ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ БОРЖНИКА У ВИКОНАВЧИХ ЛИСТАХ
29 березня 2024 рокуСправа № 280/11426/21 м. Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., розглянувши матеріали заяви представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі
за позовом - ОСОБА_1
до - Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському районі
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 24.12.2021 позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському районупро визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району щодо недоплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги до 05.05.2021 у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком відповідно до ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту.
Зобов`язано Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги до 05 травня відповідно до ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, виходячи із розміру п`яти мінімальних пенсій за віком, за 2021 рік з урахуванням вже виплаченої суми.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , іпн НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (69068, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, буд. 16, код ЄДРПОУ 37573780)судові витрати зі сплати витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 750 (сімсот п`ятдесят) грн 00 коп.
19.03.2024 за вх. № 12988 до суду надійшла заява Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району про заміну боржника у виконавчому листі у даній справі.
Заяву призначено до розгляду у судове засідання на 29.03.2024 о 09 год. 00 хв.
У судове засідання представники сторін не прибули. Від Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради надійшла заява вх. №14929 від 28.03.2024 про розгляд заяви без участі представника Департаменту.
Відповідно до положень ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.
За приписами ст. 1 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 5 ст. 15 Закону № 1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.
З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництває те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво- це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Вказана правова позиція висловлена ВС у постанові від 11.10.2019 по справі № 812/1408/16.
Судом встановлено, що рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради вирішено припинити, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району шляхом ліквідації (код ЄДРПОУ 37573780).
Також, зазначеним рішення міської ради затверджено Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (додаток № 1), відповідно до пункту 47 зазначеного Положення, Департамент є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району.
Відповідно до пп. 7.29 п. 7 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради однією з функцій Департаменту є здійснення виплати разової грошової допомоги до 5 травня відповідно до законів України Про статус ветеранів війни, гарантії їх сціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань.
Отже, судом встановлено, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником прав та обов`язків, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району, що ліквідується.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (код ЄДРПОУ 37573780) перебуває в стані припинення.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладене, суд знаходить підстави для задоволення заяви Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району шляхом заміни боржника у виконавчих листах, виданих Запорізьким окружним адміністративним судом 20.12.2022 по справі №280/11426/21, а саме: Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (69068, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16, код ЄДРПОУ 37573780) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, вул. Маяковського, 3, код ЄДРПОУ 37573438).
Враховуючи наведене, керуючись ст. 241, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району про заміну боржника у виконавчому листі у справі №280/11426/21, - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчих листах, виданих Запорізьким окружним адміністративним судом 20.12.2022 по справі №280/11426/21, а саме: Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (69068, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16, код ЄДРПОУ 37573780) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, вул. Маяковського, 3, код ЄДРПОУ 37573438).
Ухвала суду набрала законної сили 29 березня 2024 року та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів, з дня її прийняття.
Ухвала у повному обсязі виготовлена та підписана суддею 29 березня 2024 року.
Суддя Сацький Р.В.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118040837 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні