ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 квітня 2024 року ЛуцькСправа № 140/2027/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Приватного підприємства Акрополь про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до приватного підприємства Акрополь (далі ПП Акрополь, відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 27 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 11.10.2023 на підставі наказу від 11.10.2023 №2124-п та направлень від 11.10.2023 №3261, №3260 ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину-кафе, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр-т Грушевського, 4/а, де здійснює господарську діяльність ПП Акрополь. Під час перевірки податковим органом складено акт від 12.10.2023 №03/15603/09-01/25087350, яким встановлено факти: роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, які встановлені виробником тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу виробів; реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка. Також встановлено порушення пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України (далі ПК України).
ГУ ДПС у Волинській області України на підставі вказаного акта перевірки прийнято рішення від 21.11.2023 №000741-09 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі: 10000,00 грн за факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками таких тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу; 17000,00 за факт реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.
Відповідачем в добровільному порядку не сплачено штраф, тому позивач просить стягнути з ПП Акрополь заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 27000,00 грн.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 23.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Як слідує з повідомлення про вручення (отримання) документів від 29.03.2024, копія вказаної ухвали вручена відповідачу 23.02.2024 через кабінет електронного суду.
Відповідач відзив на позов не подав.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 11.10.2023 на підставі наказу від 11.10.2023 №2124-п та направлень від 11.10.2023 №3261, №3260 ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину-кафе, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр-т Грушевського, 4/а, де здійснює господарську діяльність ПП Акрополь. За результатами перевірки податковим органом складено акт від 12.10.2023 №03/15603/09-01/25087350, яким встановлено факти: роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, які встановлені виробником тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу виробів; реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка. Також встановлено порушення пункту 226.9 статті 226 ПК України.
Розрахунковою операцією в магазині-кафе було придбано одну пачку сигарет з фільтром «Прилуки класичні сині» виробництва ПрАТ А/Т Тютюнова компанія «В.А.Т. - Прилуки». Зазначено станом на 24.04.2023 МРЦ на споживчій упаковці 66,66 грн за роздрібною ціною 72,00 грн згідно фіскального чеку №14120010 від 11.10.2023, яка є вищою від максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби, встановленої виробником таких тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, чим порушено ст. 11-1 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями). А саме придбана пачка сигарет з фільтром Прилуки класичні сині описана вище за роздрібною ціною 72,00 грн, є вищою від максимальної роздрібної ціни на сигарети, встановленої виробником даних сигарет, збільшеної на суму 5% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів. На споживчій упаковці даних сигарет виробником зазначена максимальна роздрібна ціна 66,66 грн, сума 5% надбавки становить - 3,33 грн., а отже ціна реалізації сигарет з врахуванням суми 5% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів не повинна перевищувати 70,00 грн.
Статтею 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями) за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу тютюнових виробів, передбачена відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб`єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10 000,00 гривень.
В наявності на час перевірки в магазині було 4 пачка сигарет Прилуки класичні сині. Відтак, фінансова санкція за дане порушення встановлена у сумі 10 000,00 грн., оскільки 100% вартості наявних тютюнових виробів складає 288,00 грн (4 пач. х 72,00 грн), що менше 10 000,00 гривень.
Під час проведення фактичної перевірки, а саме перевіркою контрольних стрічок РРО, наданих для перегляду, встановлено, що через реєстратор розрахункових операцій із фіскальним номером 3000771163 реалізовано алкогольні напої із однією і тією ж маркою акцизного податку декілька раз. Даний перелік алкогольних напоїв описаний в додатках №1-4 до акта перевірки.
Відповідно до п.226.7 ст. 226 ПК України кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Враховуючи вищенаведене, перевіркою встановлено, що ПП Акрополь реалізовувало алкогольні напої з використанням однієї і тієї ж марки акцизного податку декілька раз на загальну суму 1 380,00 грн, чим порушено вимоги п. 226.9 ст. 226 ПК України та вимоги ст. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального та Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 27.12.2010.
Відповідно до абзацу 20 частини 2 статті 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального за виробництво, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка, або з підробленими марками акцизного податку передбачені штрафні санкції в розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000,00 гривень.
Штрафна фінансова санкція за реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановлена у сумі 17 000,00 грн, оскільки 200% вартості товару становить 2 760,00 грн (1 380,00 грн х 200%), що менше 17 000,00 грн.
Відповідно до вимог п. 226. 9 ст. 226 ПК України вироблені в Україні алкогольні напої, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції вважаються такими, шо немарковані.
На підставі акта від 12.10.2023 №03/15603/09-01/25087350 ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 21.11.2023 №000741-09 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі: 10000,00 грн за факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками таких тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу; 17000,00 за факт реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.
Вказане рішення було надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом 24.11.2023, із роз`ясненням порядку його оскарження, порядку сплати штрафу, однак, 27.12.2023 відділенням поштового зв`язку даний лист повернуто з відміткою За закінченням терміну зберігання, що вважається врученим 27.12.2023 у день повернення Укрпоштою рекомендованого листа із вказаним рішенням.
Відповідач вищевказане рішення ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував. Відтак, таке рішення у встановленому порядку не скасоване та не виконане відповідачем в повному обсязі протягом 30 днів з дня вручення його копії.
Як передбачено частиною п`ятою статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Аналогічні положення містить пункт 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790, згідно з яким у разі невиконання суб`єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
З матеріалів справи вбачається, що ПП Акрополь не надано суду доказів сплати в добровільному порядку фінансової санкції в сумі 27 000,00 грн., тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись статтями 243-246, 257, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства Акрополь (45625, Волинська область, Луцький район, село Тарасове, вулиця Набережна, будинок 7-а, код ЄДРПОУ 25087350) в дохід місцевого бюджету (Банк Казначейство України (ЕАП) МФО 899998 н/р UA808999980314010561000003550, отримувач коштів ГУК у Волинській області/м. Луцьк/ 21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009371, код виду сплати 131) заборгованість по сплаті фінансових санкцій у розмірі 27 000,00 грн (двадцять сім тисяч гривень 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679).
Відповідач: Приватне підприємство Акрополь (45625, Волинська область, Луцький район, село Тарасове, вулиця Набережна, будинок 7-а, код ЄДРПОУ 25087350)
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118040033 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні