ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2024 рокуСправа №160/19460/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в м. Дніпро у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», подана через систему «Електронний суд» представником позивача - адвокатом Щасливим Олексієм Романовичем, до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9193706/39879418 від 17.07.2023, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.06.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», датою її подання на реєстрацію;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9193705/39879418 від 17.07.2023, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 01.06.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 01.06.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», датою її подання на реєстрацію.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідно до договору підряду на виконання робіт № 2023/04/10-01 від 10.04.2023, укладеного між Приватним підприємством «АРТ-САЛОНБУД» (замовником) і Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» (підрядником), 11.04.2023 замовник сплатив аванс у сумі 23000,00 грн та ПДВ у сумі 4600,00 грн, разом 27600,00 грн. 02.06.2023 сторонами підписано акт здачі-приймання виконаних робіт № 9/2023, вартість яких становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 20% - 9200,00 грн, всього з ПДВ 55 200,00 грн, передоплата отримана у сумі 27600,00 грн, підлягає сплаті 27600,00 грн. На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 1 від 01.06.2023. Крім того, відповідно до договору підряду на виконання робіт № 2023/04/10-02 від 10.04.2023, укладеного між Приватним підприємством «АРТ-САЛОНБУД» (замовником) і Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» (підрядником), 11.04.2023 замовник сплатив аванс у сумі 23000,00 грн та ПДВ у сумі 4600,00 грн, разом 27600,00 грн. 02.06.2023 сторонами підписано акт здачі-приймання виконаних робіт № 10/2023, вартість яких становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 20% - 9200,00 грн, всього з ПДВ 55 200,00 грн, передоплата отримана у сумі 27600,00 грн, підлягає сплаті 27600,00 грн. На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 2 від 01.06.2023. Реєстрацію податкових накладних №№ 1, 2 від 01.06.2023 було зупинено. У квитанціях про зупинення їх реєстрації, які отримано позивачем 03.07.2023, було зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 13.07.2023 позивачем було подано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Рішеннями комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9193706/39879418 від 17.07.2023 та № 9193705/39879418 від 17.07.2023 було відмовлено в реєстрації податкових накладних № 1 від 01.06.2023 та № 2 від 01.06.2023, відповідно, з підстави надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі «Додаткова інформація» оскаржуваних рішень зазначено про наявність ризикових операцій. При цьому у рішеннях не було вказано, які саме документи надано позивачем із порушенням законодавства, які порушення допущено у таких документах, та в чому полягає ризиковість операцій. Позивач скористався процедурою адміністративного оскарження зазначених рішень про відмову в реєстрації податкової накладної, однак рішеннями Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 59490/39879418/2 від 26.07.2023 та № 59491/39879418/2 від 26.07.2023 скарги залишено без задоволення, а оскаржувані рішення без змін. Позивач вважає оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних необґрунтованими, протиправними і такими, що підлягають скасуванню, оскільки надані позивачем пояснення та документи підтверджують реальність здійснення господарських операцій, за якими складено податкові накладні.
Ухвалою суду від 07.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.
16.08.2023 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач-1 просив відмовити в задоволенні позову. Зазначив, що ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» обліковується як платник податків за основним місцем обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Шевченківський р-н), вид діяльності - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Згідно з даними ЄРПН, ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» подано на реєстрацію на адресу ПП «АРТ-САЛОНБУД» (код 36654051) у зв`язку з реалізацією товару - «Обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, 11 з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан», «Обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, Львівське шосе, 36 з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан»: податкову накладну № 1 від 01.06.2023 на загальну суму 27600 грн, у т.ч. ПДВ 4600 грн; податкову накладну № 2 від 01.06.2023 на загальну суму 27600 грн, у т.ч. ПДВ 4600 грн. Реєстрацію зазначених податкових накладних зупинено в ЄРПН відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. За результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з Повідомленням до податкової накладної № 1 від 01.06.2023 прийнято рішення № 9193706/39879418 від 17.07.2023 та до податкової накладної № 2 від 01.06.2023 - рішення № 9193705/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних в ЄРПН з підстави наявності ризикових операцій. ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» включено до переліку ризикових платників рішенням від 10.02.2020 № 12454. Податковий орган не зобов`язаний вказувати у квитанції перелік документів, який необхідно подати для підтвердження реальності здійснення господарської операції, оскільки це не передбачено нормативно-правовими актами. Дії з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, тому позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати спірну податкову накладну є необґрунтованими, передчасними та не підлягають задоволенню.
16.08.2023 до суду надійшов відзив Державної податкової служби України, в якому відповідач-2 проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, наведених у відзиві відповідача-1, та зазначив, що дії з реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, тому позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Станом на час розгляду відповіді на відзив та заперечення до суду не надходили. Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» (код ЄДРПОУ 39879418) є: 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (основний); 71.11 діяльність у сфері архітектури; 71.20 технічні випробування та дослідження; 33.20 установлення та монтаж машин і устатковання.
10.04.2023 між ПП «АРТ-САЛОНБУД» (замовником) і ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» (підрядником) було укладено договір підряду на виконання робіт № 2023/04/10-01, відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник бере не себе зобов`язання виконати такі роботи (надати послуги): обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, 11, з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан. Строк виконання робіт - 30 робочих днів з моменту перерахування авансу згідно з п. 2.4. цього Договору та надання всіх необхідних вихідних даних.
Згідно з п. 2.1 договору загальна вартість робіт за цим договором становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 9200,00 грн, загальна вартість з ПДВ 55200 грн.
Відповідно до п. 2.4 договору після підписання договору замовник зобов`язаний протягом 5 банківських днів перерахувати на рахунок підрядника аванс у розмірі 50% від загальної вартості робіт на суму 23000,00 грн, крім того ПДВ 4600,00 грн, загальна вартість з ПДВ - 27600,00 грн.
Остаточний розрахунок за виконані роботи підрядником за цим договором здійснюється замовником протягом 5 банківських днів після завершення робіт та підписання сторонами акту здавання-приймання виконаних робіт (п. 2.5 договору).
10.04.2023 ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» на підставі договору № 2023/04/10-01 від 10.04.2023 виставлено замовнику ПП «АРТ-САЛОНБУД» рахунок на оплату № 6 на суму 23000,00 грн та ПДВ 4600,00 грн, усього з ПДВ 27600,00 грн.
01.06.2023 ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» на підставі договору № 2023/04/10-01 від 10.04.2023 виставлено замовнику ПП «АРТ-САЛОНБУД» рахунок на оплату № 12 на суму 23000,00 грн та ПДВ 4600,00 грн, усього з ПДВ 27600,00 грн.
02.06.2023 сторонами договору підписано акт № 9/2023 здачі-приймання виконаних робіт до договору № 2023/04/10-01 від 10.04.2023, відповідно до якого вартість виконаних робіт становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 20% - 9200,00 грн, всього з ПДВ 55200,00 грн, передоплата отримана у сумі 27600,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 4600,00 грн, підлягає сплаті 27600,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 4600,00 грн.
На підтвердження здійснення замовником ПП «АРТ-САЛОНБУД» 11.04.2023 оплати рахунку № 6 від 10.04.2023 на суму 27600,00 грн та 01.06.2023 оплати рахунку № 12 від 01.06.2023 на суму 27600,00 грн до позовної заяви додано реєстри операцій АТ «Перший український міжнародний банк» за 11.04.2023 та 01.06.2023, картки рахунків ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» №№ 361, 6811 за 2 квартал 2023 року.
01.06.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» складено податкову накладну № 1 на отримувача ПП «АРТ-САЛОНБУД» (код ЄДРПОУ 36654051) на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 27600,00 грн: усього обсяги постачання 23000,00 грн, загальна сума податку на додану вартість 4600,00 грн, опис послуг продавця: обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, 11 з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан.
03.07.2023 контролюючим органом складено квитанцію про прийняття податкової накладної № 1 від 01.06.2023 та зупинення її реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Також зазначено, що показник «D» = 36.9214%, «Р»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
13.07.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» було подано повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 1 від 01.06.2023, реєстрацію якої зупинено.
За результатами розгляду документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення № 9193706/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. При цьому у рішенні не визначено які з наданих документів складено із порушенням законодавства. У графі «Додаткова інформація» вказано: наявність ризикових операцій.
У подальшому Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» було направлено до Державної податкової служби України скаргу на рішення № 9193706/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2023. До скарги було додано документи для підтвердження господарської операції, за якими складено податкову накладну № 1 від 01.06.2023.
26.07.2023 комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення № 59490/39879418/2 про залишення скарги без задоволення та рішення № 9193706/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2023 без змін з підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних.
Крім того, 10.04.2023 між ПП «АРТ-САЛОНБУД» (замовником) і ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» (підрядником) було укладено договір підряду на виконання робіт № 2023/04/10-02, відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник бере не себе зобов`язання виконати такі роботи (надати послуги): обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, Львівське шосе, 36, з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан. Строк виконання робіт - 30 робочих днів з моменту перерахування авансу згідно з п. 2.4. цього Договору та надання всіх необхідних вихідних даних.
Згідно з п. 2.1 договору загальна вартість робіт за цим договором становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 9200,00 грн, загальна вартість з ПДВ 55200 грн.
Відповідно до п. 2.4 договору після підписання договору замовник зобов`язаний протягом 5 банківських днів перерахувати на рахунок підрядника аванс у розмірі 50% від загальної вартості робіт на суму 23000,00 грн, крім того ПДВ 4600,00 грн, загальна вартість з ПДВ - 27600,00 грн.
Остаточний розрахунок за виконані роботи підрядником за цим договором здійснюється замовником протягом 5 банківських днів після завершення робіт та підписання сторонами акту здавання-приймання виконаних робіт (п. 2.5 договору).
10.04.2023 ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» на підставі договору № 2023/04/10-02 від 10.04.2023 виставлено замовнику ПП «АРТ-САЛОНБУД» рахунок на оплату № 7 на суму 23000,00 грн та ПДВ 4600,00 грн, усього з ПДВ 27600,00 грн.
01.06.2023 ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» на підставі договору № 2023/04/10-02 від 10.04.2023 виставлено замовнику ПП «АРТ-САЛОНБУД» рахунок на оплату № 13 на суму 23000,00 грн та ПДВ 4600,00 грн, усього з ПДВ 27600,00 грн.
02.06.2023 сторонами договору підписано акт № 10/2023 здачі-приймання виконаних робіт до договору № 2023/04/10-02 від 10.04.2023, відповідно до якого вартість виконаних робіт становить 46000,00 грн, крім того ПДВ 20% - 9200,00 грн, всього з ПДВ 55200,00 грн, передоплата отримана у сумі 27600,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 4600,00 грн, підлягає сплаті 27600,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 4600,00 грн.
На підтвердження здійснення замовником ПП «АРТ-САЛОНБУД» 11.04.2023 оплати рахунку № 7 від 10.04.2023 на суму 27600,00 грн та 01.06.2023 оплати рахунку № 13 від 01.06.2023 на суму 27600,00 грн до позовної заяви додано реєстри операцій АТ «Перший український міжнародний банк» за 11.04.2023 та 01.06.2023, картки рахунків ТОВ «НДІ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» №№ 361, 6811 за 2 квартал 2023 року.
01.06.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» складено податкову накладну № 2 на отримувача ПП «АРТ-САЛОНБУД» (код ЄДРПОУ 36654051) на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 27600,00 грн: усього обсяги постачання 23000,00 грн, загальна сума податку на додану вартість 4600,00 грн, опис послуг продавця: обмірні роботи та обстеження будівельних конструкцій операторської (літера «А») та навісу над паливороздавальними колонками (літера «Б») автозаправної станції за адресою: м. Хмельницький, Львівське шосе, 36 з розробкою обмірних креслень та висновку про технічний стан.
03.07.2023 контролюючим органом складено квитанцію про прийняття податкової накладної № 2 від 01.06.2023 та зупинення її реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Також зазначено, що показник «D» = 36.3416%, «Р»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
13.07.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» було подано повідомлення № 3 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 01.06.2023, реєстрацію якої зупинено.
За результатами розгляду документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення № 9193705/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. При цьому у рішенні не визначено які з наданих документів складено із порушенням законодавства. У графі «Додаткова інформація» вказано: наявність ризикових операцій.
У подальшому Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» було направлено до Державної податкової служби України скаргу на рішення № 9193705/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.06.2023. До скарги було додано документи для підтвердження господарської операції, за якими складено податкову накладну № 2 від 01.06.2023.
26.07.2023 комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення № 59491/39879418/2 про залишення скарги без задоволення та рішення № 9193705/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.06.2023 без змін з підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних.
Незгода позивача з оскаржуваними рішеннями про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ним податкових накладних № 1 від 01.06.2023 та № 2 від 01.06.2023 стала підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок №1165).
Згідно з пунктом 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.
Реєстрацію податкових накладних № 1 від 01.06.2023 та № 2 від 01.06.2023, складених ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», було зупинено з підстави відповідності платника податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Пунктом 8 додатку № 1 до Постанови № 1165 встановлено такий критерій ризиковості платника податку - у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Згідно із пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно з пунктом 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Згідно з пунктом 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 20 Порядку № 1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України ризик - це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Процедура зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, згідно із пунктом 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Здійснивши зупинення реєстрації податкових накладних, відповідач-1 посилався на відповідність платника податку ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропонував платнику надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку № 520.
Суд зазначає, що в надісланих позивачу квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.
У постанові Верховного Суду від 18.12.2019 в справі № 560/435/19 касаційний суд сформував правовий висновок, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підставу його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.
У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, визначена Порядком.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18, № 815/2791/18, від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18, від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18.
В оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 01.06.2023 та № 2 від 01.06.2023 відповідачем-1 не було зазначено які саме документи було складено із порушенням законодавства. Натомість у додатковій інформації вказано про наявність ризикових операцій. Разом з тим, контролюючим органом не було конкретизовано таку додаткову інформацію.
У відзиві відповідачами зазначено, що ТОВ «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» включено до переліку ризикових платників рішенням від 10.02.2020 № 12454. Однак копії такого рішення до відзивів не додано.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18, від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18, від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18, від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18.
Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субёєкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідачем-1 у відзиві не наведено належного обґрунтування підстав прийняття контролюючим органом оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 1 від 01.06.2023 та № 2 від 01.06.2023, складених Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», та не доведено правомірність оскаржуваних рішень.
Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, що є підставою для їх скасування.
Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачено інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваними рішеннями.
З системного аналізу матеріалів, наведених норм законодавства, із врахуванням правових висновків Верховного Суду, справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачем понесено судові витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви до суду в сумі 5368,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 223 від 02.08.2023.
Відповідно до ст. 139 КАС України підлягають стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України у рівних частинах за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору в сумі 5368,00 грн.
Керуючись статтями 2, 9, 77, 90, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 9193706/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 01.06.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ».
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.06.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 9193705/39879418 від 17.07.2023 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 01.06.2023, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ».
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 01.06.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», датою її подання на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ «УКРЕКСПЕРТПРОЕКТ», місцезнаходження: 49107, м. Дніпро, бульвар Зоряний, буд. 1, корпус 1, офіс 3/3, код ЄДРПОУ 39879418.
Відповідач-1: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ ВП 44118658.
Відповідач-2: Державна податкова служба України, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393.
Повний текст рішення складено 29.03.2024.
Суддя В.В. Рянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118040137 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні