, межі в натурі на місцевості не винесені та речове право на неї не зареєстроване. Відповідачем не забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської селищної ради за 0,5 км від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д. , орієнтовною площею 1,0 га, для розміщення об`єкту зберігання та видалення відходів сміттєзвалища твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на неї. Оскільки за результатами припису від 09.07.2021 № 307 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу заходи щодо звернення до суду із позовом про визнання протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо поводження з відходами та зобов`язання вчинити певні дії, не вживались, Роздільнянська окружна прокуратура вимушена звернутися до суду за захистом порушених прав в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу.

Ухвалою судді від 23.02.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відзив на адміністративний позов від відповідача до суду не надійшов, у зв`язку із чим справу розглянуто за наявними матеріалами відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України.

Пояснення від третьої особи Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу щодо адміністративного позову до суду не надійшли.

Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 720-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Одеської області» с. Великокомарівка, за межами якого розташоване місце видалення твердих побутових відходів, входить до складу території Великомихайлівської територіальної громади з адміністративним центром у смт. Велика Михайлівка.

Роздільнянською окружною прокуратурою в ході реалізації конституційної функції представництва інтересів держави в суді проведено вивчення стану законності у сфері забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів та екологічної безпеки поводження з відходами на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області.

За результатами опрацювання матеріалів щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді встановлено, що на території Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району розташовано діюче місце видалення твердих побутових відходів за межами с. Великокомарівка орієнтовною площею 1,0 га.

З інформації Великомихайлівської селищної ради № 2138/02-13 від 28.12.2023 вбачається, що на вказане сміттєзвалище, що розташоване за межами с. Великокомарівка Роздільнянського району, розроблено паспорт № 51216188 від 29.11.2004.

Згідно вищевказаного паспорту місця видалення відходів, сміттєзвалище експлуатується з 1990 року, воно знаходиться на земельній ділянці площею 1,0 га, за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д.

Водночас, земельна ділянка, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів не сформована, кадастровий номер не присвоєно, межі в натурі на місцевості не винесені та речове право на неї не зареєстроване.

Землевпорядна документація на земельну ділянку, на якій розташовано вищевказане місце видалення відходів відсутня. Селищною радою лише перевірено наявність проектів щодо землеустрою земельних ділянок під місця видалення відходів та визначено перелік земельних ділянок під МВВ.

Крім того, відповідно до інформації Великомихайлівської селищної ради від 22.01.2024, бюджетом селищної ради на 2024 рік кошти для оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки на яких розміщені місця видалення твердих побутових відходів не передбачено.

Також вказаний факт підтверджено проведеною у лютому 2021 року (повторно у липні 2021 року) Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) плановою (у липні позаплановою) перевіркою щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області.

Зокрема, у період з 26.01.2021 по 05.02.2021 на підставі наказу «Про проведення перевірки» від 26.01.2021 № 62 та направлення на проведення планової перевірки № 34 пр від 26.01.2021, посадовими особами Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) проведено планову перевірку щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району.

В ході проведення перевірки посадовими особами Інспекції встановлено ряд порушень вимог природоохоронного законодавства, які зафіксовані в Акті № 01 від 05.02.2021 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, у тому числі щодо порушень в сфері поводження з відходами.

З метою усунення порушень, виявлених за результатом планового заходу державного нагляду (контролю), державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища селищному голові Великомихайлівської селищної ради ОСОБА_1 видано припис № 20 від 11.02.2021, який не оскаржувався.

Крім того, за фактом порушення правил ведення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами, та за фактом порушення режиму експлуатації полігонів для зберігання чи захоронення побутових відходів, державним інспектором 01.02.2021 складено протоколи про адміністративне правопорушення № 000018 за ст. 82-1 КУпАП та № 000019 за ст. 82-6 КУпАП відносно ОСОБА_2 .

Постановами про накладення адміністративного стягнення від 03.02.2021 № 000018 та від 05.02.2021 № 000019 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено стягнення.

У подальшому, з 07.07.2021 по 09.07.2021, на підставі направлення на проведення позапланової перевірки № 732 пр від 06.07.2021, посадовими особами Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) проведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині виконання припису Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) від 11.02.2021 № 20, наданого Великомихайлівській селищній раді Роздільнянського району.

В ході проведення перевірки посадовими особами Інспекції також було встановлено порушення вимог природоохоронного законодавства, які зафіксовані в Акті № 43 від 09.07.2021 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

З огляду на невиконання законних вимог посадових осіб Інспекції, з метою усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства (в частині виконання припису від 11.02.2021 № 20), державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища селищному голові видано припис № 307 від 09.07.2021.

Пунктом 13 припису № 307 зазначено вимоги: скласти реєстр МВВ; здійснити перегляд і оновлення даних паспортів МВВ з погодженням в Департаменті екології та природних ресурсів Одеської ОДА (у т.ч. паспорти МВВ, розміщених на території Великокомарівського старостинського округу (реєстраційний номер № 51216188). Скласти проекти землеустрою земельних ділянок під МВВ.

За фактом невиконання пунктів 1-6, 8-16, 18-22 припису від 11.02.2021 № 20, 08.07.2021 відносно селищного голови Великомихайлівської селищної ради складено протокол про адміністративне правопорушення № 001742 за ст. 188-5 КУпАП.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 09.07.2021 № 001742 ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено стягнення.

Відтак, вимога про зобов`язання Великомихайлівської селищної ради вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, зайняту під сміттєзвалище для захоронення твердих побутових відходів у межах конкретного місця видалення відходів за паспортом НОМЕР_1 від 29.11.2004 орієнтовно розміром 1,0 га за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д. є необхідною для забезпечення експлуатації сміттєзвалища, розроблення плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

Окружною прокуратурою листом від 11.01.2024 за № 62-135вих-24 повідомлено Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про невиконання Великомихайлівською селищною радою вимог природоохоронного законодавства.

Згідно відповіді Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) від 14.02.2024 за № 646/1.2, Інспекцією не вживалися заходи реагування шляхом звернення до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невиконання вимог чинного законодавства щодо виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Великомихайлівської ОТГ з розташованими на ній сміттєзвалищами твердих побутових відходів в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

При цьому зазначено, що підставою не здійснення Інспекцією захисту інтересів держави Україна постає обмежене фінансування на сплату судового збору, що унеможливлює забезпечення самостійного захисту інтересів держави.

Листом окружної прокуратури від 19.02.2024 Інспекцію повідомлено про представництво інтересів держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу у даній справі.

Отже, оскільки правовстановлюючі документи на вищевказану земельну ділянку під сміттєзвалище для захоронення твердих побутових відходів відповідачем не оформлено, чим допущено протиправну бездіяльність, за умови бездіяльності Інспекції щодо звернення до суду за захистом порушених прав, Роздільнянська окружна прокуратура звернулася із даним адміністративним позовом задля захисту інтересів держави.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню у зв`язку з наступним.

Правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню, зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров`я людей та навколишнє природне середовище визначає Закон України «Про управління відходами».

Згідно пунктів 3, 21 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій.

Згідно додатку 1 до вказаного Закону розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо є однією з операцій з видалення відходів.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами» передбачено, що якщо регіональним планом управління відходами передбачено продовження строку експлуатації місць розміщення відходів (полігонів, звалищ), які не відповідають вимогам цього Закону, суб`єкт господарювання, що здійснює управління таким місцем розміщення відходів, повинен разом з документами на отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів подати план та техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

За правилами ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію.

Стаття 30 вказаного Закону зазначає, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо вирішення питань поводження з побутовими відходами.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження з визначення території для розміщення відходів відповідно до законодавства.

Згідно з ст. 25 цього ж Закону? сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 26 цього ж Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Земельним кодексом України (стаття 12) установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, крім іншого, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Земельна ділянка як об`єкт цивільних прав передбачає її формування з визначенням її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру ст. 79-1 ЗК України.

Одним зі способів формування земельних ділянок є відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Землеустрій проводиться в обов`язковому порядку (ст. 20 Закону України «Про землеустрій» на землях усіх категорій незалежно від форми власності, зокрема, в разі: б) встановлення та зміни меж об`єктів землеустрою.

Згідно з ст. 22 Закону України «Про землеустрій», землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень.

Види документації із землеустрою, згідно із Законом України «Про землеустрій» (ст. 25), крім інших є: ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, згідно зі ст. 50 цього Закону, розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом.

Згідно ст. 55 Закону України «Про землеустрій» встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.

Замовниками документації із землеустрою, відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.

Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

За визначенням статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Разом з тим, Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області не забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської селищної ради за 0,5 км від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д. , орієнтовною площею 1,0 га, для розміщення об`єкту зберігання та видалення відходів сміттєзвалища твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на неї.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під сміттєзвалищем створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування сміттєзвалища, що може призвести до негативних наслідків.

Вказана земельна ділянка належить до земель комунальної форми власності, використовується під сміттєзвалище твердих побутових відходів, а тому її використання повинне здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності на яких розташовані сміттєзвалища.

В даному випадку використання вказаної земельної ділянки комунальної форми власності здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства: шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без державної реєстрації відповідного права.

Згідно ст. 67 Закону України «Про землеустрій» фінансування робіт із землеустрою здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом.

Для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища за правилами ст. 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», утворюються Державний, Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності. Крім того, згідно п. 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим 20 відсотків.

Кошти місцевих, Автономної Республіки Крим і Державного фондів охорони навколишнього природного середовища можуть використовуватися тільки для фінансового забезпечення здійснення природоохоронних заходів, включаючи заходи для зниження забруднення навколишнього природного середовища та дотримання екологічних нормативів і нормативів екологічної безпеки, для зниження впливу забруднення навколишнього природного середовища на здоров`я населення.Отже за обставин розглядуваного спору, органом місцевого самоврядування, який є відповідальним за організацію землеустрою на території Великомихайлівської територіальної громади, є Великомихайлівська селищна рада Роздільнянського району. Однак селищною радою до цього часу не вжито заходів для оформлення прав на земельну ділянку під сміттєзвалищем, а саме заходів щодо забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,0 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, здійснення державної реєстрації прав на неї.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач вказаного обов`язку не виконав, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази щодо правомірності оскаржуваної прокуратурою бездіяльності.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач не надав доказів понесених судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, тому судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 139, 242-246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Роздільнянської окружної прокуратури (67400, Одеська обл.,м. Роздільна, вул. Ярослава Мудрого, буд. 8; ЄДРПОУ 0352855233) до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (67100, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт Велика Михайлівка, вул. Центральна, 123; ЄДРПОУ 04379367), третя особа Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (65114, м. Одеса, вул. Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, 22; ЄДРПОУ 43879780), про визнання протиправною бездіяльності щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д., орієнтовною площею 1,0 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

Зобов`язати Великомихайлівську селищну раду Роздільнянського району Одеської області вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,5 км. від населеного пункту с. Великокомарівка за координатами 47о6'1.16'' п.ш. 29о38'27.03'' с.д., орієнтовною площею 1,0 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя І.В. Завальнюк

Дата ухвалення рішення28.03.2024
Оприлюднено01.04.2024
Номер документу118012637
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/5530/24

Рішення від 28.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні