Ухвала
від 02.04.2024 по справі 200/2859/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

02 квітня 2024 року Справа №200/2859/19-а

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Галатіної О.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання судового рішення по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року позовні вимоги задоволені.

Визнано протиправним та скасовано наказ Начальника Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради від 11.08.2015 року № 47 Про демонтаж самовільно встановлених спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, власники якої не встановлені в частині зобов`язання комунального комерційного підприємства Маріупольтепломережа демонтувати самовільно встановлену спеціальну конструкцію зовнішньої реклами сіті - лайт розміром 1,2*1,8 м. за адресою: м. Маріуполь, просп. Нахімова (перехрестя з вул. Чорноморською за схемою № 1249); Визнано протиправними дії Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради по демонтажу (зміні місця розміщення) лайтбоксу розміром 1,2*1,8 м., належного ПП Агро-Бізнес, розташованого за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення , виданого 23.04.2008 року. Зобов`язано Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради за власний рахунок відновити демонтований лайтбокс розміром 1,2*1,8 м. належного ПП Агро-Бізнес, шляхом його розміщення за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 року. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради (ЄДРПОУ 33852448, 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 70) на користь Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС (ЄДРПОУ 30432602, 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Пушкіна, буд. 92, кв. 2) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00коп.

Додатковим рішенням суду від 10 жовтня 2019 року стягнуто з Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради (ЄДРПОУ 33852448, 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 70) на користь Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС (ЄДРПОУ 30432602, 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Пушкіна, буд. 92, кв. 2) судові витрати на правничу допомогу по справі № 200/2859/19-а в сумі 6 900, 00 грн.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.12.2019 апеляційну скаргу - залишено без задоволення. Рішення ДОАС від 30.09.19 р. - залишено без змін.

На виконання рішення суду від 30 вересня 2019 року було видано виконавчі листі № 200/2859/19-а від 23 січня 2020 року.

Також на виконання додаткового рішення від 10 жовтня 2019 року було видано виконавчий лист № 200/2859/19-а від 23 січня 2020 року.

Виконавче провадження № 62473032 з примусового виконання зазначених виконавчих документів відкрито 06.07.2020.

01 квітня 2020 року адміністративна справа № 200/2859/19-а надіслана до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду для розгляду касаційної скарги Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради.

18.09.2020 року до суду надійшла заява Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), в якій просить суд:

замінити боржника у виконавчому провадженні АСВП № 62473032 від 06.07.2020, відкритому за виконавчим листом № 200/2859/19-а, виданим Донецьким окружним адміністративним судом 23.01.2020, про зобов`язання Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради за власний рахунок відновити демонтований лайтбокс розміром 1,2*1,8 м. належного ПП Агро-Бізнес, шляхом його розміщення за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 року з Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради на Виконавчий комітет Маріупольської міської ради Донецької області.

Постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 29.09.2023 касаційну скаргу Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради залишено без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30.09.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 23.12.2019 у справі № 200/2859/19-а залишено без змін.

Ухвалою суду від 27 лютого 2024 року заяву Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій задоволено.

Замінено боржника у виконавчому провадженні АСВП № 62473032 від 06.07.2020, відкритому за виконавчим листом № 200/2859/19-а, виданим Донецьким окружним адміністративним судом 23.01.2020, про зобов`язання Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради за власний рахунок відновити демонтований лайтбокс розміром 1,2*1,8 м. належного ПП Агро-Бізнес, шляхом його розміщення за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 року з Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 02498317) на Виконавчий комітет Маріупольської міської ради Донецької області (код ЄДРПОУ 04052784, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Мира, буд. 70, 87500).

21 березня 2024 року до суду надійшла заява представника Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання судового рішення по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

В обґрунтування клопотання представник Виконавчого комітету Маріупольської міської ради зазначає, що на сьогоднішній день, виконання Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30.09.2019 року, що набрало законної сили, в частині зобов`язання Виконавчого комітету Маріупольської міської ради за власний рахунок відновити демонтований лайтбокс розміром 1,2* 1,8 м. належного ПП «Агро-Бізнес», шляхом його розміщення за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 року є неможливим через наступні об`єктивні причини. Згідно з Паспортом розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 р., визначено адресу демонтованого лайтбоксу, а саме м. Маріуполь, Приморський район, пр. Нахімова, 37 (Копія відповідного паспорта наявна у матеріалах справи, надавалась позивачем).

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указами Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 р. №133/2022, від 18.04.2022 р. № 259/2022, від 17.05.2022 р.№ 341/2022, від 12.08.2022 р. №573/2022, від 07.11.2022 р. №757/2022, від 06.02.2023 р. №58/2023, від 01.05.2023 р. №254/2023, від 26.07.2023 №451/2023, від 06.11.2023 №734/2023, від 05.02.2024 №49/2024 продовжений строк дії воєнного стану в Україні до 13 травня 2024 року.

Відповідно до Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309, вся територія Маріупольського району (окрім с. Заїченко, с. Пікузи), в тому числі місто Маріуполь, з 05.03.2022 року є територією, тимчасово окупованою Російською Федерацією.

Ухвалою суду від 26 березня 2024 року прийнято до провадження заяву представника Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання судового рішення по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій..

Призначено розгляд заяви на 02 квітня 2024 року.

Заперечень щодо заяви Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання рішення у справі від позивача до суду не надходило.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.

Відповідно до положень частини 2 статті 378 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 4 КАС Україниписьмове провадженнярозгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи положення частини 9статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін за наявними матеріалами справи в порядку письмового провадження.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд враховує наступне.

Згідно з статтею 129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання.

Відповідно до частини першої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності за її межами.

У цьому контексті важливо також зазначити, що відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Водночас, за наявності обставин, що істотно ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторона справи може звернутися до адміністративного суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення. Фактично, відстрочення виконання рішення є однією з процесуальних гарантій виконання рішення.

Стаття 378 КАС України передбачає загальну процедуру відстрочення і розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Зокрема, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно з частинами 3 та 4 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

При цьому, частина 5 статті 378 КАС України визначає, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Отже, нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.

Із аналізу вказаної норми вбачається, що підставою для відстрочення виконання рішення є звернення із заявою до суду про відстрочення з обумовленням причин неможливості виконати судове рішення у встановлений законом строк, тобто за доведеністю обставин, що ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим.

Звертаючись до суду із заявою про відстрочення виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року у справі №200/2859/19-а, Заявник зазначає наступні причини неможливості виконання судового рішення у встановлений Законом строк:

-вся територія Маріупольського району (окрім с. Заїченко, с. Пікузи), в тому числі місто Маріуполь, з 05.03.2022 року є територією, тимчасово окупованою Російською Федерацією.

Судом встановлено, щозгідно з Паспортом розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 р., визначено адресу демонтованого лайтбоксу, а саме м. Маріуполь, Приморський район, пр. Нахімова, 37 (Копія відповідного паспорта наявна у матеріалах справи, надавалась позивачем).

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указами Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 р. №133/2022, від 18.04.2022 р. № 259/2022, від 17.05.2022 р.№ 341/2022, від 12.08.2022 р. №573/2022, від 07.11.2022 р. №757/2022, від 06.02.2023 р. №58/2023, від 01.05.2023 р. №254/2023, від 26.07.2023 №451/2023, від 06.11.2023 №734/2023, від 05.02.2024 №49/2024 продовжений строк дії воєнного стану в Україні до 13 травня 2024 року.

Відповідно до Наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309, вся територія Маріупольського району (окрім с. Заїченко, с. Пікузи), в тому числі місто Маріуполь, з 05.03.2022 року є територією, тимчасово окупованою Російською Федерацією

Таким чином адреса, за якою розміщувався спірний лайтбокс, згідно паспорту розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, знаходиться в місті Маріуполь, котре, у зв`язку зі збройною агресією російської федерації проти України, є окупованою територією..

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що до деокупації міста Маріуполь виконання рішення суду в відновлення демонтованого лайтбоксу, розміром 1,2* 1,8 м., належного ПП «Агро-Бізнес», шляхом його розміщення за адресою, визначеною у Паспорті розміщення елементу зовнішнього художнього оформлення, виданого 23.04.2008 року є об`єктивно неможливим.

Відтак, заява представника Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання судового рішення по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій є обгрунтованою та підлягає задоволенню.

При цьому, суд зазначає, що питання відстрочення виконання судового рішення жодним чином не звільняє відповідача від обов`язку виконання судового рішення та від настання наслідків у разі невиконання (несвоєчасного виконання) такого обов`язку.

Відповідно до положень частини 8 статті 378 КАС України ухвалу суду за результатами розгляду питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Враховуючи викладене та керуючись статями 243, 256, 294, 297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

Заяву представника Виконавчого комітету Маріупольської міської ради про відстрочення виконання судового рішення по справі за позовом Приватного підприємства АГРО-БІЗНЕС до Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради про визнання протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30.09.2019 року у справі 200/2859/19-а за позовом Приватного підприємства «АГРО БІЗНЕС» до Виконавчого комітету Маріупольської міської ради Донецької області (у порядку процесуального правонаступництва) до деокупації відповідної тимчасово окупованої території (м. Маріуполь, Донецької області).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку визначеному статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду у паперовому вигляді або через електронний кабінет (https://id.court.gov.ua/) у підсистемі «Електронний суд».

Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.О. Галатіна

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118075301
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —200/2859/19-а

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Постанова від 29.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні