Ухвала
від 26.03.2024 по справі 127/9862/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/9862/24

Провадження №1-кс/127/4236/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі: слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

адвокатів ОСОБА_5 , ОСОБА_3 ,

підозрюваного ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади голови Вапнярської селищної ради, в рамках кримінального провадження № 42022022310000002 від 11.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

22.03.2024 року до Вінницького міського суду Вінницької області надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 .

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42022022310000002 від 11.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що відповідно до постанови № 9 Вапнярської селищної територіальної виборчої комісії Тульчинського району Вінницької області від 28.10.2020 «Про підсумки та результати голосування» Вапнярським селищним головою об`єднаних громад обрано ОСОБА_6 , який 08.12.2020 прийняв присягу посадової особи органу місцевого самоврядування.

У свою чергу рішенням №1 9-ої сесії 8-го скликання Вапнярської селищної ради об`єднаної територіальної громади від 10.01.2017 затверджено Статут Вапнярської селищної об`єднаної територіальної громади.

Згідно з статтею 1.1.1. Глави 1.1 «Загальна характеристика Вапнярської селищно об`єднаної територіальної громади» Статуту, Вапнярська територіальна громада утворена шляхом добровільного об`єднання територіальних громад населених пунктів Вапнярської селищної ради: смт Вапнярка Томашпільського району Вінницької області та територіальної громади села Колоденка Томашпільського району Вінницької області.

У статті 2.2.3. Глави 2.2 «Територіальна громада первинний суб`єкт права на місцеве самоврядування» Статуту вказано, що Територіальна громада обирає раду та селищного голову, а також формує об`єкти комунальної власності.

Відповідно до статті 2.14.1 Глави 2.14. «Селищний голова» Статуту, селищний голова є головною посадовою особою територіальної громади. Селищний голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.

Форма роботи і повноваження селищного голови визначаються Конституцією України, законодавством України, цим Статутом, Регламентом ради.

Згідно пункту 4 статті 2.14.1 Глави 2.14 Статуту та ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова: 2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; 3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету; 7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; 10) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру»; 13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; 14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; 16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_6 , якого Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Статутом наділено адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, є службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.

Так, ОСОБА_6 , будучи службовою особою, діючи з прямим умислом який у нього винник не пізніше 01.10.2021, переслідуючи корисливий мотив незаконного збагачення та корисливу мету, направлену на розтрату бюджетних коштів в інтересах третіх осіб, шляхом зловживання своїм службовим становищем, за попередньою змовою з особою, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, та видачою завідомо неправдивих офіційних документів, здійснив розтрату бюджетних коштів, за наступних обставин.

Так, у 2021 році Вапнярською селищною радою у електронній системі публічних закупівель Prozzoro на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель, оприлюднено інформацію щодо планування процедури закупівлі предмета за кодом ДК021-2015:34110000-1 Легкові автомобілі, очікувана вартість предмета закупівлі 500 000 грн, процедура закупівлі електронні торги, у зв`язку із чим відображено чотири тендерні пропозиції.

Первинна тендерна пропозиція під назвою «Легковий автомобіль HYNDAI і30 (або еквівалент)» опублікована Вапнярською селищною радою 20.07.2021, відмінена 30.07.2021 з підстави відсутності подальшої потреби в закупівлі даного товару.

Надалі 28.08.2021 та 16.09.2021 торги за другою та третьою тендерними пропозиціями під назвами «Легковий автомобіль HYNDAI (або еквівалент)», опублікованими Вапнярською селищною радою 11.08.2021 та 31.08.2021, на які отримано по одній пропозицію від ТОВ «Центр Дилер Плюс», з ціною 500000 грн, відмінені з причини подання менше двох тендерних пропозицій.

В подальшому, 17.09.2021 Вапнярською селищною радою зареєстровано четверту тендерну пропозицію під назвою «Легковий автомобіль HYNDAI (або еквівалент)» з обґрунтуванням закупівлі: предмет «Товари» за ДК021-2015:34110000-1: Легкові автомобілі, очікуваною вартістю предмета закупівлі: 500 000 грн., процедура закупівлі - переговорна процедура. Цього ж дня на сайті Уповноваженого органу оприлюднено протокол переговорів № 17 від 17.09.2021 між Вапнярською селищною радою та ТОВ «Центр Дилер Плюс», відповідно до якого за результатами переговорів прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю транспортного засобу «HYNDAI SANTA FE KMHSW81UBGU686358», в кількості 1 шт. загальною вартістю 500000 грн. з ПДВ.

На виконання зазначених домовленостей, ОСОБА_6 01.10.2021 укладено договір про закупівлю № 208-АТЗ з особою, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, яка не мала повноважень представляти інтереси та підписувати документи від імені ТОВ «Центр Дилер Плюс» на поставку транспортного засобу.

Згідно зазначеного договору ТОВ «Центр Дилер Плюс» (Постачальник) зобов`язується передати у власність селищної ради (Покупець) транспортний засіб марки «HYUNDAI SANTA FE», номер шасі « НОМЕР_1 », а Покупець зобов`язується здійснити оплату товару шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 10 робочих днів з моменту підписання акту приймання-передачі товару та видаткової накладної.

Надалі, ОСОБА_6 , перебуваючи у с. Вапнярка Тульчинського району Вінницької області в період з 01.10.2021 по 06.10.2021 (більш точне місце та час в ході досудового слідства встановити не представилось можливим), достовірно знаючи, що автомобіль марки «HYUNDAI SANTA FE» з номером шасі « НОМЕР_1 » до Вапнярської селищної ради не поставлений, право власності на нього за органом місцевого самоврядування не зареєстровано та у офіційне користування чи розпорядження Вапнярської селищної ради цей автомобіль не перейшов, шляхом засвідчення власним підписом і печаткою Вапнярської селищної ради, видав складені невстановленими особами, видаткову накладну № С-0017 від 01.10.2021 та Акт приймання-передачі транспортного засобу від 06.10.2021, в яких зазначено неправдиві відомості про те, що Вапнярською селищною радою отримано автомобіль марки «HYUNDAI SANTA FE» з номером шасі « НОМЕР_1 » вартістю 500 тис. грн, та надав зазначені документи представнику ТОВ «Центр Дилер плюс».

Крім того, ОСОБА_6 ,будучи службовоюособою,діючи зпрямим умислом,який унього винникне пізніше01.10.2021,переслідуючи корисливиймотив незаконногозбагачення такорисливу мету,направлену нарозтрату бюджетнихкоштів вінтересах третіхосіб,шляхом зловживаннясвоїм службовимстановищем,за попередньоюзмовою зособою,матеріали відносноякої виділенов окремепровадження,яка безповноважень діялавід іменідиректора ТОВ«Центр ДилерПлюс» (ЄДРПОУ44209603) ОСОБА_7 ,усвідомлюючи своїдії таїх наслідки,шляхом видачі завідомо неправдивих офіційних документів, 06.10.2021 у с. Вапнярка Тульчинського району Вінницької області здійснив розтрату бюджетних коштів, які були виділені з спеціального фонду місцевого бюджету Вапнярської селищної ради на купівлю автомобіля марки «HYUNDAI SANTA FE», номер шасі « НОМЕР_1 », в сумі 500 тис грн.

Так, Вапнярським селищним головою ОСОБА_6 01.10.2021 укладено договір закупівлі № 208-АТЗ з особою, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, яка не мала повноважень представляти інтереси та підписувати документи від імені ТОВ «Центр Дилер Плюс» на поставку транспортного засобу.

Згідно зазначеного договору ТОВ «Центр Дилер Плюс» (Постачальник) зобов`язується передати у власність селищної ради (Покупець) транспортний засіб марки «HYUNDAI SANTA FE», номер шасі « НОМЕР_1 », а Покупець зобов`язується здійснити оплату товару шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 10 робочих днів з моменту підписання акту приймання-передачі товару та видаткової накладної.

В подальшому ОСОБА_6 , перебуваючи у с. Вапнярка Тульчинського району Вінницької області в період з 01.10.2021 по 06.10.2021 (більш точне місце та час в ході досудового слідства встановити не представилось можливим), достовірно знаючи, що автомобіль марки «HYUNDAI SANTA FE» з номером шасі « НОМЕР_1 » до Вапнярської селищної ради не поставлений, право власності на нього за органом місцевого самоврядування не зареєстровано та у офіційне користування чи розпорядження Вапнярської селищної ради цей автомобіль не перейшов, засвідчив власним підписом і печаткою Вапнярської селищної ради, складені невстановленими особами, видаткову накладну № С-0017 від 01.10.2021 та Акт приймання-передачі транспортного засобу від 06.10.2021, в яких зазначено неправдиві відомості про те, що Вапнярською селищною радою отримано автомобіль марки «HYUNDAI SANTA FE» з номером шасі « НОМЕР_1 » вартістю 500 тис грн, та надав зазначені документи представнику ТОВ «Центр Дилер плюс».

Після цього, ОСОБА_6 06.10.2021, будучи наділений правомочністю щодо чужого майна, яке перебуває у його віданні, з метою розтрати бюджетних коштів в інтересах третіх осіб, підписав платіжне доручення № 1, на підставі якого 08.10.2021 Вапнярською селищною радою з реєстраційного рахунку НОМЕР_2 в УДКСУ у Томашпільському районі перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Центр Дилер Плюс» НОМЕР_3 , відкритий в АТ «Укрсиббанк» грошові кошти в сумі 500000 грн, з призначенням платежу: «0110150:3110; За легковий автомобіль; згідно накладної № С-0017 від 01.10.2021 р. дог. № 208-АТЗ від 01.10.2021р.; без ПДВ».

Внаслідок зловживання своїм службовим становищем головою Вапнярської селищної ради ОСОБА_6 вчинено розтрату бюджетних коштів у великому розмірі, що в 250 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян станом на 2021 рік (500000 : 1135 = 440), чим спричинено шкоду Вапнярській селищній раді Тульчинського району Вінницької області у сумі 500000 грн.

Крім того, ОСОБА_6 , будучи обраним Вапнярським селищним головою, являючись представником органу місцевого самоврядування, тобто службовою особою, діючи умисно, повторно, достовірно знаючи, що автомобіль марки «HYUNDAI SANTA FE», номер шасі « НОМЕР_1 » до Вапнярської селищної ради не поставлений, право власності на нього за органом місцевого самоврядування не зареєстровано та у офіційне користування чи розпорядження Вапнярської селищної ради автомобіль не перейшов, перебуваючи у с. Вапнярка Тульчинського району Вінницької області у період з 24.12.2021 по 11.01.2022 (більш точне місце та час в ході досудового слідства встановити не представилось можливим), видав шляхом особистого підписання та засвідчення печаткою Вапнярської селищної ради завідомо неправдивий офіційний документ - Розпорядження № 451-О від 06.10.2021, в якому зазначено неправдиві відомості про те, що легковий автомобіль «HYNDAI», номерний знак НОМЕР_4 , який перебуває на балансі Вапнярської селищної ради, закріплено в тимчасовому користуванні за головою селищної ради ОСОБА_6 та водієм ОСОБА_8 .

За даними фактами 19 березня 2024 року ОСОБА_6 обґрунтовано повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, уродженець с. Нетребівка Тульчинського району Вінницької області, зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 .

Вина підозрюваного ОСОБА_6 підтверджується зібраними доказами, а саме:

-рапортом про вчинення кримінального правопорушення від 10.01.2022;

-протоколамитимчасових доступів до документів «Вапнярської селищної ради»;

-протоколом огляду автомобіля HYNDAI SANTA FE;

-висновками судово - почеркознавчих експертиз № СЕ-19/102-22/7993-ПЧ та № СЕ-19/102-22/17212-ПЧ;

-інформацією про фіксацію транспортного засобу з н.з КА4236 ЕХ камерами відео спостереження;

-протоколами проведення негласних слідчих (розшукових) дій;

-показаннями свідків;

-іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.

Відповідно до постанови № 9 Вапнярської селищної територіальної виборчої комісії Тульчинського району Вінницької області від 28.10.2020 «Про підсумки та результати голосування» Вапнярським селищним головою об`єднаних громад обрано ОСОБА_6 , який 08.12.2020 прийняв присягу посадової особи органу місцевого самоврядування.

Підозрюваний ОСОБА_6 вчинив тяжкий злочин, за який законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі строком до 8 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину та перебуваючи на посаді голови Вапнярської селищної ради, може в подальшому продовжувати протиправну діяльність, знищувати документи чи речі, які матимуть істотне значення для встановлення обставин кримінального провадження чи перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, тому слідчий просив клопотання задовольнити.

Слідчий ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримала клопотання

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав.

Захисники ОСОБА_5 та ОСОБА_3 заперечували щодо задоволення клопотання також подали письмові заперечення з додатками.

Підозрюваний ОСОБА_6 в судовому засіданні підтримав думку захисників.

Слідчий суддя, заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.

Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42022022310000002 від 11.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

19 березня 2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Ухвалою Вінницького міського суду від 21.03.2024 (справа № 127/9718/24) до підозрюваного застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з визначенням застави в розмірі 242240 грн. У зв`язку з внесенням застави ОСОБА_6 звільнено з-під варти та покладено обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України.

Відповідно до ст.131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 1ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Вимогами ч. 1ст. 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»визначено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Відповідно дост. 155 КПК України, прокурор має право звернутися до суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади.

У клопотанні зазначаються: 1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) виклад обставин, що дають підстави обвинувачувати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини; 4) посада, яку обіймає особа; 5) виклад обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді обвинуваченого сприяло вчиненню кримінального правопорушення; 6) виклад обставин, що дають підстави вважати, що обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином; 7) перелік свідків, яких прокурор вважає за необхідне допитати під час розгляду клопотання.

Відповідно п. 15 листа ВССУ «Про деякі питання здійснення слідчим суддею, суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження» відсторонення від посади як захід забезпечення кримінального провадження здійснюється з метою припинення кримінального правопорушення; припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного/обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

В судовому засіданні прокурором зазначено, що відсторонення ОСОБА_6 від займаної посади є необхідним для запобігання спробам знищення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування або перешкоджання проведенню досудового розслідування іншим чином.

Разом з тим, звертаючись до слідчого судді з клопотанням про відсторонення від посади, прокурором не зазначено конкретного переліку обставин, які свідчать про можливість підозрюваного перешкоджати проведенню досудового розслідування іншим чином, не наведено аргументів на підтвердження можливості неналежного виконання ОСОБА_6 покладених на нього процесуальних обов`язків, а також не долучено жодних доказів.

Слідчий суддя звертає увагу на те, що під час досудового розслідування були проведені обшуки в ході яких було вилучено всі речі і документи, які мають значення для кримінального провадження, на них накладено арешт та визнано речовими доказами. Таким чином, всі необхідні докази були вилучені, відтак прокурором не доведено та не обґрунтовано ризик того, що підозрюваний може знищити речі та документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Відповідно до статті 22 КПК України, функції з доведення обґрунтованості поданого клопотання, наявності підстав для його задоволення, відповідних ризиків процесуальним законом покладено виключно на ініціатора такого клопотання. Відтак слідчий суддя розглядає клопотання на підставі тих доказів, які йому представлені. При цьому, жоден учасник не був позбавлений можливості надати їх безпосередньо в судовому засіданні.

В судовому засіданні прокурор зазначив, що в нього відсутні будь-які відомості про те, що підозрюваний якимось-чином намагався впливати на свідків у даному кримінальному провадженні або здійснював інші дії для перешкоджання досудовому розслідуванню.

Більше того, ризики, на які посилається прокурор, вже забезпечені за рахунок покладення на підозрюваного обов`язків, передбачених статтею 194 КПК України.

В судовому засіданні встановлено, що підозрюваний ОСОБА_6 офіційно працевлаштований, має постійне місце проживання, раніше не судимий, одружений, має на утриманні дружину, яка є інвалідом ІІІ групи, позитивно характеризується за місцем роботи та проживання. Порушення обов`язків, встановлених ухвалою суду від 21.03.2024 за час досудового розслідування не встановлено.

Відповідно до ч.1ст.157 КПК Українислідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно до вимог ч. 2, 3ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до листа секретаря селищної ради ОСОБА_9 - згідно рішення першої сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області №2 від 08.12.2020 року за результатами проведення виборів Вапнярського селищного голови, ОСОБА_6 склав присягу посадової особи місцевого самоврядування та вступив на посаду селищного голови Вапнярської селищної ради.

Відповідно до ч.2 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.

Згідно рішення першої сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради Тульчинського району Вінницької області № 6 від 08.12.2020 року обрано секретаря Вапнярської селищної ради 8 скликання ОСОБА_9 . На вище вказаній першій сесії 08.12.2020 року рішенням № 13 затверджено на посаді заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_10 , який є сином ОСОБА_9 .

Рішенням 1 сесії VIII скликання Вапнярської селищної ради 08.12.2020р. № 12 затверджено на посаді першого заступника селищного голови ОСОБА_11 , який увільнений від виконання своїх посадових обов`язків з 25.03.2022 р. у зв`язку із проходженням військової служби на час особливого періоду (військового стану). На період відсутності ОСОБА_11 його обов`язки виконує ОСОБА_10 - заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Отже, у разі відсутності селищного голови у секретаря селищної ради ОСОБА_9 під час виконання посадових обов`язків селищного голови виникатиме реальний (потенційний) конфлікт інтересів, так як заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради Вапнярської селищної ради ОСОБА_10 є її рідним сином.

Більшість рішень організаційно-розпорядчого та фінансового характеру секретаря ОСОБА_12 стосуються посади її сина ОСОБА_10 заступника з питань діяльності виконавчих органів ради.

Відповідно до ч. 1 ст 53. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті ради і, а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції - заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної у місті ради - заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету. Однак право підпису рішень виконавчого комітету Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» заступнику селищною голови з питань діяльності виконавчих органів ради не надано, тобто прийняті рішення виконавчого комітету буде підписувати секретар селищної ради, що у свою чергу буде прямим порушенням вимог Закону України «Про запобігання корупції» та вчинене в умовах реального конфлікту інтересів, що в свою чергу призведе до адміністративної чи кримінальної відповідальності зазначених осіб.

В наслідок дій спричинених відсутністю селищного голови є пряма підстава для звільнення з посади заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_10 на утриманні якого перебувають дружина та троє неповнолітніх дітей чи звільнення секретаря Вапнярської селищної ради ОСОБА_9 .

У разі відсутності селищного голови та звільнення з посади навіть одного із вище вказаних посадових осіб, чи секретаря селищної ради, чи заступника з питань діяльності виконавчих органів ради, буде паралізована діяльність Вапнярської селищної ради, так як по одинці, без селищного голови, ні одна із зазначених осіб не в змозі ні фізично ні юридично виконувати належним чином всі обов`язки ради передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», що призведе до фактичного зупинення діяльності всієї громади, а це діяльність садочків, шкіл закладів культури, медицини. Зупинення водопостачання, в тому числі і для населення, заходів благоустрою та виконання інших соціальних гарантій.

Таким чином, відсторонення від посади ОСОБА_6 фактично зупинить діяльність Вапнярської селищної ради, в період дії воєнного стану, що спричинить негативні наслідки для інших осіб.

За вказаних обставин, дослідивши в сукупності матеріали клопотання та заперечень, слідчий суддя приходить до переконання, що прокурором ані в клопотанні, ані в судовому засіданні не доведено підстав вважати, що підозрюваний перебуваючи на посаді голови Вапнярськоїселищної ради, може негативно впливати на хід досудового розслідування та такий захід не спричинить наслідків для інших осіб.

Враховуючи вищевикладене, органом досудового розслідування не доведено, що без відсторонення підозрюваного від займаної посади неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують обмеження гарантованих статтею 43 Конституції України права на працю підозрюваного, а тому в задоволенні клопотання слід відмовити.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 154, 155, 156, 157, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади голови Вапнярської селищної ради, в рамках кримінального провадження № 42022022310000002 від 11.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.191, ч. 1 ст. 366 КК України - відмовити.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, однак її оскарження не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення26.03.2024
Оприлюднено02.04.2024
Номер документу118028731
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —127/9862/24

Ухвала від 10.04.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Бурденюк С. І.

Ухвала від 10.04.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Бурденюк С. І.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні