ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 квітня 2024 рокусправа № 380/26339/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Софас
до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, у якому заявлено позовні вимоги: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 22.09.2023 року №20546/13-01-23-01 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Софас штрафних (фінансових) санкцій у сумі 133930,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТзОВ Софас у період з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року здійснював контрольовані операції, однак у звітному 2021 році не входив до жодної міжнародної групи компаній; 28.11.2022 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік (реєстраційний номер 9434548494) (далі по тексту - Повідомлення). У графі 6 (К) даного Повідомлення зазначено код UNC102 (), відтак усі наступні розділи Повідомлення не заповнювались та фактично не містили жодної змістової інформації, яка б могла бути використана контролюючим органом в межах виконання покладених на його функцій;
Позивач вказує, що строк подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, встановлений пунктом 39.4 ст. 39 ПК України був зупинений у періоді з 07.03.2022 до 24.11.2022 та відновився лише з 25.11.2022, а тому, якщо ТзОВ Софас і порушив строк подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, то лише на 3 дні.
Позивач стверджує, що відповідач хибно тлумачить поняття «Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» надаючи такому визначення звітності, натомість позивач вважає, що Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній є іншим документом, подання якого передбачене ст. 39 ПК України.
Позивач наполягає, що до спірних правовідносин потрібно застосувати положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, оскільки такі не скасовані жодним законом та діють станом на сьогоднішній день.
Позивач вважає спірне податкове повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 22.09.2023 року №20546/13-01-23-01 протиправним, прийнятим всупереч вимог чинного законодавства, просить його скасувати.
Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ «Софас» з питань дотримання вимог податкового законодавства (своєчасності подання) Повідомлення про участь у міжнародній групі за звітний 2021 рік, за період діяльності з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року. За результатами перевірки встановлено порушення ТзОВ «Софас» вимог п.п. 39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України.
Відповідач звертає увагу, що ТзОВ «Софас», відповідно до вимог п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України, визнано податковий обов`язок щодо подання Звіту про контрольовані операції, та подано 26.09.2022 за № 9434326630 Звіт про контрольовані операції. Платник податків, який у звітному 2021 році здійснював контрольовані операції, зобов`язаний подати Повідомлення про участь у міжнародній трупі компаній до 01 жовтня 2022 року, останнім днем строку подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік вважається - 30 вересня 2022 року. Станом на 30.09.2022 року Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік ТзОВ «Софас» не подано, а подано - 28.11.2022, з порушенням встановлених термінів.
Відповідач стверджує, що подання звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній є звітністю, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.
Відповідач наполягає, що до спірних правовідносин необхідно застосувати пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, яким скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Відповідач вказує, що ТзОВ «Софас» не використовувало процедуру передбачену підпунктом 69.1 пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України в частині підтвердження неможливості виконання свого податкового обов`язку щодо подання звітності (Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік).
Відповідач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірним, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивач подав відповідь на відзив на позовну заяву, у якому зокрема зазначає, що Законом України № 3219-ІХ від 30.06.2023, який набрав чинності 24.08.2023, було виключено з Податкового кодексу України абзац 18 (17) підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, положення якого, на думку відповідача, зупиняли мораторій на застосування до платника податків штрафних санкцій на період воєнного стану. Таким чином станом на дату проведення перевірки та винесення спірного податкового повідомлення-рішення у Податковому кодексі України відсутні положення, які зупиняють та/або скасовують мораторій на застосування до платників податків штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, вчинені ними протягом періоду дії в Україні карантину у зв`язку з Covid-19 (з 01.03.2020 по 30.06.2023).
Ухвалою від 28.11.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
Представник позивача подав клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, яке задоволенню не підлягає, оскільки до матеріалів справи долучено письмові пояснення та усі необхідні докази для встановлення обставин у справі. Натомість клопотання представника позивача є необґрунтованим.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд виходив з наступного.
Головним управлінням ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 22.08.2023 № 3157-ПП на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.2, п.п.78.1.15 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82, п.п.69.2 ст.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «СОФАС» (код за ЄДРПОУ 32704124) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо подання (своєчасності подання) Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік, за період діяльності з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року.
За наслідком перевірки складено Акт «Про результатидокументальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СОФАС» (ЄДРПОУ 32704124) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо подання (своєчасності подання) Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік, за період діяльності з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року» від 04.09.2023 № 21918/13-01-23-01/32704124.
Перевіркою встановлено порушення ТзОВ «СОФАС» вимог п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) в частині несвоєчасного подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік - 28.11.2022 року (№9434548494) (звітний).
22.09.2023 Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.09.2023 року №20546/13-01-23-01 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Софас штрафних (фінансових) санкцій у сумі 133930,00 гривень за несвоєчасне подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.
Позивач не погодився з цим податковим повідомленням-рішенням та звернувся з позовом до суду.
Згідно з п.п.20.1.4 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Так, відповідно до ст. 62 ПК України одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п.78.1.2, 78.1.15 п. 75.1 ст.75 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звітність для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, якщо їх подання передбачено законом;
- неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, глобальної документації (майстер-файлу) та/або документації з трансфертного ціноутворення.
Згідно з п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України (в редакції із змінами, внесеними згідно із Законом № 609-VIII від 15.07.2015; в редакції Закону № 1797-VIII від 21.12.2016; із змінами, внесеними із Законом № 2245-VIII від 07.12.2017; в редакції Закону № 466-IX від 16.01.2020) платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Суд враховує, що положення п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України не зазнавали змін як і з дати виникнення у позивача обов`язку по поданню повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, так і станом на дату фактичного подання ним повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Позивач помилково покликається на абзац 2 п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України у редакції Закону № 2970-IX від 20.03.2023, яким передбачено, що платники податків, які є учасниками відповідної міжнародної групи компаній та у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Зазначена норма не підлягає застосуванню, враховуючи, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності Законом № 2970-IX від 20.03.2023.
Відповідно до п.69.9 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції, чинній станом на дату виникнення у позивача обов`язку по поданню повідомлення про участь у міжнародній групі компаній) для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:
дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків;
строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов`язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення за результатами камеральних перевірок, нарахування пені;
строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових документів та пояснень, визначення грошових зобов`язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок.
Згідно з п.69.9 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції, чинній станом на дату фактичного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, тобто з змінами, внесеними згідно із Законом № 2719-IX від 03.11.2022) для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:
дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків;
строків проведення камеральних перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення за результатами камеральної перевірки, прийняття рішення за результатом її розгляду, нарахування пені;
строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення, рішення про застосування фінансових санкцій за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки та прийняття рішення за результатами їх розгляду, адміністративного арешту майна за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки;
строків здійснення заходів з погашення податкового боргу платників податків - суб`єктів господарювання, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, передбачені статтями 59-60, 87-101 цього Кодексу, та/або визначення грошових зобов`язань згідно із статтею 116 цього Кодексу.
Враховуючи зміст абзацу 1 п.69.9 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, суд дійшов висновку, що як до внесення до нього змін згідно із Законом № 2719-IX від 03.11.2022, так і після їх внесення перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не зупиняється щодо дотримання строків подання звітності.
Пункт 3 Розділу ІІ Закону України від 03.03.2022 №2118-ІХ було установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, будь-яка звітність, крім податкової, подання якої вимагається відповідно до норм чинного законодавства, подається з урахуванням строків, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Згідно з п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону України від 03.03.2022 №2118-ІХ та Закону України від 24.03.2022 №2142-ІХ у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Початково законодавцем було запроваджено універсальне правило, у силу якого платники податків, які не мають можливості своєчасного виконання податкового обов`язку, повинні забезпечити виконання податкового обов`язку протягом 6 місяців після припинення або скасування правового режиму воєнного стану.
З 27.05.2022 згідно з п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону України від 12.05.2022р. №2260-ІХ у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.
У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25 липня 2022 року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.
Платники податку на додану вартість, тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, з 27.05.2022 року, тобто з дати набрання чинності Закону України № 2260-IX, поновлено, зокрема, перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством для реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.
Вказане свідчить про виникнення з цього моменту у платників податків (які мають можливість своєчасно виконувати податкові зобов`язання) обов`язку дотримуватись визначених Податковим кодексом України строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів.
Крім того з моменту набрання чинності вказаного Закону України № 2260-IX (27.05.2022 року), платники податків, які мають можливість виконати свої зобов`язання, передбачені Податковим кодексом України та щодо яких не зупинено перебіг строків, однак не виконали їх, несуть за це відповідальність, передбачену податковим законодавством.
Винятком з цього правила є лише випадки, коли граничний термін виконання таких податкових зобов`язань припадав на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", тобто з 24 лютого 2022 року до 27 травня 2022 року. У такому разі платники звільнялись від відповідальності за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
ТзОВ «Софас», відповідно до вимог п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України, визнано податковий обов`язок щодо подання Звіту про контрольовані операції, 26.09.2022 подано за № 9434326630 Звіт про контрольовані операції. Платник податків, який у звітному 2021 році здійснював контрольовані операції, зобов`язаний подати Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній до 01 жовтня 2022 року, останнім днем строку подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік вважається - 30 вересня 2022 року. Станом на 30.09.2022 року Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік ТзОВ «Софас» не подано, та Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік позивач подав - 28.11.2022 з порушенням встановлених термінів.
Суд зауважує, що ТзОВ «Софас» не використовувало процедуру передбачену підпунктом 69.1 пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України в частині підтвердження неможливості виконання свого податкового обов`язку щодо подання звітності (Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за звітний 2021 рік).
Згідно з пп.16.1.2. п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.
Суд зазначає, що трансфертне ціноутворення регулюється ст. 39 ПК України, якою закріплено порядок подачі звітності з трансфертного ціноутворення, а саме: звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (п. 39.4 ПК України). Вказаною статтею врегульовано і строки подання такої звітності - до 1 жовтня року, що настає за звітним.
При цьому подання цієї звітності впливає на можливість здійснення податковим органом контролю за діяльністю суб`єкта господарювання, пов`язаною з трансфертним ціноутворенням, правильністю визначення обсяг оподатковуваного прибутку (об`єкта оподаткування), отриманого платником податку.
Враховуючи викладене безпідставними є твердження позивача про те, що повідомлення про участь у міжнародній групі компаній не є звітністю у розумінні Податкового кодексу України.
Стаття 120 Податкового кодексу України, якою передбачено відповідальність за невиконання вимог пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України містить такий заголовок «Неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності».
Відповідно до приписів п.120.6 ст.120 Податкового кодексу України несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу - тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі: одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного декларування контрольованих операцій в поданому звіті про контрольовані операції в разі подання уточнюючого звіту, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.6 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання глобальної документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.7 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, але не більше 1000 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, але не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Оскільки позивач порушив вимоги пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України, його правомірно притягнуто до відповідальності відповідно до положень п.120.6 ст.120 Податкового кодексу України.
Отже, відсутні підстави для скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 22.09.2023 № 20546/13-01-23-01 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Софас штрафних (фінансових) санкцій у сумі 133930,00 гривень.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши долучені докази, суд доходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та немотивованими, у задоволенні позову належить відмовити.
Судові витрати позивача відповідно до ст. 139 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити повністю у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Софас до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяКрутько Олена Василівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2024 |
Оприлюднено | 04.04.2024 |
Номер документу | 118077794 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні