Рішення
від 20.03.2024 по справі 916/3096/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" березня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3096/23Господарський суд Одеської області у складі судді Смелянець Г.Є.

при секретарі судового засідання Курко Ю.О.

розглянувши у судовому засіданні в порядку загального позовного провадження

справу №916/3096/23

за позовом: Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви

до відповідачів: 1.Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях

2.Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Державне підприємство Одеський науково-дослідний інститут зв`язку

про визнання договору оренди продовженим

за участю представників:

від позивача: Судаков В.В. /ордер серія ВН №1007773 від 18.07.2023/; Лущак В.Ю. /довіреність №29/2024 від 11.03.2024/;

від відповідача-1: Кравченко Ю.В. /самопредставництво/;

від відповідача-2: Пулькевич О.В. /самопредставництво/;

від третьої особи: не з`явився.

В С Т А Н О В И В:

Одесько-Сімферопольська дієцезія Римсько-католицької церкви звернулася до Регіонального відділення ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях та Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України по Одеській області з позовом, в якому просить господарський суд Одеської області визнати продовженим договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності №209840911617 від 21.09.2017 викладений у новій редакції від 07.09.2021 до на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану, предметом якого є нерухоме майно нежитлові приміщення першого поверху, які розташовані в адмінбудівлі (інв. 10310021401, реєстровий №13917415.1.ЯСРКДТ002) загальною площею 304,50 кв.м. за адресою : м. Одеса, вул. Буніна, буд.23.

Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу постановлено розглядати за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 17.08.2023 об 11:45, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.07.2023 відмовлено Одесько-Сімферопольській дієцезії Римсько-католицької церкви у задоволенні заяви про забезпечення позову за вх.№2-1088/23 від 21.07.2023 у справі №916/3096/23.

04.08.2023 господарським судом постановлено ухвалу, якою задоволено заяву Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви про залишення без розгляду заяви про забезпечення позову (вх.№26784/23 від 07.08.2023) та залишено без розгляду заяву Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви про забезпечення позову за вх.№2-1144/23 від 31.07.2023 у справі №916/3096/23.

У підготовчому засіданні 17.08.2023, за участю представників позивача та відповідача-1, судом постановлено протокольну ухвалу про задоволення усного клопотання представника позивача та представника відповідача-1 та відкладення підготовчого засідання на 20.09.2023 о 14:30, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

У підготовчому засіданні 20.09.2023, за участю представників відповідача-1 та відповідача-2, судом постановлено протокольну ухвалу, якою задоволено клопотання Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви та на підставі ст.50 ГПК України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача залучено Державне Підприємство «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» (65026, м. Одеса, вул. Будніна, 26, код ЄДРПОУ 13917415) із встановленням останньому 10-ти денного строку з дня отримання ухвали на подання до суду письмових пояснень та зобов`язанням позивача надіслати третій особі копію позовної заяви із доданими до неї доказами. Також протокольною ухвалою підготовче засідання відкладено на 11.10.2023 о 16:30, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

У підготовчому засіданні 11.10.2023, за участю представників сторін та третьої особи, судом постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви у підготовчому засіданні до 18.10.2023 о 17:35, із викликом учасників справи у судове засідання.

У підготовчому засіданні 18.10.2023 за участю представників сторін та третьої особи, судом постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 15.11.2023 о 17:00, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

Також ухвалою від 18.10.2023 частково задоволено клопотання Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області про розгляд справи у закритому судовому засіданні за вх.№35365/23 від 11.10.2023. Розгляд справи №916/3096/23 постановлено здійснювати у закритому режимі. Попереджено учасників справи про обов`язок не розголошувати інформацію, для забезпечення захисту якої розгляд справи відбувається в закритому судовому засіданні.

У підготовчому засіданні 15.11.2023, за участю представників сторін та третьої особи, судом постановлено протокольну ухвалу, якою у підготовчому засіданні оголошено перерву до 22.11.2023, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.11.2023 задоволено заяву Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області за вх.№42107/23 від 17.11.2023 про залишення клопотання від 14.11.2023 (вих. реєстр. №40/14-1624ДСК) про долучення доказів до матеріалів справи без розгляду за вх.№42107/23 від 17.11.2023. Залишено без розгляду клопотання Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області про долучення доказів до матеріалів справи від 14.11.2023 №40/14-1624ДСК (вх.№ГСОО 3/ДСК/2023 від 15.11.2023). Подальший розгляд справи №916/3096/23 постановлено здійснювати у відкритому судовому засіданні. Відкладено підготовче засідання на 20.12.2023 о 10:40, із викликом учасників справи у підготовче засідання.

Також під час підготовчого провадження сторонами надано до суду:

заява відповідача-2 про поновлення процесуального строку для подання відзиву на позовну заяву за вх.№27570/23 від 14.08.2023;

відзив на позовну заяву за вх.№27577/23 від 14.08.2023;

відповідь на відзив за вх.№29172/23 від 28.08.2023;

заперечення відповідача-2 на відповідь на відзив за вх.№30618/23 від 06.09.2023;

клопотання позивача про залучення до участі у справі третьої особи за вх.№32720/23 від 20.09.2023;

клопотання відповідача-2 про розгляд справи у закритому судовому засіданні за вх.№35365/23 від 11.10.2023;

пояснення третьої особи щодо позову за вх.№35992/23 від 11.10.2023;

заперечення позивача проти задоволення клопотання про розгляд справи у закритому судовому засіданні за вх.№37045/23 від 18.10.2023;

відповідь на відзив позивача-1 за вх.№37051/23 від 16.10.2023;

клопотання позивача про залучення третьої особи за вх.№37208/23 від 19.10.2023;

відзив відповідача-1 за вх.№37857/23 від 24.10.2023;

клопотання відповідача-2 про долучення доказів до матеріалів справи за вх.№41608/23 від 15.11.2023;

клопотання позивача про залишення клопотання про залучення третьої особи без розгляду за вх.№41673/23 від 15.11.2023;

заява відповідача-2 про залишення клопотання від 14.11.2023 про долучення доказів без розгляду за вх.№42107/23 від 17.11.2023;

У підготовчому засіданні 20.12.2023, за участю представників позивача та відповідачів судом постановлено протокольну ухвалу, якою закрито підготовче провадження та призначено судове засідання щодо розгляду справи по суті на 05.02.2024 о 16:00, із викликом учасників справи у судове засідання.

Під час розгляду справи по суті, у судових засіданнях оголошувалась перерва до 21.02.2024, 13.03.2024, 20.03.2024, про що судом постановлено протокольні ухвали.

18.03.2024 Господарським судом Одеської області постановлено ухвалу, якою задоволено клопотання Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви за вх.№11163/24 від 18.03.2024 у справі №916/3096/23 про участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції.

У судовому засіданні 20.03.2024, за участю представників сторін, судом на підставі ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Стислий виклад позиції позивача.

- строк дії укладеного між позивачем (орендар) та відповідачем РВ ФДМУ по Одеській області (орендодавець) договору оренди нерухомого майна, що належить до державної власності №209840911617 від 21.09.2017 закінчується 21.07.2023, із врахуванням умов Договору №1 від 07.09.2021 про внесення змін до договору оренди від 21.09.2017

- 14.06.2023 Орендодавець РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях повідомив позивача про те, що строк дії договору оренди спливає 21.07.2023, однак він підлягає продовженню відповідно до п.5 Постанови КМУ №634 від 27.05.2022 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану», та вважається продовженим на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану.

- 15.06.2023 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях та Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області склали Акт про заміну сторін у договорі оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 21.09.2017 №209840911617 відповідно до п.1 якого новим Орендодавцем та Балансоутримувачем за договором оренди вважати Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області.

- 15.06.2023 Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області, як новий Орендодавець, листом за вих. №4-/14-14-654 повідомило про неможливість продовження договору оренди з підстав, встановлених ст.19 закону України «Про оренду державного та комунального майна».

- 27.06.2023 Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області листом за вих.№40/13-692 вимагає 21.07.2023 звільнити від майна орендовані приміщення, повернути ключі та підписати Акт повернення майна.

- ані зміни до договору в частині заміни Орендодавця, ані рішення про відмову в продовженні договору оренди не були оприлюднені в порядку, визначеному законодавством тому не мають юридичної сили.

- на момент укладення договору оренди спірного нерухомого майна діяла ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», який втратив чинність на підставі Закону № 157-IX від 03.10.2019, ВВР, 2020, № 4, ст.25.

- враховуючи що повноваження балансоутримувача відповідач-2 набув 19 червня 2023 після внесення запису в реєстр, а повноваження Орендодавця можливо тільки будуть набуті ним в майбутньому після публікації акту передачі в електронній торговій системі, то відповідно і пропозиції внести зміни до договору оренди, повідомлення та інші листи, переписки є нікчемними у зв`язку із відсутністю у відповідача-2 на цей час таких повноважень.

- ані спеціальний Закон України «Про Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України», ані норми на які посилається відповідач-2 у своєму відзиві не наділяють уповноважений орган (державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України) правом та повноваженнями вилучати та передавати майно державного підприємства «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» що закріплене за підприємством на праві господарського відання.

- спірне орендовано майно не набуло статусу військового у встановлений законом спосіб, що виключає застосування до нього статусу військового у цій справі.

- лист не містить і повідомлення про припинення договору, що є достатньою умовою для того, щоб цей договір вважався продовженим до закінчення воєнного стану.

- ані зміни до договору в частині заміни Орендодавця, ані рішення про відмову в продовженні договору оренди не були оприлюднені в порядку, визначеному законодавством, тому не мають юридичної сили.

- ані відповідач 1, ані відповідач 2 не заперечують, що сам факт зміни орендодавця ніяким чином не змінює правовідносини оренди державного майна, які виникли між позивачем та відповідачем 1 на підставі договору оренди, строк якого на той час не сплинув. Тому, не має правового значення для розгляду цієї справи особливості передачі в оренду військового майна, та порядок його використання. Це буде мати значення під час укладання нових договорів оренди військового майна.

- у листі позивачу від Регіонального відділення від 14.06.2023 р зазначено, що «договір підлягає продовженню відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» та не містить згоди чи погодження на продовження строку дії договору оренди». У даному випадку, щодо продовження строку дії договору оренди діє принцип «мовчазної згоди».

Стислий виклад заперечень відповідача-1 Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях.

- передача будівлі на баланс Управління Держспецзв`язку в Одеській області надало їй статус військового майна і на нього почало поширюватися дія спеціального законодавства.

- Управління Держспецзв`язку в Одеській області розміщує в будівлі ДП «ОНДЇЗ» (колишній Балансоутримувач), який входить до структур Держспецзв`язку та підпорядковується Адміністрації Держспецзв`язку, а також наявності потреби у використанні приміщень для виконання завдань, передбачених Положенням, виходячи із завдань, покладених на Держспецзв`язку.

- у разі продовження строку дії договору оренди, як наполягає позивач, дане майно є військовим майном і у разі доступу сторонніх осіб в приміщення створюється реальна загроза для життя не тільки самих прихожан.

- у листі позивачу від Регіонального відділення від 14.06.2023 року зазначено, що «договір підлягає продовженню відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» та не містить згоди чи погодження на продовження строку дії договору оренди позивачу. У листі РВ ФДМУ но Одеській та Миколаївській областях від 14.06.2023 року № 10-06-02336, надісланого на електронну адресу Управління Держспецзв`язку в Одеській області, в якому міститься інформація, то РВ ФДМУ Одеській та Миколаївській областях було прийнято рішення від 06.06.2023 № 613, № 609 прі заміну орендодавця та балансоутримувача за договорами оренди та надіслано проект акту про заміну сторони.

- ФДМУ листом від 27.07.2023 № 10-16-18509 зазначив, що 06.06.2023 регіональним відділенням було прийнято рішення про визначення Управління Держспецзв`язку в Одеській області орендодавцем та балансоутримувачем за договором оренди, а 15.06.2023 між Регіональним відділенням та Управлінням Держспецзв`язку в Одеській області було підписано Акт про заміну сторін у договорі оренди в якому визначено нового орендодавця та балансоутримувача Управління Держспецзв`язку в Одеській області.

-акт про заміну сторін у Договорі оренди не є зміною чи доповненням до Договору оренди, так як встановлено умовами Договору оренди внесення змін та доповнень, шляхом укладення договорів про внесення змін і доповнень у письмовій формі.

- Регіональне відділення та Управління Держспецзв`язку в Одеській області погодили публікацію протягом 5 робочих днів з дня припинення або скасування воєнного стану, виходячи із статусу Управління Держспецзв`язку в Одеській області (орган державної влади та інше військове утворення, відповідно до законів України) та набуття переданого майна статусу військового майна, опублікована інформація була б відкрита для широкого кола осіб, що є в період дії воєнного стану, недопустимим.

Стислий виклад заперечень відповідача-2 Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області.

- Управління Держспецзв`язку в Одеській області стало Балансоутримувачем майна з моменту затвердження Акта приймання- передачі, тобто з 01.04.2023. Відповідно до пункту 6 Наказу, Управлінням Держспецзв`язку в Одеській області 19.06.2023 було здійснено державну реєстрацію речового права щодо об`єкту переданого та закріпленого на праві оперативного управління. На підставі вищевикладеного, посилання позивача на частину восьму статті 20 Закону № 157-ІХ, що «у разі зміни власника майна, переданого в оренду, до нового власника переходять права і обов`язки за договором оренди, якщо інше не передбачено договором» спростовується, так як власник майна, в межах строку дії Договору оренди, не змінювався, а твердження, що Орендодавець (РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях) є власником майна, як у даному випадку, не знаходить своє підтвердження, виходячи із доданих у цій частині документів.

- передача будівлі на баланс Управління Держспецзв`язку в Одеській області надало їй статус військового майна і на нього почало поширюватися дія спеціального законодавства.

- у разі продовження строку дії Договору оренди як наполягає позивач та вказує, що «створюється реальна загроза порушення прав та законних інтересів позивача щодо користування орендованим майном, наслідком чого буде порушено і права прихожан» нагадуємо, що дане майно є військовим майном і у разі доступу сторонніх осіб в приміщення створюється реальна загроза для життя не тільки самих прихожан.

- щодо твердження позивача, що «Порядком не передбачено право Орендодавця оприлюднювати зміни до договорів оренди після припинення або скасування воєнного стану в Україні, навпаки діє обов`язок здійснити таке оприлюднення протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення», слід нагадати, що на військове майно, поширюється особливий порядок передачі майна, а інформація про відповідача, в період дії воєнного стану охороняється законодавством України.

- РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях та Управління Держспецзв`язку в Одеській області погодили таку публікацію протягом 5 робочих днів з дня припинення або скасування воєнного стану, виходячи із статусу Управління Держспецзв`язку в Одеській області (орган державної влади та інше військове утворення, відповідно до законів України) та набуття переданого майна статусу військового майна, опублікована інформація була б відкрита для широкого кола осіб, що є в період дії воєнного стану, недопустимим.

Стислий виклад позиції третьої особи.

- оскільки ДП «ОНДІЗ» більше не є балансоутримувачем будівлі №23 по вул. Буніна в м. Одесі, то рішення суду не може вплинути на права та обов`язки Інституту.

- Управлінням Держспецзв`язку в Одеській області дотримано вимоги п. 5 Постанови КМ України «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану», договір вже закінчив свою дію, через що продовжити його неможливо, проте відсутня інформація щодо звернення Позивача щодо укладання нового договору оренди вказаного майна, тобто Позивач обрав невірний спосіб захисту своїх прав, у зв`язку з чим позов вважаємо необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Обставини справи встановлені судом.

21.09.2017 між РВ ФДМУ по Одеській області (Орендодавець) і Одесько-Сімферопольська дієцезія Римсько-Католицької церкви (Орендар) укладений договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності, згідно з яким Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування державне нерухоме майно, а саме: нежитлові приміщення першого поверху, які розташовані в адміністративній будівлі (інв. №10310021401, реєстровий №13917415.1.ЯСРКДТ002), загальною площею 304,50 кв.м, за адресою: м. Одеса, вул. Буніна, буд. 23 (далі - Майно), що обліковується на балансі ДП „Одеський науково-дослідний інститут зв`язку (.далі - Балансоутримувач), вартість якого визначена згідно зі звітом про незалежну оцінку, що була проведена ПП „АРКАДА ЮГ станом на 31.08.2017 та становить 2565720 грн.

Умовами п.1.2. договору встановлено, що Майно передається в оренду з метою: розміщення релігійної організації, яка проводить релігійні обряди та церемонії (для розміщення релігійної організації, без права провадження підприємницької діяльності).

Відповідно до умов п.2.1. договору Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін, указаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору та акта приймання- передавання Майна..

У п.10.1. договору встановлено, що цей договір укладено строком на 2 роки 11 місяців, що діє з 21.09.2017 до 21.08.2020 включно.

Відповідно до умов п.10.4. договору, у разі відсутності заяви однієї із Сторін про припинення цього Договору або зміну його умов після закінчення строку його чинності протягом одного місяця та у разі належного виконання Орендарем умов цього договору. Договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим Договором та чинним законодавством за умови відсутності заперечень органу уповноваженому управляти об`єктом оренди, наданих Орендодавцю у встановлений законодавством термін.

Додатками до цього договору є розрахунок орендної плати та акт приймання-передавання орендованого майна, підписаний між сторонами 22.09.2017.

07.09.2021 між сторонами укладений Договір №1 про внесення змін до договору оренди від 21.09.217 №209840911617, згідно з яким Орендодавець і Балансоутримувач передають, а Орендар приймає у строкове платне користування майно, зазначене у пункті 4 Умов (нежитлові приміщення першого поверху, які розташовані в адміністративній будівлі, загальною площею 304.5 кв.м.. інв. №10310021401, за адресою м. Одеса, вул Буніна 23, що перебуває на балансі Державною підприємства «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку»), вартість якого становить суму, визначену у пункті 6 Умов (3422000 грн.).

Відповідно до п.12.1. договору №1 про внесення змін цей договір укладено на строк, визначений у пункті 12 Умов. Перебіг строку договору починається з дня набрання чинності цим договором. Цей договір набирає чинності в день його підписання сторонами (нотаріального посвідчення, якщо відповідно до законодавства договір підлягає нотаріальному посвідченню). Строк оренди за цим договором починається здати підписання акта приймання-передачі і закінчується датою припинення цього договору.

Умови цього договору зберігають силу протягом всього строку дії цього договору, в тому числі у разі, якщо після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище Орендаря, крім випадку, передбаченого пунктом 3.7 цього договору , а в частині зобов`язань Орендаря щодо орендної плати до виконання зобов`язань. (п.12.3.)

У п.12.4. договору №1 встановлено, що продовження цього договору здійснюється з урахуванням вимог, встановлених статтею 18 Закону та Порядком.

Орендар, який бажає продовжити цей договір на новий строк, повинен звернутись до Орендодавця за три місяці до закінчення строку дії договору із заявою.

До заяви додається звіт про оцінку об`єкта оренди якщо суб`єкт оренди використовується на підставі договору оренди укладеного без проведення аукціону або конкурсу, і орендар бажає продовжити договір оренди на новий строк.

До заяви додається звіт про оцінку об`єкта оренди та рецензія на нього, якщо договір оренди продовжується вперше за умови, якщо строк оренди за таким договором становить п`ять років або менше і був укладений без проведення конкурсу чи аукціону, або договір оренди, що продовжується, був укладений без проведення аукціону з підприємствам, установами, організаціями, передбаченими статтею 15 Закону.

Якщо заява подається підприємством, установою, організацією, що надає соціально важливі послуги населенню, орендар подає також документи, що підтверджують відповідність критеріям, установленим абзацом другим пункту 137 Порядку.

Пропуск строку подання заяви Орендарем є підставою для припинення цього договору на підставі закінчення строку, на який його було укладено, відповідно до пункту 143 Порядку.

Орендар, який має намір продовжити договір оренди нерухомого майна, що підлягає продовженню за результатами проведення аукціону, зобов`язаний забезпечити доступ до об`єкта оренди потенційних орендарів.

Орендар має переважне право на продовження цього договору, яке може бути реалізовано ним у визначений в Порядку спосіб.

Оприлюднення на веб-сайті (сторінці чи профілі в соціальній мережі) орендаря, який отримав в оренду Майно без проведення аукціону, недостовірної інформації, що стала підставою для укладення договору оренди, є підставою для дострокового припинення договору оренди за ініціативою Орендодавця, а також не продовження договору оренди на новий строк.

Відповідно до п.12.5. договору №1 якщо інше не передбачено цим договором, перехід права власності на орендоване Майно третім особам не є підставо для зміни або припинення чинності цим договором і він зберігає свою чинність для нового власника орендованого майна (його правонаступника), за винятком випадку приватизації орендованого майна Орендарем.

Згідно з п.12.6. договору №1 договір припиняється:

12.6.1. з підстав, передбачених частиною першою статті 24 Закону, і при цьому:

12.6.1.1. якщо підставою припинення договору є закінчення строку, на який його укладено (абзац другий частина першої статті 24 Закону), то догові вважається припиненим з дати закінчення строку, на який було укладено, на підставі рішення Орендодавця (якщо цей договір використовується для передачі в оренду Майна комунальної форми власності, то рішення приймається органом, визначеним відповідно до абзацу другого частини четвертої статті 18 Закону) про відмову у проводженні цього договору, прийнятого з підстав, передбачених статтею 19 Закону , в межах строків визначених частиною п`ятою статті 18 Закону; або рішення орендодавця про припинення цього договору з підстав пропуску Орендарем строку на подання заяви про продовження цього договору, передбаченого частиною третьої статті 18 Закону (пункт 143 Порядку)

дати, визначеної в абзаці третьому пункту 151 Порядку, якщо переможцем аукціону на продовження цього договору стала особа інша, ніж Орендар, на підставі протоколу аукціону (рішення Орендодавця не вимагається).

У п.13.3. договору №1 встановлено, якщо протягом строку дії договору відбувається зміна Орендодавця або Балансоутримувача Майна, новий Орендодавець або Балансоутримувач стає стороною такого договору шляхом складання акту про заміну сторони у договорі оренди державного майна (далі акт про заміну сторони) за формою, що розробляється Фондом державного майна і оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Акт про заміну сторони підписується попереднім і новим Орендодавцем або Балансоутримувачем та в той же день надсилається сторонам договору листом (цінним з описом). Акт про заміну сторони складається у трьох оригінальних примірниках. Новий Орендодавець або Балансоутримувач зобов`язаний протягом п`яти робочих днів від дати його надіслання Орендарю опублікувати зазначений акт в електронній торговій системі. Орендодавець або Балансоутримувач за цим договором вважається зміненим з моменту опублікування акта про заміну сторони в електронній торговій системі.

У п.12 договору №1 встановлено, що цей договір діє до 21.07.2023 включно.

14.06.2023 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях складений лист на ім`я Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької церкви № 17-06-02337 «Щодо проводження договору оренди державного майна від 21.09.2017 №209840911617» , згідно з яким у зв`язку з тим, що 21.07.2023 спливає строк дії договору від 21.09.2017 № 209840911617 повідомляємо, що вищевказаний договір підлягає продовженню відповідно до п.5 постанови КМУ від 27.05.2022 №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану». Договір, строк дії якого завершується у період дії воєнного тану вважається продовженим на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану.

Згідно з наявним у справі Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №186273524 від 25.10.2019, 18.01.2018 зареєстровано право державної власності на нежитлову будівлю загальною площею 2967,4 кв.м. за адресою м. Одеса, вул. Буніна, буд. 23. Власником нежитлової будівлі є держава в особі Адміністрації державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.

Право господарського відання на вищевказану нежитлову будівлю зареєстровано 18.01.2018 за ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку», про що свідчить Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №111377480 від 23.01.2018.

Наказом Адміністрації державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 14.02.2023 №104 «Про передачу державного майна із закріпленням на праві оперативного управління» вилучено з господарського відання і передано з балансу ДП Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» на баланс Управління Держспецзв`язку в Одеській області державне майно, що належить о сфери управління Адміністрації Держспецзв`язку, згідно з переліком, викладеним у додатку №1, та закріплено його на праві оперативного управління за Управлінням Дежспецзв`язку в Одеській області з дня затвердження акту приймання-передачі.

У Додатку №1 до наказу встановлено відповідне майно, що підлягає передачі: а саме: нежитлова будівля, інвентарний номер 10310021401 площею 2967, 4 кв.м.

01.01.2023 Головою Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України затверджений акт приймання-передачі, який підписаний головою та членами комісії, утвореної на підставі наказу Адміністрації державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 14.02.2023 №104, та яким засвідчується, що ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» передало, а Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області прийняло нежитлову будівлю (інвентарний №10310021401, загальною площею 2967,4 кв.м.), розташовану за адресою: м. Одеса, вул. Буніна,23, належить державі Україна в особі Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, яке вилучається з господарського відання та передається з балансу ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» на баланст Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України із закріпленням його на праві оперативного управління.

19.06.2023 за Управлінням Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області зареєстровано право оперативного управління на нежитлову будівлю загальною площею 2967,4 кв.м. за адресою: м. Одеса, вул. Буніна, буд.23, про що свідчить Витяг з Державного реєстру речових прав №336599829 від 22.06.2023.

Листом від 11.04.2023 №40/13-493 Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області повідомило РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях про те, що нежитлова будівля (інвентарний №10310021401, загальною площею 2967,4 кв.м.), розташована за адресою: м. Одеса, вул. Буніна,23, передана в оперативне управління від ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку».

Листом від 16.05.2023 №82/23 Єпископ Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької церкви повідомив Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області про те, що 12.04.2023 було повідомлено про заміну власника приміщення за адресою м. Одеса, вул. Буніна,23. Враховуючи умови, визначені договором оренди №209840911617 від 21.09.17 року, а саме п.10.4 передбачено, що реорганізація балансоутримувача та/або власника приміщення не є підставою для припинення дії договору; одностороння відмова від договору не допускається; Крім того дострокове розірвання можливе лише за згодою сторін, що підтверджено укладенням відповідної додаткової угоди. Беручи до уваги, зміну власника об`єкта оренди шляхом реорганізації балансоутримувача та з метою дотримання Прав та обов`язків сторонами договору, запропоновано надати проект договору про внесення відповідних змін до договору по відшкодуванню експлуатаційних послуг. Повідомити у письмовому вигляді, як здійснювати оплату до моменту внесення відповідних змін, вирішення вами внутрішніх питань, надати трьохсторонній акт звірки взаєморозрахунків та повідомити про порядок розрахунків протягом періоду до моменту врегулювання цього питання у письмовій формі.

Листом від 23.05.2023 №10-06-02032 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях повідомило Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області про те, що за вказаною адресою РВ ФДМУ укладено два договори оренди: з Одесько-Сімферопольською Дієцезію Римсько-Католицької церкви від 21.09.2017 року №20980911617 та з Приватним акціонерним товариством «Київстар» від 14.06.2021 №209840912078, які на даний час є чинними.

Листом від 14.06.2023 №10-06-02336 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях повідомлено Управляння Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області про прийняті рішення від 06.06.2023 №№613 та 609 про заміну Орендодавця та Балансоутримувача за договорами оренди з Одесько-Сімферопольською Дієцезією Римсько-Католицької церкви від 21.09.2017 та з Приватним акціонерним товариством «Київстар» від 14.06.2021 №209840912078.

Також вказаним листом РВ надіслано на електронну адресу нового Орендодавця Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області в електронному вигляді примірники проектів Акту про заміну сторони за формою, що була розроблена Фондом державного майна та оприлюднена на його офіційному веб-сайті. Акт про заміну сторони підписується попереднім і новим Орендодавцем і в той же день надсилається іншим сторонам договору листом (цінним з описом). Підписані примірники зазначеного документа (у 4-х екземплярах) з боку нового Орендодавця необхідно направити на адресу РВ для подальшого опрацювання.

Окрім того, 14.06.2023 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях складений лист на ім`я Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької церкви № 17-06-02337 «Щодо продовження договору оренди державного майна від 21.09.2017 №209840911617» , згідно з яким у зв`язку з тим, що 21.07.2023 спливає строк дії договору від 21.09.2017 №20980911617 повідомляємо, що вищевказаний договір підлягає продовженню відповідно до п.5 постанови КМУ від 27.05.2022 №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану». Договір, строк дії якого завершується у період дії воєнного стану вважається продовженим на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану.

Супровідним листом Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області від 14.06.2023 за реєстровим №40/13-651 РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях надіслані проекти актів про заміну сторін у договорах оренди нерухомого майна що належить до державної власності №209840912078 від 14.06.2021 та № 209840911617 від 21.09.2017.

Листом Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України в Одеській області від 15.06.2023 №40/14-654 Єпископа Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької церкви, серед іншого, повідомлено, що у зв`язку із збройною агресією російської федерації та воєнним станом в крані, оголошеним Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, Управління організовує виконання завдань, покладених на Держспецзв`язку щодо забезпечення оборони та захисту інтересів держави в Одеському регіоні (пункт 2 вище вказаного Указу), і тому Управління потребує у приміщеннях для здійснення заходів з оборони та захисту інтересів держави, у тому числі приміщень, які орендуються вами. На підставі викладеного вище, враховуючи відповідь органу управління від 14.06.2023 №13/01/03-3318, який не бажає за можливе продовжувати договір оренди, у зв`язку із необхідністю здійснення заходів, спрямованих на укріплення обороноздатності держави та надання відсічі збройної агресії російської федерації, Управління, відповідно до пункту 5 Особливостей оренди державного та комунального майна у період дії воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634, повідомляє, про не продовження договору оренди з підстав, визначених статтею 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», а саме орендовані приміщення необідні для власних потреб Управління з підстав, передбачених вище.

15.06.2023 вказаний лист, разом з оригінальним примірником Акту про заміну сторін у договорі оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 21.09.2017 №209840911617, підписаний РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях та Управлянням 15.06.2023, відправлений Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької церкви, про що свідчать наявні у справі опис вкладення у цінний лист, накладна Укрпошти за №6504521233869 від 15.06.2023 та фіскальний чек від 15.06.2023.

Висновки суду.

Як вище встановлено господарським судом, спір у даній справі виник внаслідок небажання Управління Держспецзв`язку та захисту інформації України Одеській області (надалі Управління Держспецзв`язку) продовжувати з позивачем договір оренди нерухомого майна, який укладений між РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях (Орендодавець) та позивачем 21.09.2017, та строк дії якого, із врахуванням умов договору №1 від 07.09.2021, закінчується 21.07.2023, про що позивача було повідомлено 15.06.2023 шляхом надіслання на його адресу листа, разом із актом про заміну сторін у договорі оренди нерухомого майна.

Відповідно до абз.3 ст.19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 №157-ІХ рішення про відмову у продовженні договору оренди може бути прийнято: якщо орендоване приміщення необхідне для власних потреб балансоутримувача, які обґрунтовані у письмовому зверненні балансоутримувача, поданому ним орендарю.

Законом України Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 01.04.2022 №2181-ІХ Розділ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про оренду державного та комунального майна" доповнено зокрема пунктом 6-1 такого змісту: "6-1. Під час дії воєнного стану Кабінет Міністрів України може встановити інші правила передачі в оренду державного та комунального майна, ніж ті, що передбачені цим Законом.

У п.5 Постанови КМУ від 27.05.2022 №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» встановлено, що договори оренди державного та комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, вважаються продовженими на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану, крім випадку, коли балансоутримувач з урахуванням законодавства, статуту або положення балансоутримувача про погодження уповноваженим органом управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач, за 30 календарних днів до дати закінчення договору оренди повідомив орендодавцю та орендарю про непродовження договору оренди з підстав, визначених статтею 19 Закону. Норма щодо продовження договору, встановлена цим пунктом, не застосовується до договорів, щодо яких рішення про їх продовження прийнято на аукціоні і аукціон оголошено до дати набрання чинності цією постановою. Для продовження договору оренди на строк, передбачений цим пунктом, заява орендаря та окреме рішення орендодавця не вимагаються.

Судом встановлено, що статус балансоутримувача нерухомого майна (нежитлової будівлі загальною площею 2967,4 кв.м.), частина якого площею 304,5 кв.м. знаходилися в оренді позивача на підставі укладеного з РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях договору оренди нерухомого майна, Управління Держспецзв`язку набуло 01.04.2023 на підставі наказу Адміністрації Дежспецзвязку та захисту інформації України від 14.02.2023 №104 «Про передачу державного майна із закріпленням на праві оперативного управління», яким з господарського відання ДП «Одеський науково-дослідний інститут зв`язку» вилучено і передано на баланс Управління Держспецзв`язку державне майно, що належить до сфери управління Адміністрації Дежспецзв`язку та захисту інформації України та закріплено за Управлінням Дежспецзв`язку на праві оперативного управління з дня затвердження акта приймання-передачі.

Акт приймання -передачі затверджений Головою Дежспецзв`язку 01.04.2023.

Посилання позивача на те, що державна реєстрація права оперативного управління нерухомим майном за Управлінням Дежспецзв`язку відбулася 19.06.2023 і саме з цієї дати в силу вимог Закону України «Про держану реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Управління Дежспецзв`язку набуває статус балансоутримувача нерухомого майна, господарський суд до уваги не приймає, з огляду на те, що наказом Адміністрації від 14.02.2023 №104 «Про передачу державного майна із закріпленням на праві оперативного управління», встановлено, що нерухоме майно закріплюється за Управлянням Дежспецзв`язку на праві оперативного управління з дня затвердження акта приймання-передачі. Водночас, обставини щодо відповідності цього наказу та акту вимогам законодавства, не входять до предмету дослідження та доказування у даній справі, із врахуванням предмету спору.

Щодо обставин набуття Управлінням Дежспецзв`язку прав Орендодавця та Балансоутримувача за договором оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 21.09.2017, укладеного з позивачем (орендарем).

Відповідно до умов п.13.3. договору оренди нерухомого майна якщо протягом строку дії договору відбувається зміна Орендодавця або Балансоутримувача Майна, новий Орендодавець або Балансоутримувач стає стороною такого договору шляхом складання акту про заміну сторони у договорі оренди державного майна (далі акт про заміну сторони) за формою, що розробляється Фондом державного майна і оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Акт про заміну сторони підписується попереднім і новим Орендодавцем або Балансоутримувачем та в той же день надсилається сторонам договору листом (цінним з описом). Акт про заміну сторони складається у трьох оригінальних примірниках. Новий Орендодавець або Балансоутримувач зобов`язаний протягом п`яти робочих днів від дати його надіслання Орендарю опублікувати зазначений акт в електронній торговій системі. Орендодавець або Балансоутримувач за цим договором вважається зміненим з моменту опублікування акта про заміну сторони в електронній торговій системі.

На офіційному веб-сайті Фонду державного майна України розміщена примірна форма Акту про заміну сторони у договорі оренди нерухомого/іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, у п.4 якого зазначено, що Цей Акт набуває чинності з моменту його оприлюднення в електронній торговій системі ПроЗорро.Продажі. Новий Орендодавець (Новий Балансоутримувач) зобов`язаний надіслати оригінали цього Акту іншим сторонам Договору оренди і оприлюднити цей Акт в електронній торговій системі ПроЗорро.Продажі протягом п`яти робочих днів з дня його підписання (п.5).

Як встановлено господарським судом 15.06.2023 між РВ ФДМУ по Одеській і Миколаївській областях, від Попереднього орендодавця і Управлянням Держспецзв`язку, від Нового Орендодавця та Балансоутримувача, підписаний акт про заміну сторін у договорі оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 21.09.2017 №209840911617, згідно з яким Управління Держспецзв`язку набуває статусу нового Орендодавця та Балансоутримувача за договором оренди нерухомого майна, та який тією ж датою 15.06.2023 був надісланий позивачу, із повідомленням про непродовження договору оренди.

При цьому, Управлінням Держспецзв`язку не було виконано встановленого умовами договору оренди зобов`язання щодо публікації цього акту в електронній торговій системі протягом п`яти днів після надіслання позивачу відповідного акту. Більш того, у самому акті сторонами передбачено, що акт набуває чинності з моменту його підписання та оприлюднюється в електронній торговій системі Державніторги Онлайн протягом 5 робочих дні з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні. Новий Орендодавець та Балансоутримувач зобов`язаний надіслати оригінали цього Акту іншим сторонам Договору оренди і оприлюднити цей Акт в електронній торговій системі Державнторгию Онлайн протягом 5 робочих днів з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Такі обставини справи свідчать про фактичну зміну в односторонньому порядку умов договору оренди нерухомого майна, які стосуються по -перше строків оприлюднення в електронній торговій системі акту заміни сторони, а по-друге, стосуються моменту, з якого Новий орендодавець та Балансоутримувач набуває статусу сторони за договором оренди нерухомого майна.

Відповідно до ч.1 ст.651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

В укладеному між сторонами договорі оренди відсутні умови щодо внесення змін у договір в односторонньому порядку сторонами цього договору.

Законом України «Про оренду державного та комунального майна», зокрема ст.16 передбачено, що внесення змін до договору оренди здійснюється з урахуванням установлених цією статтею та Порядком передачі майна в оренду обмежень за згодою сторін до закінчення строку його дії, з урахуванням законодавства, статуту або положення балансоутримувача про погодження уповноваженим органом управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач. Усі договори оренди, а також зміни і доповнення до них підлягають публікації в ЕТС згідно з Порядком передачі майна в оренду (ч.6 ст.16 Закону).

Отже, ані умовами договору оренди нерухомого майна, ані вимогами чинного законодавства не передбачено внесення змін у договір оренди нерухомого майна за відсутністю на це відповідної згоди сторін цього договору, а відтак, Управління, як Новий орендодавець та балансоутримувач передчасно 15.06.2023 повідомило позивача про непродовження договору оренди нерухомого майна, оскільки в силу умов п. 13.3. договору оренди нерухомого майна Орендодавець або Балансоутримувач за цим договором вважається зміненим з моменту опублікування акта про заміну сторони в електронній торговій системі.

Щодо посилань позивача на те, що можливість не оприлюднювати акт про заміну сторони в електронній торговій системі передбачена п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про оренду державного та комунального майна».

Відповідно до п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про оренду державного та комунального майна», під час дії воєнного стану Кабінет Міністрів України може встановити інші правила передачі в оренду державного та комунального майна, ніж ті, що передбачені цим Законом, зокрема щодо: необхідності та строків завантаження орендодавцем договору оренди та акта приймання-передачі до ЕТС.

У п.6 Постанови КМУ від 27.05.2022 №634 передбачено, що договір оренди та акт приймання-передачі оприлюднюються в електронній торговій системі протягом одного місяця з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Тобто, вимоги Постанови КМУ від 27.05.2022 №634 щодо оприлюднення по-перше не стосуються акту про заміну сторони, а по-друге, не вносять змін до п.13.3. договору оренди нерухомого майна щодо моменту, з якого Новий орендодавець та балансоутримувач набуває статусу сторони за договором оренди нерухомого майна.

Посилання відповідача-2 на те, що нерухоме майно, яке передано з балансу Інституту на баланс Управління із закріпленням за останнім на праві оперативного управління автоматично набуло статусу військового майна, не приймаються до уваги господарським судом, оскільки такі посилання не спростовують необхідності внесення змін до умов п.13.3. договору оренди нерухомого майна щодо моменту, з якого Новий орендодавець та балансоутримувач набуває статусу сторони за договором оренди нерухомого майна та набуває право вирішувати питання щодо оренди нерухомого майна в порядку, встановленому ст.7 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних силах України».

Посилання відповідача-2 на те, що РВ ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях та Управління Держспецзвязку в Одеській області погодили публікацію акту про заміну сторони протягом 5 робочих дня з дня припинення або скасування воєнного стану, не спростовує умов п.13.3. договору оренди нерухомого майна, якими встановлено, що Орендодавець або Балансоутримувач за цим договором вважається зміненим з моменту опублікування акта про заміну сторони в електронній торговій системі.

За змістом статей 3, 15, 16 Цивільного кодексу України правовою підставою для звернення до господарського суду є захист порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів. За результатами розгляду такого спору має бути визначено, чи було порушене цивільне право особи, за захистом якого позивач звернувся до суду, яке саме право порушено, в чому полягає його порушення, оскільки в залежності від цього визначається належний спосіб захисту порушеного права, якщо воно мало місце.

Оцінюючи належність обраного позивачем способу захисту та обґрунтовуючи відповідний висновок, слід виходити з його ефективності, і це означає, що вимога на захист цивільного права має відповідати змісту порушеного права та характеру правопорушення, забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування. Ефективність позовної вимоги має оцінюватися, виходячи з обставин справи, та залежно від того, чи призведе задоволення такої вимоги до дійсного захисту інтересу позивача без необхідності повторного звернення до суду (принцип процесуальної економії). Таким чином, під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тому ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

З огляду на вищевикладене, враховуючи, що в силу вимог п.1 ч.2 ст.16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання права, в даному випадку права оренди позивача, а також виходячи з того, що відповідне право позивача не визнається відповідачами, позовні вимоги підлягають задоволенню господарським судом.

На підставі ст. 129 ГПК України витрати позивача по сплаті судового збору покладаються на відповідачів.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1.Позов Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях, Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Державного підприємства Одеський науково-дослідний інститут зв`язку про визнання договору оренди продовженим у справі №916/3096/23 задовольнити.

2.Визнати продовженим договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності №209840911617 від 21.09.2017 викладений у новій редакції від 07.09.2021 до на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану, предметом якого є нерухоме майно нежитлові приміщення першого поверху, які розташовані в адмінбудівлі (інв.10310021401, реєстровий №13917415.1.ЯСРКДТ002) загальною площею 304,50 кв.м. за адресою: м. Одеса, вул. Буніна, буд. 23.

3.Стягнути з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, б. 15, код ЄДРПОУ 43015722) на користь Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви(65045, м. Одеса, вул. Катерининська, б. 33, код ЄДРПОУ 25301868) витрати по сплати судового збору у розмірі 1342 грн.

4.Стягнути з Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Одеській області (65045, м. Одеса, вул. Єврейська, 43, код ЄДРПОУ 34800034) на користь Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-католицької церкви(65045, м. Одеса, вул. Катерининська, б. 33, код ЄДРПОУ 25301868) витрати по сплати судового збору у розмірі 1342 грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 01 квітня 2024 р.

Суддя Г.Є. Смелянець

Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118069793
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання договору оренди продовженим

Судовий реєстр по справі —916/3096/23

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Рішення від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 22.12.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 22.11.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 22.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 17.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні