Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2010 р. Сп рава № 2а-7246/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Соколо ва В.М.
за участю секретаря судового засідання- Шаповал Є.А,
представника позивач а - Груздо Т.С.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з о бмеженою відповідальністю "Ч ервоний Яр" про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені ,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі по тексту - позивач, СОВ Фонду соціально го захисту інвалідів) зверну лося до суду з позовом, в якому просить стягнути з товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Червоний Яр" (далі по текс ту - відповідач, ТОВ "Червоний Яр" ) 4866грн. 67коп. адміністративн о-господарських санкцій, пен ю в розмірі 30грн. 66коп. Свої вим оги мотивує тим, що відповіда ч, всупереч вимог ст. 20 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні”(далі по тексту - Зако н), маючи середньооблікову чи сельність працюючих інвалід ів менше ніж встановлено нор мативом, передбаченим ст. 19 да ного Закону, не сплатив у пере дбаченому Законом розмірі до 16.04.2010 року 4866грн. 67коп. адміністр ативно-господарських санкці й. За порушення строків сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій була нарахована пеня в розмірі 30грн. 66коп. На мо мент звернення з позовом до с уду заборгованість відповід ачем сплаченою не була.
Представник позивача в суд ове засідання не з' явився.
Відповідач, повідомлений н алежним чином про час і місце розгляду справи (а.с.11), в судов е засідання не з' явився, про причини неявки, всупереч вим ог ч.2 ст. 40 КАС України суд не по відомив, заперечень стосовно позовних вимог на адресу суд у не надсилав.
Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 т а ч.1 ст. 41 Кодексу адміністрат ивного судочинства України п ід час судового розгляду спр ави в судовому засіданні заб езпечується повне фіксуванн я судового засідання за допо могою звукозаписувального т ехнічного засобу, крім випад ків неявки в судове засіданн я всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відпо відно до положень цього Коде ксу розгляд справи здійснюєт ься за відсутності осіб, які б еруть участь у справі (у тому ч ислі при розгляді справи в по рядку письмового провадженн я).
Таким чином, фіксування суд ового засідання по справі не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висн овку, що позовні вимоги підля гають задоволенню з наступни х підстав .
Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх потреб у відновленн і здоров'я, матеріальному заб езпеченні, посильній трудові й та громадській діяльності.
Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач - ТОВ "Червон ий Яр" ) виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, у тому числ і спеціальні робочі місця, ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону для підпри ємств установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.
Як встановлено в судовому з асіданні, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу підпри ємства у 2009 році становила 9 ос іб.
Таким чином, відповідно до с т.19 Закону, норматив числа роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів для відповідач а, повинна становити одне роб оче місце.
Однак, фактично у 2009 році, як в становлено в судовому засіда нні та підтверджується дослі дженими матеріалами справи, а саме а саме копією звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів, який подаєтьс я відповідачем до Сумського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (а.с.6), на підприємстві відпо відача не працювала жодна ос оба, якій відповідно до чинно го законодавства встановлен о інвалідность.
Згідно ч.ч.1,4 ст. 20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менше ніж установлена нормативами заз наченими вище, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарській санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону.
В судовому засіданні встан овлено, що в 2009 році звіти до це нтру зайнятості відповідаче м не подавались, що підтвердж ується копією довідки Сумськ ого міського центру зайнятос ті (а.с.12)- це, на переконання с уду, свідчить про не вжиття ус іх необхідних заходів, визна чених ст. 18 Закону, для недопущ ення господарського правопо рушення, а тому за 1 робоче міс це, призначене для працевлуш ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач пов инен був самостійно сплатити адміністративно-господарсь кі санкції в розмірі 4866грн., 67ко п., однак, як вбачається із вст ановлених в судовому засідан ні обставин, зазначені кошти сплаченими не були.
Згідно ст. 20 Закону, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
В судовому засіданні встан овлено, що за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій, з врах уванням вищезазначених вимо г, відповідачу була нарахова на пеня в розмірі 30грн. 66коп. (а. с.5).
Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 4866 грн., 67коп. та пеня в розмірі 30гр н. 66коп., в порушення вимог Зако ну станом на момент розгляду справи, не погашені, суд, зваж аючи на норми ст.19,20 Закону, при ходить до висновку, що вимоги позивача в частині стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Червоний Яр" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені - задово льнити в повному обсязі.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Чер воний Яр" (код ЄДРПОУ 23820473) на кор исть Сумського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів 4866грн. 67коп. ад міністративно-господарськи х санкцій, 30грн. 66коп. пені за по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій, разом стягнути 4897грн. 33коп.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі апеляційної скарги на по станову суду протягом десяти днів з дня отримання ко пії постанови.
У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.
Суддя (підпис) В.М. Соколов
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя В.М. Соколов
Повний текст пос танови складено 08.10.2010р.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2010 |
Оприлюднено | 27.10.2010 |
Номер документу | 11802939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні