Постанова
від 20.10.2010 по справі 11839/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 жовтня 2010 р. № 2-а- 11839/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Старосєль цевої О.В. при секретарі судо вого засідання Чубукіній М.В .

за участю сторін:

представник прокуратури - Овчаренко Д.М. (посвідчення № 161 від 22.09.2010р.);

представника позивача - Руденко Ю.Г. (довіреність № 183 від 09.06.10р.);

представника відповідача - не прибув;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом

Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави Державного під приємства "Національна енер гетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підр озділу "Держенергонагляд у П івнічному регіоні"

до Житлового кооперативу "Б арвінок"

про стягнення штрафу в дохід держбюджету ,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Червонозаво дського району м. Харкова в ін тересах держави Державного п ідприємства "Національна ен ергетична компанія "Укренерг о" в особі відокремленого під розділу "Держенергонагляд у Північному регіоні", звернув ся до Харківського окружного адміністративного суду з по зовом до Житлового кооперат иву "Барвінок", в якому просит ь суд стягнути з Житлового ко оперативу "Барвінок" в доход держбюджету штраф у сумі 1020,00 г рн.

Представник прокуратури п ідтримав позовні вимоги в по вному обсязі та просив їх зад овольнити, в обґрунтування з азначив наступне.

У ході перевірки ВП "Держене ргонагляд у Північному регіо ні" за дотриманням чинного за конодавства встановлено, що 24.02.2010 року інспекцією з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії у Харківській області було проведено обсте ження технічного стану елект ричного обладнання Житловог о кооперативу "Барвінок", про що було складено акт № 07/10-0444.

За результатами обстеженн я відповідачеві було видано обов' язковий до виконання п рипис № 07/10-0444 від 24.02.10 р. про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки (проток олом) №07/10-0043 від 23.07.10 р

Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику та за невикон ання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику” та „Положення про порядок накла дання на суб' єктів господар ської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, затверд женого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., накладено штраф у розмір і 1020,00 грн., про що було винесено постанову № 07/10-0088 від 27.07.10 р.

До теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано. Просив позо в задовольнити та стягнути ш траф у повному обсязі.

Представник позивача позо в підтримав з тих самих підст ав.

Представник відповідача в судове засідання свого пред ставника не направив, про час , дату та місце розгляду справ и був повідомлений належним чином.

Враховуючи викладене, беру чи до уваги, що відповідач не п рибув в судове засідання, при чин неприбуття суду не повід омив, є належним чином повідо млений про дату, час та місце р озгляду справи, суд приходит ь до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.

Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представників сторін, проана лізувавши докази у їх сукупн ості вважає позов обґрунтова ним та таким, що підлягає задо воленню виходячи з наступног о.

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. №929 державний нагляд в еле ктроенергетиці здійснює Дер жавна інспекція з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії, яка підпорядкова на безпосередньо Мінпаливен ерго в частині виконання фун кцій, покладених на Держенер гонагляд, та діє у складі держ авного підприємства, що здій снює централізоване диспетч ерське (оперативно-технологі чне) управління об'єднаною ен ергетичною системою України , та його територіальних стру ктурних підрозділів.

Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.

Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 р. Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" (НЕК "Укрене рго"). Особа в інтересах якої з аявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб' єкт ом владних повноважень в роз умінні ст. 3 КАС України, оскіл ьки здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства.

Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції).

ДП “НЕК “Укренерго” у спірн их правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входи ть Держенергонагляд, що здій снює контролюючі функції. Су ду до позову були надані доку менти (Статут, Положення) підт верджуючи наявність у складі позивача підрозділу Держене ргонагляду (а.с. 20-29).

Таким чином, позивач є суб'є ктом, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом в ладних повноважень.

Судом встановлено, що у ході перевірки 24.02.2010 року інспекціє ю з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії у Ха рківській області було прове дено обстеження Житлового ко оперативу "Барвінок", про що б уло складено акт обстеження № 07/10-0444 (а.с.5-7).

За результатами обстеженн я відповідачу було видано об ов'язковий до виконання прип ис № 07/10-0444 від 24.02.2010 р. року про усун ення виявлених порушень, які відповідач у встановлений т ермін не виконав, що підтверд жується актом перевірки (про токол) № 07/10-0043 від 23.07.2010 року (а.с.8-10).

Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику та за невикон ання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику” та „Положення про порядок накла дання на суб' єктів господар ської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, затверд женого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., накладено штраф у розмір і 1020 грн., про що було винесено п останову № 07/10-0088 від 27.07.2010р. (а.с.11).

Відповідно до ст. ст. 9, 26, 27 Зако ну України “Про електроенерг етику” державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлу атації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, та інші о ргани, визначені законодавст вом України. Державні інспек тори з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення. Правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність. Пр авопорушеннями в електроене ргетиці є крадіжка електричн ої і теплової енергії, самові льне підключення до об'єктів електроенергетики і спожива ння енергії без приладів обл іку пошкодження приладів обл іку; розкомплектування та по шкодження об'єктів електроен ергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення переш код у здійсненні державного енергетичного нагляду та у в иконанні робіт, пов'язаних з о бслуговуванням об'єктів елек троенергетики, порушення пра вил охорони електричних мере ж; порушення правил користув ання енергією. Оскарження ді й щодо накладення штрафів пр овадиться у судовому порядку . Суми стягнених штрафів зара ховуються до Державного бюдж ету України. Громадяни та слу жбові особи несуть адміністр ативну відповідальність за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у вигляді ш трафу у розмірі до п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян в порядку, встан овленому законом.

Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на су б' єктів господарської діял ьності штрафів за порушення законодавства про електроен ергетику суб' єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у визначений термі н він стягується в судовому п орядку.

Судом встановлено, що на від повідача було накладено штра ф за порушення законодавства про електроенергетику згідн о постанови, яка відповідаче м не оскаржувалася, отже є чин ною, але штраф згідно даної по станови ним сплачено не було .

До теперішнього часу штраф до бюджету відповідачем не п ерераховано.

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, а відповідач належ ними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 2040,00 грн., суд вбачає дос татньо підстав для задоволен ня позову.

Відповідно ч.4 ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові вит рати з відповідача не стягую ться.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 35, 71, 94, 122, 160-163, 186, 254, КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави Державного під приємства "Національна енер гетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підр озділу "Держенергонагляд у П івнічному регіоні" до Житлов ого кооперативу "Барвінок" п ро стягнення штрафу в дохід д ержбюджету - задовольнити в п овному обсязі.

2. Стягнути з Житлового кооп еративу "Барвінок" (61111, м. Харкі в, Московський район, вул. Позн анська, 8, П-Д 5-12, р\р 2600082237787 в відділе нні № 22 банку “Гранд”м. Харков а, МФО 351607, код 23008576) в доход держбю джету штраф у сумі 1020.00 грн. (одна тисяча двадцять гривень (оде ржувач: р/р 31112106700007 УДК у Московсь кому районі м. Харкова, МФО 851011, к од ЄДРПОУ 241345963, код платежу до д ержбюджету 21081100).

3. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

4. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постано ви виготовлений 25.10.2010 року.

Суддя Старосєльцева О. В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2010
Оприлюднено27.10.2010
Номер документу11803276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11839/10/2070

Ухвала від 28.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Ухвала від 27.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Постанова від 20.10.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні