печерський районний суд міста києва
Справа № 757/11725/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5
підозрюваного ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_7 у кримінальному провадженні №62021100020000265 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -
ВСТАНОВИВ:
На розгляд слідчого судді надійшло вказане клопотання.
Обґрунтовуючи клопотання, слідчий зазначає, що Першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за процесуального керівництва Київської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021100020000265 від 27.07.2021 за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 209 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 27 ч. 2 ст. 209, ч.ч. 2, 4 ст. 358, ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190 КК України.
Досудовим розслідування встановлено наявність достатніх підстави вважати, що у ОСОБА_8 під час огляду території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), точна дата проведення якого не встановлена але не пізніше квітня 2020 року, виник умисел на заволодіння вільними від забудови земельними ділянками, розміщеними на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) для власних комерційних інтересів шляхом обману.
Зокрема, за задумами ОСОБА_8 , вказані території можливо було використати під комерційну забудову або ж продати зацікавленим особам за вигідною ціною.
Усвідомлюючи, що реалізація такого плану потребує відповідної компетенції та обізнаності у сфері земельного законодавства України, а також розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок безоплатно у власність громадян, ОСОБА_8 вирішив залучити до нього свого брата ОСОБА_6 , який обізнаний з положеннями земельного законодавства України та якому 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 014121, який погодився стати учасником і співвиконавцем зазначених планів.
Однак реалізація цих планів була неможлива без отримання права власності на земельні ділянки, які ОСОБА_8 та ОСОБА_6 планували використати в комерційних цілях.
У той же час, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 достовірно розуміли та усвідомлювали те, що бажані до відведення у приватну власність земельні ділянки, які розташовані на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), відносяться до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595), що обумовлювало існування законодавчих заборон та обмежень, які перешкоджали законній процедурі отримання земельних ділянок у приватну власність громадян, а тому розробили план, який передбачав отримання таких земель у власність шляхом реалізації протиправної схеми шахрайства, спрямований на заволодіння чужим майном шляхом обману уповноважених органів державної влади та місцевого самоврядування.
За цим планом, що мав створювати видимість законності проведених процедур, необхідно було здійснити пошук громадян України, які мали використати своє право на безоплатну приватизацію земельних ділянок, так званих «підставних осіб», звернення від їх імені до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які уповноважені приймати рішення про безоплатне виділення земельних ділянок у приватну власність громадян, розробку необхідної документації із землеустрою, проходження її процедур погодження і затвердження, внесення відомостей про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за конкретною особою.
У подальшому, після проходження цих процедур через укладення цивільно-правових угод ОСОБА_8 та ОСОБА_6 повинні отримати земельні ділянки у приватну власність або оформити таке право власності на підконтрольних їм осіб.
Зокрема, упродовж квітня-червня 2020 року ОСОБА_8 із залученням невстановлених осіб здійснили пошук необхідної кількості осіб, які погодилися використати своє право на безоплатну приватизацію земельних ділянок, так званих «підставних осіб», зібравши їх особисті дані та отримавши копії сторінок паспортів.
Зокрема, виконати роль таких осіб погодилися: ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , документований паспортом громадянина України серії НОМЕР_2 , виданий Замостянським РВ УМВС України у Вінницькій області 25.06.2002; ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_14 .
Вищевказані особи не мали дійсних намірів на отримання земельних ділянок у приватну власність та погодилися надати свої паспортні дані і виконати роль так званих «підставних осіб».
Надалі, діючи відповідно до розробленого плану, ОСОБА_8 і ОСОБА_6 переходили до наступного етапу його реалізації, на якому передбачалося звернення до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) від імені так званих «підставних осіб» та із використанням їх паспортних даних.
Виконуючи вказане, ОСОБА_8 у невстановлений час, але не пізніше 05.06.2020, та в невстановленому місці підготував від імені 15 вищевказаних громадян клопотання встановленого зразка до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального дачного будівництва орієнтовною площею 0,10 га на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Всі 15 клопотань подані до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області та 05.06.2020 зареєстровані Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області за реєстраційними номерами: 7-14/1542, 7-14/1543, 7-14/1544, 7-14/1545, 7-14/1546, 7-14/1547, 7-14/1548, 7-14/1549, 7-14/1550, 7-14/1551, 7-14/1552, 7-14/1553, 7-14/1554, 7-14/1555, 7-14/1556.
Надалі, за результатом розгляду вказаних клопотань, розпорядженням Вишгородської районної державної адміністрації Київської області від 15.06.2020 № 282 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту)» надано вказаним вище 15 громадянам України дозвіл на розроблення проекту із землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва орієнтовною площею 0,10 га на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Після вказаного, діючи відповідно до розробленого плану, ОСОБА_8 і ОСОБА_6 переходили до наступного етапу його реалізації, на якому передбачалося розроблення землевпорядної документації, а саме проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
На цьому етапі передбачалось виготовлення зазначеної землевпорядної документації ОСОБА_6 , якому 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 014121. Вказаний кваліфікаційний сертифікат підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним характеристикам професії та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель (крім експертної грошової оцінки земельних ділянок), виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
В цей час, ОСОБА_6 , будучи сертифікованим інженером-землевпорядником достовірно розумів та усвідомлював, що складання такої документації буде містити недостовірні відомості, оскільки заплановані до відведення земельні ділянки належать до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595).
Так, 12.03.2019 ОСОБА_6 зареєстрований як фізична особа-підприємець (далі - ФОП), про що виконано запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №20740000000037744, з визначенням основного виду економічної діяльності 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Маскуючи свої протиправні дії з метою не викриття останніх у вчиненні протиправного діяння, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 12.08.2020 складено Договір № 0820/1 із використанням анкетних даних вищевказаних 15 громадян України, які останній отримав попередньо від ОСОБА_8 , предметом якого є виконання комплексу проектно-вишукувальних робіт (ПВР) з підготовки матеріалів та розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Крім того, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » складено завдання на виконання робіт, яке є Додатком № 2 до Договору № 0820/1 від 12.08.2020, яким визначено документи і матеріали, що повинні бути представленні за результатом виконаних робіт, а саме: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Надалі, діючи згідно заздалегідь розробленого ОСОБА_8 та ОСОБА_6 злочинного плану, останній у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за місцем здійснення своєї господарської діяльності як ФОП « ОСОБА_6 » у АДРЕСА_1 , склав проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
При цьому, у пояснювальній записці, яка міститься у проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » умисно зазначено, завідомо неправдиві відомості про те, що відповідно до плану лісонасаджень Старопетрівського лісництва ДП «Київська ЛДНС» земельні ділянки не відносяться до лісів (план лісонасаджень додається).
Надалі, у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , діючи умисно, достовірно знаючи про те, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) містить неправдиві відомості, проставив власні підписи та відтиски печатки, як фізична особа-підприємець та сертифікований інженер-землевпорядник та таким чином надав їм офіційного значення, у зв`язку із чим останній склав та видав завідомо підроблені офіційні документи, а саме проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення.
У подальшому, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 14.09.2021 складено лист на адресу Петрівського сільського голови про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), додавши у додатку до останнього проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який містив вказані вище завідомо недостовірні відомості, що зареєстрований Петрівською сільською радою 10.12.2021 за № 03-15/2837.
Розгляд вказаного листа та додатку до нього 24.12.2021 здійснений депутатами Петрівської сільської ради Вишгородського району Київської області на 17-ій сесії 8-го скликання, які не будучи обізнаними з недостовірними відомостями зазначеними в проекті землеустрою та сприймаючи останній як такий, що відповідає вимогами чинного законодавства України, а відтак будучи введеними в оману, прийняли шляхом голосування рішення № 887 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам у власність для індивідуального дачного будівництва, які розташовані в селі Лютіж Вишгородського району Київської області та передано у власність земельні ділянки наступним громадянам:
1) ОСОБА_19 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0164, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
2) ОСОБА_16 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0002, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
3) ОСОБА_18 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0205, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
4) ОСОБА_17 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0174, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
5) ОСОБА_23 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0170, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
6) ОСОБА_11 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004, площею 0,0740 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
7) ОСОБА_14 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0173, площею 0,0783 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
8) ОСОБА_24 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0165, площею 0,0991 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
9) ОСОБА_10 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0169, площею 0,0906 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
10) ОСОБА_25 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0171, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
11) ОСОБА_15 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
12) ОСОБА_22 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0167, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
13) ОСОБА_21 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0166, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
14) ОСОБА_20 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
15) ОСОБА_12 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області.
У той же час, зважаючи на допущену технічну помилку у рішенні Петрівської сільської ради Вишгородського району Київської області № 887 від 24.12.2021, Петрівською сільською радою Вишгородського району Київської області 18.02.2022 на 20-ій сесії 8-го скликання прийнято рішення № 1051 «Про внесення змін в рішення від 24.12.2022 №887», яким внесено зміни в пункт 11 рішення Петрівської сільської ради від 24.12.2021 №887 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» та викладеного його в новій редакції, а саме: «11. Передати гр. ОСОБА_13 у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва кадастровий номер 3221885200:03:059:0171 площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області».
Досягнувши цілей адміністративного характеру, які передбачали отримання в органах державної влади та органах місцевого самоврядування відповідних розпоряджень та рішень, якими забезпечувалось безоплатне відведення у власність так званих «підставних осіб» земельних ділянок, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 діючи спільно заздалегідь розробленого злочинного плану, перейшли до наступної фази його реалізації, що передбачала здійснення державної реєстрації прав на зазначені земельні ділянки на так званих «підставних осіб», що у подальшому забезпечувало б ОСОБА_8 та ОСОБА_6 здійснення контролю над вказаними земельними ділянками та їх подальше використання.
Усвідомлюючи необхідність обов`язкової особистої явки так званих «підставних осіб» до державного реєстратора прав та не маючи фактичної змоги її забезпечити, що обумовлювало виникнення перешкод, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 почали здійснювати пошук державного реєстратора прав, який за умови відсутності відповідних громадян забезпечив би протиправний розгляд заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень із наданими ОСОБА_8 та ОСОБА_6 документами від імені таких осіб, а також прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень із подальшим внесенням відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
З цією метою, у невстановлені слідством час та місці але не пізніше 19.01.2022, ОСОБА_8 , зважаючи на дружні та ділові зв`язки з ОСОБА_26 , а також його дружиною ОСОБА_9 , яка обіймала посаду державного реєстратора Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, вирішив залучити до розробленого злочинного плану ОСОБА_9 , яка погодилась стати учасником і співвиконавцем зазначених планів.
Так, розпорядженням Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області від 05.01.2021 №4-к «Про прийняття на роботу ОСОБА_9 » ОСОБА_9 прийнято на посаду державного реєстратора відділу державної реєстрації та архітектурно будівельного контролю Пірнівської сільської ради з 06 січня 2021 року.
Так, у відповідності до відведеної ролі, ОСОБА_9 будучи державним реєстратором Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, мала отримати від ОСОБА_8 документи, які слугували підставою державній реєстрації права власності так званих «підставних осіб» на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168 та, за результатом їх розгляду, забезпечити прийняття рішення про їх державну реєстрацію шляхом внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
У відповідності до відведеної ролі, ОСОБА_9 , діючи у змові з ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , отримала у невстановлений слідством час, проте не пізніше 19.01.2022 від ОСОБА_8 заздалегідь підготовлені вказані вище документи та 19.01.2022, перебуваючи в приміщенні адміністративної будівлі Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області за адресою: Київська обл., Вишгородський р-н., с. Пірнове, вул. Спортивна, 1, усвідомлюючи та розуміючи законодавчу визначену необхідність особистої присутності та ідентифікації заявників, протиправно склала від імені ОСОБА_19 , ОСОБА_16 , ОСОБА_18 , ОСОБА_17 , ОСОБА_23 , ОСОБА_11 , ОСОБА_14 , ОСОБА_24 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_15 , ОСОБА_22 , ОСОБА_21 , ОСОБА_20 та ОСОБА_12 картки прийому заяв №№ 295234456, 295261812, 295244949, 295289776, 295259468, 295371183, 295307632, 295264979, 295304976, 295237901, 295302944, 295308960, 295239967, 295287730, 295243136 від 19.01.2022 та заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №№ 50469254, 50472178, 50470272, 50475772, 50471932, 50487033, 50477955, 50472593, 50477535, 50469535, 50477319, 50478151, 50469823, 50475519, 50470076 від 19.01.2022, тим самим засвідчивши факт отримання документів для державної реєстрації прав та їх обтяжень від вищевказаних осіб, які не були присутні при їх подачі.
Надалі, продовжуючи реалізацію заздалегідь розробленого злочинного плану та завершуючи його, ОСОБА_9 , діючи у змові з ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , прийняла рішення про державну реєстрацію прав №№ 63027827, 63030290, 63028320, 63027664, 63029937, 63027703, 63027760, 63028913, 63027616, 63027911, 63027632, 63028089, 63028572, 63028192 від 25.01.2022 з відкриттям розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з внесенням відомостей про речові права на нерухоме майно.
Після вказаного, ОСОБА_9 сформовано витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності:
1) № 296103839 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0164 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_19 ;
2) № 296125396 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0173 площею 0,0783 га належить на праві приватної власності ОСОБА_14 ;
3) № 296108010 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0170 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_23 ;
4) № НОМЕР_3 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_15 ;
5) № 296121162 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004 площею 0,0740 га належить на праві приватної власності ОСОБА_11 ;
6) № НОМЕР_4 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_12 ;
7) № НОМЕР_5 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_20 ;
8) № 296112411 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0165 площею 0,0991 га належить на праві приватної власності ОСОБА_24 ;
9) № НОМЕР_6 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0167 площею 0,0991 га належить на праві приватної власності ОСОБА_22 ;
10) № 296104510 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0002 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_16 ;
11) № 296102087 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0166 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_21 ;
12) № НОМЕР_7 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0205 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_18 ;
13) № НОМЕР_8 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0169 площею 0,0906 га належить на праві приватної власності ОСОБА_10 ;
14) № 296107006 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0174 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_17 .
Оформивши у такий протиправний спосіб шляхом обману право власності на земельні ділянки на так званих «підставних осіб», організатор ОСОБА_8 та співвиконавці ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , за попередньою змовою групою осіб, забезпечили свій фактичний контроль над земельними ділянками державної форми власності, та набули можливість вільно розпоряджатися ними на власний розсуд.
Установлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168 накладаються на землі, які перебували в постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595) згідно проекту організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» за 2014 рік та викопіювання з планшету № 6 Старопетрівського лісництва квартал 94 лісовпорядкування 2014 рік.
Території, які на даний час сформовані у земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168, станом на 19.01.2022 належали до земель лісогосподарського призначення, які перебували у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595) згідно проекту організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» за 2014 рік та викопіювання з планшету № 6 Старопетрівського лісництва квартал 94 лісовпорядкування 2014 рік.
Розроблена документація із землеустрою, а саме - проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), розроблений ФОП ОСОБА_6 у 2020 році, та її погодження не відповідають вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування.
Загальна ринкова вартість відведених у власність земельних ділянок із кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0168, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0174 станом на 19.01.2022 становить 9 014 294,00 грн., що у шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення та відповідно до п. 4 Примітки 1 до статті 185 КК України є особливо великим розміром.
Крім того, ОСОБА_6 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 014121. Вказаний кваліфікаційний сертифікат підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним характеристикам професії та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель (крім експертної грошової оцінки земельних ділянок), виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
З метою досягнення цілей злочинного задуму ОСОБА_6 було необхідно розробити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який будучи сертифікованим інженером-землевпорядником достовірно розумів та усвідомлював, що складання такої документації буде містити недостовірні відомості, оскільки заплановані до відведення земельні ділянки належать до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595).
Так, 12.03.2019 ОСОБА_6 зареєстрований як фізична особа-підприємець (далі - ФОП), про що виконано запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №20740000000037744, з визначенням основного виду економічної діяльності 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Маскуючи свої протиправні дії з метою не викриття співучасників кримінального правопорушення у вчиненні протиправного діяння, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 12.08.2020 складено Договір № 0820/1 із використанням анкетних даних вищевказаних 15 громадян України, які останній отримав попередньо від ОСОБА_8 , предметом якого є виконання комплексу проектно-вишукувальних робіт (ПВР) з підготовки матеріалів та розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Крім того, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » складено завдання на виконання робіт, яке є Додатком № 2 до Договору № 0820/1 від 12.08.2020, яким визначено документи і матеріали, що повинні бути представленні за результатом виконаних робіт, а саме: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Надалі, діючи згідно заздалегідь розробленого ОСОБА_8 та ОСОБА_6 злочинного плану, останній у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за місцем здійснення своєї господарської діяльності як ФОП « ОСОБА_6 » у АДРЕСА_1 , склав проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
При цьому, у пояснювальній записці, яка міститься у проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » умисно зазначено, завідомо неправдиві відомості про те, що відповідно до плану лісонасаджень Старопетрівського лісництва ДП «Київська ЛДНС» земельні ділянки не відносяться до лісів (план лісонасаджень додається).
Надалі, у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , діючи умисно, достовірно знаючи про те, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) містить неправдиві відомості, проставив власні підписи та відтиски печатки, як фізична особа-підприємець та сертифікований інженер-землевпорядник та таким чином надав їм офіційного значення, у зв`язку із чим останній склав та видав завідомо підроблені офіційні документи, а саме проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення.
Окрім того, ОСОБА_6 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 014121. Вказаний кваліфікаційний сертифікат підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним характеристикам професії та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель (крім експертної грошової оцінки земельних ділянок), виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
З метою досягнення цілей злочинного задуму ОСОБА_6 було необхідно розробити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який будучи сертифікованим інженером-землевпорядником достовірно розумів та усвідомлював, що складання такої документації буде містити недостовірні відомості, оскільки заплановані до відведення земельні ділянки належать до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (код ЄДРПОУ 00152595).
Так, 12.03.2019 ОСОБА_6 зареєстрований як фізична особа-підприємець (далі - ФОП), про що виконано запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №20740000000037744, з визначенням основного виду економічної діяльності 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Маскуючи свої протиправні дії з метою не викриття співучасників кримінального правопорушення у вчиненні протиправного діяння, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 12.08.2020 складено Договір № 0820/1 із використанням анкетних даних вищевказаних 15 громадян України, які останній отримав попередньо від ОСОБА_8 , предметом якого є виконання комплексу проектно-вишукувальних робіт (ПВР) з підготовки матеріалів та розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Крім того, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » складено завдання на виконання робіт, яке є Додатком № 2 до Договору № 0820/1 від 12.08.2020, яким визначено документи і матеріали, що повинні бути представленні за результатом виконаних робіт, а саме: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Надалі, діючи згідно заздалегідь розробленого ОСОБА_8 та ОСОБА_6 злочинного плану, останній у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за місцем здійснення своєї господарської діяльності як ФОП « ОСОБА_6 » у АДРЕСА_1 , склав проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
При цьому, у пояснювальній записці, яка міститься у проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » умисно зазначено, завідомо неправдиві відомості про те, що відповідно до плану лісонасаджень Старопетрівського лісництва ДП «Київська ЛДНС» земельні ділянки не відносяться до лісів (план лісонасаджень додається).
Надалі, у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , діючи умисно, достовірно знаючи про те, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) містить неправдиві відомості, проставив власні підписи та відтиски печатки, як фізична особа-підприємець та сертифікований інженер-землевпорядник та таким чином надав їм офіційного значення, у зв`язку із чим останній склав та видав завідомо підроблені офіційні документи, а саме проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення.
У подальшому, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 14.09.2021 складено лист на адресу Петрівського сільського голови про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), додавши у додатку до останнього проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який містив вказані вище завідомо недостовірні відомості, що зареєстрований Петрівською сільською радою 10.12.2021 за № 03-15/2837.
Після об`єднання усіх учасників вчинення протиправних дій в групу осіб за попередньою змовою, основною метою діяльності якої визначено заволодіння земельними ділянками державної власності шляхом їх безоплатної приватизації вчиненому обманом, та набувши фактичний контроль над земельними ділянками з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0168, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0174, використовуючи так званих «підставних осіб», її організатор ОСОБА_8 та виконавець ОСОБА_6 усвідомлювали, що завершальним етапом реалізації злочинного плану має бути надання вигляду законності отримання цих земель у приватну власність громадян, яке не можливо здійснити без застосування процедур їх легалізації.
З цією метою, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 за участі інших невстановлених слідством осіб розробили алгоритм протиправних дій, спрямованих на легалізацію (відмивання) майна, отриманого протиправним шляхом, якого дотримувалися учасники, дії яких були поєднані спільним злочинним умислом.
Так, спільними зусиллями, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 за участі інших невстановлених слідством осіб організували надання до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 , яка здійснює професійну діяльність за адресою: АДРЕСА_2 , особистих даних окремих підконтрольних їм осіб ОСОБА_11 , ОСОБА_20 та ОСОБА_12 , а також забезпечили їх явку у призначений час для підписання довіреностей, відповідно до яких довіритель уповноважував повірену особу представляти його інтереси в органах державної влади та місцевого самоврядування, на всіх без винятку підприємствах, установах та організаціях, в міській (сільській, селищній) раді, відповідній обласній державній адміністрації, будь-якій районній державній адміністрації, у будь-яких фінансових та банківських установах України, в центрах надання адміністративних послуг, бюро технічної інвентаризації, архіві, відділі архітектури та містобудування, у відповідному управлінні земельних ресурсів, в органах Землеустрою, у відповідному управлінні Держгеокадастру, міськрайонному управлінні земельного кадастру в органах нотаріату, в структурних підрозділах Департаменту державної реєстрації, в органах Зеленбуду, газовій службі, районі електричних мереж, водоканалі, в структурних підрозділах Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, в органах архітектури та містобудування, землевпорядних організаціях, органах приватизації та інших уповноважених органах, з метою відведення, отримання, приватизації та реєстрації права власності на будь-які земельні ділянки, будь-якого цільового призначення та будь-якої площі, що знаходяться на території Київської області, з правом виготовлення, отримання технічної документації та документів, що посвідчують право власності (правовстановлюючих документів), витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, довідок про присвоєння кадастрових номерів, та з наступним розпорядженням (продажем, обміном, здачею в оренду) земельними ділянками, які належать довірителю на праві приватної власності та знаходяться на території Київської області, з правом укладення та підписання будь-яких цивільно-правових договорів за ціною та на умовах на розсуд представника.
Реалізовуючи вказаний протиправний задум, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 досягнуто того, що 17.04.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 посвідчено довіреності на довірених ОСОБА_8 та ОСОБА_6 наступних осіб, а саме:
- довіреність зареєстрована в реєстрі за № 1558, якою ОСОБА_11 уповноважує представляти її інтереси ОСОБА_15 , ОСОБА_28 та ОСОБА_29 ;
- довіреність зареєстрована в реєстрі за № 1559, якою ОСОБА_20 уповноважує представляти його інтереси ОСОБА_15 , ОСОБА_28 та ОСОБА_29 ;
- довіреність зареєстрована в реєстрі за № 1560, якою ОСОБА_12 уповноважує представляти її інтереси ОСОБА_15 , ОСОБА_28 та ОСОБА_29 .
Так, отримавши фактичний контроль над правом власності на земельні ділянки, яке було оформлене на так званих «підставних осіб» та яке можливо було контролювати у тому числі через представників за дорученням, що входили до кола довірених осіб ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , останні розуміли, що для подальшого використання вказаних земельних ділянок у своїх цілях, важливо оформити пакет документів, які б не викликали сумнівів в законності попереднього отримання цього майна.
У зв`язку із цим, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 було вирішено провести земельні ділянки через низку цивільно-правових угод щодо їх купівлі-продажу. Таким чином маскувалися факти первинної незаконної приватизації земель та їх протиправного вилучення із земель державної власності, а новим правам власності на земельні ділянки надавалися ознаки нібито їх легального походження.
На цій стадії реалізації спільного злочинного плану ОСОБА_8 та ОСОБА_6 залучили свою довірену особу ОСОБА_15 , який виконував функції представника за довіреністю первинних землевласників, так званих «підставних осіб», а ОСОБА_8 залучив ОСОБА_30 , з яким останній є засновником ТОВ «Юридична компанія «ЮРІС ЛІБЕРУМ» (код ЄДРПОУ 36997970), який погодився тимчасово набути право власності на земельні ділянки, заволодіння якими попередньо відбулося шахрайським шляхом, які у свою чергу не були обізнані з протиправними задумами ОСОБА_8 та ОСОБА_6 .
Так, 07.02.2022 ОСОБА_15 , діючи за вказівкою ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , а також ОСОБА_31 діючи за вказівкою ОСОБА_8 , відвідали приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 за адресою здійснення останньою своєї професійної діяльності у АДРЕСА_2 , де на виконання спільного злочинного плану вчиняли удавані цивільно-правові угоди щодо земельних ділянок, надаючи їм ознак легального походження.
Так, у нотаріальній конторі приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 , розташованій за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_15 , діючи як представник ОСОБА_11 , та ОСОБА_31 склали, підписали та зареєстрували договір купівлі-продажу земельної ділянки від 07.02.2022, реєстровий номер № 393, відповідно до якого продавець ОСОБА_11 , в особі представника ОСОБА_15 , продала та передала у власність покупця ОСОБА_32 земельну ділянку з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004, загальною площею 0,074 га, що розташована на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області із цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва.
При цьому, у відповідності до п. 2.1. вказаного договору, продаж зазначеної земельної ділянки вчинено за 42 600 грн., у той час, як дійсна ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004 станом на 19.01.2022 становить 525 587 грн., що у більше ніж десять разів відрізняється від ціни правочину.
Крім того, у нотаріальній конторі приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 , розташованій за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_15 та ОСОБА_31 склали, підписали та зареєстрували договір купівлі-продажу земельної ділянки від 07.02.2022, реєстровий номер № 392 відповідно до якого продавець ОСОБА_15 продав та передав у власність покупця ОСОБА_32 земельну ділянку з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003, загальною площею 0,0992 га, що розташована на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області із цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва.
При цьому, у відповідності до п. 2.1. вказаного договору, продаж зазначеної земельної ділянки вчинено за 57 100 грн., у той час, як дійсна ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003 станом на 19.01.2022 становить 704 570 грн., що у більше ніж дванадцять разів відрізняється від ціни правочину.
Окрім того, у нотаріальній конторі приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 , розташованій за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_15 , діючи як представник ОСОБА_12 , та ОСОБА_8 склали, підписали та зареєстрували договір купівлі-продажу земельної ділянки від 07.02.2022, реєстровий номер № 394, відповідно до якого продавець ОСОБА_12 , в особі представника ОСОБА_15 , продала та передала у власність покупця ОСОБА_8 земельну ділянку з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168, загальною площею 0,0992 га, що розташована на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області із цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва.
При цьому, у відповідності до п. 2.1. вказаного договору, продаж зазначеної земельної ділянки вчинено за 57 100 грн., у той час, як дійсна ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168 станом на 19.01.2022 становить 704 570 грн., що у більше ніж дванадцять разів відрізняється від ціни правочину.
Надалі, у нотаріальній конторі приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_27 , розташованій за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_15 , діючи як представник ОСОБА_20 , та ОСОБА_8 склали, підписали та зареєстрували договір купівлі-продажу земельної ділянки від 07.02.2022, реєстровий номер № 395 відповідно до якого продавець ОСОБА_20 , в особі представника ОСОБА_15 , продав та передав у власність покупця ОСОБА_8 земельну ділянку з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172, загальною площею 0,0992 га, що розташована на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області із цільовим призначенням - для індивідуального дачного будівництва.
При цьому, у відповідності до п. 2.1. вказаного договору, продаж зазначеної земельної ділянки вчинено за 57 100 грн., у той час, як дійсна ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172 станом на 19.01.2022 становить 704 570 грн., що у більше ніж дванадцять разів відрізняється від ціни правочину.
Таким чином, діючи згідно із розробленим злочинним планом, усвідомлюючи, що вищеописані цивільно-правові угоди мають удаваний характер, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 вжили заходів, шляхом надання вказівок ОСОБА_15 та ОСОБА_33 , на зазначення в останніх недостовірних даних про вартість земельних ділянок, свідомо занижуючи її.
З огляду на викладене, шляхом вчинення вищевказаних протиправних дій ОСОБА_8 та ОСОБА_6 за попередньою змовою групою осіб здійснили дії, спрямовані легалізацію (відмивання) майна, отриманого злочинним шляхом.
За вказаних вище обставин ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. ч. 2, 4 ст. 358, ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 209 КК України.
Підозра ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. ч. 2, 4 ст. 358, ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 209 КК України, обґрунтовується зібраними у кримінальному провадженні доказами
Підставою для застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до підозрюваного ОСОБА_6 є згідно ст. 194 КПК України наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. ч. 2, 4 ст. 358, ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 209 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому звернутися з клопотанням, погодженим з прокурором, до слідчого судді про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, у зв`язку з тим, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені п.п. 1,2,3,4,5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
Як зазначено у клопотанні, метою застосування підозрюваному ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, експерта у цьому кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
За обставин, зазначених у клопотанні, сторона обвинувачення вважає, що до підозрюваного ОСОБА_6 необхідно застосувати як альтернативний запобіжний захід у вигляді застави у розмірі не менш ніж 1000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 3 028 000 грн.
У клопотанні зазначено, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не буде достатнім для запобігання наявним ризикам.
Підсумовуючи, слідчий просив застосувати до підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на два місяці із альтернативою внесення застави у розмірі не менш ніж 1000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 3 028 000 грн.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з викладених в ньому підстав, просив задовольнити.
Захисники підозрюваного ОСОБА_6 - адвокати ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , проти задоволення клопотання заперечували. Зазначили, що повідомлення про підозру є необґрунтованим, а клопотання невмотивованим. Вважали, що у провадженні відсутні ризики, на які посилається сторона обвинувачення, а запропонований стороною обвинувачення розмір альтернативного запобіжного заходу у вигляді застави є неспівмірним із вартістю майна та рівнем доходу підозрюваного. Зауважили, що ОСОБА_6 є діючим військовослужбовцем, молодшим сержантом, а застосування відносно підозрюваного будь-якого запобіжного заходу позбавить підозрюваного можливості виконувати функції молодшого сержанта, зокрема, виконувати бойові завдання, окрім того, ОСОБА_6 має проблеми зі здоров`ям. Просили відмовити у задоволенні клопотання.
Підозрюваний ОСОБА_6 підтримав позицію своїх захисників. Вважав повністю необгрунтованою як повідомлену йому підозру, так і заявлені прокурором ризики. Зазначив, що він не спілкується зі своїм братом ОСОБА_8 , оскільки вони різні люди, мають різний життєвий шлях і різні інтереси. В обґрунтування ризиків та розміру суми застави слідчий, прокурор посилаються на наявність у його брата значного переліку майна, проте це майно його брата, а не його. В свою чергу він проживає разом із батьками похилого віку, користується громадським транспортом, а єдиний його дохід на даний час - грошове утримання військовослужбовця.
Вислухавши позиції сторін, дослідивши матеріали клопотання, заперечення сторони захисту та долучені до них документи, слідчий суддя надходить наступних висновків.
Першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за процесуального керівництва Київської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021100020000265 від 27.07.2021 за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 209 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 27 ч. 2 ст. 209, ч.ч. 2, 4 ст. 358, ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190 КК України.
Постановами прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 від 27.09.2023, 08.03.2024 матеріали досудових розслідувань у кримінальних провадженнях № 62021100020000265, № 62023100110000153, 62024100110000045, 62024100110000046 та 62024100110000047, - об`єднано в одне провадження, яке зареєстровано в ЄРДР за № 62021100020000265 /том. 1 а. м. 42-43, 50-51/.
13.03.2024 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 4 ст. 190 (в редакції станом на момент вчинення злочину), ч. 2, 3 ст. 358, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 209 КК України /том. 2 а. м. 74-104/.
Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру та навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів щодо можливого вчинення підозрюваним ОСОБА_6 інкримінованих йому кримінальних правопорушень, містяться в їх сукупності в матеріалах, здобутих в ході проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, копії яких долучені до матеріалів клопотання, а саме у: протоколах огляду речей та документів від 26.01.2024, 27.01.2024, 31.01.2024 /том. 1 а. м. 121-164/, протоколі огляду від 05.12.2023 /том. 1 а. м. 165-178/, протоколах тимчасового доступу до речей і документів від 06.04.2023, 12.04.2023 та описах речей і оригіналів або копій документів, які були вилучені на виконання ухвал слідчих суддів /том. 1 а. м. 179-185, 208-212/, висновках експертів № СЕ-19/111-23/39763-ПЧ від 15.08.2023, № 1635-1649, 4143-4158/23-21 від 04.07.2023 /том. 1 а. м. 228-244, том. 2 а. м. 1 - 69/.
Приймаючи вказані дані з точки зору належності, допустимості, достовірності, а їх сукупність з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, вважаю їх достатніми для визначення поняття обґрунтованої підозри щодо ОСОБА_6 .
Слідчий суддя, з урахуванням матеріалів клопотання та пояснень сторін у судовому засіданні, вбачає наявними ризики, визначені ч. 1 ст. 177 КПК України.
Так, дії підозрюваного ОСОБА_6 органом досудового розслідування кваліфіковані за ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 4 ст. 190 (в редакції станом на момент вчинення злочину), ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 209, ч.2, 4 ст. 358 КК України. У разі визнання його винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 4 ст. 190 (в редакції станом на момент вчинення злочину), ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 209, ОСОБА_6 загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк до дванадцяти років з конфіскацією майна та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Така суворість та безальтернативність покарання може спонукати особу переховуватись від органу досудового розслідування, суду з метою уникнення відповідальності, що обумовлює існування ризику, визначеного п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України. Суд враховує відомості про особу підозрюваного, зокрема те, що ОСОБА_6 проходить військову службу в умовах введеного воєнного стану та оголошеної мобілізації, поряд з цим, такі обставини не нівелюють ймовірність реалізації підозрюваним вказаного ризику.
Ризик, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, вбачається з огляду на те, що, як зазначено у клопотанні, ОСОБА_6 інкримінується вчинення, серед іншого, особливо тяжких злочинів і останній може особисто чи опосередковано негативно впливати на хід досудового розслідування та судового розгляду через прохання, погрози, або іншим шляхом, вживати активних заходів щодо знищення, приховування або спотворення документів, які мають вагоме значення для встановлення усіх обставин кримінального правопорушення та унеможливлення притягнення останнього до кримінальної відповідальності. Окрім того, підозрюваний може самостійно або з використанням третіх осіб підробити офіційні документи або ж створити неіснуючі на підтвердження своєї версії подій, яка може виправдовувати останнього, що зумовлюється, зокрема, характером інкримінованих кримінально-протиправних дій.
Ризик незаконно впливати на свідків та інших підозрюваних наявний з огляду на те, що підозрюваний, перебуваючи на волі, з метою уникнення кримінальної відповідальності для себе та/або інших підозрюваних у кримінальному провадженні, може незаконно впливати на осіб, які вже були та будуть допитані у процесуальному статусі свідків у цьому кримінальному провадженні, а також може впливати на інших підозрюваних з метою уникнення кримінальної відповідальності. Так, існує реальний ризик того, що підозрюваний може чинити тиск на осіб, на яких ймовірно фіктивно оформлялись право власності на земельні ділянки. Окрім того, підозрюваний може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, зокрема, шляхом своєї неналежної процесуальної поведінки, що може виразитись у неявці на виклик до слідчого, прокурора, слідчого судді та суду.
Водночас, враховуючи відомості про особу підозрюваного, його процесуальну поведінку, те, що він є військовослужбовцем, брав безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією рф проти України, та наразі продовжує нести службу в Збройних Силах України, вважаю недоведеним, що на даній стадії провадження більш м`який запобіжний захід не зможе запобігти наявним в провадженні ризикам та гарантувати належну процесуальну поведінку ОСОБА_6 .
Із урахуванням викладеного, вимог статей 177, 178 КПК України, вважаю відсутніми підстави для застосування до ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, водночас можливим та достатнім застосування до нього запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_3 (військова частина НОМЕР_9 ), в період часу з 22-00 год. до 05-00 год. наступної доби, за виключенням необхідності отримання невідкладної медичної допомоги та прослідування в укриття цивільного захисту у разі оголошення повітряної тривоги, на строк до 13 травня 2024 року та покласти на підозрюваного передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України обов`язки, що на думку слідчого судді, мінімалізують ступінь ймовірності реалізації зазначених ризиків, а саме: - прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду; не відлучатися з м. Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування з іншими підозрюваними, свідками, визначеними слідчим, прокурором; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; носити електронний засіб контролю.
Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 177, 178, 180, 182, 183, 184, 197, 199, 309 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання слідчого - відмовити.
Застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, заборонивши йому залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_3 (військова частина НОМЕР_9 ), в період часу з 22-00 год. до 05-00 год. наступної доби, за виключенням необхідності отримання невідкладної медичної допомоги та прослідування в укриття цивільного захисту у разі оголошення повітряної тривоги, на строк до 13 травня 2024 року.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_6 обов`язки:
- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду;
- не відлучатися з м. Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
- утримуватися від спілкування з іншими підозрюваними, свідками, визначеними слідчим, прокурором;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;
- носити електронний засіб контролю.
Роз`яснити підозрюваному, що працівники Національної поліції з метою контролю за його поведінкою, мають право з`являтися в житло, під арештом в якому він перебуває, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього обов`язків.
Роз`яснити підозрюваному, що у разі порушення умов домашнього арешту або невиконання покладених слідчим суддею обов`язків до нього може бути застосовано більш жорсткий запобіжний захід.
Визначити строк дії ухвали слідчого судді та покладених слідчим суддею обов`язків до 13 травня 2024 року.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення, може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 02.04.2024 |
Номер документу | 118038456 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Шапутько С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні