Ухвала
від 28.03.2024 по справі 127/2-973/08
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/2-973/08

Провадження № 4-с/127/23/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2024 року Вінницький міський суд Вінницької області

в складі головуючого судді Ан О.В.,

за участю секретаря Поляруш І.О.,

представника Тиврівського відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Олійник Наталії Анатоліївни,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Вінниці скаргу кредитної спілки «Альянс Україна» про визнання дії державного виконавця неправомірними та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

У березні 2024 із скаргою до суду звернулася КС «Альянс Україна», яка просила визнати дії головного державного виконавця Олійник Н.А. Тиврівського відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), щодо винесення постанови про закінчення виконавчого провадження від 31.01.2024 року ВП №73090920, без встановлення правонаступників боржника, неправомірними. Скасувати постанову ВП № 73090920 від 31.01.2024 року головного державного виконавця Олійник Н.А. Тиврівського відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) «Про закінчення виконавчого провадження». Зобов?язати головного державного виконавця Олійник Н.А. Тиврівського відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) вчинити всі можливі дії для встановлення правонаступників боржника ОСОБА_1 , про що повідомити стягувача. Мотивувала тим, що у провадженні державного виконавця перебувало виконавче провадження про стягнення з ОСОБА_1 на користь спілки заборгованості, згідно виконавчого листа виданого Староміським райсудом м. Вінниці. Божник помер, проте державним виконавцем в порушення вимог закону не зупинено виконавче провадження та не здійснено ряд дій з метою встановлення правонаступників. Натомість виконавець закрив виконавче провадження на підставі п.3 ч. 1 ст. 39, 40 ЗУ «Про виконавче провадження». Вказану постанову скаржник вважає незаконною, та такою, яку слід скасувати. Оскільки постанову скаржник отримав 05.03.2024 то просив поновити строк на подачу даної скарги.

Представник скаржника у судове засідання не прибув, суду надав заяву у якій просив розгляд справи здійснити у його відсутність, заявлені вимоги підтримав.

У судовому засіданні представник Тиврівського відділу ДВС у Вінницькому районі Вінницької області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) Олійник Н.А. проти заявленої скарги заперечила, вказала, що у її прорвадженні перебувапв виконавчий лист про стягнення з ОСОБА_1 на користь Кредитної спілки "Альянс Україна" боргу. Здійсненими виконавцем заходами виявити майно боржника не вдалось. ІНФОРМАЦІЯ_1 боржник ОСОБА_1 помер. Вважає, що законом не передбачено зупинення виконавчого провадження за для встановлення кола правонаступників з огляду на відсутність у боржника майна. Важає свої дії правильними.

Суд дослідивши докази встановив, у жовтні 2023 із заявою до Тиврівського відділу ДВС у Вінницькому районі Вінницької області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) звернулася КС «Альянс Україна», яка просила виконати рішення Староміського райсуду м. Вінниці №2-973/08 примусово.

На підставі вказаної заяви державним виконавцем Тиврівського відділу ДВС у Вінницькому районі Вінницької області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) було відкрито виконавче провадження ВП №73090920 про стягнення з ОСОБА_1 на користь КС «Альянс Україна» заборгованості у сумі 37388,08 грн.

В ході примусового виконання рішення державним виконавцем Олійник Н.А. здійснено ряд запитів для встановлення доходів та майна ОСОБА_1 на яке можна звернути стягнення.

З результатів запитів слідує, що ОСОБА_1 на праві власності належить автомобіль NYSA 1976 року випуску, який перебуває у розшуку. На його ім`я відкрито два банківських рахунки в АТ КБ «Приват Банк». Сума залишку на одному рахунку (мінус) 44886,12 грн, на іншому 1,59 грн.

ОСОБА_1 помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , про що було зроблено відповідний актовий запис № 245.

В матеріалах виконавчого провадження відсутні заяви стягувача про необхідність зупинення виконавчого провадження та докази звернення кредитора до нотаріальної контори із заявою до спадкоємців ОСОБА_1

КС «Альянс Україна» не надала доказів про право вимоги до спадкоємців боржника, звернення з заявою про зупинення виконавчого провадження, доказу можливого правоприємства ( наявності спадкового майна).

Згідно ст. 1216 ЦК України, спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Згідно ч.1 ст. 608 ЦК України, зобов`язання припиняється смертю боржника, якщо воно є нерозривно пов`язаним з його особою і у зв`язку з цим не може бути виконане іншою особою.

Згідно ч.2, 3, 4 ст. 1281 ЦК України, кредиторові спадкодавця належить пред`явити свої вимоги до спадкоємця, який прийняв спадщину, не пізніше шести місяців з дня одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину на все або частину спадкового майна незалежно від настання строку вимоги. Якщо кредитор спадкодавця не знав і не міг знати про прийняття спадщини або про одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину, він має право пред`явити свої вимоги до спадкоємця, який прийняв спадщину, протягом шести місяців з дня, коли він дізнався про прийняття спадщини або про одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину. Кредитор спадкодавця, який не пред`явив вимоги до спадкоємців, що прийняли спадщину, у строки, встановлені частинами другою і третьою цієї статті, позбавляється права вимоги.

Постановою головного державного виконавця Тиврівського відділу ДВС у Вінницькому районі Вінницької області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ) Олійник Н.А. винесено постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п.3 ч. 1 ст. 39, 40 ЗУ «Про виконавче провадження».

Згідно із частиною першою статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до положень ст.447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їх права чи свободи.

За частиною першою ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов`язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб.

Згідно ч. 1 ст. 34 ЗУ «Про виконавче провадження» (чинного на момент спірних правовідносин) виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі: 1) проходження боржником строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, або якщо боржник проходить військову службу та виконує бойові завдання військової служби у бойовій обстановці чи в районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, якщо згідно з умовами служби проведення виконавчих дій неможливе чи на прохання стягувача, який проходить таку військову службу; 2) зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа; 3) зупинення судом реалізації арештованого майна у разі відсутності іншого майна боржника, на яке може бути звернено стягнення; 4) відкриття господарським судом провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) боржника, якщо відповідно до закону на вимогу стягувача поширюється дія мораторію, запровадженого господарським судом. Виконавець не зупиняє вчинення виконавчих дій у разі перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від реалізації майна боржника); 5) звернення виконавця та/або заінтересованої особи до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником у порядку, встановленому частиною п`ятою статті 15 цього Закону; 6) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки виконання рішення; 7) якщо вони вчиняються до оптового постачальника електричної енергії відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії"; 8) затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) якщо стягувач включений до плану санації; 9) надіслання виконавчого документа до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 4 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень"; 10) включення (за кожним кредитором, який є стягувачем у відповідному виконавчому провадженні) підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", оператор газотранспортної системи, оператори газорозподільних систем, електропостачальники, оператори системи розподілу (як правонаступники в частині прав та обов`язків за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією), у тому числі їхні правонаступники у разі заміни стягувача у виконавчому провадженні, а також теплогенеруючі організації, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення; 11) встановлення мораторію на звернення стягнення на активи боржника за зобов`язаннями підприємств залізничного транспорту, майно яких розміщене на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження; 12) включення єдиного майнового комплексу боржника - державного або комунального підприємства, пакета акцій (часток) у розмірі більше 50 відсотків статутного капіталу боржника - господарського товариства до переліку об`єктів малої або великої приватизації, що підлягають приватизації; 12-1) відкриття виконавчого провадження після завершення приватизації єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, пакета акцій (часток) у розмірі більше 50 відсотків статутного капіталу господарського товариства, якщо виконавчий документ, на підставі якого відкрито виконавче провадження, стосується зобов`язань боржника - державного або комунального підприємства, господарського товариства, які виникли до завершення приватизації єдиного майнового комплексу такого державного або комунального підприємства, пакета акцій (часток) у розмірі більше 50 відсотків статутного капіталу господарського товариства; 13) наявності підстав, передбачених статтею 2-1 Закону України "Про деякі питання заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу - учасників Державного концерну "Укроборонпром" та забезпечення їх стабільного розвитку"; 14) наявності підстав, передбачених статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності державних вугледобувних підприємств"; 15) якщо сума, що стягується, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", за умови перебування боржника в реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу; 16) якщо рішенням, на підставі якого видано виконавчий документ, зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, встановити оператору газорозподільних систем економічно обґрунтований тариф на послуги з розподілу природного газу з включенням компенсацій за період з 1 січня 2015 року по 31 грудня 2020 року включно; 17) позбавлення особи особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, що встановлюється згідно із Законом України "Про соціальний і правовий захист осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, та членів їхніх сімей".

Пунктом 3 частини першої статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника.

Частиною 5 ст. 15 ЗУ «Про виконавче провадження» (чинного на момент спірних правовідносин) у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Суд не приймає посилання скаржника на правові висновки, викладені в постанові ВСУ від 11.10.2023 року у справі № 523/2357/20 ( провадження № 14-11 цус22) , оскільки обставини справ не тотожні, а до ЗУ «Про виконавче провадження» були внесені зміни.

Суд дослідивши докази прийшов до висновку про відмову у задоволенні скарги з огляду на те, що вчиненими державним виконавцем заходами не вдалось встановити наявність майна у боржника, можливість правонаступництва законом не передбачено зупинення державним виконавцем виконавчого провадження для встановлення кола спадкоємців у разі смерті боржника. У стягувача згідно ч. 5 ст. 15 ЗУ «Про виконавче провадження» виникає право на звернення із заявою про заміну сторони її правонаступником. З огляду на це суд не вбачає в діях державного виконавця порушень.

Керуючись Законом України «Про виконавче провадження», ст. 4, 18, 63, 447, 451 ЦПК України, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні скарги кредитної спілки «Альянс Україна» про визнання дії державного виконавця неправомірними та скасування постанови відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Цивільним процесуальним кодексом України. Ухвали, що постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення28.03.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118062328
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання дії державного виконавця неправомірними та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —127/2-973/08

Ухвала від 28.03.2024

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 13.03.2024

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 09.09.2015

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бойко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні