Рішення
від 29.03.2024 по справі 920/194/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29.03.2024м. СумиСправа № 920/194/24Господарський суд Сумської області у складі судді Резніченко О.Ю.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників за наявними матеріалами справу № 920/194/24

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла»,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Країна Оз»

про стягнення 259475,64 грн

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з відповідача 259475,64 грн заборгованості за спожиті послуги з постачання теплової енергії за період з листопада 2021 по квітень 2023, у тому числі: 248860,23 грн основного боргу, 3075,06 грн пені, 2527,45 грн - 3% річних та 5012,90 грн інфляційних втрат, надані за адресою: м. Суми, вул. Пролетарська, 61.

Позов обґрунтовано тим, що відповідач, як співвласник багатоквартирного будинку, зобов`язаний згідно з ч.5 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» укласти з позивачем індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання, який було опубліковано на веб-сайті позивача. На думку позивача, договір на поставку теплової енергії вважається укладеним з 06.12.2021. Тому позивачем було нараховано відповідачу заявлену до стягнення суму за надані послуги з теплопостачання.

Ухвалою суду від 27.02.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, встановлено строк відповідачу для надання відзиву на позовну заяву, позивачу - для надання відповіді на відзив.

Ухвала про відкриття провадження відповідачем отримана 01.03.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

Відповідач проти позову заперечує з огляду на те, що нежитлове приміщення за адресою: м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 , було придбано відповідачем 06.03.2014. При цьому, попереднім власником було проведено роботи по відключенню приміщення від систем теплопостачання.

Щодо обсягу теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування, на думку відповідача, позивачем наданий необґрунтований та не підтверджений належними доказами розрахунок.

Також відповідачем подано клопотання про проведення судового розгляду з викликом сторін (вх. №1414 від 15.03.2024).

Частиною 1 статті 247 Господарського процесуального кодексу України визначено, що у порядку спрощеного позовного провадження розглядаються малозначні справи.

Відповідно до ч.5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Частиною 7 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

За приписами ч.6 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін за одночасного існування таких умов: 1) предметом позову є стягнення грошової суми, розмір якої не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 2) характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Відповідно до ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Розглянувши вказану заяву, судом встановлено, що остання подана в межах встановленого судом строку, в той же час, у поданій до суду заяві, як на підставу своїх заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, позивач посилається на важливість та складність справи. Проте відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження обґрунтованості своїх заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, зокрема, не обґрунтовано необхідності розгляду справи в судовому засіданні, враховуючи характер спірних правовідносин та ціну позову.

Суд зазначає, що при розгляді справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, всім документально підтвердженим доводам, твердженням та запереченням сторін судом буде надана оцінка при розгляді справи по суті.

За таких обставин, беручи до уваги характер спірних правовідносин та ціну позову, суд не вбачає підстав для задоволення заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Країна Оз». Відтак справа підлягає подальшому розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин. Законодавство, що підлягає застосуванню.

Рішеннями Виконавчого комітету Сумської міської ради № 627 від 20.10.2021 року та № 521 від 22.11.2022 року (а.с. 11-25) ТОВ «КППВ» визначено виробником та виконавцем послуг з постачання теплової енергії в межах території обслуговування, визначеної додатками до вказаних рішень.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Країна Оз» є власником нежитлового приміщення загальною площею 147,80 кв.м. у будівлі за адресою м. Суми, вул. Пролетарська, 61 , що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с. 26) .

Згідно акту обстеження від 20.03.2023 (а.с. 10), працівниками Позивача було проведено обстеження нежитлового приміщення Відповідача за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 , у якому зафіксовано, що вказане приміщення опалюється за допомогою індивідуального джерела теплопостачання, при цьому дозвільні документи встановлення індивідуального опалення у Позивача як виконавця послуг з постачання теплової енергії відсутні.

Листом від 24.07.2023 № 971 Позивач звернувся до Відповідача з вимогою про надання ТОВ «КППВ» дозвільних документів на відключення нежитлового приміщення загальною площею 147,80 кв.м. у будівлі за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 від мереж централізованого опалення та встановлення індивідуального джерела теплопостачання.

Відповіді на вказаний лист Позивач від Відповідача не отримав.

Враховуючи викладене, листом № 140 від 05.02.2024 Позивач звернувся до АТ «Сумське НВО», що було виконавцем послуг з постачання теплової енергії у період 2000 - 2021 років з запитом щодо надання документів на відключення нежитлового приміщення загальною площею 147,80 кв.м. у будівлі за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 від мереж централізованого опалення.

Листом № 18-7/9 від 07.02.2024 (а.с. 29) АТ «Сумське НВО» повідомило, що відповідні документи у нього відсутні.

Крім того, листом № 1194 від 11.09.2023 року Позивач звернувся до голови Сумської міської ради з запитом на отримання публічної інформації, у якому просив надати інформацію про те, чи приймалося постійно діючою міською міжвідомчою комісією з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води або ж будь-яким іншим уповноваженим органом Виконавчого комітету Сумської міської ради рішення про відключення нежитлового приміщення загальною площею 147,80 кв.м. у будівлі за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 від мереж централізованого опалення, або ж про відмову у відключенні вказаного приміщення від мереж централізованого опалення, та надати копії відповідного рішення та документів, що подавалися заявником для його отримання, у разі його наявності.

Листом від 14.09.2023 № 100/05.01-14 (а.с.30) Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради повідомив Позивача про те, що запитувана інформація та документи стосовно прийняття рішення постійно діючою комісією для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води про відключення нежитлового приміщення за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 від централізованого опалення в Департаменті інфраструктури міста Сумської міської ради відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись чинним законодавством та практикою Верховного Суду Позивачем було проведено нарахування Відповідачу за послуги з постачання теплової енергії для потреб нежитлового приміщення за період з листопада 2021 року по квітень 2023 року.

Проводячи нарахування, позивач виходить з того, що частина 5 статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

У відповідності до пункту 13 Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою КМУ № 830 від 21.08.2019 року, надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах.

Послуга надається споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Фактом приєднання споживача до умов індивідуального договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надані послуги, факт отримання послуги.

Співвласники багатоквартирного будинку за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин у строк, встановлений законодавством, тож у відповідності до статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання, опублікований на веб-сайті ТОВ «КППВ», вважається укладеним з усіма співвласниками вказаного будинку.

Враховуючи викладене, договір на постачання теплової енергії між Позивачем та Відповідачем вважається укладеним з 06.12.2021 року.

Позивач відзначає, що для ведення діловодства на підприємстві договір з

Відповідачем було зареєстровано за внутрішнім номером № ПР441/001 і саме вказаний номер договору використовується Позивачем у актах приймання-передачі теплової енергії, рахунках, вимогах про оплату, тощо.

У відповідності до п. 5 типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії, розміщеного на сайті ТОВ «КППВ» у мережі інтернет, виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості та в обсязі відповідно до теплового навантаження будинку, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надану послугу в строки і на умовах, що визначені цим договором.

Відповідно до пункту 11 Договору, обсяг спожитої у будинку послуги визначається як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі - Методика розподілу).

Багатоквартирний будинок за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 не обладнаний вузлом комерційного обліку теплової енергії, отже, до встановлення такого вузла обліку загальний обсяг споживання послуги у будинку визначається відповідно до формул 10 - 12 Методики розподілу.

Згідно пункту 24 Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019р. № 830 ( далі - Правила ), розподіл між споживачами обсягу спожитої у будівлі послуги здійснюється з урахуванням показань вузлів розподільного обліку/приладів-розподілювачів теплової енергії, а у разі їх відсутності - пропорційно опалюваній площі (об`єму) приміщення споживача відповідно до Методики розподілу.

Пунктом 1 Правил визначено, що опалюваною площею (об`ємом) приміщення є загальна площа (об`єм) приміщення без урахування площі лоджій, балконів, терас.

Згідно пункту 10 Методики, базою для розподілу загального обсягу спожитої теплової енергії у будівлі/будинку за відсутності приладів розподільного обліку теплової енергії є опалювана площа приміщень, зазначена у договорі про надання послуги з постачання теплової енергії.

У разі, якщо відомості про опалювану площу не були надані споживачем, базою для розподілу загального обсягу спожитої теплової енергії у будівлі/будинку за відсутності приладів розподільного обліку теплової енергії є загальна площа приміщення у метрах квадратних, визначена за даними, зазначеними у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а у разі відсутності у ньому інформації про окремі приміщення - за даними, зазначеними у документах, що посвідчують право власності на такі приміщення.

Кількість теплової енергії, витраченої на опалення приміщення Відповідача та загальнобудинкові потреби, визначається за формулою 14 Методики.

У відповідності до статті 20 Закону України «Про теплопостачання», тариф на послуги постачання теплової енергії є регульованим.

Пункт 4.4 Договору встановлює, що вартістю послуги є встановлений відповідно до законодавства тариф на теплову енергію, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.

У період листопад 2021 року - квітень 2022 року тариф на послуги з постачання теплової енергії ТОВ «КППВ» був встановлений рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.11.2022р. № 636 «Про встановлення Товариству з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» тарифів на теплову енергію, її виробництво та постачання, тарифів на послуги з постачання теплової енергії» ( копія додається ) на рівні 7 689,34 грн за 1 Гкал (з ПДВ) для категорії «інші споживачі».

У період листопад 2022 року - квітень 2023 року тариф на послуги з постачання теплової енергії ТОВ «КППВ» був встановлений рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради 27.10.2022 № 476 «Про застосування тарифів на теплову енергію, (її виробництво, транспортування, постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано» на рівні 6 407,78 грн за 1 Гкал (без ПДВ) для категорії споживачів «інші споживачі» (пункт 1.1.3.1 вказаного рішення).

На виконання умов Договору в період з листопада 2021 року по квітень 2023 року Позивачем було надано Відповідачу послуги з постачання теплової енергії на загальну суму 319 685,34 грн, що підтверджується актами приймання-передачі теплової енергії по Договору, у тому числі:

- акт прийому-передачі послуг з постачання теплової енергії у квітні 2023р. від 30.04.2023р. на суму 1 547,45 грн;

- акт прийому-передачі послуг з постачання теплової енергії перерахунок за період листопад 2021 - квітень 2023р. від 31.08.2023р. на суму 318 137,89 грн.

Акти прийому-передачі теплової енергії не було підписано Відповідачем, тому листом № 1239 від 19.09.2023 Позивач повторно направив відповідні документи Відповідачу засобами поштового зв`язку, проте Відповідач підписані акти не повернув, письмової відмови від підписання актів не надав.

Враховуючи викладене, Позивач зазначає, що вказані у актах суми заборгованості за послуги з постачання теплової енергії розраховані з урахуванням площі приміщення Відповідача, зазначеної в правовстановлюючих документах на нежитлове приміщення, та розраховані у відповідності до вимог чинного законодавства, що підтверджується довідками про розподіл теплової енергії.

Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1209 від 10.11.2021 року «Деякі питання нарахування (визначення) плати за теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води у зв`язку із зміною ціни природного газу», якою передбачено обов`язок теплопостачальної організації змінити розмір нарахувань за послугу з постачання теплової енергії у зв`язку із щомісячною зміною ціни природного газу, що використовується для виробництва теплової енергії та надання послуги з постачання теплової енергії відповідній категорії споживачів в порядку, передбаченому пунктами 59-61 Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830.

Вказаною постановою також було передбачено, що зміна розміру нарахувань за теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води споживачам (крім населення, бюджетних установ, релігійних організацій) у зв`язку із щомісячною зміною ціни природного газу (без урахування зміни тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, торговельної надбавки (націнки) постачальника) починаючи із нарахувань за жовтень 2021 р. відображається щомісяця у платіжних документах зазначених споживачів, надісланих у місяці, що настає за розрахунковим періодом.

Враховуючи викладене, у зв`язку зі зниженням фактичної ціни природного газу, порівняно з ціною, врахованою в тарифі на теплову енергію, ТОВ «КППВ» було проведено перерахунки вартості послуг з постачання теплової енергії по Договору та зменшено вартість послуг з постачання теплової енергії на загальну суму 70 825,11 грн, інформація про що відображена у актах прийому-передачі теплової енергії та рахунках на оплату.

Відповідно до п. 4.4 Договору розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитої послуги є календарний місяць.

Споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиту послугу (пункт 4.7 Договору).

Однак, станом на день подання позовної заяви, Відповідач жодного разу не оплатив послуги по договору.

Таким чином, станом на дату подачі позовної заяви сума боргу Відповідача перед Позивачем за спожиті послуги з постачання теплової енергії за період з листопада 2021 року по квітень 2023 року становить 248 860,23 грн.

Крім цього, на думку позивача, відповідачем самовільно було проведено відключення нежитлового приміщення від мереж централізованого опалення.

Так, механізм відключення житлових будинків та окремих квартир від мереж централізованого опалення визначається «Порядком відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2019 року № 169 ( далі - Порядок ).

Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку, для відокремлення (відключення) від ЦО та ГВП власник квартири чи нежитлового приміщення багатоквартирного будинку звертається до органу місцевого самоврядування з письмовою заявою в довільній формі із зазначенням причини відокремлення (відключення) та подає інформацію про намір влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) такої квартири чи нежитлового приміщення.

Виконання робіт із відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП здійснюється виконавцем робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання або постачання гарячої води чи іншим залученим власником суб`єктом господарювання, які у випадках, передбачених законодавством, мають ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми та значними наслідками, з обов`язковим переліком робіт із монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання (пункт 9 розділу ІІІ Порядку).

Для виконання робіт із відокремлення (відключення) від ЦО та ГВП власник квартири чи нежитлового приміщення повідомляє виконавця відповідної комунальної послуги та виконавців робіт з обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання та постачання гарячої води про своє рішення щодо відокремлення (відключення) від ЦО та ГВП шляхом подання письмової заяви в довільній формі, у якій зазначається наявність підстави для такого рішення згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (пункт 10 розділу ІІІ Порядку).

До заяви додається копія витягу з протоколу засідання Комісії про розгляд питання щодо відокремлення (відключення) такої квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП, а також копія проекту такого відокремлення (відключення).

Згідно з положеннями пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та пункту 1 розділу ІІІ Порядку, власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до ЦО та ГВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВП у разі, якщо на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Станом на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» житловий будинок за адресою м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 не відповідав вимогам пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги», так як хоча б половина квартир та нежитлових приміщень відповідного будинку не була відокремлена (відключена) від централізованого опалення та гарячого водопостачання.

Крім того, як випливає з інформації, наданої Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради, Відповідач не звертався до Сумської міської ради з письмовою заявою про намір влаштування системи індивідуального теплопостачання, не отримував необхідного погодження у період 2015 - 2023 років, у попереднього надавача послуг відсутня інформація щодо підстав відключення Відповідача від теплових мереж у період 2000 - 2021 років, а отже, Відповідач самовільно здійснив відключення приміщень від системи постачання теплової енергії без залучення уповноваженої організації та без розробленого проекту відключення.

Тому позивач вважає, що відповідач зобов`язаний оплачувати послуги Позивача з постачання теплової енергії в такому ж порядку і розмірах, якби відключення приміщення від мереж теплопостачання ним проведено не було.

Відповідач заперечує проти позову у повному обсязі та вважає, що відключення від централізованого опалення було проведено у 2012 році відповідно до вимог діючого на той час законодавства.

Так, 06.03.2014 року відповідно до договору купівлі продажу нерухомого майна Товариство з обмеженою відповідальністю «Країна Оз» придбало у ПП «ЛЕКОН» нежитлове приміщення загальною площею 143,90 кв.м у будівлі за адресою м. Суми, Ярослава Мудрого, 61 .

В результаті реконструкції нежитлового приміщення будівлі за адресою м. Суми, Ярослава Мудрого, 61 площа приміщення збільшилась до 147,80 кв. м про що було видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно № 26551700 від 09.09.2014 року.

Попереднім власником майна були проведені роботи по відключенню приміщення від систем теплопостачання на підставі рішення Постійно діючої міської міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів міста Суми від мереж централізованого опалення (ЦО) і гарячого водопостачання від 18.10.2011 року (виписка із проколу № 1) та акту приймання виконаних робіт від 22.05.2012 року по відключенню від систем центрального теплопостачання.

Відповідачем до відзиву додані копії вище перелічених доказів.

Порядок відключення від мереж централізованого опалення у 2012 році був урегульований Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №4 від 22.11.2005 «Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення» (далі по тексту - Наказ №4).

Так, відповідно до п. 1.2. Наказу №4 для реалізації права споживачів на відмову від отримання послуг ЦО і ГВП орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади створює своїм рішенням постійно діючу міжвідомчу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж

ЦО і ГВП (далі - Комісія), призначає голову та затверджує її склад, затверджує положення про роботу комісії

Пунктом 2.1. Наказу №4 передбачено, що для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.

Відповідно до п. 2.2. Наказу №4 комісія, після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний строк приймає рішення щодо відключення від

мереж ЦО і ГВП, улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації.

Також, згідно із п.п. 2.2.1 Наказу №4 при позитивному рішенні Комісії заявнику надається перелік організацій, до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального (автономного) теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП.

Як убачається із копії виписки з протоколу №1 від 18.10.2021 засідання Постійно діючої міської міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів міста Суми від мереж централізованого опалення (ЦО) і гарячого водопостачання попередньому власнику нежитлового приміщення за адресою: м. Суми, вул. Пролетарська (Ярослава Мудрого), 61 , - ПП «ЛЕКОН» - було надано дозвіл на встановлення індивідуального опалення.

Також після проведення робіт було складено відповідно до п. 2.6. Наказу №4 акт прийняття виконаних робіт за участю представника ТОВ «Котельня Північного промислового вузла», житлово-експлуатаційної організації та споживача. У акті зафіксовано, що роботи по реконструкції були виконані у повному обсязі 22.05.2012 року.

Тому суд погоджується із твердженням відповідача, що він придбав нерухоме майно, яке було в законний спосіб відключене від мереж теплопостачання.

Крім цього, на запит відповідача 29.05.2014 року Дирекція «Котельня північного промислового вузла» ПАТ «Сумське НВО ім. М. В. Фрунзе», яка була постачальником теплової енергії на той час, повідомила, що нежитлове приміщення будівлі за адресою м. Суми, Ярослава Мудрого, 61 відключене від систем теплопостачання та відсутня заборгованість за спожите тепло.

Таким чином, відповідачем належними та допустимими доказами доведено, що він не отримує від позивача послуги з централізованого опалення нежитлового приміщення загальною площею 147,8 кв.м. у будівлі за адресою: м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 .

Згідно з ч. 6 ст. 19 Закону України «Про теплопостачання», споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.

Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII встановлено, що індивідуальним споживачем є фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.

Відповідно до п. 2 п.п.5 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII, індивідуальний споживач зобов`язаний - оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства,у строки, встановлені відповідними договорами.

Чинне законодавство визначає, що обов`язок оплатити житлово-комунальні послуги виникає у споживача лише в разі їх отримання.

Також позивач зазначає, що відповідач у будь-якому випадку зобов`язаний оплачувати свою частку витрат на обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень та на функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будівлі, розраховану згідно Методики розподілу, незалежно від факту споживання належним йому приміщенням теплової енергії.

Відповідач у відзиві погоджується із даним твердженням, але зазначає, що позивачем не подано обґрунтований розрахунок вартості споживання теплової енергії для загально будинкових потреб.

Обґрунтовуючи необхідність оплати відповідачем частки загальнобудинкових потреб, позивач у п. 2.3. позову лише посилається на нормативно-правові акти, якими установлено такий обов`язок.

При цьому, окремого розрахунку частки, яку повинен сплатити відповідач на загальнобудинкові потреби, позивач суду не надав.

При дослідженні рахунків, доданих до позову, а саме №ПР441/001 від 31.08.2023 (перерахунок) - а.с. 45 - судом установлено, що у рахунку зазначено про необхідність провести оплату за теплову енергію, спожиту за період листопад 2021-квітень 2023, без визначення вартості витрат на загальнобудинкові потреби.

Висновки суду.

Таким чином, суд дійшов загального висновку про недоведеність позивачем факту отримання відповідачем у листопаді 20021 - квітні 2023 послуг з централізованого опалення нежитлового приміщення відповідача за адресою: м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 61 , та відсутність обґрунтованого розрахунку вартості споживання теплової енергії для загальнобудинкових потреб. Тому у позові суд відмовляє у повному обсязі.

Розподіл судових витрат між сторонам.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи те, що у позові відмовлено повністю, витрати зі сплати судового збору в розмірі 3892 грн 13 коп. покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В :

1. У позові Товариства з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Країна Оз» про стягнення 259475 грн 64 коп. - відмовити повністю.

2. Судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 3892 грн 13 коп. покласти на позивача.

3. Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

4. Згідно з ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 01.04.2024.

Суддя О.Ю. Резніченко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118034969
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —920/194/24

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 25.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 03.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Рішення від 29.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні