Рішення
від 01.04.2024 по справі 280/8006/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01 квітня 2024 року (15:00)Справа № 280/8006/21 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за первісним позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу та зустрічним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Запорізькій області про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

02.09.2021 Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_1 (далі - відповідач), в якій з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог (вх. №13063) просить: стягнути податковий борг на загальну суму 28948,64 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України) та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати пені, нарахованої за несвоєчасну сплату податкового боргу минулих років, зокрема: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 283,18 грн., з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 318,16 грн., з адміністративних штрафів у сумі 28347,30 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку повністю відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у загальному розмірі 28948,64 грн.

Ухвалою суду від 27.09.2021 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

21.10.2021 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позов (вх.№60551), в якому проти задоволення позовних вимог заперечує у повному обсязі у зв`язку з їх незаконністю та необґрунтованістю.

Також, 01.11.2021 відповідачем був пред`явлений зустрічний позов до ГУ ДПС у Запорізькій області, в якому остання просить:

зобов`язати Головне управління ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу станом на 21.08.2021, по податкам та зборам: з пені по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код платежу 11010500) на суму 283,18 грн.; з пені по військовому збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код платежу 11011001) у сумі 318,16 грн.; з адміністративного штрафу (код платежу 21081100) за несвоєчасну сплату іншого штрафу на суму 28347,30 грн.

Позовні вимоги за зустрічним позовом обґрунтовані тим, що податковим органом під час дії карантину в грубе порушення п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України проведено нарахування фінансових санкції та пені на підставі ст.129 ПК України. Зауважує, що протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Таким чином, вважає неправомірним та незаконним нарахування ОСОБА_1 пені за невчасну сплату податкових зобов`язань на загальну суму 28948,64 грн. Просить вимоги зустрічного позову задовольнити.

Ухвалою суду від 18.11.2021 прийнято зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом у справі №280/8006/21, вимоги за зустрічним позовом об`єднати в одне провадження з первісним позовом, ухвалено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06.12.2021.

17.11.2021 до суду від ГУ ДПС в Запорізькій області надійшов відзив на зустрічний позов (вх. № 67187), в якому останній зазначає, що податковий борг виник до початку дії карантину, а саме з 02.01.2020, що відображено в інтегрованій картці платника, а обмеження, щодо нарахування пені та фінансових санкцій, передбачені п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корона вірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються. Отже, пеня нарахована правомірно.

Під час розгляду справи провадження неодноразово відкладалось та оголошувалась перерва у розгляді справи.

Водночас, підготовче засідання 10.03.2022 не відбулось, у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, та для забезпечення життя і здоров`я, як працівників суду так і сторін у справах, за наказами тимчасово виконуючого обов`язки голови Запорізького окружного адміністративного суду «Про встановлення особливого режиму роботи Запорізького окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану» всі адміністративні справи були зняті з розгляду за період з 01.03.2022 по 06.05.2022 включно.

У зв`язку із неявкою представника відповідача за первісним позовом та представника позивача за зустрічним позовом судом неодноразово відкладалось підготовче засідання, а саме, 30.08.2022, 28.11.2022, 20.02.2023, 29.05.2023, 18.12.2023 та здійснювалось повідомлення представника про дату, час та місце проведення засідання на електронну адресу представника, зазначену у зустрічному позові.

Повідомлення представника відповідача за первісним позовом та представника позивача за зустрічним позовом щодо розгляду зазначеної справи у судовому засіданні 26.03.2024 здійснено у відповідності до пп. 20 п. 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України. 19.12.2023 та 15.03.2024 на офіційному веб-сайті судової влади України розміщене відповідне оголошення.

26.03.2024 до суду від представника позивача за первісним позовом та представника відповідача за зустрічним позовом надійшло клопотання, у якому просив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статті 205 КАС України, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних у суду матеріалів.

Суд, оцінивши повідомлені обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Згідно із даними облікової картки платника та довідки про заборгованість у відповідача наявний податковий борг на загальну суму 28948,64 грн., у т.ч.: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 283,18 грн., з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 318,16 грн., з адміністративних штрафів у сумі 28347,30 грн.

Податковий борг виник внаслідок несплати податку на доходи фізичних осіб у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

104,31 грн. нараховано пеню ІКП на борг минулого року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0140135705 від 12.12.2019;

178,87 грн. нараховано пеню ІКП на борг минулого року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0140135705 від 12.12.2019.

Податковий борг виник внаслідок несплати військового збору у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

318,16 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на податкову декларацію про майновий стан і доходи № 9076 від 03.05.2018.

Податковий борг виник внаслідок несплати адміністративних штрафів у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

22311,82 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С» № 0462081722 від 30.12.2014;

6113,36 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С» № 0436081722 від 02.12.2014.

Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме: на адресу відповідача надіслана податкова вимога від 13.02.2015 №- 25 на суму 17000,00 грн., яка отримана ОСОБА_1 особисто 21.08.2015.

У зв`язку з несплатою ОСОБА_1 податкової заборгованості у добровільному порядку ГУДПС у Запорізькій області звернулось до суду із позовом про стягнення податкового боргу.

Не погоджуючись із правомірність нарахування пені, ОСОБА_1 звернулась до суду із зустрічним позовом про зобов`язати ГУ ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу станом на 21.08.2021.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає первісний позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, а зустрічний позов такий, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Порядок нарахування пені платникам податку визначено статтею 129 ПК України.

Так, відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Підпунктом 129.3.1 пунктом 129.3 статті 129 ПК України передбачено, що нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2, 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті) у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Відповідно до абзацу 3 пункту 129.4 статті 129 ПК України, на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті(включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до пункту 129.5 статті 129 ПК України, зазначений розмір пені застосовується щодо всіх платників та всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.

Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 07.04.2016 № 422 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за №751/28881 (далі - Порядок №422, який був чинний на час нарахування пені) визначає правила ведення в податкових органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Відповідно до підрозділу 7 Розділу III Порядку №422, нарахування пені розпочинається:

після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня:

1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України;

2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України;

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб та/або органом ДФС під час перевірки такого податкового агента.

Нарахування пені (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 глави 12 розділу ІІ Податкового кодексу України) здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).

Нарахування пені закінчується:

у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу Казначейства та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;

у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

при прийнятті рішення про скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

2. У разі погашення суми податкового боргу (його частини) іншим шляхом, зокрема при поданні платником податків декларацій (у тому числі уточнюючих) з від`ємним значенням суми податкових зобов`язань тощо, нарахування пені закінчується датою фактичного здійснення такого погашення, зафіксованою у відповідних документах.

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Пеня не нараховується: на пеню; за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі податків, зборів і інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, якщо таке несвоєчасне або неповне перерахування відбулось через порушення банком строків зарахування податків, зборів до бюджетів або державних цільових фондів, встановлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

У разі коли керівник органу ДФС (його заступник) відповідно до процедури адміністративного оскарження приймає рішення про продовження строків розгляду скарги платника податків понад строки, визначені статтею 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України, пеня не нараховується протягом таких додаткових строків незалежно від результатів адміністративного оскарження.

3. Суми пені зараховуються до бюджетів або цільових фондів, до яких згідно із законодавством зараховуються відповідні платежі та єдиний внесок.

Судом встановлено, що відповідно до даних облікових карток платника податків, у зв`язку з несвоєчасною сплатою в добровільному порядку податку на доходи фізичних осіб та військового податку, нарахованих контролюючим органом податковим повідомленням-рішенням та самостійно задекларованого податкового зобов`язання у податковій декларації та зв`язку з несвоєчасною сплатою в добровільному порядку адміністративного штрафу, нарахованого рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій та на підставі наведених положень статті 129 ПК України, ОСОБА_1 було проведено нарахування пені на борг минулих років у сумі 28948,64 грн.

Указана суми пені залишається відповідачем за первісним позовом не сплачена в повному обсязі.

При цьому, ОСОБА_1 посилається у зустрічному позові на те, що податковим органом вищезазначена сума пені нарахована неправомірно, в порушення п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Суд не погоджується із доводами, викладеними у зустрічному позові з огляду на наступне.

Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (набрав чинності 18.03.2020 підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 52-1.

Згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Суд зазначає, що податковий борг у ОСОБА_1 виник до початку дії карантину, що відображено в інтегрованій картці платника, а обмеження, щодо нарахування пені та фінансових санкцій, передбачені п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлені за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корона вірусної хвороби (COVID-19), та у даному випадку до ОСОБА_1 не застосовуються.

Отже, пеня на загальну суду 28948,64 грн. нарахована ОСОБА_1 правомірно.

Оскільки, пеня нарахована ОСОБА_1 правомірно, то, відповідно, підстави для зобов`язання ГУ ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу по пені на суму 28948,64 грн. у суду відсутні.

З огляду на зазначене, зустрічний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Із матеріалів справи також вбачається, що на адресу відповідача надіслана податкова вимога від 13.02.2015 №- 25 на суму 17000,00 грн., яка отримана ОСОБА_1 особисто 21.08.2015.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем погашено не було, у зв`язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.162 п.14.1 ст. 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Тобто, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.

Як вже зазначалось вище, сума пені, нарахована на борг минулих років, нарахована контролюючим органом правомірно, а відтак відповідно в силу закону є податковим боргом.

Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На момент розгляду справи в суді сума податкового боргу на загальну суму 28948,64грн. ОСОБА_1 не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач за первісним позовом суду не надав.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем за первісним позовом вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

02.09.2021 Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_1 (далі - відповідач), в якій з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог (вх. №13063) просить: стягнути податковий борг на загальну суму 28948,64 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України) та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати пені, нарахованої за несвоєчасну сплату податкового боргу минулих років, зокрема: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 283,18 грн., з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 318,16 грн., з адміністративних штрафів у сумі 28347,30 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку повністю відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у загальному розмірі 28948,64 грн.

Ухвалою суду від 27.09.2021 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

21.10.2021 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позов (вх.№60551), в якому проти задоволення позовних вимог заперечує у повному обсязі у зв`язку з їх незаконністю та необґрунтованістю.

Також, 01.11.2021 відповідачем був пред`явлений зустрічний позов до ГУ ДПС у Запорізькій області, в якому остання просить:

зобов`язати Головне управління ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу станом на 21.08.2021, по податкам та зборам: з пені по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код платежу 11010500) на суму 283,18 грн.; з пені по військовому збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код платежу 11011001) у сумі 318,16 грн.; з адміністративного штрафу (код платежу 21081100) за несвоєчасну сплату іншого штрафу на суму 28347,30 грн.

Позовні вимоги за зустрічним позовом обґрунтовані тим, що податковим органом під час дії карантину в грубе порушення п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України проведено нарахування фінансових санкції та пені на підставі ст.129 ПК України. Зауважує, що протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Таким чином, вважає неправомірним та незаконним нарахування ОСОБА_1 пені за невчасну сплату податкових зобов`язань на загальну суму 28948,64 грн. Просить вимоги зустрічного позову задовольнити.

Ухвалою суду від 18.11.2021 прийнято зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом у справі №280/8006/21, вимоги за зустрічним позовом об`єднати в одне провадження з первісним позовом, ухвалено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06.12.2021.

17.11.2021 до суду від ГУ ДПС в Запорізькій області надійшов відзив на зустрічний позов (вх. № 67187), в якому останній зазначає, що податковий борг виник до початку дії карантину, а саме з 02.01.2020, що відображено в інтегрованій картці платника, а обмеження, щодо нарахування пені та фінансових санкцій, передбачені п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корона вірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються. Отже, пеня нарахована правомірно.

Під час розгляду справи провадження неодноразово відкладалось та оголошувалась перерва у розгляді справи.

Водночас, підготовче засідання 10.03.2022 не відбулось, у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, та для забезпечення життя і здоров`я, як працівників суду так і сторін у справах, за наказами тимчасово виконуючого обов`язки голови Запорізького окружного адміністративного суду «Про встановлення особливого режиму роботи Запорізького окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану» всі адміністративні справи були зняті з розгляду за період з 01.03.2022 по 06.05.2022 включно.

У зв`язку із неявкою представника відповідача за первісним позовом та представника позивача за зустрічним позовом судом неодноразово відкладалось підготовче засідання, а саме, 30.08.2022, 28.11.2022, 20.02.2023, 29.05.2023, 18.12.2023 та здійснювалось повідомлення представника про дату, час та місце проведення засідання на електронну адресу представника, зазначену у зустрічному позові.

Повідомлення представника відповідача за первісним позовом та представника позивача за зустрічним позовом щодо розгляду зазначеної справи у судовому засіданні 26.03.2024 здійснено у відповідності до пп. 20 п. 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України. 19.12.2023 та 15.03.2024 на офіційному веб-сайті судової влади України розміщене відповідне оголошення.

26.03.2024 до суду від представника позивача за первісним позовом та представника відповідача за зустрічним позовом надійшло клопотання, у якому просив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статті 205 КАС України, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних у суду матеріалів.

Суд, оцінивши повідомлені обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Згідно із даними облікової картки платника та довідки про заборгованість у відповідача наявний податковий борг на загальну суму 28948,64 грн., у т.ч.: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 283,18 грн., з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 318,16 грн., з адміністративних штрафів у сумі 28347,30 грн.

Податковий борг виник внаслідок несплати податку на доходи фізичних осіб у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

104,31 грн. нараховано пеню ІКП на борг минулого року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0140135705 від 12.12.2019;

178,87 грн. нараховано пеню ІКП на борг минулого року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0140135705 від 12.12.2019.

Податковий борг виник внаслідок несплати військового збору у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

318,16 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на податкову декларацію про майновий стан і доходи № 9076 від 03.05.2018.

Податковий борг виник внаслідок несплати адміністративних штрафів у вигляді пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань:

22311,82 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С» № 0462081722 від 30.12.2014;

6113,36 грн. нараховано пені ІКП на борг минулого року на рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С» № 0436081722 від 02.12.2014.

Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме: на адресу відповідача надіслана податкова вимога від 13.02.2015 №- 25 на суму 17000,00 грн., яка отримана ОСОБА_1 особисто 21.08.2015.

У зв`язку з несплатою ОСОБА_1 податкової заборгованості у добровільному порядку ГУДПС у Запорізькій області звернулось до суду із позовом про стягнення податкового боргу.

Не погоджуючись із правомірність нарахування пені, ОСОБА_1 звернулась до суду із зустрічним позовом про зобов`язати ГУ ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу станом на 21.08.2021.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає первісний позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, а зустрічний позов такий, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Порядок нарахування пені платникам податку визначено статтею 129 ПК України.

Так, відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Підпунктом 129.3.1 пунктом 129.3 статті 129 ПК України передбачено, що нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2, 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті) у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Відповідно до абзацу 3 пункту 129.4 статті 129 ПК України, на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті(включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до пункту 129.5 статті 129 ПК України, зазначений розмір пені застосовується щодо всіх платників та всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.

Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 07.04.2016 № 422 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за №751/28881 (далі - Порядок №422, який був чинний на час нарахування пені) визначає правила ведення в податкових органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Відповідно до підрозділу 7 Розділу III Порядку №422, нарахування пені розпочинається:

після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня:

1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України;

2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України;

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб та/або органом ДФС під час перевірки такого податкового агента.

Нарахування пені (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 глави 12 розділу ІІ Податкового кодексу України) здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).

Нарахування пені закінчується:

у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу Казначейства та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;

у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

при прийнятті рішення про скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

2. У разі погашення суми податкового боргу (його частини) іншим шляхом, зокрема при поданні платником податків декларацій (у тому числі уточнюючих) з від`ємним значенням суми податкових зобов`язань тощо, нарахування пені закінчується датою фактичного здійснення такого погашення, зафіксованою у відповідних документах.

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Пеня не нараховується: на пеню; за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі податків, зборів і інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, якщо таке несвоєчасне або неповне перерахування відбулось через порушення банком строків зарахування податків, зборів до бюджетів або державних цільових фондів, встановлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

У разі коли керівник органу ДФС (його заступник) відповідно до процедури адміністративного оскарження приймає рішення про продовження строків розгляду скарги платника податків понад строки, визначені статтею 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України, пеня не нараховується протягом таких додаткових строків незалежно від результатів адміністративного оскарження.

3. Суми пені зараховуються до бюджетів або цільових фондів, до яких згідно із законодавством зараховуються відповідні платежі та єдиний внесок.

Судом встановлено, що відповідно до даних облікових карток платника податків, у зв`язку з несвоєчасною сплатою в добровільному порядку податку на доходи фізичних осіб та військового податку, нарахованих контролюючим органом податковим повідомленням-рішенням та самостійно задекларованого податкового зобов`язання у податковій декларації та зв`язку з несвоєчасною сплатою в добровільному порядку адміністративного штрафу, нарахованого рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій та на підставі наведених положень статті 129 ПК України, ОСОБА_1 було проведено нарахування пені на борг минулих років у сумі 28948,64 грн.

Указана суми пені залишається відповідачем за первісним позовом не сплачена в повному обсязі.

При цьому, ОСОБА_1 посилається у зустрічному позові на те, що податковим органом вищезазначена сума пені нарахована неправомірно, в порушення п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Суд не погоджується із доводами, викладеними у зустрічному позові з огляду на наступне.

Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (набрав чинності 18.03.2020 підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 52-1.

Згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Суд зазначає, що податковий борг у ОСОБА_1 виник до початку дії карантину, що відображено в інтегрованій картці платника, а обмеження, щодо нарахування пені та фінансових санкцій, передбачені п. 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлені за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корона вірусної хвороби (COVID-19), та у даному випадку до ОСОБА_1 не застосовуються.

Отже, пеня на загальну суду 28948,64 грн. нарахована ОСОБА_1 правомірно.

Оскільки, пеня нарахована ОСОБА_1 правомірно, то, відповідно, підстави для зобов`язання ГУ ДПС в Запорізькій області привести до відповідності інтегровану картку платника податку ОСОБА_1 шляхом здійснення облікової операції по списанню безпідставно рознесених сум боргу по пені на суму 28948,64 грн. у суду відсутні.

З огляду на зазначене, зустрічний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Із матеріалів справи також вбачається, що на адресу відповідача надіслана податкова вимога від 13.02.2015 №- 25 на суму 17000,00 грн., яка отримана ОСОБА_1 особисто 21.08.2015.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем погашено не було, у зв`язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.162 п.14.1 ст. 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Тобто, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.

Як вже зазначалось вище, сума пені, нарахована на борг минулих років, нарахована контролюючим органом правомірно, а відтак відповідно в силу закону є податковим боргом.

Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На момент розгляду справи в суді сума податкового боргу на загальну суму 28948,64грн. ОСОБА_1 не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач за первісним позовом суду не надав.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем за первісним позовом вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Первісний позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП: 44118663) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) про стягнення податкового боргу, - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь бюджету податковий борг у загальному розмірі 28948,64 грн. (двадцять вісім тисяч дев`ятсот сорок вісім гривень 64 копійки), у тому числі:

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування у розмірі 283,18 грн. (двісті вісімдесят три гривні 18 копійок) на р/р UA428999980333129341000008401, код платежу 11010500, отримувач: ГУК у Зап. обл./ТГ смт. Приазов./11010500, код отримувача, ЄДРПОУ - 37941997, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.);

з військового збору, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у розмірі 318,16 грн. (триста вісімнадцять гривень 16 копійок) на р/р UA758999980313010137000008401, код платежу 11011001, отримувач: ГУК у Зап. обл./ТГ смт. Приазов./11010500, код отримувача, ЄДРПОУ - 37941997, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.);

з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 28347,30 грн. (двадцять вісім тисяч триста сорок сім гривень 30 копійок) на р/р UA108999980313070106000008401, код платежу 21081100, отримувач: ГУК у Зап. обл./ТГ смт. Приазов./21081100, код отримувача, ЄДРПОУ - 37941997, банк отримувача -Казначейство України (ел.адм.подат.)

У задоволенні зустрічного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП: 44118663) про зобов`язання вчинити певні дії, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 01.04.2024.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118041035
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —280/8006/21

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні