Ухвала
від 29.03.2024 по справі 947/39409/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/39409/23

Провадження № 1-кс/947/4555/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.03.2024 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про проведення огляду у кримінальному провадженні № 72023160000000015 від 08.03.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 205-1 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на проведення огляду, з якого вбачається, що Підрозділом детективів (на правах самостійного управління) Територіального управління БЕБ в Одеській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні № 72023160000000015 від 08.03.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень передбаченого ч. 2 ст.212, ч. 1 ст. 205-1 КК України.

В ході досудового розслідування кримінального провадження досліджуються протиправні дії службових осіб ПП «СТІРІОН» (код за ЄДРПОУ 43296674), котрі, як зазначає детектив, у період з 01.01.2021 року по 30.09.2022 року, шляхом реалізації товарів за готівкові кошти невстановленим особам без відображення в податковій звітності, ухилились від сплати податків на загальну суму 8 264 089 грн.

Невстановленими особами, шляхом використання низки підприємств тіньового сектору економіки, організовано злочинну схему з імпорту на митну територію України товарів за підробленими документами, з підміною номенклатури товарів, товарно-супровідних документів, ваги та виду товарів, кодів УКТЗЕД, приховування товарів від митного огляду, зазначення недостовірних відомостей щодо вартості товарів та його відправників тощо. Вказаними діями наносяться збитки бюджету України у великих розмірах.

В ході проведення слідчо-розшукових дій у вказаному кримінальному провадженні встановлено, що невстановленими особами у протиправній діяльності також використовується підконтрольне ризикове підприємство імпортер ТОВ «ВЕЛФАРТ» (код ЄДРПОУ 45332038), адреса реєстрації АДРЕСА_1 , директор ОСОБА_5 .

За результатами проведеного аналізу господарської діяльності ТОВ «ВЕЛФАРТ» встановлено, що вказаним товариством в період березня 2024 року проведено митних оформлення в режимі «імпорт» товарів в зоні діяльності Одеської митниці на загальну суму 9 099 414, 72 грн.

Так, допитано у якості свідка директора ТОВ «ВЕЛФАРТ»

ОСОБА_5 який в ході допиту повідомив, що дане підприємство зареєстрував на прохання знайомого, статутний фонд ТОВ «ВЕЛФАРТ» він не формував, бухгалтерський облік на підприємстві він не веде, грошовими коштами ТОВ «ВЕЛФАРТ» не розпоряджається, жодних договорів, контрактів, угод на поставку/придбання ТМЦ з контрагентами постачальниками та покупцями не підписував, та він не здійснює ввезення ТМЦ на територію України в режимі імпорт від ТОВ «ВЕЛФАРТ» (код ЄДРПОУ 45332038) та не виступає в ролі декларанта на даному підприємстві.

Також встановлено, що ТОВ «ВЕЛФАРТ» 27.03.2024 до Одеської митниці подано митну декларацію типу ІМ 40 ЕЕ № 24UA500000911571U4 щодо митного оформлення та ввезення на митну територію України ТМЦ (домкрати гідравлічні автомобільні) перевезення здійснюється вантажним транспортним засобом з причепом номерний знак НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .

Відповідно до наявної оперативної інформації встановлено, що розмитнення зазначених ТМЦ буде здійснюватися в зоні діяльності ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці на території ПРАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» (код ЄДРПОУ 01860124) за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7.

Таким чином, в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що документи й предмети, що свідчать про фінансово-господарську діяльність за участю підприємства-імпортера: ТОВ «ВЕЛФАРТ», а також ТМЦ (домкрати гідравлічні автомобільні) можуть знаходитись у вантажному транспортному засобі з причепом номерний знак НОМЕР_3 .

Враховуючи викладене, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду в порядку ст. 237 КПК України вантажного транспортного засобу з причепом номерний знак НОМЕР_3 та товарно матеріальних цінностей які переміщувались у вказаному автотранспортному засобі, які знаходяться в зоні діяльності ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці на території ПРАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» (код ЄДРПОУ 01860124) за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7.

Проведення огляду необхідне для підтвердження заявленого в митній декларації фактичного обсягу поставленого товару, перевірки його кількісних, якісних та вагових показників, фактурної вартості, торгівельної марки, отримання первинних фінансово-господарських документів щодо імпорту зазначених ТМЦ.

Без проведення огляду неможливо повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, встановити осіб, які причетні до вчинення кримінальних правопорушень, а також прийняти законне рішення у цьому кримінальному провадженні, а тому детектив за погодженням з прокурором звертається до слідчого судді із клопотанням про надання дозволу на проведення огляду.

В судовому засіданні прокурор клопотання про надання дозволу на проведення огляду підтримав у повному обсязі, клопотання просив задовольнити. Долучив витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, вислухавши прокурора в судовому засіданні, який підтримав подане клопотання та просив його задовольнити, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до ст.41 Конституції України право приватної власності є непорушним.

Згідно зКонституцією УкраїнитаЗаконом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

Згідно ст.2 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», рішення ЄСПЛ є обов`язковими для виконання Україною відповідно до ст.46 Конвенції.

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово зазначав, що аби не суперечити ст.8 Конвенції, втручання у приватне життя повинно здійснюватися «згідно із законом», мати легітимну мету та бути необхідним у демократичному суспільстві для досягнення цієї мети (рішення у справі «Кривіцька та Кривіцький проти України», п.42; «Шалімов проти України», п.84; «Кузнецов проти України», п.134).

У рішенні «Michaud v. France», п.94-1175, ЄСПЛ вказав, що вираз «передбачене законом» вимагає насамперед, щоб втручання ґрунтувалося на внутрішньому праві.

Згідно рішення «S. and Marper v. the UK», п.101, втручання буде таким, що є «необхідним у демократичному суспільстві», якщо воно відповідає вимогам «нагальної суспільної необхідності», зокрема є пропорційним його «законній меті», і якщо причини, наведені національними властями в його виправдання, є «суттєвими і достатніми».

Відповідно вимогам ст. 237 ч.2 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу встановленими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установленихчастиною третьоюцієї статті.

Згідно ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Долученими до клопотання матеріалами в сукупності в повній мірі підтверджується наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення в рамках даного кримінального провадження кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 205-1 КК України.

Як вбачається з клопотання про проведення огляду, у сторони обвинувачення є достатньо підстав вважати, що при огляді вантажного транспортного засобу з причепом номерний знак НОМЕР_3 та товарно-матеріальних цінностей, які переміщувались у вказаному автотранспортному засобі, які знаходяться в зоні діяльності ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці на території ПРАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» (код ЄДРПОУ 01860124) за адресою: АДРЕСА_2 може бути виявлено та зафіксовано відомості про обставини вчинення кримінальних правопорушень, пов`язаних з ухиленням від сплати податків.

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що в результаті надання дозволу на проведення огляду може бути досягнуто мету проведення такої слідчої (розшукової) дії.

Крім того, враховуючи обставини можливого вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 205-1 КК України та їх специфіку, слідчий суддя вважає, що огляд є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінальних правопорушень, які мають значення для досудового розслідування та про які зазначено у клопотанні, які в свою чергу в добровільному порядку отримані бути не можуть, оскільки такі відомості викриватимуть можливу протиправну поведінку причетних до вчинення кримінальних правопорушень осіб.

На підставі викладеного, враховуючи обґрунтованість поданого клопотання, наявність правових підстав для його задоволення, слідчий суддя приходить до переконання, що таке клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 223, 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про проведення огляду у кримінальному провадженні № 72023160000000015 від 08.03.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 205-1 КК України задовольнити.

Надати детективам групи детективів у кримінальному № 72023160000000015 від 08.03.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 205-1 КК України та прокурорам, які входять до складу групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні, дозвіл на проведення огляду автотранспортного засобу з причепом номерний знак НОМЕР_3 та товарно матеріальних цінностей, які переміщувались у вказаному автотранспортному засобі, які знаходяться у зоні діяльності ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці на території ПРАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» (код ЄДРПОУ 01860124) за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, з метою виявлення та вилучення товарно-матеріальних цінностей, які імпортуються ТОВ «ВЕЛФАРТ» (код ЄДРПОУ 45332038) та іншими підприємствами на які буде здійснено переоформлення вантажу, документів щодо фінансово-господарської діяльності товариства, а саме: зовнішньоекономічних договорів/контрактів та додатків до них; документів, які підтверджують якість товарів, зокрема сертифікатів якості товарів; митних декларацій; специфікацій; специфікацій до вантажних доручень; інвойсів; доручень на навантаження з додатками; товарно-транспортних накладних; реєстрів товарно-транспортних накладних; здавальних актів та актів завантаження з додатками; коносаментів; маніфестів; договорів митного брокерського обслуговування; актів приймання-передачі виконаних робіт, поставлених товарів (наданих послуг); довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей; рахунків-фактур за сплату поставлених товарів (послуг); платіжні доручення та всіх інших наявних документів, пов`язаних з митним оформленням імпорту товарів, а також встановлення та фіксації фактичної кількості та якісних показників товарно-матеріальних цінностей та інших предметів і документів, що стосуються незаконної діяльності та мають значення для встановлення істини у справі.

Визначити строк дії ухвали тривалістю в один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено02.04.2024
Номер документу118028455
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —947/39409/23

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні